Shift indicator

Forum cu de toate despre Kia cee'd
Post Reply
danycxxx
Posts: 300
Joined: 21 Mar 2008, 14:09
Auto:

Shift indicator

Post by danycxxx »

Shift indicator arata cand e optima schimbarea vitezelor? Ce stie sa mai faca in plus? Se poate monta aftermarket pe un ceed sw 2008?

bumblebee
Posts: 720
Joined: 03 Dec 2008, 17:28
Auto:

Re: Shift indicator

Post by bumblebee »

E o tampenie, nu vad de ce ai vrea sa montezi aftermarket asa ceva :)
Kia Cee'd 1.4 best

danycxxx
Posts: 300
Joined: 21 Mar 2008, 14:09
Auto:

Re: Shift indicator

Post by danycxxx »

Am citit pe undeva, ca daca respecti ala, poti reduce consumul cu pana la 25-30 %. Asta ar fi un motiv destul de bun. :)

edddie_m
Posts: 250
Joined: 17 Dec 2008, 20:02
Auto:

Re: Shift indicator

Post by edddie_m »

Nu stiu cum e la Cee'd insa stiu de la laguna. Nu e mare chestie. Pur si simplu te pune sa schimbi vitezele moderat nici prea jos nici prea sus. :lol:

Doc
Posts: 22
Joined: 01 Jul 2007, 22:35
Auto: Mitsubishi EVO X
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Shift indicator

Post by Doc »

Shift indicatorul se foloseste in general pe masini de concurs unde nu poti fi atent intotdeauna la turometru si risti sa intri in limitare. Nu ajuta la consum pentru ca nu acesta este scopul lui, insa la anumite modele de masini printre care si Honda Accord exista un indicator pentru mers economic. Aceste indicator de fapt iti arata zona de cuplu maxim unde in mod normal consumul de carburant este cel mai mic.

Recomandarea mea, daca vreti sa obtineti un consum redus fara sa afectati in timp functionarea motorului este sa mergeti intotdeauna in zona de turatie a cuplului maxim. De exemplu, la un turbo diesel plaja de turatie a cuplului max este cuprinsa intre 2000-2400RPM, daca schimbarile de trepte se fac undeva la 2800-3000RPM aveti posibilitatea sa mergeti in plaja de cuplu maxim. La fel se intampla si la motoarele aspirate, unde de regula cuplul maxim se afla intre 3500-4500 RPM (in cazul motoarelor Kia), schimbarea de treapta ar trebui sa se faca la 4500-5000RPM. De asemenea conteaza si nivelul de apasare al pedalei de acceleratie (partia sau full) si fermitatea cu care se apasa.
Hartile dupa care lucreaza injectia de carburant folosesc doua cordonate: load 0-100% (acceleratie) si turatia 0-RPM max.

LeCCa
Posts: 713
Joined: 23 Oct 2008, 17:10
Auto:
Contact:

Re: Shift indicator

Post by LeCCa »

eu chiar m-am saturat de chestiile astea. de ce n-ar fi ok sa tii masina in 2500 de ture? sa posteze cineva care are cunostinte EXACTE pe partea de motoare si/sau a absolvit o facultate tehnica. restul, va rog nu mai postati din auzite. Din punctul meu de vedere, subturata este cand tremura. gresesc?
KIA ProCeed 1.6 Black PH 22 LEK

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5226
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Shift indicator

Post by Nesta3 »

Doc wrote: Recomandarea mea, daca vreti sa obtineti un consum redus fara sa afectati in timp functionarea motorului este sa mergeti intotdeauna in zona de turatie a cuplului maxim. De exemplu, la un turbo diesel plaja de turatie a cuplului max este cuprinsa intre 2000-2400RPM, daca schimbarile de trepte se fac undeva la 2800-3000RPM aveti posibilitatea sa mergeti in plaja de cuplu maxim. La fel se intampla si la motoarele aspirate, unde de regula cuplul maxim se afla intre 3500-4500 RPM (in cazul motoarelor Kia), schimbarea de treapta ar trebui sa se faca la 4500-5000RPM. De asemenea conteaza si nivelul de apasare al pedalei de acceleratie (partia sau full) si fermitatea cu care se apasa.
Hartile dupa care lucreaza injectia de carburant folosesc doua cordonate: load 0-100% (acceleratie) si turatia 0-RPM max.
hai k ati aflat si cum puteti avea un consum mai mic(ma refer la cei cu motoare aspirate)...skimbati la 4500-5000rpm.... =D> ...parerea mea akum:eu bag mereu benzina 95,si de 50 roni....cam 13 litri....si in conditiile in care skimb treptele la 3000 rpm, merg kam 160 km.(stiu asta pt k resetez mereu trip A sau B)...pai si intrebarea e: dak skimb la 4500-5000rpm crezi k as putea parcurge aceeasi distanta ???sau k voi avea un consum mai mic?
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

Doc
Posts: 22
Joined: 01 Jul 2007, 22:35
Auto: Mitsubishi EVO X
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Shift indicator

Post by Doc »

In primul rand eu am dat un exemplu, general la Kia, fiecare motorizare in parte are un anumit palier de cuplu max. si eu v-am variantele optime. De asemenea, exista doua moduri in care poti ajunge la o anumita turatie, totul depinde de apasarea pedalei de acceleratie. Una e sa apesi 80-100% pedala ca sa ajungi la 4000-4500RPM intr-un timp mai scurt si alta e sa apesi 30-40% si sa ajungi la aceeasi turatie 4000-45000RPM intr-un timp mai lung. Cine vrea consum redus uita de sportivitate.


@lecca: nu trebuie sa fii agresiv in exprimare. Eu am oferit cateva date concrete pe care un utilizator normal poate nu le stie. Atata timp cat am posibilitatea sa urmaresc hartile de injectie, cuplu, presiune, avans etc ale unui motor, crede-ma ca am ceva cunostiinte despre consum. De altfel, daca ai intra pe forumul Hondafan unde activez ca utilizator al unui Accord 2.4i 201CP si fost posesor de Type R 201CP, ai vedea ca multi se mira de valorile de consum pe care le am/avut cu aceste masini.
Te-as ruga, daca ai posibilitatea si poti sa verifici AFR-ul masinii tale pe toata plaja de turatie si sa imi spui unde amestecul tau este bogat si unde este sarac.

Pe langa tot ce am spus mai sus, ar mai fi si alti factori ce influenteaza consumul unei masini insa am zis sa raman ontopic.
BMW '07 X3 X-Drive 35d | Ofer servicii de chiptuning si anulare DPF modele KIA.

danycxxx
Posts: 300
Joined: 21 Mar 2008, 14:09
Auto:

Re: Shift indicator

Post by danycxxx »

Din teste: ca sa schimbi la 4500-5000RPM, in oras mergi maxim cu treapta a 2-a iar in afara localitatilor, nu mai akungi sa schimbi a 5-a. Pe de alta parte, consumul instant e fabulos de mare la acele turatii.

zombie_ro
Posts: 61
Joined: 24 Aug 2009, 10:02
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Shift indicator

Post by zombie_ro »

Desi am standard Shift indicator la Cee'd FL .....personal nu ii vad rostul .... computerul de bord mai nou fiind amplasat intre cele 2 ceasuri ....abia daca mai ai timp sa il vezi in timp ce conduci ..... mai ales in oras. La drum lung in schimb merita ...desi am avut si o intamplare hazlie legat de Shift indicator: pe centura Ploiestului, drum drept, la 3000 rpm de la viteza a 3-a imi arata sa schimb in ..... a 5-a :lol:
Kia Cee'd FL, 1,6 GSL MT, Byte blue, Style+optionale. ODO:1150 km
http://picasaweb.google.com/zombiero/Bl ... xMKUm_yEaw#
Descarca-ti nervii pe mine: http://blue-bmf.mybrute.com
Image

Doc
Posts: 22
Joined: 01 Jul 2007, 22:35
Auto: Mitsubishi EVO X
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Shift indicator

Post by Doc »

danycxxx wrote:Din teste: ca sa schimbi la 4500-5000RPM, in oras mergi maxim cu treapta a 2-a iar in afara localitatilor, nu mai akungi sa schimbi a 5-a. Pe de alta parte, consumul instant e fabulos de mare la acele turatii.
Dar incearca numa sa vezi daca folosesti zona de turatie a cuplului maxim si cam 30-45% din pedala de acceleratie ce consum ai. Oricum fiecare isi alege stilul de mers asa cum s-a obisnuit sau i se pare corect, eu am incercat doar sa va ofer cateva informatii ce au legatura si valorile din soft.
BMW '07 X3 X-Drive 35d | Ofer servicii de chiptuning si anulare DPF modele KIA.

User avatar
Minu
Posts: 926
Joined: 26 Sep 2009, 13:30
Auto: Kia Ceed GT MY23
Location: Ploiesti

Re: Shift indicator

Post by Minu »

Eu unul nu prea il gasesc folositor,dar daca e acolo de ce nu,uneori ma si apuca rasul,imi zice sa schimb la 2300-2400,dar de fapt era panta(urcam la munte),si daca schimbam la atat sigur murea motorul :D
***Ceed GT MY23 Blue Flame
***Yamaha Tracer 9GT MY23

Post Reply

Return to “Generalităţi”