VITEZA LA 1000 RPM

Forum cu de toate despre Kia cee'd
FLOPY
Posts: 621
Joined: 01 Sep 2009, 12:15
Auto:
Location: Bucuresti

VITEZA LA 1000 RPM

Post by FLOPY »

Conform acestei formule: [v_mph] = (Turatie * diametru[inci]) / (336 * final_drive_ratio * gear_ratio) si a tabelului de demultiplicare a cutiei de viteze am calculat viteza pentru fiecare tr. de viteze la turatia de 1000 rpm
tr.I 7,016 km/h
tr.II 12,94 km/h
tr.III 19,39 km/h
tr.IV 25,77 km/h
tr.V 31,74 km/h

Aceste valori sunt valabile pentru Kia Cee'd 1.4 Best cu anvelope 185/65/15.
Am facut acest lucru pentru ca unii producatori de masini dau si aceste date in fisa tehnica iar la Kia Cee'd nu le-am gasit pe nicaieri, asa ca am cautat formula si le-am calculat eu.
Acum pot vedea si fara GPS care este eroarea tahometrului la diferite viteze luandu-ma dupa turatia afisata pe bord si apoi inmultind cu valorile de mai sus.
Am constatat ca eroarea este foarte mica, undeva la 2%. Lucru confirmat de altfel si de cei care au masurat cu GPS-ul.
Teoretic acest motor poate duce Cee'd-ul la o viteza reala de 31.74*6,3=199,962 km/h, dar este cam greu sa ajungi in tr.a V-a la turatia aia.
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame

edddie_m
Posts: 250
Joined: 17 Dec 2008, 20:02
Auto:

Re: VITEZA LA 1000 RPM

Post by edddie_m »

Eu persnal nu am inteles nimica din ce ai scris.... Nu stiu daca e de la vinul fiert sau de la ce o fi da sincer nu am inteles nimica...

De unde stii ce inclinatie are drumu pe care mergi? De unde stii ce greutate ai in masina? De unde stii presiunea din avelope? De unde stii concentratia oxigenului din aer? De unde stii ce cifra octanica are benzina din rezervor? (suntem in romania totusi)

De toate astea de mai sus depinde turatia motorului....

Ma duc sa mai beau vin fiert poate imi dau totusi seama ce ai scris. :lol:

FLOPY
Posts: 621
Joined: 01 Sep 2009, 12:15
Auto:
Location: Bucuresti

Re: VITEZA LA 1000 RPM

Post by FLOPY »

turatia motorului intr-o anumita treapta la o anumita viteza nu are nici o legatura cu acei factori pe care i-ai enumerat tu ci doar cu rapoartele din cutia de viteze.Ai sa vezi ca unii producatori( Seat de ex.) dau in fisa tehnica a masinii si viteza corespunzatoare fiecarei trepte de viteza la 1000rpm. Aceasta viteza se calculeaza in functie de raportul de demultiplicare a cutiei de viteze tinandu-se cont si de diametrul total al rotilor.
Eu nu am mai stat sa postez toate calculele facute ci doar am dat valorile finale.E ca la bicicleta: foaia se invarte cu n rot/min, pinionul se invarte cu m rot/min iar roata cu p rot/min si in functie de diametrul rotii afli viteza.Sunt ceva mai multe calcule si mai intra in ecuatie si niste constante dar ideea cam asta este. Tu daca mergi pe bicicleta si bate vantul din fata dai mai repede la pedale(fara sa schimbi pinionul) ca sa mentii viteza? Nu. Daca ai sufucienta forta( cuplu) mentii viteza, daca nu, incetinesti si automat pedalezi mai incet( turatie mai mica) dar raportul de tractiune ramane acelasi, indiferent daca bate vantul, urci sau cobori.
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame

edddie_m
Posts: 250
Joined: 17 Dec 2008, 20:02
Auto:

Re: VITEZA LA 1000 RPM

Post by edddie_m »

Serios acuma ca is si super obosit si un pic baut da sa o luam altfel:

daca urci un deal foarte abrupt, cu masina incarcata pana la refuz incat aparatoarea de noroi din spate iti atinge asfaltul cu a II-a cu turatia n, ai aceiasi viteza pe care ai aveao daca mergi la vale, numai cu tine in masina, tot in a II-a si cu aceiasi turatie n?

Daca da bine ca nu depind de fizica. :lol:

FLOPY
Posts: 621
Joined: 01 Sep 2009, 12:15
Auto:
Location: Bucuresti

Re: VITEZA LA 1000 RPM

Post by FLOPY »

teoretic da, daca ambreiajul este in buna stare si nu patineaza
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame

edddie_m
Posts: 250
Joined: 17 Dec 2008, 20:02
Auto:

Re: VITEZA LA 1000 RPM

Post by edddie_m »

Practic iti zic ca nu e asa.

Cand am fost la munte cu un logan pe gaz incarcat cum am descris mai sus intr-a 2 nu mai mergea masina, se oprea pur si simplu. A trebuit sa urc muntii pe benzina ca pe gaz nu se putea, da asta e alta poveste. :lol:
Aceiasi masina in aceiasi a II-a mergea normal prin oras.

Ce treaba are ambreiaju? Ai mers vreodata cu o masina la care patineaza ambreiaju? Eu da. Nu poate urca nici cel mai mic delut. Sa vezi cum e cand esti prin oras si nu stiii pe ce strazi sa o iei ca sa poti ajunge acasa. :shock:

Imi mentin ideea ca nu poti determina viteza masinii in functie de turatie, deoarece aceasta depinde de ce forte trebuie sa depaseasca masina, forte pe care nu ai cum sa le cuantifici, si care nu sunt aceleasi niciodata (pana si benzina care se consuma usureaza masina).

FLOPY
Posts: 621
Joined: 01 Sep 2009, 12:15
Auto:
Location: Bucuresti

Re: VITEZA LA 1000 RPM

Post by FLOPY »

Faptul ca acel logan tragea mai bine pe benzina decat pe gaz nu inseamna ca la aceeasi viteza aveai turatii diferite cand erai pe benzina fata de cand erai pe gaz.Este normal ca motorul sa traga mai greu la deal decat la vale dar ce vreau eu sa intelegi este ca la viteza de 40km/h in tr. a II-a vei avea 3000 rpm indiferent daca urci, mergi drept sau cobori.Faptul ca ajunge mai greu la aceasta viteza atunci cand urci nu inseamna ca ai alta turatie pt ca raportul de transmisie motor-cutie-roti este acelasi.
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame

shpid3r
The One
Posts: 569
Joined: 02 Aug 2008, 21:14
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: VITEZA LA 1000 RPM

Post by shpid3r »

este logic ceea ce a spus FLOPY, iar la explicatia cu bicicleta este si intuitiv.
Cum spuneai tu, eddie, legat de faptul ca urci cu masina incarcata la maxim o panta super abrupta, daca ajungi cu masina la turatia N vei avea intr-adevar aceeasi viteza pe care ai avea-o daca ai cobori panta cu aceeasi turatie=viteza (daca ne referim la aceeasi treapta).
Problema e ca motorul probabil nu va putea sustine aceeasi turatie in timp ce urci, deci nu vei putea mentine viteza.

La fel de intuitiv mi se pare si daca urci un deal (sa zicem partea in care urci un pod).
Mergi cu 50 la ora, da-i a 5a si infige piciorul in acceleratie. Ai sa vezi ca turatia nu urca, dar nici viteza. De fapt, cu masinile cu putere (cuplu) mic(a), intampini des necesitatea de a retrograda in viteza (treapta) pentru a mentine viteza de deplasare.

Acum, sunt curios cati ajung la 1000 ture intr-a 5a :)
KIA Cee`d 1.4 GSL BEST - Kompass Blue. B - 04 - YEH (Oh Yeah!). || 20.000 km
---- [LINK - jurnal de bord]

edddie_m
Posts: 250
Joined: 17 Dec 2008, 20:02
Auto:

Re: VITEZA LA 1000 RPM

Post by edddie_m »

Nu ai inteles ce am vrut sa spun. Eu am facut comparatii gaz-gaz.

Acel logan la urcat, in treapta a II pe gaz indiferent de turatie se oprea adica viteza tindea spre zero.
Acelasi logan tot pe gaz, tot in treapta a II-a mers normal avea o viteza care nu tindea spre zero.

Acuma serios urca-ti cee'd-ul pe butuci baga I si vezi ce viteza prinzi la 2000 de rotatii.
Pe urma leagal de un stalp, baga I si vezi ce viteza prinzi la 2000 de rotatii....

Rotatiile nu au nici o legatura cu viteza!!!

Sa mai spun ca atunci cand am ramas inpotmolit in zapada am prins 35km/h desi masina nu sa miscat nici 5 cm? :lol:

FLOPY
Posts: 621
Joined: 01 Sep 2009, 12:15
Auto:
Location: Bucuresti

Re: VITEZA LA 1000 RPM

Post by FLOPY »

Ce legatura are faptul ca pe zapada aveai 35 km/h pe bord si tu nu te miscai?
Pur si simplu patinau rotile.Eu cu Matizul am prins pe loc 140 km/h pt. ca era gheata pe jos si am tras frana de mana.
Daca legi masina de stalp si turezi motorul la 2000 rpm cand vei ridica piciorul de pe ambreiaj ori iti va muri motorul, ori va iesi fum din ambreiaj.Nu mai da exemple dinastea extreme pt. ca este foarte simplu.
Cand mergi cu masina nu ai observat ca daca schimbi la 3000 rpm cu a II-a mergi pana la 40 km/h, cu a III-a pana la 60km/h etc.
Este greu sa te fac sa intelegi pt ca din start ai plecat pe alta idee.Tie ti se pare ca motorul este mai turat la deal pt. ca urci intr-o treapta inferioara.
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame

dinu2007
Posts: 255
Joined: 02 May 2009, 15:55
Auto:
Location: Bucuresti - Titan
Contact:

Re: VITEZA LA 1000 RPM

Post by dinu2007 »

@FLOPY nu te mai chinuii nu vezi ce patesti de la vin fiert. :partyman:
@edddie_m mai bine iti supui maine masina la niste teste ... poti sa incepi prin a o lega de stalp, sa ne spui ce rezultate ai avut.
:weedman: :smt033
Image

B-988-DNU Jurnal de bord ... Galerie foto
1.6 GSL BEST

FLOPY
Posts: 621
Joined: 01 Sep 2009, 12:15
Auto:
Location: Bucuresti

Re: VITEZA LA 1000 RPM

Post by FLOPY »

Nu ma mai chinui. Am crezut ca am venit cu niste specificatii care lipseau. Nu m-am gandit nicidecum ca acest topic va lua o astfel de intorsatura.
Pe cine intereseaza poate sa le ia ca atare.
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame

manucu01
Posts: 722
Joined: 02 Aug 2007, 20:33
Auto:
Location: Iasi

Re: VITEZA LA 1000 RPM

Post by manucu01 »

e foarte ok ca informatie, dupa sarbatori edddie va reciti si cred ca va intelege pana la urma.
daca nu, un curs de fizica elementara nu strica nimanui... :)
Pot confirma ca si practic acest motor de 1.4 poate duce Cee'd-ul la o viteza reala de 199,962 km/h. Pe GPS.
"Babuta" mea a reusit asta cam acum o luna, cand avea cam 82.000 km.
Cee'd 1,4 LX BEST black pearl IS-&9-MFM - 250000km
Opel Mokka 4x4, 1.4l 140CP
jurnal de bord: viewtopic.php?t=1126

edddie_m
Posts: 250
Joined: 17 Dec 2008, 20:02
Auto:

Re: VITEZA LA 1000 RPM

Post by edddie_m »

Imi recunosc greseala.

Rog un moderator sa stearga toate posturile mele offtopic.

La multi ani la toata lumea!

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: VITEZA LA 1000 RPM

Post by Ogy »

Si sa devina topicul monoton? :)
Lasa-l ca merge. Cine stie de gluma bine cine nu poate la anu'. :)
La multi ani tuturor.

Post Reply

Return to “Generalităţi”