antigel

Forum cu de toate despre Kia cee'd
Post Reply
eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

antigel

Post by eugenflorinmanea »

Salut. Am cumparat un litru de antigel de la Mit Motors (1 litru antigel Mobil1= 27 RON) sa completez nivelul ca era aproape de limita. Va rog sa ma lamuriti si pe mine cu urmatoarele:
1. Completez cu el asa, nu pun si apa nu?
2. Pe el scrie garantie 3 ani. Teoretic la revizia de 3 ani (atunci cand masina implineste 3 ani), antigelul ar trebui schimbat, nu?
3.Exista vreo diferenta intre antigelul albastru (cel de pe Ceed si cel pe care l-am cumparat eu) si cel roz? ? As vrea ca antigelul ramas sa i-l dau fratelui meu pentru Toyota Rav4, numai ca antigelul lui are culoarea roz. E vreo problema daca pune albastru peste roz?

Multumesc
SAAB 9-5

ionutz
Posts: 445
Joined: 09 Jun 2008, 23:05
Auto: KIA CEED
Location: Pitesti

Re: antigel

Post by ionutz »

1.De preferat este sa completezi 50%antigel+50%apa distilata(acum depinde si de concentratia pe care o ai in acest moment in masina).
2.In principiu, daca zice 3ani, asa ar c-am trebui.
3.Este o diferenta, deoarece cel albastru contine silicati, iar cel roz ,nu!Asadar nu trebuie combinate!
Kia Ceed (2008) 1,4 GSL - BEST culoare: Black Pearl
Kia Sportage (2018) FL 1,6 T-GDI, AT 4x4, GT-Line culoare :Penta Metal

dox
Posts: 286
Joined: 23 Jul 2008, 10:37
Auto: Kia Cee'd 1.4 gsl
Location: Bucuresti

Re: antigel

Post by dox »

Scrie pe ambalajul antigelului daca trebuie completat si cu apa. Nu pune de capul tau daca nu se mentioneaza nimic.
ODO: 100000km din 06.2008

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: antigel

Post by bubumisu »

1. La revizia a 2-a au completat asa, nu l-au combinat (in manual procentajul amestecului lichid-apa difera in functie de gradele cu minus)cu apa distilata (intai au masurat cu un aparat la cate grade minus rezista). In orice caz, apa dura poate afecta grav motorul, si la noi in zona e cam dura.
2.Cred ca garantia se refera la flaconul nedesfacut (ca si la orice alt produs, de ex. uleiul de motor, daca o sa va uitati garantia lui nu e de 1 an cat tine uleiul in motor daca nu se fac km-trii, e mai mare daca nu ma insel). In manual schimbarea lichidului de racire motor se face la 90k sau 60 luni (adica 5 ani), dupa care la 45k sau 24 luni.Unii considera ca ar fi bine sa fie schimbat chiar la 2 ani
3.Apar probleme pt ca sunt diferite formule chimice pt diverse antigel-uri. Insa nu este atat de importanta marca cat este culoarea lichidului. Culoarea a fost introdusa ca factor de identificare a diversilor compusi din antigel. Deci, pune doar antigel care are aceasi culoare cu cel din masina ta, indiferent de producator.

PS:
Apropo de procentaje, ce fac daca azi sunt sa zicem - 10grade (deci tre sa am amestec 35% lichid antigel si 65 % apa) si poimaine am -25 grade (40 % cu 60%) . Varianta -35 (ca sa am 50%-50%) e mai rar intalnita.
Si:
O proportie echilibrata e 50-50, luata si valoare de referinta. Daca amestecul contine mai mult antigel decat apa distilata, punctul de inghet si punctul de fierbere au valori mai mici decat cele ale valorilor de referinta (ingheata mai greu, dar fierbe mai repede), iar daca apa distilata e in proportie mai mare creste punctul de fiebere si cel de inghet (fierbe mai greu, dar ingheata mai repede). Concentratia amestecului se poate verifica cu un densimentru
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: antigel

Post by eugenflorinmanea »

Pe ambalaj nu scria nimic. Doar zicea ca nediluat rezista la -52 grade; 50-50 cu apa la -25 grade parca...
Ideea e ca am pus aseara pe intuneric (cam o jumatate de litru) si a depasit nivelul maxim cam cu 250 ml (pe care i-am extras tot aseara cu o seringa- si am lasat nivelul un pic mai jos de maxim).

Vanzatorul de la Kia Mit mi-a zis sa completez asa fara diluare..dar era destul de varza ca l-am intrebat si daca merge si la Toyota Rav 4 si mi-a zis ca sigur ca da.
SAAB 9-5

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: antigel

Post by bubumisu »

Logic daca se pune nediluat punctul de inghet si de fierbere ar trebui sa fie cele mai scazute(sa inghete foarte greu si sa fiarba foarte repede)
Nu stiu ce amestec s-a adaugat din fabrica, dar cand am luat masina de la reprezentanta la o saptamana mi-au adaugat antigel nediluat (scazuse cam mult nivelul, probabil intrase pe traseu) iar la revizia la 2 ani tot nediluat au completat.
N-am avut insa probleme vara, la temperaturi ridicate
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

dox
Posts: 286
Joined: 23 Jul 2008, 10:37
Auto: Kia Cee'd 1.4 gsl
Location: Bucuresti

Re: antigel

Post by dox »

Eu am completat cu aral albastru, pe ambalaj scria ca nu se dilueaza cu nimic.
ODO: 100000km din 06.2008

ionutz
Posts: 445
Joined: 09 Jun 2008, 23:05
Auto: KIA CEED
Location: Pitesti

Re: antigel

Post by ionutz »

Antigelele actuale sunt bazate pe glicol - (mono)etilen-glicol, propilen-glicol (care se considera mai environment friendly, dar sunt si ceva mai scumpe). Cele pe propilen glicol sunt mai rare, se degradeaza mai greu (din opunctul de vedere al biodegradabilitatii), cele mai raspandite fiind cele pe etilen, la care ma voi referi in continuare. In alta ordine de idei, multi producatori mentionau (acum s-a mai schimbat situatia) ca utilizarea antigelului bazat pe propilenglicol conduce la pierderea garantiei.
Alt tip de antigel este cel bazat pe metanol, dar este folosit mai ales in lichidele de spalat parbrizul.
Antigelul pe alcool (bazat pe methoxy propanol sau methyl alcool) nu este recomandat a fi folosit in motoare, pe care le poate distruge.

Etilenglicolul (ca si propilenglicolul de altfel) are proprietati foarte bune fata de inghet, dar nu are proprietati de protectie a motorului contra coroziunii, motiv pentru care se adauga in antigel anumiti aditivi, care pot fi organici sau anorganici.

Cei folositi pe scara larga sunt cei anorganici (fosfati; silicati sau nitrati care au proprietati de protectie contra coroziunii in special pentru aliajele usoare - cum este aluminiul; nitriti care au scopul de a elimina fenomenul de producere de bule, in special la motoarele heavy duty).
Aditivii anorganici sunt mai instabili si isi pierd calitatile anticorozive (le scade alcalinitatea) in timp (de la caldura si datorita efectului de dizolvare a oxigenului), de aceea trebuie inlocuiti la cca. 2 ani, altfel existand probabilitatea de a apare coroziunea electrolitica.. Exista si pericolul ca dupa o anumita perioada sarurile insolubile din silicati si fosfati sa se depuna pe circuitul de racire.
O alta problema a silicatiilor este ca in solutie sunt abrazivi pentru garniturile 'siliconice' - tip gasket - mai ales la pompa de apa. In motoarele diesel nu se recomanda folosirea de antigel cu aditivi silicati caci aceste tipuri de motoare au mai multe izolarii cu gasket-uri si apare posibilitatea (dupa 150 - 200 k km) sa patrunda antigel in ulei. De asemneea nu se recomanda folosirea de aditivi pe silicati in motoarele heavy duty.
Silicatii sunt singurii non-carboxylati folositi la scara larga pentru protejarea aluminiului. Anumite impuritati si anumite conditii (pH scazut) pot duce la precipitare. Daca nu sunt stabilizati corespunzator cu silane, silicatii pot crea un polimer anorganic si formeaza un gel (silicagelul) care poate infunda circuitul de recire.

Aditivii organici constau in acizi organici (unul sau mai multi, in special carboxylat). Acestia au aparut in ultimii ani, si isi pierd mai greu proprietatile anticorozive (antigelul in sine - etilen-glicolul isi pierde greu proprietatile anti-inghet), de aceea au durata de utilizare extinsa.

NU se vor combina tipurile de antigel (cu aditivi organici si cu aditivi anorganici), pt. ca procesele chimice sunt diferite, cei organici producand precipitarea aditivilor anorganici ceea ce conduce la scaderea gradului de protectie oferit. Cei cu aditivi anorganici au in general o culoare verde sau albastra, cei cu aditivi organici au o culoare portocalie. De asemenea este de recomandat ca nici antigelul de tip etilenglicol sa nu fie combinat cu cel de tip propilenglicol.

Etilenglicolul (ca si propilenglicolul) este un mai prost conducator de caldura decat apa, de aceea intotdeauna se pune in sistemul de racire un amestec de antigel cu apa distilata. De asemenea, combinarea cu apa ii scade punctul de inghetz (doar la etilenglicol)!!
Propilenglicolul pur, fata de etilenglicol, nu are punct de inghet (adica nu ingheata, cel putin nu la temperaturile naturale).

Antigelul de tip glaceol RX tip D (Dacia, Renault) este bazat pe monoetilenglicol, se pare cu un continut mai mic de silicati.

La etilen-glicol:
- amestec 50% antigel 50% apa - ingheata la -37C
- amestec 70% antigel 30% apa - ingheata la -64C
- amestec 100% antigel 0 % apa - ingheata la -14C - Atentie mare. :shock:

La propilen-glicol:
- amestec 50% antigel 50% apa - ingheata la -32C
- amestec 60% antigel 40% apa - ingheata la -47C
- amestec 100% antigel 0 % apa - ingheata la -57C
Kia Ceed (2008) 1,4 GSL - BEST culoare: Black Pearl
Kia Sportage (2018) FL 1,6 T-GDI, AT 4x4, GT-Line culoare :Penta Metal

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5221
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: antigel

Post by Nesta3 »

interesant, dar pana la urma la noi cum sta treaba?ce sa folosim si cum sa folosim? :?
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

ionutz
Posts: 445
Joined: 09 Jun 2008, 23:05
Auto: KIA CEED
Location: Pitesti

Re: antigel

Post by ionutz »

Pai noi folosim antigel de culoare albastra(etilen-glicol) care are rol sa protejeze elementele din aluminiu(conform manualului de intretinere)!
Eu personal am folosit Aral albastru pt completare.
PS. Culoare antigelului este folosita tocmai pt a se putea identifica mai usor compozitia acestuia!
Kia Ceed (2008) 1,4 GSL - BEST culoare: Black Pearl
Kia Sportage (2018) FL 1,6 T-GDI, AT 4x4, GT-Line culoare :Penta Metal

dox
Posts: 286
Joined: 23 Jul 2008, 10:37
Auto: Kia Cee'd 1.4 gsl
Location: Bucuresti

Re: antigel

Post by dox »

S-a mai discutat pe forum..Aral albastru si aia e :)
ODO: 100000km din 06.2008

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: antigel

Post by eugenflorinmanea »

am fost in seara asta la MIT pentru linistea mea sufleteasca.
Ce am vrut sa se verifice
1. In marcharriere mai ales cand urc bordurile se aude un tiuit.
2. Verificare antigel. Le-am spus ca am luat de la ei Mobil 1, ca am completat cu el fara a dilua si ca am pus prea mult, apoi am scos cu seringa surplusul.
3. Mi se parea ca de cand am pus jantele noi RIAL si cauciucurile de iarna se auzea un zgomot ca si cum ar fi atins ceva.
A..si ca un PS- imi lipsea un capacel de la stergatorul din stg.

Rezolvari.
1. Al naibii masina n-a vrut sa scoata zgomotul si la service. Dar mecanicul mi-a zis ca e problema generala, nu s-a descoperit cauza, dar nu exista motiv de ingrijorare.
2. A verificat si nivelul de inghet trecea de 40 grade, a zis ca nu are nimic ca am completat cu el pur. Deci nu prea cred ca dc il pui pur temperatura de inghet este doar -14 gr (ma gandesc ca ar di influentat totusi).
3. A invartit de roti si se pare ca zgomotul ala era oarecum zgomotul pe care il fac placutele pe spate, rotile sunt perfecte nu au joc ..totul este ok.

La sfarsit mecanicul mi-a pus de la el un capacel. Spre rusinea mea nu aveam niciun leu cash la mine si i-am zis ca ma duc sa scot de la bancomat. Mi-a zis ca nu e nevoie...sa stau linistit =D>

Deci =D> MIT :)

Un singur -= cat am stat si am asteptat(vreo juma de ora) domnisoara de la receptie si-a spus povestea vietii cu o prietena - telefon dat de pe fixul lui MIT. De-aia suna tot timpul ocupat la service... Ma intreb pe banii cui a vorbit :)
SAAB 9-5

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: antigel

Post by bubumisu »

ionutz wrote: La etilen-glicol:
- amestec 50% antigel 50% apa - ingheata la -37C
- amestec 70% antigel 30% apa - ingheata la -64C
- amestec 100% antigel 0 % apa - ingheata la -14C - Atentie mare. :shock:
Pai in manualul KIA scrie cam asa:
1. Pentru procentajul amestecului, vedeti tabelul urmator:

Temperatura ambianta Procentajul amestecului:
Agent de racire Apa
-15 grade C 35 65
-25 grade C 40 60
-35 grade C 50 50
-45 grade C 60 40


In plus:
2.Nu folositi o solutie ce contine antigel intr-o cantitate mai mare de 60% sau mai mica de 35 % deoarece aceasta va reduce eficacitatea solutiei.
3.Agentul de racire trebuie sa fie pe baza de etilenglicol, nu se va utiliza agent de racire pe baza de alcool (adica etanol) sau metanol
4.Schimbati agentul de racire in concordanta cu planul de intretinere (citez: "La inceput schimbati la 90,000 Km(60,000 mile) sau la 60 luni. Dupa acea, schimbati la fiecare 45,000 Km(30,000 mile) sau 24 luni

Si-am cam lamurit-o, acuma intrebarea pe care si-a pus-o @eugenflorinmanea, o am si eu. Care-i treaba cu agentul de racire bagat direct asa din flacon pentru completare, pentru ca n-am intrebat la service la revizia 2, nici nu am citit flaconul original cu care a completat. Si la mine a verificat si punctul de inghet era la -43 grade parca.
Inseamna ca de fapt e o solutie, nu e antigel pur (deci solutie ceva de genu 60 % agent de racire, 40 % apa distilata), sau asa ar trebui sa fie daca ne gandim logic, nu?
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

ionutz
Posts: 445
Joined: 09 Jun 2008, 23:05
Auto: KIA CEED
Location: Pitesti

Re: antigel

Post by ionutz »

bubumisu@ Sunt de acord cu tot ce ai scris mai sus, diferentele cu punctul de inghet in functie de concentratie pot diferi un pic si in functie de producatorul antigelului(diferenta datelor date de mine si cele din manualul de intretinere kia)!

bubumisu wrote:
Si-am cam lamurit-o, acum, la intrebarea pe care si-a pus-o, @eugenflorinmanea, rasp il am eu. Care-i treaba cu agentul de racire bagat direct asa din flacon pentru completare, pentru ca n-am intrebat la service la revizia 2, nici nu am citit flaconul original cu care a completat. Si la mine a verificat si punctul de inghet era la -43 grade parca.
Inseamna ca de fapt e o solutie, nu e antigel pur (deci solutie ceva de genu 60 % agent de racire, 40 % apa distilata), sau asa ar trebui sa fie daca ne gandim logic, nu?
Aici subscriu cu ce a scris bubumisu@

Daca in instalatia masinii din fabrica a plecat cu 50%antigel+50%apa distilata(punct de inghet -35C), in momentul in care ai completat cu antigel pur, s-a modificat concentratia din instalatie, procentul crescand in favoarea antigelului, de unde a aparut si punctul de inghet ceva mai ridicat(-43C)-banuiesc ca ai completat maxim cu circa 200-400ml antigel stare pura!
Kia Ceed (2008) 1,4 GSL - BEST culoare: Black Pearl
Kia Sportage (2018) FL 1,6 T-GDI, AT 4x4, GT-Line culoare :Penta Metal

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: antigel

Post by bubumisu »

ionutz wrote:
Aici subscriu cu ce a scris bubumisu@
Daca in instalatia masinii din fabrica a plecat cu 50%antigel+50%apa distilata(punct de inghet -35C), in momentul in care ai completat cu antigel pur, s-a modificat concentratia din instalatie, procentul crescand in favoarea antigelului, de unde a aparut si punctul de inghet ceva mai ridicat(-43C)-banuiesc ca ai completat maxim cu circa 200-400ml antigel stare pura!
Exact.
Numai ca n-am completat eu, au completat ei, prima data la scurt timp dupa ce am luat-o de la reprezentanta, a 2-a oara la revizia a 2-a. Per total or fi maxim 300-400 ml.
Cred ca deocamdata (vin temperaturi scazute) nu are ce sa dauneze, dar in primavara voi verifica din nou punctul de inghet si voi adapta solutia existenta , adaugand apa distilata(in functie de punctul de inghet citit, utilizand regula de 3 simpla).

PS: Tare as vrea totusi sa citesc fisa tehnica la antigelul utilizat de service-urile KIA. Pai inseamna ca astia ori n-au habar de modul de utilizare, ori nu prea ii intereseaza instructiunile de utilizare
Si daca voi proceda asa, e interesant de stiut cat are rezervorul si cat mai e "imprastiat" pe traseu, ca sa fie un calcul aproximativ exact.
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

Post Reply

Return to “Generalităţi”