TEST DE FIABILITATE Kia Cee'd

Forum cu de toate despre Kia cee'd
User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5221
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: TEST DE FIABILITATE Kia Cee'd

Post by Nesta3 »

bubumisu wrote:Azi dimineata dadeam zapada de pe parbriz si am constatat cu stupoare ca plasticul la grila de ventilatie in dreapta este desprins de parbriz pe o portiune de 10 cm. Daca apesi dispare fanta, dar revine la loc.
Are idee cineva, a fost lipit din fabrica sau s-a curbat de la temperaturi negative ?
E problema daca intra apa / zapada topita printre margine plastic grile ventilatie si sticla parbriz?
E posibil sa se fi deformat.Si la mine la proceed se distantase putin, dar nici nu am bagat-o in seama.
Nu are nimic daca intra apa, pentu ca tot acolo se scurge si apa care trece prin grila.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: TEST DE FIABILITATE Kia Cee'd

Post by bubumisu »

Hai sa mai invioram putin topicul
1. Am probleme la prima pornire, porneste greu, oscileaza acul turometrului inspre 2000 rpm-uri 2-3 secunde, am inteles de pe topicul dedicat ca e in legatura cu un senzor clapeta acceleratie care merge curatat. La a 2-a cheie porneste la sfert
2. Senzorul airbag pasager dreapta fata trebuie curatat, sta aprins martorul airbag
3. Plansa de bord e desprinsa pe toata lungimea la nivelul grilei de ventilatie. Mi-a promis ingienrul mecanic ca o rezolva. Intr-o zi cu soare...poate in alta viata (lispa de timp)
4. La usile spate a reaparut rugina la greu in coltul stanga sus la profil imbinare tabla, inspre chedere (vesnica problema).
5. La revizia de anul asta am constatat ca pe scutul plastic protectie motor pe interior sunt urme uscate de ulei de motor amestecat cu praf(scurgeri minore). In August inainte sa plec in concediu fac o verificare amanuntita.
6. Nu mai incarca bricheta din stanga portului usb. A constatat baiatul patronului de la spalatorie cand a vrut sa alimenteze aparatul de ozonificare.
7. Placutele spate (ATE) scartaie rau dupa ce se incalzesc, de fapt lamelele (hard ware-frame-ul). A facut rost amicul meu de lamele originale noi kia. Numai ca ma amana de o luna cu schimbatul. Tot din lipsa de timp [-o<
8. Amortizoarele usa portbagaj (hayon) sunt varza, daca nu esti atent o iei in freza. A patit-o rau si inginerul mecanic la revizie, au luat-o in freza si astia la spalatorie. La propriu. Nu costa mult, merita schimbate, dar din lipsa de timp.....
9. M-au lasat de tot arcurile spate, daca pun cateva zeci de kilograme greutate, se lasa de tot.
10. Cea mai mare problema de fiabilitate o consider un huruit care nu-i dau de capat, nici cu rotile de iarna de tabla nici cu cele de vara (de aliaj); Deci exclusa sa fie cauza vreuna din roti (pe spate am schimbat si rulmentii); Mai precis, in curbe in viteza mare si constanta se aude un huruit sacadat, intermitent, deranjant. Doar in viraje. :?
11. Anul asta iar mi-a facut figura AC-ul, de data asta nu instalatia era problema, agentul de racire sau compresorul ci rola compresor care este cuplata la alternator si pune in miscare compresorul pentru a circula agentul de racire. A recuperat-o tipul de la service instalatii AC, era cazuta pe scutul motor.
12. A...si era sa uit, lampa centrala fata de pe plafoniera sau cum s-o fi chemand s-a spart de tot, in zona de prindere suruburi. Merge si fara :wink:
In rest ce sa zic, bag GPL de 2 ani, nu prea merg pe benzina in afara de pornire si in caz de accidente (cand ramanem in trafic extraurban fara GPL) dar o tin turata si eu si sotia, ulei numai de calitate, revizii la timp si merge brici 8) . Motorasul suna bine.
Drumuri bune si fara evenimente majore
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

patton
Posts: 647
Joined: 28 Sep 2008, 13:25
Auto:

Re: TEST DE FIABILITATE Kia Cee'd

Post by patton »

1. Probabil de la faptul ca mergi doar pe gpl.
2. Mare problema de fiabilitate, curatarea unui senzor.
3. Plansa de bord desprinsa e problema aproape generala. La mine era doar intr-o parte. Am lipit-o cu un adeziv cu uscare rapida si care cand se intareste ramane ca un gel mai tare, cam cum e siliconul pt etansare. Are vreun an si vad ca rezista.
4. Nu am rugina
7. Cu lamelele m-am chinuit si eu la ultimul schimb de placute.
8. Se schimba. Originale nu merita, sunt prea scumpe. Unele no name costa 50-60 ron si tin cativa ani.
KIA Cee`d Best Kompass Blue 1,4

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: TEST DE FIABILITATE Kia Cee'd

Post by panzer »

1. E descris pe larg in topicul de GPL: la 2-3 plinuri de GPL baga 10L de benzina si consuma-i. Daca te obisnuiesti sa iti faca fite la prima cheie poti sa treci cu vederea altele, gen distributie, etc.
8. Spunea cinvea pe aici ca se schimba cu modelul de la Octavia 2, si ale nu au moarte. In principal hayon-ul de la Octavia 2 e mult mai mare, de unde si amortizoarele ar fi mai puternice.

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: TEST DE FIABILITATE Kia Cee'd

Post by bubumisu »

1. @Ursulake1 a postat la această problemă in topicul "Probleme la pornire" ca si cauza senzorul MAF de pe clapeta de acceleratie. Cei care au cei mai multi km pe GPL, chiar baga si consuma 10 litri benzina sau mai mult la 2-3 plinuri GPL? Si cei care nu aplica metoda ajung sa schimbe distribuția sau altele datorita mersului doar pe GPL ?
Daca are efect curățarea senzorului prin sprayere cu alcool izopropilic, asa cum recomanda @Ursulake1, înseamnă că e un mit unul din efectele mersului doar pe GPL (pornire greoaie la prima cheie). Am incercat si varianta cu consum benzina reziduală si alimentare cu benzina proaspătă. Nu a dat rezultate.
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Re: TEST DE FIABILITATE Kia Cee'd

Post by misuspita »

Bun. Kia ProCeed 2008, 1,4 benzina, 151.000km

1. Un punct de rugina pe hayon, la imbinarea cu geamul, probabil o pietricica o fi lovit pe acolo si s-a infiltrat ceva apa, e umflata un pic, sesizabil doar de aproape (gen7-10mm). Mai am ceva rugina la imbinarea panourilor de deasupra rotii spate, dar aia e de la o frecare din parcare, s-a dus vopseaua. Aia trebuie facuta.
2. Bord desprins intre cele doua maciulii din centru (nu stiu functia lor, la mine-s inactive :) )Deasemenea desprins vreo 5cm si langa casetofon. Zic de 2 ani ca le fac... O sa continui sa zic, poate apuc anul asta inainte de vacanta.
3. Motorul e zid. Schimbat bujiile acum, cele vechi aveau deja 110.000km. Dintr-odata merge cursiv, mai silentios si pe rece nu se mai aud zgomote de piston lovind capota :)). Bine, probabil si uleiul schimbat, desi cel vechi nu avea inca un an.
4. Schimbat furca fata pe stanga si pivot fata pe dreapta. Furca acum un an, pivotul acum o saptamana, masina iar sta f bine pe strada, inainte parca avea un mic joc.
5. Schimbat discuri frane spate si tambur frana de mana. Plus placute peste tot. Urmeaza si discurile fata, dar la anul cica. La prima frana (si urmatoarele vreo 100) zici ca eram incepator, asa de tare franam, clar cele vechi erau praf. Si frana de mana acum tine la 3 zimti, inainte o trageam cat de sus puteam si abia sus de tot statea fix
6. Arcuri, amortizoare, toate bune
7. Pornirea e aleatorie, din cand in cand nu imi ia prima cheie, cateodata nici a doua/3-a. Cam la 4-5 porniri face asa. Bateria nu e, ca abia ce am schimbat-o luna asta. Face la fel.

Per total foarte multumit de masina, intr-atat s-a schimbat dupa ce am bagat ceva bani in ea anul asta incat planurile de vanzare/cumparare au mai fost amanate cu un an doi. Efectiv n-am de ce sa dau 14-15.000 pe una noua inca. E drept, exista mancarimea in cur, dar cand ma gandesc cate vacante fac de banii aia si cand ma uit la a mea ca arata inca decent... parca nu imi vine. Toate cele de mai sus m-au costat mai putin decat 2 rate la una noua. Pana mea... Cand ma gandesc ca atunci cand am cumparat-o ma gandeam sa o tin si eu maaaaxim 5 ani si sa o dau...
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: TEST DE FIABILITATE Kia Cee'd

Post by Ogy »

Cand ma gandesc ca atunci cand am cumparat-o ma gandeam sa o tin si eu maaaaxim 5 ani si sa o dau...
:)) Sunt cam in aceasi situatie. Masina e tanc. Mai ales ca eu nu am intampinat problemele 1-11 si 12 am schimbat-o pe garantie.
Singurele lucruri care ma deranjeaza sunt ITP-ul la an si uleiul pe care l-am scos din motor... ca niciodata foarte negru. Il urmaresc pana la urmatorul schimb sa vad daca e de la el (am cumparat identic si din acelasi magazin) suspectez ca nu mi-a fost schimbat la revizie sau ulei de proasta calitate. Chiar si asa ma gandesc ca in 2 ani si aprox 8000km nu cred ca ar trebui sa arate asa (eu il schimb la an).

dan braescu
Posts: 42
Joined: 27 May 2012, 17:40
Auto: Cee'd 1,4 best
Location: TARGU JIU

Re: TEST DE FIABILITATE Kia Cee'd

Post by dan braescu »

Ogy : referitor la uleiul schimbat foarte negru ce ulei ai folosit si cu ce benzina alimentezi ? Si la mine ulei negru [ulei mobil 1 si benzina numai Lukoil] . In rest fara probleme...

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: TEST DE FIABILITATE Kia Cee'd

Post by Ogy »

Shell helix ultra ect c3 cu rompetrol 95

User avatar
cata_ceed
Posts: 108
Joined: 23 Aug 2008, 11:32
Auto: Kia Ceed
Location: Undeva in Romania

Re: TEST DE FIABILITATE Kia Cee'd

Post by cata_ceed »

3. Plansa de bord e desprinsa pe toata lungimea la nivelul grilei de ventilatie. Am si eu problema asta cu plansa de bord ca se desprinde in fata si pe langa plansa centrala de la bord
4. La usile spate a reaparut rugina la greu in coltul stanga sus la profil imbinare tabla, inspre chedere (vesnica problema). La fel si la mine
8. Amortizoarele usa portbagaj (hayon) le-am schimbat pe cele originale (Stabilus) cu unele aftermarket Triscan 53 lei/buc si e altceva merg de minune. Ramane sa vedem cat vor tine. Cele originale faceau oricum probleme de la inceput (am stat 10 ani sa le schimb). Acum usa porbagajului se ridica pana la capat.
11. In legatura cu AC-ul, aici am schimbat bobina de la compresorul AC - cost 450 lei, asta dupa ce am crezut ca a pierdut freon si am mai platit si 100 de lei sa incarc cu freon ca la final sa constate ca nu freonul era problema ci la instalatia de AC.

Si o alta problema bobina de la motor s-a dus pe care am schimbat-o. Mergea motorul in 3 cilindrii cu check engine intermitent aprins. S-a rezolvat si asta. Cu ocazia asta am mai schimbat si bujiile pe care nu se schimbasem deloc in 10 ani - acum motorul parca merge mai bine si este si mai silentios.

In rest sper sa ma mai tina vreo 2-3 ani pana o schimb. Sa te bagi iarasi la rate si sa platesti luna de luna o rata de 200-300 de euro. Sincer nu costa micile reparatii neprevazute pe luna cat as da pe o rata.
Posesor de Kia Ceed

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Re: TEST DE FIABILITATE Kia Cee'd

Post by misuspita »

Exact asa am zis și eu. Dacă mergea prost, dacă interiorul era praf, dacă îmi consuma mai mult ca la început da, ma gândeam sa ma inham la rate. Dar asa, ca e plătită, doar apa paie și bătaie, parca nu vreau sa ma bag iar la 300-350€/lună. Merg în profit cu ea, fac vacante de banii aia, îmi iau TV oled, alte nebunii :))))
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: TEST DE FIABILITATE Kia Cee'd

Post by bubumisu »

Am reusit sa scap de amortizoarele originale usa portbagaj. Le-am inlocuit cu no-name-uri.
Atasez poze.
60 lei bucata
Nu am plătit manopera. Se schimba foarte usor, trebuie doar o surubelnita.
Ca fapt divers, se ridică destul de usor dar când ajung la deschidere maximă cam forțează sistemele de prindere pe caroserie, zgaltaie destul de evident masina.
Si scartaie la jumătatea cursei🙄
Revin cu impresii când ma întorc din concediu😎
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: TEST DE FIABILITATE Kia Cee'd

Post by panzer »

cata_ceed wrote: 15 Jul 2019, 09:36 Cu ocazia asta am mai schimbat si bujiile pe care nu se schimbasem deloc in 10 ani - acum motorul parca merge mai bine si este si mai silentios.
:smt043 N-ai schimbat bujiiile 10 ani! :^o

Dupa 11 ani si eu cred ca au gresit bine calculele la Ceed 1. Au vrut sa dea 5 ani garantie si au betonat-o.

Pt cei cu ulei negru, apelati la trick-ul cu spalatul baii de ulei la schimb. Dupa ce se scurge uleiul vechi bagti 0.5L ulei nou fara bushon. Asteptati sa se scurga si acesta. Apoi puneti bushounul si 3.3 l de ulei nou. Si folositi fitru OE ca se gaseste la 40 lei la Ceed 1.

Eu am un troncanit spate stanga de care nu pot sa scap neam. Cred ca am schimbat si amortizoarele spate degeaba.
Am si eu un mic joc in caseta de directie. By the way, @Ogy ai rezolvat cu caseta?

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: TEST DE FIABILITATE Kia Cee'd

Post by Ogy »

Inca nu, dar am fost doua saptamani la mare... :)))
Dupa ce am schimbat doua anvelope pe fata si i-am refacut geometria, comportamentul s-a schimbat in bine. Acum am gasit alta problema si cred ca e legata de un amortizor. Pe denivelari la peste 120Km/h se comporta ciudat (instabila) si volanul este destul de moale la manevrare. Am incercat si mai sus si e la fel. Cand depasesc tiruri chiar cand trec de vortexul creat de ele ma impinge usor spre exterior (nu stiu daca era acest comportament).
In urma reglajelor unghiurilor, mai am doar o roata pe stanga spate inclinata in interior in partea de sus. O sa le i-au pe rand. Postez daca si cand ma apuc de ceva.

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: TEST DE FIABILITATE Kia Cee'd

Post by bubumisu »

Hai sa invioram topicul.
1.Rugina chedere portiere spate la marginea de sus nu s-a mai întins. E acolo, nu știu in profunzime ce o fi.
2.Amortizoarele (originale din fabrica fata/spate) sunt varza, dar la 145.000 km, nu am pretenții, sunt consumabile.
3. Arcurile spate nu prea își mai îndeplinesc rolul, dar la cât am carat cu ea, nu emit pretenții.
4. Am schimbat cablurile frana de mana, erau varza, mergeam cu mana dreapta sprijinita pe maneta, ca altfel stătea ridicata.
5. Plansa bord e la fel, nu mai are unde inainta decupajul (sic😁)
6. Unitatea Radio-CD e aproape piesa de muzeu, cu excepția butonului de on/of (an de fabricație 2018 totusi)
7. Lampa plafoniera fata nu mai e, dar e un inconvenient minor.
8. Pocnituri volan la manevre în loc stânga dreapta (încă din primii ani). Nu ma deranjează.
9. Legat de motor (și asta e cel mai important), in afara de problema cu plecarea imediata de pe loc la rece cand face figuri (trepidații sacadate la trecerea în treapta 2 indiferent ca e pe benzina sau GPL pana creste temperatura la motor), e parfum. Acum😉
S-au schimbat urmatoarele:
Distributie:
- simering arbore (volanta)
- brat intinzator (patina)
- ghidaj lant (patina)
- intinzator
- lant distributie
Segmentare motor:
- simering pompa ulei
- garnitura capac cubultori
- set segmenti
- simering supape : 16 bucăți
- garnitura chiuleasa
Toate "OE"
Kit ambreiaj
Marca LUK
10. Distractia s-a datorat decalajului distribuției. Dacă o schimbam la 100.000 km, poate scăpam.

Tin sa menționez ca punctul 10 e singura adevărată problema de fiabilitate din punctul meu de vedere.
Asta dacă putem considera ca distribuția pe lant nu ar trebui sa se schimbe.

În rest ce sa zic, ulei de calitate pentru GPL (Liqui Moly Top Tec 4600 ), motorasul zici ca e electric😃

Sa auzim numai de bine🤗
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

Post Reply

Return to “Generalităţi”