Amortizoare mai soft ... posibil sau nu?
Amortizoare mai soft ... posibil sau nu?
Am cautat pe forum si nu am gasit nicaieri. Asa ca va intreb: a schimbat cineva amortizoarele cu unele mai soft ? Ce modele s-ar potrivi sau cum ar trebui sa caut modele compatibile? Am citit intr-unul din topicuri ca cele de pe i30 s-ar potrivi si ar fi ceva mai soft. Nu prea le am cu chestiile astea.
Eu unul as face aceasta operatiune , chiar cu riscul de a pierde garantia. Oricat de mult imi place cum sta masina in viraje, as face orice sa nu imi mai zdruncine toate alea.
Eu unul as face aceasta operatiune , chiar cu riscul de a pierde garantia. Oricat de mult imi place cum sta masina in viraje, as face orice sa nu imi mai zdruncine toate alea.
Kia Cee'd 1.4 Best, Oil Blue.
Re: Amortizoare mai soft ... posibil sau nu?
Ce vrei tu o sa fie greu de gasit. Motivul: lumea schimba arcuriile ca vrea masini mai performante => arcuri mai tari si/sau mai scurte.
Eventual poti sa cauti pe aici sau pe google: http://automotive-oem.eibach.de/cms/en/oem_capability
Eventual poti sa cauti pe aici sau pe google: http://automotive-oem.eibach.de/cms/en/oem_capability
[color=#0040BF]Kia Sportage 2011, 2.0 GSL, AWD, M/T[/color]
-
- Posts: 974
- Joined: 07 Feb 2009, 16:03
- Auto: Hyundai i30 1,6 CRDI
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Amortizoare mai soft ... posibil sau nu?
@nes, exista o singura problema. Amortizoarele de ceed si i30 sunt identice. Desi au producatori diferiti amortizoarele au fost facute pe baza unor parametri care sunt aceiasi la ambele masini. Nu spun asta ca sa te descurajez, ci ca sa nu faci o investitie care nu te va satisface.
Viața e ca un tren. Cel mai bine e la vagonul-restaurant.
Re: Amortizoare mai soft ... posibil sau nu?
@nes : Pe piata auto se gasesc o multime de piese interschimbabile .
Sigur se gasesc amortizoare cu aceleasi dimensiuni de prindere si cursa de lucru care sa se potriveasca in locul celor
originale. Si sigur se vor gasi unele mai soft . DAR : in ziua de astazi cind majoritatea doreste suspensie sport (asa
cum se comporta cel mai bine un C'eed ) , de ce vrei tu sa-l transformi in barca ?
Sigur se gasesc amortizoare cu aceleasi dimensiuni de prindere si cursa de lucru care sa se potriveasca in locul celor
originale. Si sigur se vor gasi unele mai soft . DAR : in ziua de astazi cind majoritatea doreste suspensie sport (asa
cum se comporta cel mai bine un C'eed ) , de ce vrei tu sa-l transformi in barca ?
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km
Re: Amortizoare mai soft ... posibil sau nu?
@abuu , Daca pe unde se invarte omul cu masina ...sunt drumuri proaste si foarte proaste .
@ nes ...verifica presiunea ... poti sa mergi si un pic sub 2 bari si vezi cum e .+ ca in timp amortizorul ca se mai lasa
@ nes ...verifica presiunea ... poti sa mergi si un pic sub 2 bari si vezi cum e .+ ca in timp amortizorul ca se mai lasa
C`EED 1.4 GSL Red Mars- B 85 KTT
comandata 04.04.08- livrata 22.04.08
http://picasaweb.google.com/floreacostel76
comandata 04.04.08- livrata 22.04.08
http://picasaweb.google.com/floreacostel76
Re: Amortizoare mai soft ... posibil sau nu?
La presiune mai mica creste uzura pneurilor. Pentru oras poate fi ok, dar afara nu-ti recomand.
Pro_Cee'd 1.6 DSL HP Classic, Piston Gray
+ESP +alte optionale
ODO: ~40.000 km
B 92 AXF
Jurnal de bord
Need 4 Sticker:: magazin online de stickere auto
+ESP +alte optionale
ODO: ~40.000 km
B 92 AXF
Jurnal de bord
Need 4 Sticker:: magazin online de stickere auto
Re: Amortizoare mai soft ... posibil sau nu?
Nu amortizoarele sunt problema ci arcurile sunt cam tari, mai ales cand se circula cu masina goala.
Sfat: incercati sa umblati cu masina mai incarcata si o sa observati o imbunatatire a confortului. Masa mai mare asigura o conservare mai buna a traiectoriei centrului de greutate.
Intr-adevar, reducerea presiunii in pneuri este una din caile de a imbunatati confortul. Daca masina este folosita in oras unde nu toate drumurile sunt OK si se merge incet, eu chiar as recomanda folosirea pneurilor cu talonul cat mai inalt (adica cele pe jante de 15" si cu presiunea de 1.7-1.8 bari.
Acest fapt ne induce o mare nesiguranta a stabilitatii la cresterea vitezei.
De aceea, masinile "destepte" au suspensia setabila pentru cazurile diferite de conducere: sportiv, oras, offroad. Masinile sport au intotdeauna arcuri tari.
In calitate de mecanic nu va recomand schimbarea (doar a) amortizoarelor, deoarece acest fapt poate fi extrem de periculos: masina poate intra intr-un ciclu de balans oscilant care sa te scoata din traseu.
Sistemul arcuri+amortizoare este dimensionat in functie de greutatea masinii si asigura in primul rand siguranta.
Sfat: incercati sa umblati cu masina mai incarcata si o sa observati o imbunatatire a confortului. Masa mai mare asigura o conservare mai buna a traiectoriei centrului de greutate.
Intr-adevar, reducerea presiunii in pneuri este una din caile de a imbunatati confortul. Daca masina este folosita in oras unde nu toate drumurile sunt OK si se merge incet, eu chiar as recomanda folosirea pneurilor cu talonul cat mai inalt (adica cele pe jante de 15" si cu presiunea de 1.7-1.8 bari.
Acest fapt ne induce o mare nesiguranta a stabilitatii la cresterea vitezei.
De aceea, masinile "destepte" au suspensia setabila pentru cazurile diferite de conducere: sportiv, oras, offroad. Masinile sport au intotdeauna arcuri tari.
In calitate de mecanic nu va recomand schimbarea (doar a) amortizoarelor, deoarece acest fapt poate fi extrem de periculos: masina poate intra intr-un ciclu de balans oscilant care sa te scoata din traseu.
Sistemul arcuri+amortizoare este dimensionat in functie de greutatea masinii si asigura in primul rand siguranta.
Re: Amortizoare mai soft ... posibil sau nu?
B06DAN wrote: Sfat: incercati sa umblati cu masina mai incarcata si o sa observati o imbunatatire a confortului. Masa mai mare asigura o conservare mai buna a traiectoriei centrului de greutate.
Cu siguranta ai dreptate. De cate ori merg gol senzatia este ca am "roti de lemn", mai ales pe hartoapele de pe drumurile pe care circul.
Dar daca am 4 pasageri in masina (adulti) si ceva bagaje (in ultimul timp s-a intamplat destul de des), la aceeasi presiune in pneuri(2,4 cand sunt incarcat) diferenta e mare fata de masina goala, si la comportament pe virajare, si la stabilitate, plus ca zgomotele de rulare sunt mult atenuate. Uneori mai intreb pasagerii cum li se pare ca si confort, si par destul de multumiti. Dar daca sunt numai cu sotia si fara bagaje.......e jaleeeee!
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
Re: Amortizoare mai soft ... posibil sau nu?
Chestiunea sta in felul urmator: am avut ceva probleme cu ceed-ulica ( mai exact m-a lasat ambreiajul la 67 mii km ) si am circulat 2 saptamani cu o skoda fabia. Cand m-am urcat inapoi pe kia imi venea sa imi las "ficatii" acasa. Cateodata ma apuca durerea de cap de la atatea zdruncinaturi. Am incercat si cu presiunea ceva mai scazuta in pneuri, dar nu e foarte mare diferenta. Pe de alta parte sa circul cu sacul de nisip in portbagaj nu mi se pare o solutie de actualitate ) ( asa faceam cu dacia break). Intr-adevar pe sosele netede e o adevarata placere sa conduci masina asta. Dar pe drumurile de la noi din "sat"...
Sunt constient ca se va pierde din stabilitatea si "hotararea" cu care se angajeaza in viraje, dar o data cu sosirea primului copil, parca nu imi mai vine sa schimb treptele la 5000 - 6000 rot/min si nici sa intru in viraje cu 90-100 .
Deci ca sa pricep si eu ca nu le am cu chestiile astea ce tin de mecanica: pentru a mai "indulci" suspensia ( cu alte cuvinte sa nu imi mai zdruncine toate alea ) trebuie sa schimb amortizor + arcuri, numai amortizoare sau numai arcuri?
Sunt constient ca se va pierde din stabilitatea si "hotararea" cu care se angajeaza in viraje, dar o data cu sosirea primului copil, parca nu imi mai vine sa schimb treptele la 5000 - 6000 rot/min si nici sa intru in viraje cu 90-100 .
Deci ca sa pricep si eu ca nu le am cu chestiile astea ce tin de mecanica: pentru a mai "indulci" suspensia ( cu alte cuvinte sa nu imi mai zdruncine toate alea ) trebuie sa schimb amortizor + arcuri, numai amortizoare sau numai arcuri?
Kia Cee'd 1.4 Best, Oil Blue.
Re: Amortizoare mai soft ... posibil sau nu?
masina
Back in busines....
http://www.flickr.com/photos/skyppy/
http://www.flickr.com/photos/skyppy/
Re: Amortizoare mai soft ... posibil sau nu?
si eu sunt de aceasi parere...trebuie masina schimbata
Re: Amortizoare mai soft ... posibil sau nu?
vreti confort si siguranta????
Un offroad 4x4 de 3 tone cu un motor de 4 litri si cutie automata cu amortizoare si arcuri presetabile in functie de stil si drum si v-ati scos..... E drept ca te cam usuca la buzunar si la cumparare si la intretinerea ulterioara, dar consumul este rezolvat daca ai sonda ta proprie in fundul curtii...
Nu comparati merele cu rosiile nici daca merele pot fi si rosii...
Ceedul este bun pentru anumite drumuri si pentru un anumit stil de condus... Chiar imi place sa abordez niste viraje cu 130-140km/ora (S-ul de pe DN1, prin padurea dintre Tancabesti si Ciolpani) si imi place cum sta masina pe drum. Nu ma deranjaza de loc suspensia tare. @nes : Poftim de incearca asa ceva cu Fabia!!! (sau cu o ala masinuta cu arcuri moi).
O masina sport este buna pentru circuitele bine intretinute dar este total contraindicat soselelor mioritice (chiar m-am distrat mergand in spatele unui Lamborgini pe un drum plin de gropi si onduleuri.... Solenta in care eram eu, parea Rolls Royce pe langa ce patimea "amaratul" care se dadea cu masinuta aia...
Nu Ceedul are probleme ci posesorul care observa ca nu stia ce sa ceara de la masina in momentul cumpararii.
Un offroad 4x4 de 3 tone cu un motor de 4 litri si cutie automata cu amortizoare si arcuri presetabile in functie de stil si drum si v-ati scos..... E drept ca te cam usuca la buzunar si la cumparare si la intretinerea ulterioara, dar consumul este rezolvat daca ai sonda ta proprie in fundul curtii...
Nu comparati merele cu rosiile nici daca merele pot fi si rosii...
Ceedul este bun pentru anumite drumuri si pentru un anumit stil de condus... Chiar imi place sa abordez niste viraje cu 130-140km/ora (S-ul de pe DN1, prin padurea dintre Tancabesti si Ciolpani) si imi place cum sta masina pe drum. Nu ma deranjaza de loc suspensia tare. @nes : Poftim de incearca asa ceva cu Fabia!!! (sau cu o ala masinuta cu arcuri moi).
O masina sport este buna pentru circuitele bine intretinute dar este total contraindicat soselelor mioritice (chiar m-am distrat mergand in spatele unui Lamborgini pe un drum plin de gropi si onduleuri.... Solenta in care eram eu, parea Rolls Royce pe langa ce patimea "amaratul" care se dadea cu masinuta aia...
Nu Ceedul are probleme ci posesorul care observa ca nu stia ce sa ceara de la masina in momentul cumpararii.