Pedala de ambreiaj moala

Post Reply
Ion Cioc
Posts: 4
Joined: 23 Apr 2013, 18:28
Auto: Carens

Pedala de ambreiaj moala

Post by Ion Cioc »

Am un Carens MK III, Motor Disel 140 CP. Am intalnit o problema ce pare sa nu fie cunoscuta in Romania si nici prin alte parti. In August 2012 , in timp ce ma intorceam de la Mamaia, pe o caldura de peste 33 gr.C , am descoprit ca s-a "inmuiat" pedala de ambreiaj si nu-mi mai permitea sa schimb vitezele. La inceput le schimbam greu si mai apoi, deloc. Am ajuns cu greu in Bucuresti iar dimineata urmatoare am mers la MIT MOTORS unde doi mecanici si-au dat cu parerea c-ar fi aer in instalatie si mi-au aerisit-o. Dupa asa-zisa aerisire pedala si-a mai revenit. Am plecat spre Alexandria in aceesi zi dar pedala s-a "inmuiat" din nou pe la jumatatea drumului. M-am intors din drum. Peste doua zile am bagat masina in Service sa-i schimbe lichidul de la frana+ambreiaj. Dupa schimbare lichidului, pedala a inceput treptat sa se intareasca. Preventiv mi-a comandat o pompa de ambreiaj pe care n-am schimbat-o , doar am pastrat-o la indemana. Am tot mers cu masina pana in Martie 2013, cand - din nou la un drum mai lung parcurs la viteze mai mari - m-am trezit din nou cu pedala moale fara sa mai pot schimba viteza. Ziua urmatoare am bagat masina in Service si am schimbat pompa de ambreiaj. Precizez ca inspectasem cu o minicamera cilindrul receptor, placa de presiune si cat s-a putut vedea din discul de ambreiaj. Nu prezentau probleme de genul scurgeri de lichid sau deformari ale lamelelor. Deci, am schimbat pompa - asa cum mereu fusesem sfatuit de mecanici, inclusiv de cei de la MIT MOTORS, dar-surpriza- problema nu s-a rezolvat. Am incercat apoi sa aflu mai multe informatii despre modul cum lucreaza ca principiu acest ambreiaj- mai precis despre acel mod al lui de auto-ajustare. Nu am gasit nimic pe net, iar cei de la MIT MOTORS nu prea vor sa dea informatii. Am suspectat apoi orbeste un regulator aflat pe acest circuit de ambreiaj pe care l-am comandat in Coreea si l-am schimbat. Nici cu asta nu s-a rezolvat......Am fost sfatuit sa shimb KIT-ul: placa+disc+cilindru receptor(ce include si rulment de presiune). ....NU am urmat sfatul si am facut DOAR ASTA: Mi-a venit o idee sa limitez cursa superioara a pedalei (astfel faceam ca garnitura frontala a pistonului de la pompa de ambreiaj sa nu mai ajunga in dreptul orificiului de incarcare -respectiv descarcare- ce vine de la rezervorul de lichid de frana) si SURPRIZA: PEDALA SE "INTAREA" CU FIECARE APASARE. E TARE SI FRUMOS ELASTICA SI ACUM . NICIODATA NU AM SCHIMBAT VITEZELE ASA DE USOR...Acum intrebarea este: ce dracu de principiu are acest ambreiaj? Mi-e teama acum ca am pedala prea tare. Poate nu e bine asa?.... Stie cineva totul despre acest circuit? Altfel vor fi mai multi care vor irosi bani pe ambreiaje ce poate necesita doar un mic reglaj!!!!

Dannyboy
Posts: 974
Joined: 07 Feb 2009, 16:03
Auto: Hyundai i30 1,6 CRDI
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Pedala de ambreiaj moala

Post by Dannyboy »

Te-ai gandit la supapa de retur din pistonasul pompei de ambreiaj? Hai sa lasam deocamdata principiul de functionare. Si chestia cu necunoasterea in Romania.
Viața e ca un tren. Cel mai bine e la vagonul-restaurant.

Ion Cioc
Posts: 4
Joined: 23 Apr 2013, 18:28
Auto: Carens

Re: Pedala de ambreiaj moala

Post by Ion Cioc »

Nu exista in piston o astfel de supapa de retur. Despre ce vorbesti?

Dannyboy
Posts: 974
Joined: 07 Feb 2009, 16:03
Auto: Hyundai i30 1,6 CRDI
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Pedala de ambreiaj moala

Post by Dannyboy »

Despre nimic. Acum am aflat ca e o masina fara piesa asta.
Viața e ca un tren. Cel mai bine e la vagonul-restaurant.

Ion Cioc
Posts: 4
Joined: 23 Apr 2013, 18:28
Auto: Carens

Re: Pedala de ambreiaj moala

Post by Ion Cioc »

Hmmmm...nu prea exista cunoscatori! E adevarat ca CARENS e o masina mai rara in Romania, dar acelasi sistem de ambreiaj - ce include acel regulator si o mica butelie carora nu le stie nimeni rostul - il gasim si pe Sportage, si cred ca si pe Sorento. ....

Ion Cioc
Posts: 4
Joined: 23 Apr 2013, 18:28
Auto: Carens

Re: Pedala de ambreiaj moala

Post by Ion Cioc »

completez cu noile evenimente. La un drum mai lung am observat ca inventia mea cu limitarea cursei superioare a pedalei a creat presiune prea mare in circuit si, in mers, mi s-a debreiat masina fara sa apas pedala. Am indepartat limitatorul, am bagat din nou masina intr-un service pentru o alta aerisire de circuit. Inc a merg cu masina, dar sunt nemultumit de cum simt pedala. Cand ma urc in masina dimineata gasesc pedala moale. Dupa cateva "pompe" se intareste si pot schimba vitezele. Merge asa apoi foarte bine. Daca uneori bag piciorul sub pedala si ridic fortat de ea, simt cum scade presiunea din circutul de ambreiaj. trebuie sa fac apoi iar pedale....

Dannyboy
Posts: 974
Joined: 07 Feb 2009, 16:03
Auto: Hyundai i30 1,6 CRDI
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Pedala de ambreiaj moala

Post by Dannyboy »

Asta e fratioare! Daca nu exista cunoscatori...
Viața e ca un tren. Cel mai bine e la vagonul-restaurant.

User avatar
mackay
Posts: 25
Joined: 21 Nov 2011, 22:07
Auto:
Location: Bucuresti, S 6
Contact:

Re: Pedala de ambreiaj moala

Post by mackay »

salut , ...ai rezolvat problema ambreiajului ?
[color=#8000BF]KIA CARENS 2.0 CRDI / 140 CP /2007 / B-779 WER[/color]

Post Reply

Return to “Carens”