Salut,
Detin o Kia Shuma II 1.6, 16v din 2002.
De ceva vreme a inceput sa consume foarte mult (de la 8-9 in oras s-a ridicat la 12 chiar 13) in plus miroase destul de rau a benzina dupa ea iar daca apas mai repede pe acceleratie da in nas, plus ca mi-a inegrit toba de esapament de zici ca e diesel. Am schimbat bujiile, am verificat daca exista scurgeri de benzina,inlocuit fisele, nu imi pot da seama ce are.
Daca ma poate indruma cineva sau daca mai patit-o cineva va rog sa ma ajutati.
Multumesc
Kia Shuma II - consum mare, miros puternic de benzina
-
- Posts: 4
- Joined: 27 Aug 2014, 17:00
- Auto: Kia Shuma II
Re: Kia Shuma II - consum mare, miros puternic de benzina
Daca toba este inegrita plus mirosul de benzina, este clar ca arderea se face incomplet si in sistemul de evacuare ajunge benzina nearsa.
Daca partea electrica a fost verificata , trebuie verificata si partea de injectie ( banuiesc ca nu este cu carburator) , poate un injector este blocat pe deschis si debiteaza prea mult , sau vre-o supapa blocata ( aici ar fi trebuit sa apara explozii exterioare) sau distributia dereglata.
Mai buna este tot o verificare in service.
Daca partea electrica a fost verificata , trebuie verificata si partea de injectie ( banuiesc ca nu este cu carburator) , poate un injector este blocat pe deschis si debiteaza prea mult , sau vre-o supapa blocata ( aici ar fi trebuit sa apara explozii exterioare) sau distributia dereglata.
Mai buna este tot o verificare in service.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km
-
- Posts: 4
- Joined: 27 Aug 2014, 17:00
- Auto: Kia Shuma II
Re: Kia Shuma II - consum mare, miros puternic de benzina
Masina e cu injectie, nu da rateuri, nu are laguri de putere, am fost cu ea la norauto in Titan si mi-au zis ca nu are nimic si poate face urat din cauza benzinei de slaba calitate (am bagat benzina cu cifra octanica mai mare, aceeleasi simptome.), ce e drept ca nu am facut un test de injectoare sa vad daca sunt blocate pe deschis sau nu.
Am vazut pe un site din afara ca masina ar avea EGR si e posibil sa fie blocat... insa nu se specifica locatia acestei supape si nici cum arata... [-o<
Am vazut pe un site din afara ca masina ar avea EGR si e posibil sa fie blocat... insa nu se specifica locatia acestei supape si nici cum arata... [-o<
Re: Kia Shuma II - consum mare, miros puternic de benzina
Da, s-ar putea sa fie si de aici, mi-a scapat lucrul acesta .
Intr-adevar supapa EGR daca ramine blocata pe deschis creste consumul mult .
Dar ar trebui sa apara si mers neregulat si porniri grele ceea ce la tine, nu zici ca se intimpla dar acel dat in nas poate proveni de aici . Pot intra prea multe gaze arse si arderea este imperfecta.
Este situata pe galeria de admisie si face legatura dintre gazele arse si aerul admis . Nu stiu unde este situata la tine , oricum linga motor pe admisie dar urmareste ca poate fi actionata electric ( si are doua fire ) sau pneumatic ( datorita presiunii gazelor ) .
Are forme diferite dar daca intri pe google si dai sa cauti " supapa EGR - Imagini", o s-o identifici .
Se poate curata , dar este posibil sa nu tina mult ( calamina care o blocheaza este pacatoasa ), in general se inlocuieste.
Intr-adevar supapa EGR daca ramine blocata pe deschis creste consumul mult .
Dar ar trebui sa apara si mers neregulat si porniri grele ceea ce la tine, nu zici ca se intimpla dar acel dat in nas poate proveni de aici . Pot intra prea multe gaze arse si arderea este imperfecta.
Este situata pe galeria de admisie si face legatura dintre gazele arse si aerul admis . Nu stiu unde este situata la tine , oricum linga motor pe admisie dar urmareste ca poate fi actionata electric ( si are doua fire ) sau pneumatic ( datorita presiunii gazelor ) .
Are forme diferite dar daca intri pe google si dai sa cauti " supapa EGR - Imagini", o s-o identifici .
Se poate curata , dar este posibil sa nu tina mult ( calamina care o blocheaza este pacatoasa ), in general se inlocuieste.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km
-
- Posts: 4
- Joined: 27 Aug 2014, 17:00
- Auto: Kia Shuma II
Re: Kia Shuma II - consum mare, miros puternic de benzina
o sa ma apuc sa o caut in weekend si sa o curat.
Multumesc pentru ajutor o sa revin cu amanunte
Multumesc pentru ajutor o sa revin cu amanunte
-
- Posts: 4
- Joined: 27 Aug 2014, 17:00
- Auto: Kia Shuma II
Re: Kia Shuma II - consum mare, miros puternic de benzina
Salutare,
Am fost cu ea la tester si bineinteles nu arata nici o eroare in schimb astazi s-a oprit in mers pe pasajul baneas, am reutit de am pornit-o (la prima cheie) si a inceput sa mearga in suturi destul de puternice, sta la relanti dar cand trece de 1900 de turatii merge in suturi, daca apas pe acceleratie cat de usor pot se opreste ... mentionez ca masina are benzina
Am fost cu ea la tester si bineinteles nu arata nici o eroare in schimb astazi s-a oprit in mers pe pasajul baneas, am reutit de am pornit-o (la prima cheie) si a inceput sa mearga in suturi destul de puternice, sta la relanti dar cand trece de 1900 de turatii merge in suturi, daca apas pe acceleratie cat de usor pot se opreste ... mentionez ca masina are benzina
Re: Kia Shuma II - consum mare, miros puternic de benzina
Curios ca nu iti apare nimic pe tester .
Dupa ceea ce a aparut acum ( dar ramine si EGR-ul ca problema ) , eu mai ma gindesc si la pompa de benzina care ar putea sa nu mai debiteze suficient .
Daca la ralenti functioneaza cit de cit , insemna ca are benzina suficienta , daca apesi acceleratia si se opreste , ma gindesc ca intra prea mult aer si pompa nu ar mai avea debit sa corecteze amestecul .
Apoi pompa de benzina are si o supapa ce mentine presiunea constanta in rampa injectoarelor . Daca aceasta este defecta , benzina este intoarsa in rezervor si nu mai ajunge cu presiune la injectoare .
Trebuie cautat , tine-ne la curent.
Dupa ceea ce a aparut acum ( dar ramine si EGR-ul ca problema ) , eu mai ma gindesc si la pompa de benzina care ar putea sa nu mai debiteze suficient .
Daca la ralenti functioneaza cit de cit , insemna ca are benzina suficienta , daca apesi acceleratia si se opreste , ma gindesc ca intra prea mult aer si pompa nu ar mai avea debit sa corecteze amestecul .
Apoi pompa de benzina are si o supapa ce mentine presiunea constanta in rampa injectoarelor . Daca aceasta este defecta , benzina este intoarsa in rezervor si nu mai ajunge cu presiune la injectoare .
Trebuie cautat , tine-ne la curent.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km
Re: Kia Shuma II - consum mare, miros puternic de benzina
Dar ramin tot la EGR sau ceva legat de aprindere.
In primul post spui ca teava de esapament este inegrita si miroase a benzina.
Asta arata ca masina arunca benzina nearsa sau arsa incomplet.
Mai fa o verificare. Da cu degetul pe funinginea de pe teava . Daca este funingine uscata care se curata usor de pe deget , inseamna ca-ti arunca benzina nearsa ( este ceva legat de aprindere sau vre-o supapa de evacuare ce nu inchide perfect) .
Daca funinginea este grasa , uleioasa, se ia greu de pe deget , inseamna ca iti arunca ulei pe evacuare , ceea duce repede la blocarea EGR-ului.
Deci se complica : EGR-ul , aprinderea , pompa de benzina si mai pot fi si altele .
Este greu de gasit raspunsuri pe forumuri .
Cred ca trebuie un mecanic bun dintr-un service , de preferat KIA
In primul post spui ca teava de esapament este inegrita si miroase a benzina.
Asta arata ca masina arunca benzina nearsa sau arsa incomplet.
Mai fa o verificare. Da cu degetul pe funinginea de pe teava . Daca este funingine uscata care se curata usor de pe deget , inseamna ca-ti arunca benzina nearsa ( este ceva legat de aprindere sau vre-o supapa de evacuare ce nu inchide perfect) .
Daca funinginea este grasa , uleioasa, se ia greu de pe deget , inseamna ca iti arunca ulei pe evacuare , ceea duce repede la blocarea EGR-ului.
Deci se complica : EGR-ul , aprinderea , pompa de benzina si mai pot fi si altele .
Este greu de gasit raspunsuri pe forumuri .
Cred ca trebuie un mecanic bun dintr-un service , de preferat KIA
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km