tunning motor 1.4

Chiptuning, filtre, evacuari, admisii, suspensii, etc.
Post Reply
User avatar
cRbL
pro_ceed ftw
Posts: 136
Joined: 24 Apr 2008, 01:39
Auto:
Location: Bucuresti

Post by cRbL » 05 May 2008, 02:54

intrebare de noob.
care ar fi procesul acela care pe langa calutzii aia in plus iti si scade consumul? am auzit despre el nu am reusit sa inteleg ceva fix , referitor la motorul de 1.4.
nu ma intereseaza puterea marita ( daca e, e buna si aia ) important e cum iti scade el consumul ? multumesc.

.indie.
Posts: 332
Joined: 25 Oct 2007, 17:55
Auto:

Post by .indie. » 05 May 2008, 07:06

Consumul scade datorita optimizarii cuplului

Aceasta depinde de stilul de condus. Ajustatea optimizata a cuplului motor duce la o reducere a consumului de combustibil de aproximativ 5 %.


http://obdtuning.ro/?s=articol&id=30

apropo, nu vreau sa le fac reclama, dar tipii sunt foarte ok in domeniu

User avatar
PYFMAN
Posts: 305
Joined: 27 Aug 2007, 12:12
Auto:
Location: Bucuresti

Post by PYFMAN » 05 May 2008, 09:09

P.s ! I-am spus Dl-ui Popa ca mi-am dat comanda de filtru KN si nu a avut o parare prea buna despre aceasta alegere a mea .. zicand ca nu recomanda(si atat)[/quote]

argumente .......... adica zero,
interesant pdv .............
comercial se poate spune ............ :shock:

ps sunt curios cand o sa ma duc la revizie cu uleiul 5W20 ce o sa mai fie..........
CEED "neagra" 1.4
filtru K&N - 109,99 CP
Mobil 1 ESP, NGK iridium, Dunlop,
ODO 120.000 km

noir
31337
Posts: 229
Joined: 29 Feb 2008, 10:24
Auto:
Location: Bucuresti

Post by noir » 07 May 2008, 20:41

http://www.powerchips.eu/puce-powerchip ... CV&no=3333

cel mai puternic chip pt motorul de 1.4 pe care l-am intalnit pana acum pe internet. se baga careva ? :D
pro_cee'd 1.4 best/so red/B-82-SNH/50000km/no problems

am adaugat: alarma maat 679 extreme 2; filtru conic k&n; subwoofer Focal SB 30 SPL; amplificator Focal Solid 2; condensator Juice JW1D;

User avatar
aktymel
susuletz'
Posts: 552
Joined: 02 Feb 2008, 11:09
Auto:
Location: Pitesti
Contact:

Post by aktymel » 07 Jun 2008, 15:16

nustiu daca e cel mai bun loc de postat la ce vreau eu sa va spun .. dar va zic ca aseara m-am dat la o liniuta cu un Renault laguna 2 cu motor de 2 l benzina 140 cp... Concluzia : Am plecat amandoi la fel in treapta 1, m-am distantat un pic cu a 2-a .... iar in momentul cand i-am dat a3-a deja se simteaau cei 140 cp ai renaultului.... :D si s-a duusss ....
Final conclusion :D Mama ce fuge si kiutza mea cu motor de 1.4 si 109 cp.... nu i-a venit sa creada cand ne-am oprit si i-am zis ca am doar 109 cai si standard pe deasupra :P
Drept urmare ... ma bate gandul la ceva surplus de putere :D
Kia Cee`d 1.4 16 V , 109 Hp, piston gray Best + optionale after market--> ODO 32.000+

Image

ImageImageImageImageImageImageImageImage

.indie.
Posts: 332
Joined: 25 Oct 2007, 17:55
Auto:

Post by .indie. » 08 Jun 2008, 16:07

Nu uita ca masina ta e mai usoara decat a lui.

User avatar
andrei0241
3/E
Posts: 3087
Joined: 16 May 2007, 13:40
Auto:
Location: Constanta
Contact:

Post by andrei0241 » 08 Jun 2008, 16:28

Interesant calculul celor de pe powerchips.eu: Putere initiala 105CP (parca's 109), Putere dupa chip'uire: 125: Diferenta: 15 :P Oricum, cu instalarea nu o lamuresc, ci te cheama la ei :D Costul: 300euro+drum Elvetia

Cat despre Laguna 2.0, are 135 CP si in mod normal, cu o plecare buna de pe loc (sa nu plece cu scartz) si cu schimbarea optima a vitezelor, nu prea are cum sa stea la discutii cu un Cee'd 1.4. Insa cum nu toti suntem soferi profesionisti, diferentele pe strada pot fi mult diminuate ...
Cat despre greutate Laguna 2 2.0 16V, din datele care le'am gasit eu aici, diferenta e minora ...
Ford - Fiesta - 1.4 tdci

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 4852
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Post by Ogy » 08 Jun 2008, 19:14

erau aproape egale ca si kg/cp a castigat experienta soferului respectiv...spune-mi pana la cate ture ai dus-o in fiecare treapta?
eu acum m-am dat cu un motor ...la plecarea de pe loc m-a luat dar pana la urmatorul semafor l-am luat ...eu 4 roti el 2 eu abs el ...ca sa nu mai zic cum stau eu pe curbe si cum sta el...am facut mai devreme si o competitie cu peugeot-ul surorii mele la dus ma luat si ma tinut in spate ca mergea pe mijloc ,la intors cunosteam drumul si nu am lasat-o sub 120 poate doar in curbe Baneasa Carrefour-Pajura peugeotul are 110cp diesel soferul profesionist.
Garajul meu
Jurnal de bord
Participantul cu numarul 100 din coloana.
Nu exista bancnote romanesti, pe care sa scrie RON. Noi avem doar LEI!!!

.indie.
Posts: 332
Joined: 25 Oct 2007, 17:55
Auto:

Post by .indie. » 09 Jun 2008, 09:30

Nu mai faceti comparatii din astea aiurea, o motocicleta da rusinea oricarei masini gen compacta cu motor normal, asta decat daca nu vorbim de motociclete gen 10 cp :)

Ca pe curbe o masina sta mai bine decat o motocicleta, asta e normal.

User avatar
spdblue
danezul
Posts: 4471
Joined: 26 Sep 2007, 21:08
Auto: Cee'd LX Best 1,4 Benzina
Location: Brasov
Contact:

Post by spdblue » 09 Jun 2008, 09:58

Extrem de interesant link-ul oferit de @.indie.
Sincer? Ideea de a micsora consumul masinii este tentanta. Acuma am mai vorbit cu oarece oameni care se pricep la astfel de lucruri. Raspunsurile sunt in majoritatea cazurilor de genul: "merge struna..."
Totusi am primit si un raspuns ce mi s-a parut extrem de relevant. Daca nu vrei sa participi la curse si o faci doar pentru tine, din placere, hobby etc. nu merita decat daca te dau banii afara din casa (la mine nu este cazul). Orice modificare a parametrilor spre obtinerea puterii inseamna in 99% dintre cazuri cresterea consumului.
Desigur, se pot obtine si reduceri ale consumului de combustibil, insa in detrimentul puterii. Specialistii in tuning au tot interesul sa castige. Unul dintre ei insa mi-a explicat ca o masina standard este conceputa suficient de bine pentru a nu avea nevoie de modificari. Desigur, acolo unde pasiunea este mare, nimic nu poate sta in calea pasionatilor. Asa ca, ramane sa citim cu atentie tot ceea ce este legat de acest aspect si sa procedam fiecare dupa cum nu da buzunarul.

Mai jos, aveti un articol interesant:
http://www.ghidbrasov.ro/firme4.php?f=T ... firma=2764

Sau daca doriti sa vedeti ce fac brasovenii pe tema aceasta:
http://forum.4tuning.ro/forumdisplay.php?f=50

Iar daca sunteti pasionati de asa ceva si aveti timp:
http://www.autoraid.ro/retea~servicii-tuning-auto.html

Drum bun si numai bine.
Cee'd LX Best 1,4 Benzina Mars Red Siguranta in trafic prin respect
BV 77 SPD ODO 109.000 + Albume: http://picasaweb.google.com/spdblue
Jurnal de bord viewtopic.php?f=5&t=704 Stiri auto moto

.indie.
Posts: 332
Joined: 25 Oct 2007, 17:55
Auto:

Post by .indie. » 09 Jun 2008, 11:37

Un chiptuning eco cum se mai numeste (adica usoara cresterii a puterii, crestere usoara a cuplului la turatii mici, consum mai scazut) costa ceva gen 250 euro.

Eu zic ca merita.

User avatar
spdblue
danezul
Posts: 4471
Joined: 26 Sep 2007, 21:08
Auto: Cee'd LX Best 1,4 Benzina
Location: Brasov
Contact:

Post by spdblue » 09 Jun 2008, 17:53

Desigur, daca simti nevoia de putere la turatii mai mici, se poate face aceasta operatiune. Din cate am vazut, in general motoarele diesel dupa 5.000 de ture nu prea mai au puterea celor pe benzina care si dupa aceasta turatie merg. Desigur, la cee'd-ul pe benzina un cuplu bun il obtii dupa 3.000 de ture.
Totusi, se pare ca astfel de operatii conduc la scurtarea perioadei de folosinta a motorului sau a altor subansamble.
Daca cineva a facut vreun tuning la motor si este implinit, sa ne spuna si noua.
Numai bine si drum bun.
Cee'd LX Best 1,4 Benzina Mars Red Siguranta in trafic prin respect
BV 77 SPD ODO 109.000 + Albume: http://picasaweb.google.com/spdblue
Jurnal de bord viewtopic.php?f=5&t=704 Stiri auto moto

.indie.
Posts: 332
Joined: 25 Oct 2007, 17:55
Auto:

Post by .indie. » 10 Jun 2008, 19:25

Scurtarea de viata a motorului e neglijabila, ceva gen 1-2.000 km in conditiile in care oricum motoarele astea rezista peste 200.000 km binisor.

User avatar
spdblue
danezul
Posts: 4471
Joined: 26 Sep 2007, 21:08
Auto: Cee'd LX Best 1,4 Benzina
Location: Brasov
Contact:

Post by spdblue » 10 Jun 2008, 19:57

Cam asa este. Insa cred ca m-am gandit la mai multe aspecte. Nu stiu cam cati cai poti castiga fara modificari esentiale.
In plus, cred ca uneori o simpla ridicare, modificare a unor parametrii de functionare ai motorului,din calculator, poate nu este suficienta.
Din punctul meu cred ca totusi ai nevoie si de un ulei mai bun, mai performant. Poate nu strica si o pompa de benzina ceva mai "sprintena".
Totusi, pentru cei care au timp si doresc oarece modificari, voi posta un link de unde se poate descarca un manuala de tuning. Spor la citit:

http://forum.4tuning.ro/showthread.php?t=7502
Drum bun si numai bine.
Cee'd LX Best 1,4 Benzina Mars Red Siguranta in trafic prin respect
BV 77 SPD ODO 109.000 + Albume: http://picasaweb.google.com/spdblue
Jurnal de bord viewtopic.php?f=5&t=704 Stiri auto moto

User avatar
andrei0241
3/E
Posts: 3087
Joined: 16 May 2007, 13:40
Auto:
Location: Constanta
Contact:

Post by andrei0241 » 10 Jun 2008, 20:19

Ogy wrote:erau aproape egale ca si kg/cp a castigat experienta soferului respectiv.
Asta o zici dupa ce calcul? Sau asa te'ai gandit tu? :?

Cee'd: Greutate:1263kg Putere:109CP Cuplu: 137Nm
Laguna: Greutate:1280kg Putere:135CP Cuplu: 191Nm

Intr'adevar, nu stiu la ce turatii sunt dezvoltate puterea si cuplul la Laguna, insa fiind vb de un motor de 2 litri fara tehnologie cvvt, sigur acestea sunt mai jos dcat la Cee'd
Ford - Fiesta - 1.4 tdci

Post Reply

Return to “Performance tuning”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest