tunning motor 1.4

Chiptuning, filtre, evacuari, admisii, suspensii, etc.
Post Reply
sik81
sleepy beast
Posts: 190
Joined: 21 Feb 2008, 12:16
Auto:

Post by sik81 » 23 Jun 2008, 23:47

pana la urma si-a pus careva chip pe 1.4?

User avatar
cRbL
pro_ceed ftw
Posts: 136
Joined: 24 Apr 2008, 01:39
Auto:
Location: Bucuresti

Post by cRbL » 24 Jun 2008, 00:09

adica mai exact, s-a riscat cineva sa piarda garantia pentru 15 cai ?

User avatar
Arnold12
Posts: 2774
Joined: 02 Jun 2007, 18:23
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by Arnold12 » 24 Jun 2008, 00:22

Nici pt mai 100 nu merita sa pierzi garantia.
Mai bine vorbesti la Mit.
Cee'd SW 2.0 CRDi 140CP~170CP 6MT TX pregatit sa frustreze...a different ONE
Kia Ceed SW 200Km/h - http://www.youtube.com/watch?v=tsQNcrqPImk
MAX 221km/h pe GPS/Autobahn Austria

.indie.
Posts: 332
Joined: 25 Oct 2007, 17:55
Auto:

Post by .indie. » 24 Jun 2008, 14:19

Ar fi bine daca s-ar castiga 15 cai :)

Akbhar
Posts: 1356
Joined: 27 May 2007, 18:09
Auto:
Location: Ploiesti/Bucuresti
Contact:

Re: tunning motor 1.4

Post by Akbhar » 07 Nov 2008, 13:12

Aveau in colt, la aprozar. 3 la 10 mii.

Ai idee ce inseamna convertirea unui motor conceput ca aspirat la turbo? Sa enumar cateva modificari, poate nu e clar la toata lumea: modificare admisie, evacuare, adaugare turbina, scaderea raportului de compresie (uzual se folosesc alte pistoane), inlocuire ECU, modificare instalatie de ungere pentru a include si turbina.

Mai simplu e sa adaptezi direct un alt motor care deja are turbina.
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups

Akbhar
Posts: 1356
Joined: 27 May 2007, 18:09
Auto:
Location: Ploiesti/Bucuresti
Contact:

Re: tunning motor 1.4

Post by Akbhar » 07 Nov 2008, 13:30

Stii ca la 16.000E iti iei un Cee'd 2.0DSL care se duce la 177Cp si peste 350Nm? Sau in 15.000 intra un 2.0GSL de 140Cp/190Nm?
Ca sa nu mai vorbim ca iei un 1.6DSL 115Cp si il impingi spre 140Cp/300Nm si iti mai raman si bani de cateva plinuri de motorina. Asta fara nici o modificare hardware, deci pastrand garantia.

Inteleg sa modifici cel ma puternic motor din gama, pentru ca nu iti e suficient si vrei mai mult, dar sa investesti o groaza de bani in cel mai slab motor doar ca sa obtii ceva echivalent cu oferta curenta nu imi pare o ideea prea stralucita.

Oricum, daca ai de gand sa te apuci de modificari iti doresc multa bafta si as fi curios sa vad rezultatul.

O varianta la ce propui tu ar fi sa gasesti la dezmembrari un motor VW 1.4TSI 160Cp sau echivalentul Fiat de 150Cp si sa il transplantezi pe Cee'd. Poti valorifica motorul si cutia de viteze actuala si o sa ai si performantele dorite.
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups

User avatar
cRbL
pro_ceed ftw
Posts: 136
Joined: 24 Apr 2008, 01:39
Auto:
Location: Bucuresti

Re: tunning motor 1.4

Post by cRbL » 07 Nov 2008, 15:27

da varianta cu tsi de vw ar fi geniala.
dar te risti sa arunci 7 ani de garantie ?
daca te mananca si ai cunostinte, cum am mai zis, pui turbina :))
powerbox-uri si chio-uri la 1.4 .. dai cat nu face.
cea mai ieftina varianta ar fi filtru sport + o evacuare mai generoasa.
castigi cativa cai ( genia ar fi 2 sa ai 111cp :evil: ) care nu se simt asa grav dar ai un sunet mai "sport" si urca mai bine in turatii...
mai mult de atat chiar nu se merita.
evident daca ai bani de motorina, chiar de 2.0 atunci ... ai cu ce lucra.. dar asa ... in loc sa fiti multumiti ca e cel mai puternic motor aspirat de 1.4 ( cred ), voi visati la nfs :)

alex02dsa
Posts: 62
Joined: 18 Jul 2008, 17:19
Auto: KIA CEED
Location: Constanta
Contact:

Re: tunning motor 1.4

Post by alex02dsa » 29 Nov 2008, 10:49

Am facut chipul la Dimsport, firma care este agreata de Kia Romania... deci nu pierd garantia.

Se simte o mica crestere de putere... acum are 120 cp (si cu filtru K&N), dar ca sa nu pierd garantia... nu au ridicat pragul unde taie benzina. Computerul de pe Kia e cam complicat... si a trebuit sa fie facut la reprezentantza din Bucuresti.

Pentru cei din cta, ma veti recunoaste cu stikerul de DimSport pe bara din spate. Am apelat la dimsport ptr ca un prieten si-a deschis reprezentantza pe constanta si se ocupa de cipuri. Varianta de chip este cea Sport, cu o crestere de 10% de putere (in special cuplul se simte ca a mai crescut, si consumul a ramas de 7.6 in oras) costa 300 euro.
Kia Ceed 1.4 16v.... 109 ~ 118 cp, BEST, Kompass Blue ... CT 02 DSA ... jenti si folii, K&N, Xenon 6000k,.. si alte optionale
ODO : 132.100km+
DimSport Constanta " mai multi cai, mai multa distractie...!!!"

User avatar
radu84
BACK IN BUSINESS
Posts: 668
Joined: 15 May 2007, 22:41
Auto:
Location: Constanta
Contact:

Re: tunning motor 1.4

Post by radu84 » 29 Nov 2008, 11:26

Cum reusesti sa scoti consum de 7,6 in CT? Mergi mai mult seara?
Eu nu am reusit sa scot sub 9, cu drumuri majoritar in timpul zilei.

I'ai facut dyno-test sa vezi exact valorile puterii si a cuplului?
Kia Cee'd kompass blue 1,4 GSL - CT 22 BAU
Album foto
ODO : 22.500km+

alex02dsa
Posts: 62
Joined: 18 Jul 2008, 17:19
Auto: KIA CEED
Location: Constanta
Contact:

Re: tunning motor 1.4

Post by alex02dsa » 29 Nov 2008, 14:45

Da dupa chip.. daca tot eram in bucuresti .. am pus-o si pe dyno si au iesit 119cp.

Merg cu ea mai mult seara..... dar acum cu vremea asta rece.. nu mai reusesc valori de 7.2 - 7.4.
Kia Ceed 1.4 16v.... 109 ~ 118 cp, BEST, Kompass Blue ... CT 02 DSA ... jenti si folii, K&N, Xenon 6000k,.. si alte optionale
ODO : 132.100km+
DimSport Constanta " mai multi cai, mai multa distractie...!!!"

User avatar
alexandruu
Posts: 210
Joined: 18 Oct 2008, 17:34
Auto:
Location: Iasi
Contact:

Re: tunning motor 1.4

Post by alexandruu » 02 Dec 2008, 13:28

La motorasul de 2.0 GLS oare ce se poate face ? am vazut in specifiicatii ca are si un raport de compresie cam mic 10.1 iar cel de 1.4 si 1.6 au 10.5 , se mai pot adauga 20 caluti ?:D
POZE Pro`CEED 2.0 GLS 143 HP + Dayline : http://img153.imageshack.us/gal.php?g=p1050384.jpg

User avatar
RazvanO
Posts: 67
Joined: 01 Sep 2008, 15:06
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: tunning motor 1.4

Post by RazvanO » 02 Dec 2008, 14:28

Imi permit sa spun si eu 2 cuvinte:
* Fie ca e vorba de transformatul aspiratului in turbo, fie transplantul de motor cu turbo de la alt model implica modificari majore in compartimentul motor ca sa nu mai spun de soft CUTOM special pentru modificarile facute.
* In ambele cazuri manopera te costa cel putin 1000euro si daca ai noroc sa se bage cineva in treaba asta trebuie sa ai noroc si mai mare sa iasa din prima si bine :)

Cat despre softarea motorului 1.4 pentru 9 cai ( sau cati or fi real in plus ) eu sunt de parere ca trebuie cantarita bine. Cand te gandesti la resoftare trebuie sa te gandesti si la un minim de modificari pe care este necesar sa le faci ca sa merite... trebuie pus un filtru sport ( recomandabil green ) si marita un pic gura de admisie, trebuie modificata evacuarea complet, trebuie pusa benzina de cea mai buna calitate minim 98, schimbat uleiul la 10mii, etc. Inca o chestiune, in total nu prea se obtin aia 15 cai... cel mai corect e un dyno intai doar cu soft si apoi si cu celelalte modificari.

Numai bine,
Razvan
Masinuta sorei aici -> ProCeed 1.4 City so so SO_RED still to be pimped :)
DE VANZARE (Super Oferta) GTC pimped by IRMSCHER - detalii aici: viewtopic.php?f=50&t=5925
Respecta partenerii de trafic!

alex02dsa
Posts: 62
Joined: 18 Jul 2008, 17:19
Auto: KIA CEED
Location: Constanta
Contact:

Re: tunning motor 1.4

Post by alex02dsa » 02 Dec 2008, 22:33

la motoarele aspirate , ca acesta, resoftarea are rolul de a optimiza parametrii motorului... adica inca 10% din puterea motorului. La cele turbo vorbim de valori intre 20 si 35% plus de putere.

La mine s-a modificat panta de cuplu si cea de CP, dar si alte chestii.....
Cei din Italia.. au preferat sa nu modifice nimik in zona rosie, desi cei de la Buc vroiau sa urce cu inca 500ture, unde taia gazul. E mai bine asa... motorul are abia 30km..... Avean deja filtru K&N instalat pe masina cand am facut chipul.
Kia Ceed 1.4 16v.... 109 ~ 118 cp, BEST, Kompass Blue ... CT 02 DSA ... jenti si folii, K&N, Xenon 6000k,.. si alte optionale
ODO : 132.100km+
DimSport Constanta " mai multi cai, mai multa distractie...!!!"

Post Reply

Return to “Performance tuning”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests