tunning motor 1.4

Chiptuning, filtre, evacuari, admisii, suspensii, etc.
Post Reply
User avatar
Nesta3
Moderator
Posts: 3590
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: tunning motor 1.4

Post by Nesta3 » 25 Oct 2009, 12:43

glumeam....parerea mea e urmatoarea:dak am reusit s ajungem pe LUNA(nu noi ,ci altii), sa ajungem la nivel de tehnologie din ziua de azi si mulllte altele, cred k se poate monta un turbo pe 1.4 al nostru ,si un compresor si etc etc.....dar pentru cat timp vei avea masina asta in conditiile astea???si astea sunt fiare si au si ele o limita de uzura ....pana isi monteaza cineva toate "nebuniile" despre care ne dam cu parerea,sa ne calmam...i love u all
EX :Kia Proceed 1.4 benzina 109hp Best+
POZE PROCEED

2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

bumblebee
Posts: 720
Joined: 03 Dec 2008, 17:28
Auto:

Re: tunning motor 1.4

Post by bumblebee » 25 Oct 2009, 14:32

Philbox wrote:Chestia cu 100% e parerea ta personala.
Da o fi mai mica, pt ca si cilindreea e mai mica, dar sigur mai mare decat la 1.4 aspirat! Aerul nu e combustibil. Ar fi interesant de vazut graficul(cuplu/turatie sau putere/turatie) acetui renumit 1.4 Tsi de 122 HP, sa-l putem compara cu cel de 1.4 de 109 HP al c'eed-ului. Abia apoi putem emite opinii. In rest sunt pareri personale, subiective, neargumentate!
Il are un coleg de munca pe un Golf 5 (1.4 TSI 122 ma refer)
Pe langa faptul ca e mult mai placut de condus decat 109 de a Ceed-ul meu consuma si cu 0.5 maxim 1 l mai putin la suta de km.
Si tot fac comparatii cu el de aproape 2 ani de cand le avem fiecare.
Asta e, nu pot sa sufar eu firma VW dar cu motorul asta s-au scos admirabil, e extrem de placut la condus si exterem de eficient (performante foarte bune vs consum super ok), nu degeaba parca a luat titlul de motorul anului
Iar in legatura cu graficele alea sincer n-am de gand sa ma oftim si mai rau prinvindu-le :D
Presupunand prin absurd ca acest motor s-ar putea pune pe Cee'd nu vad de ce nu as pune 1.4 TSi si as pune 1.4 pe care il am acum.
Singurul minus ar fi pretul mai mare.
Iar cand ma gandesc ca Kia a lasat la 1.4 aspirat doar 90 de cai din 109 la versiunea FL imi pare si mai rau.
Kia Cee'd 1.4 best

User avatar
Philbox
Posts: 167
Joined: 05 Mar 2008, 17:17
Auto:
Location: Bucuresti

Re: tunning motor 1.4

Post by Philbox » 26 Oct 2009, 11:42

@bumblebee te rog sa nu ma intelegi gresit.....nu doresc sa discutam contradictoriu pe aceasta tema, cum nu am nimic cu acest motor 1.4TSI al celor de la VW, poate ca intradevar e foarte reusit, dar ar fi primul motor turbo care sa consume mai putin decat unul aspirat. Poate ca nemtii au reusit sa schimbe ceva in legile fizicii!. Daca da, bravo lor!. Revin: aerul nu e combustibil!. Mai concret: putere mai mare->carburant mai mult, sau cifra octanica mai mare.
cee'd HB, 1.4 GSL Best, Kompass Blue => BLUE THUNDER
Image

bumblebee
Posts: 720
Joined: 03 Dec 2008, 17:28
Auto:

Re: tunning motor 1.4

Post by bumblebee » 26 Oct 2009, 12:42

Conteaza eficienta motorului., randamentul lui adica, nu are nici o treaba cu aspirat vs neaspirat.
Asta inseamna sa stii sa construiesti un motor bun.
Caz concret, motoarele aspirate PSA de 110 cai (tocmai au fost scoase din oferta) consuma mai mult decat cele THP (turbo) de 152 cai cu cca 0.5 - 1 l.
La fel si pentru 1.4 TJet vs 1.4 aspirat de la Fiat.
Si 1.4 Tjet consuma mai putin decat 1.4 aspirat de pe C'eed (are si ceva cai in plus) Probabil pentru ca se conduce mult mai placut la turatii gen 2-4.000 rpm si nu ai nevoie sa il turezi la 5.000 sa zicem.
Japonezii au motoare de litraj mic (2l maxim) si putere mare (200 cai) care guess what...consuma foarte putin pentru ca sunt extrem de bine puse la punct si extrem de eficiente.
Si nu fac asta de ieri de azi, uita-te spre exemplu la performantele si consumul lui Honda CR-X.
Kia Cee'd 1.4 best

User avatar
Minu
Posts: 714
Joined: 26 Sep 2009, 13:30
Auto:
Location: Ploiesti

Re: tunning motor 1.4

Post by Minu » 26 Oct 2009, 14:27

bumblebee wrote: Japonezii au motoare de litraj mic (2l maxim) si putere mare (200 cai) .
Si 2l si 300cp ce are? :mrgreen: (Lancer Evo 10).De consumat mai putin un motor turbo ca unul aspirat e posibil,dar asta sa mergi cu el subturat ca sa nu intre turbina (sub 2500 rpm,ceea ce nu e bine pentru motor),din moment ce te dai la el,consumul creste foarte mult turbina cere presiune(gaze) si motorul trebuie sa arda sa ii dea gaze.Uite de exemplu un Logan 1.6 MPI cu compresor ia in jur de 9-10 si cu compresorul dezactivat ia 7.
***Kia Proceed Facelift 1.6GSL,Cassa White,Best,Pachet piele+crom,suport ochelari,scaune incalzite electric,Jante Aluett R16,7.5J,ET35,full LED,MTX 250W RMS.
***Honda CBR600

Album Foto: http://picasaweb.google.com/VladCosmin86/KiaProceed#

bumblebee
Posts: 720
Joined: 03 Dec 2008, 17:28
Auto:

Re: tunning motor 1.4

Post by bumblebee » 26 Oct 2009, 16:31

Pai 1.6 mpi nu are compresor :)
Oricum, eu nu am zis ca un motor puternic (2-300 cai) nu consuma mult.
Dar intre un motor mic, gen 1.4 ne-aspirat (90-100 de cai) si varianta turbo (120-130 cai) puse pe masini din aceasi clasa (deci cam aceasi greutate) e foarte probabil ca cea din urma sa consume mai putin, pentru ca cuplul e disponibil mai jos, masina trage mult mai bine la turatii joase. Si e si mult mai placuta la condus.

De ce credeti ca dieselurile din ziua de azi (turbo) consuma mai putin decat versiunile pe benzina?
Pentru ca au cuplu la turatii joase si nu trebuiesc turate mult.
De-aia au si scos dieselurile aspirate, nimeni nu mai face asa ceva (nici chiar Dacia :D)

Viitorul masinilor de clasa compacta dpdv al motorizarilor cred ca inseamna motoare mici (1.4 1.6 poate chiar 1.2) si cu turbo pe ele.
Deja au inceput sa aiba multi in oferta (Peugeot, Fiat, Citroen, Renault parca pe noul megane 3, VW, Skoda, etc)
Asteptam si de la Kia asa ceva, un 1.4 turbo :D
Kia Cee'd 1.4 best

User avatar
Minu
Posts: 714
Joined: 26 Sep 2009, 13:30
Auto:
Location: Ploiesti

Re: tunning motor 1.4

Post by Minu » 26 Oct 2009, 23:23

Am uitat sa specific,masina e modificata,are compresor pus dupa,d'aia am si zis ca,cu el dezactivat consuma mult mai putin :P ,si mai am un prieten cu Oltcit 1.1 cu turbo,si de cand l-a montat consuma mai mult :wink:
***Kia Proceed Facelift 1.6GSL,Cassa White,Best,Pachet piele+crom,suport ochelari,scaune incalzite electric,Jante Aluett R16,7.5J,ET35,full LED,MTX 250W RMS.
***Honda CBR600

Album Foto: http://picasaweb.google.com/VladCosmin86/KiaProceed#

bumblebee
Posts: 720
Joined: 03 Dec 2008, 17:28
Auto:

Re: tunning motor 1.4

Post by bumblebee » 27 Oct 2009, 12:27

Hai sa nu vorbim de chestii adaptate, sa vorbim de masini gandite bine din fabrica sa fie asa.
Si eu nu am spus ca o masina cu performante mari, turbocharged nu consuma de rupe cand o calci.
Eu spuneam ca in clasa compacta un propulsor turbo benzina de 1.4 si 120-130 cai e mai placut de condus decat un aspirat-benzina de 1.4 si 100-110 cai si spuneam ca nu automat cand auziti 'turbo' trebuie sa va ganditi la consumuri astronomice.
Turbo permite in primul rand cai in plus (ma mir sa scoata astia aspirat benzina mai mult de 110 cai), senzatii mult mai placute si un consum la fel sau chiar mai jos, pentru ca ai cuplu la ture mai mici, nu trebuie sa o turezi suplimentar pentru acceleratii, depasiri, etc.

Altfel nici nu mai introduceau atati producatori motoare mici turbo-benzina pe masini sa le zicem 'accesibile'
De-aia exista azi turbodiesel-urile si nu mai exista diesel aspirate, care erau niste dinozauri puturosi, zgomotosi si gurmanzi pe langa motoarele turbodiesel.
Kia Cee'd 1.4 best

FLOPY
Posts: 511
Joined: 01 Sep 2009, 12:15
Auto:
Location: Bucuresti

Re: tunning motor 1.4

Post by FLOPY » 30 Oct 2009, 21:12

Iti dau dreptate doar pe jumatate, iar pe cealalta jumatate te contrazic cu indarjire.
Intradevar, moatoarele diesel aspirate erau foarte puturoase, dar...CONSUMAU FOARTE PUTIN. Cu o exprimare nu foarte academica, TURBO inseamna aer bagat cu presiune in camera de ardere.Avand mai mult aer, avem o ardere mai buna dar automat la mai mult aer trebuie mai mult combustibil.Un motor cu turbina poate consuma mai putin in conditiile unui condus relaxat, dar in momentul in care bagi piciorul in ea consuma frate dar si fuge de rupe.La un motor aspirat degeaba bagi piciorul in ea.Daca nu are suficient aer nu poate arde la fel de bine si atunci benzina se intoarce in rezervor.Mai ales ca in ziua de azi ECU nu permite sa ajunga combustibil decat cat poate fi ars.
Este o exprimare foarte de la tara dar cam asa stau lucrurile
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue

bumblebee
Posts: 720
Joined: 03 Dec 2008, 17:28
Auto:

Re: tunning motor 1.4

Post by bumblebee » 31 Oct 2009, 01:55

Ce masini diesel aspirat ai avut/condus?
Eu Skoda Felicia si Dacia Papuc si consumau destul.
Kia Cee'd 1.4 best

FLOPY
Posts: 511
Joined: 01 Sep 2009, 12:15
Auto:
Location: Bucuresti

Re: tunning motor 1.4

Post by FLOPY » 02 Nov 2009, 23:17

Am condus Skoda Fabia 1.9 SDI 65CP.Am mers cu ea (in Bcuresti) zilnic vreo trei saptamani si cu jumatate de rezervor am facut cel putin vreo 350 KM. Capacitatea rezervorului este de 45L.Ata inseamna un consum de 6,5L/100Km, in conditiile in care avem la munca si Skoda Octavia 1.9 TDI care consuma in Bucuresti 10-11L/100Km.
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue

bumblebee
Posts: 720
Joined: 03 Dec 2008, 17:28
Auto:

Re: tunning motor 1.4

Post by bumblebee » 02 Nov 2009, 23:51

E dificil sa compari asa, masa Octaviei e mai mare cu 3-400 kg.
Oricum, daca diesel-urile aspirate erau mai bune eu zic ca inca se mai puneau pe automobile.
Iar din cunostinta mea nimeni nu mai face acum masini cu diesel aspirat, nici macar pe modele ieftine la care consumul ar conta mult.
Kia Cee'd 1.4 best

quelloo
Posts: 3784
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Titan

Re: tunning motor 1.4

Post by quelloo » 03 Nov 2009, 00:07

am condus io vreo 2 ani un Peugeot Partner 1.9 diesel. 75 de cai. pana la 80-90 km/h consumul era destul de mic, dar cum bagai picioru-n ea si mai ales la mers constant 130-140 (cand nici nu te mai auzeai in masina) iti lua de la 10-11% in plus daca nu mai mult. efectiv aveam impresia ca vad acul de la motorina cazand in real time!! :p
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

User avatar
vally
Posts: 101
Joined: 14 Jul 2008, 21:48
Auto:
Location: Londra
Contact:

Re: tunning motor 1.4

Post by vally » 06 Mar 2010, 12:36

http://cgi.ebay.de/Tuningchip-Chiptunin ... 45f169c46c

dupa cum spun ei la 1.4 ar ajunge undeva la 120 hp, iar consumul ar scadea...
sorry...s-a vandut... :(

User avatar
asdfgh
Posts: 466
Joined: 15 Jun 2007, 15:12
Auto:
Location: Bucuresti

Re: tunning motor 1.4

Post by asdfgh » 11 Mar 2010, 12:47

daca-mi permiteti sa ma bag si eu in discutie...
Motoarele pe benzina turbo consuma mai putin cu ca sunt turbo ci pt ca sunt cu injectie directa de benzina.
Din cate stiu eu singurele motoare turbo cu injectie directa sunt TSI(VW&co) si THP(pejo&co) restul sunt niste porcarii...fiat, opel - ei au fost prinsi nepregatiti ...au pus repede un turbo pe un motor mpi ca sa dea bine la fisa de specificatii tehnice, dar consuma de rup.
Kia o sa introduca motoare GDi (tehnologie cumparata de la Mitsubishi) cu injectie directa in curand (1.6GDI 140CP pe sportage oficial) si turbo GDi (neoficial inca, dar anuntat kia buzz http://www.kia-buzz.ro/2010/03/sportage-la-geneva/)
Motorul 1.4 109CP de pe Kia atinge cred limita maxima a unui motor aspirat de 1.4 (cuplul la 5000rpm si Cp la 6300rpm); eu cred ca putem sa ne bucuram de el asa cum e :)

Caz concret:
Eu cu Kia si un prieten cu un Vw jetta 1.4 TSI 170Cp dsg - asta vara in drum spre mare - eu consum 7.2 (consumul meu maxim extraurban in caz de mers tare), Jetta 6.9.
Am condus si eu Jetta aia...era din "alt film"; urca in ture de parca mergea in gol...dsg nu mai zic :(
Kia Cee'd 1.4 Best, Pearl Black (2 oct 2007) 190.000KM +
Kia Sportage 2.0CRDI Style 136cp 4x2 (7 oct 2016) 30.000KM +

Post Reply

Return to “Performance tuning”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests