Reducere Greutate

Chiptuning, filtre, evacuari, admisii, suspensii, etc.
patton
Posts: 608
Joined: 28 Sep 2008, 13:25
Auto:

Re: Reducere Greutate

Post by patton » 25 Nov 2008, 18:31

exista scaune sport de competitie (cele de pe masinile de raliu) mult mai usoare, insa, mult mai putin confortabile.
KIA Cee`d Best Kompass Blue 1,4

shpid3r
The One
Posts: 569
Joined: 02 Aug 2008, 21:14
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Reducere Greutate

Post by shpid3r » 25 Nov 2008, 19:54

intrebarea mea ar fi: scapi de 50 kg... ce castig ai ? 250 ms pana la suta? Insesizabil. Schimbi treptele optim si gata.
100 kg? Atunci da... dar nu suntem chiar jokey sa facem toti cure sa ajungel a 50kg sa avem juma` de secunda mai buna... Singurele modificari pertinente mi se par cele care implica o crestere de >10% a motorului.

PS: daca vorbim de fractiuni de secunda la performante, cauciucurile slick (eventual preincalzite, le luati in casa si faceti un cuptor special pt ele, le scoateti un husa de plastic la masina si angajati 4 oameni sa vi le puna) ar fi o solutie.

Vorbim, totusi, de o masina gandita si pentru comfort.. doar n-o sa incepeti sa scoateti de pe ea :).
Sunt de acord cu componente din fibra de carbon, pt look, nu pt greutate... Daca vreti performante luati motorul de 2.0 si faceti tuning la greu. Asa da.

Altfel... off topic :)
KIA Cee`d 1.4 GSL BEST - Kompass Blue. B - 04 - YEH (Oh Yeah!). || 20.000 km
---- [LINK - jurnal de bord]

User avatar
AlinC.
Posts: 399
Joined: 24 Jun 2008, 02:50
Auto:
Location: Iasi
Contact:

Re: Reducere Greutate

Post by AlinC. » 25 Nov 2008, 20:16

Nu mai tineti toate tigaile in portbagaj aiurea. Pastrati doar strictul necesar. O sa va ajute la consum, ca in rest vad ca luati lucrurile in gluma si bine faceti. Ganditi-va ca prima chestie pe care trebuia s-o aiba masina asta ca sa merite efortul era caroserie din aluminiu. N-are.

N-o mutilati aiurea. Daca vreti plus de performata => chip tuning la Kia. Si cam atat :)
Pro_Cee'd 1.6 DSL HP Classic, Piston Gray
+ESP +alte optionale
ODO: ~40.000 km
B 92 AXF
Jurnal de bord
Need 4 Sticker:: magazin online de stickere auto

User avatar
Radoo
as himself
Posts: 271
Joined: 15 Sep 2008, 22:06
Auto:
Location: Baia Mare
Contact:

Re: Reducere Greutate

Post by Radoo » 24 Dec 2008, 16:43

AlinC. wrote: N-o mutilati aiurea. Daca vreti plus de performata => chip tuning la Kia. Si cam atat :)

Face kia chip-tunning? Dealerul sau la Bucuresti?

In rest sincer nu prea vad nic eu cum ai putea reduce decent din greutatea masinii si sincer nu prea vad rostul...

Boby

Re: Reducere Greutate

Post by Boby » 14 Feb 2009, 12:17

Akbhar wrote:adica eu nu reusesc sa fac diferenta intre ele tinandu-le in mana.
Cel mai normal e sa le pui pe cantar.

Utilitatea scaderii greutatii jantelor rezida nu in scaderea greutatii totale a masinii ci in mai buna utilizare a directiei, deci marirea confortului in timpul condusului si in protejarea suspensiilor.
Daca veti face mereu comparatie intre jantele de otel standard si jantele de aliaj importate frecvent de firme, care habar n-au daca-i intrebi ce greutate au jantele pe care le comercializeaza (atata sunt de profesionisti), veti ajunge intotdeauna la concluzia, pe care unii doresc sa v-o induca, ca jantele de otel sunt echivalente ca greutate cu cele din aliaj.
Realitatea e insa alta. Ei incearca sa va vanda design si nu calitate. Eu vad calitatea ca un cumul de factori in care greutatea are un rol esential. In momentul in care voi vedea un distribuitor ca isi afiseaza pe site jantele cu toate specificatiile tehnice aferente (inclusiv greutate si rezistenta la greutate) atunci il voi putea considera profesionist. In felul acesta, cumparatorii ar putea sa aleaga in cunostinta de cauza. Pana atunci insa, vom continua sa admiram diverse modele importate, si sa cumparam legati la ochi sau dupa cata notorietate are producatorul respectiv (recte OZ)
Si daca nu ar fi venit criza asta, am fi avut si la noi in Romanica o fabrica de jante de aliaj pe undeva pe la Baia Mare, investitie germana. Am fi fost a doua tara din estul Europei dupa Polonia, producatori de jante.

Joco
Posts: 709
Joined: 14 Feb 2008, 00:06
Auto:

Re: Reducere Greutate

Post by Joco » 15 Feb 2009, 01:42

@Boby Jantele de aliaj fiind mai usoare scade masa nesuspendata. Acesta este termenul pe cale-l gaseti in teorie.
Prin scaderea masei nesuspendate ai avantajele rezultate...pe care daca le-asi enumera si explica aici m-ai acuza iarasi de nu stiu ce.....mai bine te las sa le enumeri tu.
Joco
1,6GLS/AT+opționale MARS RED CV 04 PCL
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624

Boby

Re: Reducere Greutate

Post by Boby » 15 Feb 2009, 02:03

Nu Joco, nu te acuz de nimic. Am afirmat ca unii incearca sa spuna ca nu exista diferenta de greutate in favoarea jantelor de aliaj. Poti sa enumeri avantajele, chiar te rog.

LowRider
Posts: 4
Joined: 11 Aug 2008, 11:48
Auto:

Re: Reducere Greutate

Post by LowRider » 23 Feb 2009, 17:40

va zic eu cum e cu tuningu asta...
cel putin stiu cum fac la mine la servici, sunt softuri speciale care citesc calibrarea masinii si poti modifica in ea,
treaba sta in felul urmator masina are un soft (ex: windows-ul) si o calibrare (ex winamp), si in calibrare tre sa modifici tu parametrii ca sa obrii ceea ce vrei de la masina, poti sa faci practic orice vrei, poti sa modifici ORICE la motor, pana si sunetele de la centura poti sa le scoti cand nu o porti sau dc te dispera un sunet, acu nush dc poti sa il si schimbi sa bagi o melodie :lol: (asta sigur nu merge), deviz de la subiect ; deci in calibrare faci ce vrei tu, modifici dar pe riscul tau caci dc maresti puterea cu prea mult poate sa nu respecte caietul de sarcini (rezistenta pieselor la frecari, rezistenta termica, si alte alea). te conectezi la masina printr-o cu laptop-ul si o mufa speciala usb/"mufa speciala" (nush cum ii zice) si in interiorul habitaclului ar trebuii sa existe o mufa dasta da nush unde e, e pitita sub ceva retractabil deobicei, si intri cu un program gen DDT2000 (asta la masini care nmu sunt kia nu dau nume :o ) si cu softu asta dai o diagnosticare pene o numim noi, prin care verifica in calcu' masini si in senzori dc e vro problema la ea, dupa care te conn cu alt cablu INCA (cablu de inca ca si numele programului) si cu inca citesti calibrarea masinii, dupa care poti modifica. Calibrarea are cam 10000 de parametrii functionare motor, treaba drq e ca tre sa stii ce tre sa modifici, sa stii numele parametrului si cam ce e pakolo... ai ca mai vb ca tipa maicamea paicea sa meregem la doctor


va pup papapa

User avatar
sefmars
Posts: 217
Joined: 25 Jul 2008, 13:26
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Reducere Greutate

Post by sefmars » 06 Apr 2009, 10:48

daca vreti cauciucuri calumea puneti niste toyo proxes modelul pentru apa(erau de competitioe slick), am pus eu pe vectra pe spate si erau de 2 ori mai late decat cele de pe fata, curbele de 90 le luam lejer la 120-140 fara scart

erau ceva de genul asta

http://www.nurburgring.org.uk/trip_repo ... _tyres.jpg
KIA Sorento 2.5 crdi EX 140HP
Image

shpeedy
Posts: 11
Joined: 23 Mar 2009, 10:42
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Reducere Greutate

Post by shpeedy » 10 Apr 2009, 09:24

Consider ca acesta problema cu reducerea greutatii e doar una dintre componentele unui tuning de calitate. E drept ca este important sa poti reduce greutatea masinii, dar cu ce costuri ? Spunea cineva mai devreme de reducerea de greutate pentru masini cu motoare de 1.4 si 1.6, ca sa aiba reprize mai bune. Oameni buni, o pereche de scaune sport bune, care intr-adevar sa aiba o greutate redusa este de 1000-1200 Euro, o capota de carbon costa de la 600 Euro in sus, niste jante cu greutate redusa (OZ Ultraleggera, ATS DTC Superlight) costa de la 700 Euro in sus doar jantele. Punand in balanta toate costurile astea cu diferenta dintre un 1.4/1.6 si un 2 litri, nu cred ca se merita.

Post Reply

Return to “Performance tuning”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest