LIMITATOR VITEZA

Chiptuning, filtre, evacuari, admisii, suspensii, etc.
User avatar
florin83
Posts: 30
Joined: 28 Jan 2008, 15:17
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: LIMITATOR VITEZA

Post by florin83 » 07 Feb 2009, 14:51

virusvex wrote:oki,cum spuneti voi dar eu tot o tzin pe a mea. ce coeficent aerodinamic are pro ceedu ?daca stie careva sa imi dea un sait sa imi spuneti. stii dc zic faza asta, pt ca am un prieten cu un golf 4, motoru de 1.6 benzina si a mers cu 250 km/h pe autostrada. cat despre viteza maximala pro ceedu meu, eram eu singur in masina ( 77 KG ) si am mers cu aprox 200 la vre-o 5000 si ceva de ture si mai mult nu voia , asta pe A2 la dus spre aeroport. La intoarcere masina full 5 persoane si portbagaul la fel cu 3 genti, si am mers tot cu aceeasi viteza de aprox 200 .....deci documentati-va ca masina asta poate sa ajunga si ea la 250 , daca i se schimba cutia de viteze. si faza cu 200 la ora cu masina full nu e katerinka, k m-am mirat si eu cum de am ajuns intr-un timp asa scurt de la 160- 200 ....
spor...

Viteza maxima nu e influentata de greutate. Doar timpul pana cand ajungi la viteza maxima difera.

250 cu golf de 1.6 :lol:

A mea (vezi semnatura) cu chiptuning abia urca de la 220-230 in sus pana la aproape 250 (cam 245 real) si are putere de aproape 2 ori mai mare decat golful ala :roll:


Pt viteza maxima mare iti trebuie putere.. nu prea conteaza cutia sau diferentialul. Poti sa pui orice cutie, daca nu ii mai pui ~100cai in plus tot aceiasi viteza maxima o sa ai.
O cutie mai scurta sau mai lunga o sa te ajute sa ajungi mai repede sau mai incet la viteza aia. Bineinteles ca daca pui o cutie mai scurta e posibil sa nu mai ajungi la top speed.

Eu, la a mea cu diferentialul de fabrica ajungeam la 240 si putin la limitare in a 5-a (6200rpm), cu alt diferential mult mai lung pe care il am acum ajung la 240 in a 4-a (se vede putin si in filmuletul de mai sus ca sunt f.lungi treptele) si cu a 5-a am cam 5000rpm. Teoretic daca poate sa ajunga cu diferentialul asta la peste 270, dar cred ca mai trebuie si 100 si ceva de cai in plus pt asta.
Bmw E36 325i 192cp

User avatar
scubli
"ambiguus"
Posts: 3644
Joined: 16 Dec 2007, 14:56
Auto:
Location: Oradea si/sau Sighetu Marmatiei
Contact:

Re: LIMITATOR VITEZA

Post by scubli » 07 Feb 2009, 16:09

@florin83: Hehe, e pea tare cum sta "ascuns" dupa maxim acul de la consumul instant cand accelerezi. La inceput crerdeam ca nu-l ai :lol:

User avatar
florin83
Posts: 30
Joined: 28 Jan 2008, 15:17
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: LIMITATOR VITEZA

Post by florin83 » 07 Feb 2009, 19:26

consumul nu prea conteaza in momentele alea :D
Bmw E36 325i 192cp

User avatar
scubli
"ambiguus"
Posts: 3644
Joined: 16 Dec 2007, 14:56
Auto:
Location: Oradea si/sau Sighetu Marmatiei
Contact:

Re: LIMITATOR VITEZA

Post by scubli » 07 Feb 2009, 19:46

@florin83: Clar ca nu conteaza, dar era amuzanta situatia :)
De exemplu pe E46 diesel e destul de greu de tinut in "blana" consumul instant.

User avatar
florin83
Posts: 30
Joined: 28 Jan 2008, 15:17
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: LIMITATOR VITEZA

Post by florin83 » 07 Feb 2009, 19:51

La E46 cred ca e altfel acul ala de consum instant.
ORicum consumul instant e util doar la drum lung ca iti faci o idee asupra consumului..
Bmw E36 325i 192cp

User avatar
Xtremeboy
Posts: 179
Joined: 12 Jan 2009, 00:47
Auto: Kia cee`d & pro cee`d
Location: TG-Jiu
Contact:

Re: LIMITATOR VITEZA

Post by Xtremeboy » 27 May 2009, 22:53

citind intamplator pe un site slovac am gasit o informatie despre puterea maxima pe care o poate obtine un ceed prin toate mijloacele posible :D :D .... Astfel :
1.4 GSL - de la 109 la 123 CP max
1.6 GSL - de la 122 la approx 140 CP max
2.0 GSL - de la 143 la 162 CP max
2.0 DSL - de la 170 la 189 CP max
Din pacat nu mai reusesc sa gasesc siteul dar daca il voi gasi va voi transmite linkul cu mare placere ....
cee`d 1.4 GSL Best kompass blue
pro_cee`d 1.4 GSL Best mars red

User avatar
Nesta3
Moderator
Posts: 3584
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: LIMITATOR VITEZA

Post by Nesta3 » 27 May 2009, 23:11

la 2.0 dsl sunt 140cp nu 170:D..de erau 170 ...eehheeeehe
EX :Kia Proceed 1.4 benzina 109hp Best+
POZE PROCEED

2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

User avatar
Xtremeboy
Posts: 179
Joined: 12 Jan 2009, 00:47
Auto: Kia cee`d & pro cee`d
Location: TG-Jiu
Contact:

Re: LIMITATOR VITEZA

Post by Xtremeboy » 28 May 2009, 21:27

scz dar nush unde draqului am vazut 170 CP :?
cee`d 1.4 GSL Best kompass blue
pro_cee`d 1.4 GSL Best mars red

User avatar
theio1
Posts: 77
Joined: 27 Jan 2009, 17:22
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: LIMITATOR VITEZA

Post by theio1 » 28 May 2009, 23:19

Nu as vrea sa contrazic pe nimeni, dar cand eram eu la scoala, la limba fizica am invatat o formula (pe care normal ca am uitat-o) si tin minte ca viteza maxima se calcula in functie de frecare, greutate si puterea motorului. Tot de la aceeasi materie mai stiu ca rolul cutiei de viteze era sa reduca puterea motorului la inceput si in ultima treapta sa redea exact ce stie motorul (adica 100 de cai nu prea sunt suficienti sa pleci de pe loc pt ca masina e prea grea si parca era un coeficient de 1/6 reductie pentru treapta 1). Acum eu am terminat scoala de cev vreme, am uitat multe, nu am fost cel mai eminent scolar. Din ce cred eu, nu prea o sa scoti tu 180 de cai din motorul de 1.4 decat cu vreo 2 turbine si poate daca pui cilindrii in V. Zic si eu. Cat despre cutia de viteze, ce se scria mai sus, e perfect adevarat, daca ai cutia mai lunga teoretic ajungi la viteze mai mari, dar tre sa ai putere mai multa. Benzina consumata in minus cred ca nu este un lucru adevarat, daca era posibil eu sunt ferm convins ca ar fi pus coreenii o cutie care sa consume 1l/100Km si acum kia era cea mai vanduta marca din lume. Poate o sa reusesti tu si o sa te imbogatesti, iar noi radem de tine. Cine stie. Daca reusesti ce ti-ai propus, vin si eu sa vad, dar nu o sa fac un test drive, din principiu, prin munca pe care o fac nu apreciez improvizatiile, prefer lucrurile standard pentru ca au o logica, multe teste si mai ales multe standarde legale in spatele lor.
Ca si om care a fost in Danemarca iti spun ca acolo nu or sa te ajute caii in plus, iar drumul daca vrei sa il scurtezi cu o zi, il poti face cu avionul, pt ca pe autostrazile din afara este mult mai aglomerat decat este la noi si poate doar daca mergi noaptea si dormi ziua, fara sa iti modifici masina poti sa scurtezi timpul parcurs, altfel nu prea cred. Te rog sa ma crezi pe cuvant pt ca am calatorit un pic pe afara.
Eu mai stiu un lucru: nu exista ceva ce nu se poate face, problema este cat costa. La cati bani bagi in masina ca sa faci modificarile pe care le doresti, de ce nu ti-ai luat motorul de 2.0, il mai resoftai nitzel si aia era.
In rest iti urez bafta si spor la treba pt ca ai ceva de munca sa realizezi ce ti-ai propus si nu uita ca in danemarca bate rau vantul, s-ar putea daca bate din lateral sa iti creeze probleme de stabilitate.

P.S. Apropo de limitari, masina mea are limita pe scaunul din stanga, eu am mers doar cu aproape 190 si stiu de pe GPS ca bordul arata cu 5Km mai mult decat este in realitate, deci pot spune ca am mers doar cu 180, lucru apropiat de viteza maxim constructiva data de producator, care din punctul meu de vedere nu e intamplatoare.
cee'd 1.4 cu cateva optionale :)

Bulangel
Posts: 7
Joined: 07 Jun 2009, 17:08
Auto:

Re: LIMITATOR VITEZA

Post by Bulangel » 07 Jun 2009, 18:30

Nu stiu mecanica, nu stiu fizica si nici koreana nu stiu. Tot ce stiu e ca am un cee'd de 1.4, 16v, 109cp, si in treapta a 5-a cu pedala de acc apasata la maxim aveam 185-187/h. Sincer, la ce drumuri avem..., 120-140/h e super suficient, chiar prea mult. Poate peste 50 de ani..., cand o sa avem si noi autostrazi si drumuri........
Cat despre modoficari la motor si alea alea...., daca tot vrei sa bagi atatia bani in ea..., nu vrei sa iti cumperi un aeroport propriu si personal sau un circuit de curse si sa iti ti masina acolo..., ar fi super cool..., oricum pe sosele nu ai ce cauta, cel putin nu la volan ;;)

User avatar
onix
Posts: 671
Joined: 01 Jun 2008, 16:48
Auto:
Location: bucuresti

Re: LIMITATOR VITEZA

Post by onix » 08 Jun 2009, 10:13

Eu sunt multumit de masinutza si de ce poate sa faca un motor de 1,4 benzina
Si cum a spus bulangel ..la ce drumuri avem noi..................
Image

User avatar
theio1
Posts: 77
Joined: 27 Jan 2009, 17:22
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: LIMITATOR VITEZA

Post by theio1 » 10 Jun 2009, 17:48

Haideti mai ca nu sunt chiar asa de rele drumurile, eu am facut autostrada spre mare cu 160 constant si chiar totul a fost in parametrii normali. Mai mult, la intors am mers cu 140-150 (as am considerat eu ca e ok sa merg) si iarasi, nimic de obiectat. Adica mie mi se pare normal sa mergi pe dn1 cu 120 si pe autostrada cu 150, drumurile sunt ok, s-ar merge si mai tare dar totusi nu suntem singuri pe sosea. Nu sunt de acord cu cei care merg in localitate cu 130 si in afara ei cu 200, e cam mult pt oricat de buna ar fi soseaua.
cee'd 1.4 cu cateva optionale :)

User avatar
onix
Posts: 671
Joined: 01 Jun 2008, 16:48
Auto:
Location: bucuresti

Re: LIMITATOR VITEZA

Post by onix » 10 Jun 2009, 20:23

Daca ar fi toate ca Autostrada Soarelui ar fi bine
Image

User avatar
ceed 2.0 Diesel
Posts: 104
Joined: 09 Jun 2009, 16:28
Auto:

Re: LIMITATOR VITEZA

Post by ceed 2.0 Diesel » 11 Jun 2009, 23:29

Viteza maxima stiu ca e influetata de amestecul aer/combustibil la o turatie maxima constructiva. 2.0 Diesel are pe bord scris 200km/h la 3500 rpm. Este limitat la 210km/h.

Daca la aceeasi turatie papa mai mult combustibil creste viteza. Cam atat.

mitzux
Posts: 149
Joined: 14 Jun 2008, 17:47
Auto: Ceed SW CRDi /VW Golf VI TDI
Location: Germany

Re: LIMITATOR VITEZA

Post by mitzux » 12 Jun 2009, 01:21

Salve,
simt nevoia sa clarific cate ceva, cu ceva cunostinte de fizica in plus si poate de ajutor pentru cei care cred ca 15cp in plus=50km/h. Sa incepem cu inceputul la o anumita viteza intr o stare de echilibru (aparent), egal care ,oricare, Finaintare=Ftractiune-Ffrecare-Frez_la inaintare. Prima componenta e data de motor si e tranformate de cutie si transferata la roti, a doua este legata de prin definitia ei de greutate si de un coeficient de frecare (dat de material) in principiu constanta la orice viteza, iar a treia e rezistenta la inaintare data de frecarea cu aerul. Astea sunt legi descoperite de vreo 400 si ceva de ani incoa de cand exista fizica newtoniana si considerate ca atare la constructia unui obiect ca masina. Cea mai "proasta" componenta din formula e F de rezistenta la inaintare, pentru ca ea are marea hiba de a creste cu patratul vitezei: Frez_inaintare=1/2*rho*A*v^2*Cx. Acuma stie toata lumea Cx e coef de rez la inaintare, A e aria echivalenta care sta perpendicular pe directia de mers(de ex o sectiune prin masina la marimea ei maxima), rho e densitatea aerului iar v e viteza. Ce se intampla, daca presupunem totul constant in formula in afara de viteza, rezulta ca la fiecare crestere a vitezei avem o crestere patratica a fortei, adica daca la v=10km/h avem forta F la v=20km/h avem F1=F*(2^2)=F*4 etc. Adica cu cat crestem viteza cu atat crestem rezistenta la inaintare dar nu in raport liniar ci patratic. Asta e forta cu care trebuie sa te bati sa ajungi la viteza maxima mai mare, in termen extins daca am nevoie de 50 Cp sa ajung la 100km/h, imi trebuie 200 sa ajung la 200, 450cp la 300, etc.
m
Cee'd SW (2007),LX+W+S, 115 CRDI, albastru baltic-Vandut 04.03.2016 la 196000km
Golf VI (2012), Style, 1.6 TDI, Tornadorot
ODO >63000 km

Post Reply

Return to “Performance tuning”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest