Schimbare becuri

Eleroane, kituri de caroserie, folie, geamuri fumurii, xenoane, roţi / cauciucuri, huse...
Post Reply
User avatar
psystem
Geologu'
Posts: 1776
Joined: 16 May 2007, 13:53
Auto:
Location: Focsani

Schimbare becuri

Post by psystem » 10 Jan 2008, 11:18

Avand in vedere ca becurile stoc nu prea sunt pe placul meu, ma gandesc foarte serios sa le schimb.
Problema care se pune este care ar fi cele mai indicare. As vrea o luminozitate cat mai buna, claritate.
Variantele propuse de mine ar fi(toate philips):

- H7 BLUEVISION 12V 55W PX26D, lumina alb-bleu tip xenon 53 ron
- H7 POWER2NIGHT 12V 55W PX26D GT 150 , luminozitate +50%, cap albastru 45ron
- H7 SILVERVISION 12V 55W PX26D, cap argintiu , tuning vizual 43 ron
- H7 VISION PLUS 12V 55W PX26D, lumina alba, luminozitate +50% 37 ron
- H7 X-TREME POWER 12V 55W PX26D, luminozitate +80% 56 ron

Care ar fi mai bune? Se potrivesc toate la cee'd?

Merci
KIA Cee'd 1,4 GLS, 07/07/07, Mars Red, Base + Cateva optionale ODO: 121.000+ Km///album\\\///JB\\\
DACIA Logan 1,4 MPI+GPL, 01/06/10, Bej Laureate ODO: 76.000+ Km
DACIA Duster 1,5 dCi 4X4, 11/12/13, Laureate, Gris Comete ODO: 0.050+ Km

User avatar
psystem
Geologu'
Posts: 1776
Joined: 16 May 2007, 13:53
Auto:
Location: Focsani

Post by psystem » 10 Jan 2008, 11:24

Stiu ca s-a mai discutat insa nu cred ca era un topic separat ci in cadrul unui JB.

Cred ca aceasta discutie este binevenita pentru oricine doreste sa schimbe becurile.
KIA Cee'd 1,4 GLS, 07/07/07, Mars Red, Base + Cateva optionale ODO: 121.000+ Km///album\\\///JB\\\
DACIA Logan 1,4 MPI+GPL, 01/06/10, Bej Laureate ODO: 76.000+ Km
DACIA Duster 1,5 dCi 4X4, 11/12/13, Laureate, Gris Comete ODO: 0.050+ Km

DragosKIA

Post by DragosKIA » 10 Jan 2008, 11:44

E bine ca a aparut topicu asta
Si-a schimbat cineva becurile singur?Daca da, sa dea mai multe detalii

User avatar
cristi
Posts: 15
Joined: 19 Dec 2007, 16:57
Auto:
Location: Galati

Post by cristi » 10 Jan 2008, 12:11

Aici pare a fi un mic tutorial pentru schimbat becurile: http://vlastimilfiser.rajce.idnes.cz/Vy ... _cee%B4da/

User avatar
ida01ro
Carcotas Sef
Posts: 1720
Joined: 11 Jun 2007, 19:05
Auto:
Location: bacau
Contact:

Post by ida01ro » 10 Jan 2008, 12:18

daca sunt H7 se potrivesc tati ! :P

acum, dintre ele pe mine ma bate gandu' sa pun pe Low Beam xtreme power,care se pare ca la aceeasi putere consumata (55w) au eficienta /randament luminos cu 80% mai mare....iar chestia cu culoarea care "da bine" nu ma intereseaza! iar becurile existente sa le pastrez ca rezerva..numa ca e prea frig pt operatia asta acum !!

din cate stiu singurul care a a schimbat becuri si este si meticulos :) ar fi mixer !
vezi viewtopic.php?t=707&postdays=0&postorder=asc&start=60 :roll:
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?

User avatar
scubli
"ambiguus"
Posts: 3644
Joined: 16 Dec 2007, 14:56
Auto:
Location: Oradea si/sau Sighetu Marmatiei
Contact:

Post by scubli » 10 Jan 2008, 14:01

Tutorialul acela e putin exagerat... bine ca nu a desfacut jumate de masina ca schimbe un bec.
Am schimbat si eu faza scurta (H7 Philips BlueVision) si pozitiile (W5W Philips BlueVision).

Urmeaza sa schimb si faza lunga si m-am gandit la H1 Philips Nightguide deoarece e un fel de "3 in 1".

@ psystem: Tu ai in lista postata doar H7, acestea sunt pt. faza scurta. Iti trebuie separat si pt. faza lunga.
Din pacate nu mai e renumitul H4 55/60W care era folosit pt. ambele, si faza scurta si cea lunga.

Probabil au ei un motiv pt. aceasta modificare, dar pt. noi sunt doar bani in plus.

User avatar
scubli
"ambiguus"
Posts: 3644
Joined: 16 Dec 2007, 14:56
Auto:
Location: Oradea si/sau Sighetu Marmatiei
Contact:

Post by scubli » 10 Jan 2008, 14:11

DragosKIA wrote:E bine ca a aparut topicu asta
Si-a schimbat cineva becurile singur?Daca da, sa dea mai multe detalii
Am schimbat eu faza scurta si pozitiile.
La faza scurta (cea din exteriorul farului) se desface un capacel iar becul este prins cu o clema metalica si mufa in care sta.
Pe partea soferului se poate schimba, putin mai greu, fara a demonta nimic. Daca nu reusesti, se poate desface suportul ce tine bateria, este prins cu un surub de 10.
Pe cealalta parte trebuie desfacut rezervorul de antigel pt. a putea ajunge la far, rezervorul se scoate usor, e prins in 2 suruburi de 10.

Pozitiile sunt in acelasi loc cu faza lunga, capacelul de la faza lunga este accesibil in ambele parti.
Pt. a ajunge la pozitii trebuie scoasa un fel de mufa suport in care sta becul, mufa care se afla langa faza lunga.

De ce nu avem si un forum DIY (Do It Yourself) ?

User avatar
psystem
Geologu'
Posts: 1776
Joined: 16 May 2007, 13:53
Auto:
Location: Focsani

Post by psystem » 10 Jan 2008, 14:13

Nu m-ar interesa faza lunga pentru ca o folosesc destul de rar. Faza scurta e cea mai des utilizata si cea mai importanta.
Cred ca faza lunza am folosit-o maxim 1%.

Bafta.

Deci? Pareri...

scubli: ce ai schimbat tu(BlueVision) a schimbat si aspectul farului cand e orpit becut(tenta albastra)?
KIA Cee'd 1,4 GLS, 07/07/07, Mars Red, Base + Cateva optionale ODO: 121.000+ Km///album\\\///JB\\\
DACIA Logan 1,4 MPI+GPL, 01/06/10, Bej Laureate ODO: 76.000+ Km
DACIA Duster 1,5 dCi 4X4, 11/12/13, Laureate, Gris Comete ODO: 0.050+ Km

User avatar
ida01ro
Carcotas Sef
Posts: 1720
Joined: 11 Jun 2007, 19:05
Auto:
Location: bacau
Contact:

Post by ida01ro » 10 Jan 2008, 14:15

@scubli: ideea e f buna! si de ce nu deschizi un topic pe tema asta ? voi citi/posta acolo cu placere

PS: mixer a facut schimbarea becurilor cum scrie in manualul service! si acolo e manopera frate! pai cum sa iti ia banii cand te duci la ei ? Cap_PDT_01_15 am sa incerc si metoda ta..mai la primavara ! :)
Last edited by ida01ro on 10 Jan 2008, 14:19, edited 1 time in total.
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?

User avatar
scubli
"ambiguus"
Posts: 3644
Joined: 16 Dec 2007, 14:56
Auto:
Location: Oradea si/sau Sighetu Marmatiei
Contact:

Post by scubli » 10 Jan 2008, 14:17

Becul de faza scurta cand e stins are o tenta albastra dar foarte slaba, chiar neobservabila si oricum becul de faza scurta este acoperit cu un capacel de plastic.

In schimb becurile de pozitie sunt chiar albastre cand sunt stinse, sunt mici dar ca aspect arata bine cate "o pata" albastra in far.

User avatar
mixer
Membru Contra
Posts: 237
Joined: 24 Jul 2007, 19:00
Auto:
Location: Bucuresti

Post by mixer » 10 Jan 2008, 20:36

Ma bag si eu in discutie.
Intr-adevar eu am folosit tehnica din manualul de service pe care l-am studiat in prealabil apoi am aplicat procedura in parcarea institutiei unde lucrez. Este utila si procedura cu demontarea bateriei si a rezervorului de antigel dar eu am vrut s-o fac "ca la carte". Din cate vad eu mai sus este dat un link cu poze pe procedura urmata de mine.

Din experienta mea becurile BlueVision sunt pur estetice, imbunatatirea la iluminare fiind o chestie foarte discutabila. Pe de alta parte VisionPlus, Power2Night, NightGuide au o imbunatatire sesizabila cu pana la 50% iar campioanele sunt X-Treme Power ce au o imbunatatire substantiala de pana la 80%. Din pacate X-Treme nu se fac decat in format H7 si H4 (cel putin la acest moment) ceea ce inseamna ca pentru faza lunga va veti limita la VisionPlus, cele mai bune in formatul H1.

Experienta mea se opreste la becurile Philips cu care mi-am infectat toti prietenii, totusi citesc pe net review-uri la Osram NightBreaker care par a fi destul de interesante doar ca rezultatele nu sunt foarte consistente bec-la-bec. Ce este interesant la NightBreaker este ca se produc in toate formatele si promit pana la 90% imbunatatire fata de becurile standard.

Becurile BlueVision W5W mi se par o investitie foarte buna pentru ca nu sunt foarte vizibile cand sunt stinse, trebuie sa te uiti cu atentie in far, in schimb fac toata diferenta cand aprinzi faza scurta si se vede tot farul unitar, o lumina alba din ambele becuri (faza scurta si pozitie), fata de lumanarile acelea galbejite cum se vad becurile de pozitie standard.

Pentru moment parerea mea este ca o configuratie ideala este ceea ce am eu pe masina:
Scurta - H7 X-treme, Lunga - H1 VisionPlus, Pozitie - W5W BlueVision si toate becurile din spate P21W Vision Plus.
Cine are dispozitie pentru experimente poate incerca Osram NightBreaker si sa impartaseasca parerea cu noi. Sunt si eu tentat dar finantele ma obliga sa renunt la excese, cel putin pentru moment.
Cee'd 1.4 BEST Neagra - B 98 RMX

User avatar
MihaiM
Posts: 847
Joined: 04 Jun 2007, 10:11
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by MihaiM » 10 Jan 2008, 21:00

Din ce am citi pe net legat (cautand despre xenon) am inteles ca cea mai buna lumina este cea alba, cat mai apropiata de cea naturala. Albastreala nu inseamna decat estetica si iluminare mai slaba. Asa ca as merge pe XtremePower.

cristian
Posts: 186
Joined: 21 Aug 2007, 09:51
Auto:
Location: Iasi

Post by cristian » 11 Jan 2008, 09:21

Am si eu o curiozitate, becurile astea mai puternice nu afecteaza farul? ( emit lumina calda sau rece?)
Si inca ceva, presupun ca preturile de sus sut per bec nu per pereche, asa-i?
Kia Ceed 1.4 Best, Pewter Beige

User avatar
ida01ro
Carcotas Sef
Posts: 1720
Joined: 11 Jun 2007, 19:05
Auto:
Location: bacau
Contact:

Post by ida01ro » 11 Jan 2008, 10:02

1-da, preturile sunt per bucata ! exista si seturi de 2 buc dar reducerea de pret nu e semnificativa...

2- puterea becurilor este ca si a unuia normal (tot de 55w), adica nu are cum sa incalzeasca mai tare! randamentul e mult mai bun (ex cu 80% in cazul xtreme) deci nu are cum sa dauneze farului..
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?

Post Reply

Return to “Styling, exterior şi interior”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests