Demersuri pt. acceptarea propriilor consumabile la revizii

Întîlnirile clubului, activităţi (mai mult sau mai puţin organizate), pe cine am mai văzut...

Moderators: MeGeNe, Brill

Post Reply

Considerati necesar un demers la importator?

da
179
96%
nu
7
4%
 
Total votes: 186

User avatar
bondalicir
Posts: 1474
Joined: 02 Mar 2008, 02:56
Auto:
Location: Buftea
Contact:

Re: Demersuri pt. acceptarea propriilor consumabile la revizii

Post by bondalicir » 18 Jan 2010, 22:57

eu chiar n-am vazut sa-l vanda cu 90 ron pe litru. iti inteleg nervii si ai dreptate nu au dreptul sa puna ce pret vor ei doar pentru faptul ca nu poti sa iei din alta parte, dar se rezolva destul de usor. in orice ce zona au aparut service-uri mai rasarite. din exemplul meu anterior m-am dus la bacau si m-au luat la misto, foarte bine eu am avut posibilitatea sa ma duc la bucuresti la img, varul meu sta in Iasi si merge frumos la revizie la rodav vaslui unde il lasa sa-si aduca filtru si ulei de la el, dar si preturile lor sunt decente, din cate stiu tot in jur de 550 ron e o revizie la benzina la vaslui. cand vor vedea ca le pleaca toti clientii cred ca alta va fi situatia.
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 200.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 115000

Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro

edddie_m
Posts: 250
Joined: 17 Dec 2008, 20:02
Auto:

Re: Demersuri pt. acceptarea propriilor consumabile la revizii

Post by edddie_m » 18 Jan 2010, 23:18

bondalicir wrote:eu chiar n-am vazut sa-l vanda cu 90 ron pe litru. iti inteleg nervii si ai dreptate nu au dreptul sa puna ce pret vor ei doar pentru faptul ca nu poti sa iei din alta parte, dar se rezolva destul de usor. in orice ce zona au aparut service-uri mai rasarite. din exemplul meu anterior m-am dus la bacau si m-au luat la misto, foarte bine eu am avut posibilitatea sa ma duc la bucuresti la img, varul meu sta in Iasi si merge frumos la revizie la rodav vaslui unde il lasa sa-si aduca filtru si ulei de la el, dar si preturile lor sunt decente, din cate stiu tot in jur de 550 ron e o revizie la benzina la vaslui. cand vor vedea ca le pleaca toti clientii cred ca alta va fi situatia.
Daca pana acuma te-am lasat sa dezinformezi oamenii acuma chiar nu mai pot.

tipitip: Te rog frumos schimbă tonul. Mulţumesc.

In primu rand o revizie la logan nu e 300 de lei.( nu stiu care service te-a tepuit pe tine...( in afara de KIA...))
E 180 de lei prima si 220 a doua. Iar a treia 285 de lei.

Iar al doilea lucru cei de la Rodav nu te lasa nici cu naiba de-a tau. Poti sa te pui in cap, sa dai mail-uri la KIA ROMAUTO, sa vorbesti la telefon, personal, cu Oatu, cu receptioneru, cu mecanicu cu cine vrei tu, pur si simplu NU TE LASA!

Zi si mie service-urile astea rasarite.... Ca de la Bacau la Bucuresti e cale lunga. Asa si eu am vreo 4-5 drumuri pe an la braila unde cica te lasa, dar asta nu inseamna ca am vreun serice in zona mea... :x

User avatar
iulian2007
PFR
Posts: 1153
Joined: 29 Jan 2008, 23:59
Auto:
Location: Braila

Re: Demersuri pt. acceptarea propriilor consumabile la revizii

Post by iulian2007 » 18 Jan 2010, 23:44

o alta chestiune importanta:

e mai bun uleiul LA BUTOI pe care-l pun in toate motoarele (cee'd benzina/motorina, cerato, sorento, k2500 s.a.m.d.) decat un ulei cumparat de la un magazin de profil, ambalat corespunzator in bidon original?

s-ar putea ca atata timp cat masina se afla in garantie, uleiul ala din butoaie (pe care sinceri sa fim nu scrie nici o caracteristica aprobata de fabricant/importator, eu cel putin nu am vazut pe cineva caruia i s-a bagat asa ceva in masina sa vina sa zica "da bai nene, mi-au aratat mie o hartie ca e ok") sa fie bun, iar la putin timp dupa iesirea din minunata noastra garantie, sa ne lase motoarele in drum

asa ca prefer uleiul adus de mine, in detrimentul celui mai tare si mai bun din butoaiele service-urilor agreate KIA
forumul pasionatilor de detailing click AICI si AICI

facebook - Polish Braila & PolishFaruri Braila

http://polishbraila.blogspot.com/

edddie_m
Posts: 250
Joined: 17 Dec 2008, 20:02
Auto:

Re: Demersuri pt. acceptarea propriilor consumabile la revizii

Post by edddie_m » 18 Jan 2010, 23:54

Tiptip nu am nimica cu colegul nostru, ci cu cei de la KIA.

Toti zic de filtru de polen, ca e 160 de lei la KIA si ca e 40 pe net, dar ganditi-va ca si cei de pe net il vand in profit... Asa ca cei de la KIA au un adaos...

Iar faza cu pretul orelor, care e normal sa fie mai mare fiind reprezentanta ma face sa rad... :lol:
Stiu multe service-uri cu mecanici mai priceputi si tehnica mai multa care au preturi normale...

patton
Posts: 608
Joined: 28 Sep 2008, 13:25
Auto:

Re: Demersuri pt. acceptarea propriilor consumabile la revizii

Post by patton » 18 Jan 2010, 23:55

stai linistit, un benzinar abia dupa 150-200 k face probleme. functie de respectarea intervalului de revizie, calitatea uleiului, regimul de turatie folosit preponderent, etc. dupa 150 k o sa vedem beneficiile untdelemnului la butoi folosit. dar din pacate in afara garantiei. cei cu diesel sunt mai fericiti, 200-250 k n-au nicio emotie.
@edddie_m, teoretic in reprezentanta ar trebui sa gasesti cei mai pregatiti mecanici (fac scoala la producator nu invata din auzite si testate) si cele mai bune scule. teoretic.
KIA Cee`d Best Kompass Blue 1,4

sender78
Posts: 857
Joined: 10 Dec 2008, 12:39
Auto: Kia Ceed
Location: Bucuresti

Re: Demersuri pt. acceptarea propriilor consumabile la revizii

Post by sender78 » 19 Jan 2010, 01:47

pentru ca nu am reusit sa vad documentul decat seara tarziu, pot sa va spun ca desi importatorul se tine tare pe pozitii ii felicit in primul rand pentru raspuns chiar daca a fost emis dupa ce am anuntat sesizarea protectiei consumatorului, dar sa spunem ca este o simpla coincidenta.

raspunsul lor desi pare frumos are doua puncte nevralgice, pe care, avand in vedere ora tarzie le voi reda in detaliu in cusul zilei de maine.

oricum ati observat si voi ca "singurele piese acceptate de prestator sunt cele de origine"

doar ca inceput de dialog, pentru unul dintre aceste puncte nevralgice am o intrebare pentru importator:

care este in acceptiunea Kia uleiul de origine Kia sau, pentru a nu tulbura apele de la inceput, care sunt specificatiile si standardele de productie Kia pentru placutele de frana ?

ma rog, revin maine seara cu detalii despre restul continutului acestui raspuns, cu mentiunea ca cei de la Kia RomAuto nu au inteles, voit sau nevoit, ca niciodata eu nu am cerut garantie din partea lor pentru o piesa cu care vin in service. Am cerut doar ca acea piesa, sa fie montata, garantia avand-o de la cel de la care am cumparat-o.

avand in vedere acest aspect legat de garantie, presupun ca nu era nevoie de atata praf in ochi legat de prevederile mentionate la pagina 11 din caietul de garantie, pentru ca acolo se face referire DOAR la garantia pe care Kia o acorda pieselor cumparate din service (of, of, greu mai este cateodata)

noapte buna
Kia Cee'd 1.4 GSL
Piston Grey


Image

Boby

Re: Demersuri pt. acceptarea propriilor consumabile la revizii

Post by Boby » 19 Jan 2010, 08:30

edddie_m wrote: Iar al doilea lucru cei de la Rodav nu te lasa nici cu naiba de-a tau. Poti sa te pui in cap, sa dai mail-uri la KIA ROMAUTO, sa vorbesti la telefon, personal, cu Oatu, cu receptioneru, cu mecanicu cu cine vrei tu, pur si simplu NU TE LASA!
Nu este adevarat. La revizia 1 in luna iunie 2009 am fost acceptat la Rodav Vaslui cu uleiul meu propriu Mobil 1 ESP Formula. Au cam marait dar le-am spus ca asta e marca mea preferata si nu Castrolul lor.

User avatar
bondalicir
Posts: 1474
Joined: 02 Mar 2008, 02:56
Auto:
Location: Buftea
Contact:

Re: Demersuri pt. acceptarea propriilor consumabile la revizii

Post by bondalicir » 19 Jan 2010, 10:54

nu dezinformez. vorbesc din experienta ca am avut si logan inainte pentru 100000km. la prima revizie am dat in jur de 270ron, apoi un pic mai mult de 300, iar la a -4a revizie nu va mai spun cat a fost ca am facut si distributia. ora de manopera nu difera foarte mult la kia fata de logan. reizia am facut-o la reprezentanta dedeman din bacau. si legat de rodav vaslui dupa cum a spus si @Boby si varul meu a fost primit cu mobil 1 esp.
uleiul la 1 sau la 4 clar este mai bun decat cel la butoi, in primul rand ca acesta sta mai mult desfacut, are si mai multe impuritati care se aduna in butoi. oricum mai multe reprezentante te primesc cu ulei, insa iti trec in carnetul de garantii ca te-ai dus cu uleiul tau. tu poti sa le spui sa treaca acolo si ce ulei ai dus si ca era sigilat, si in caz ca ai probleme nu au ce sa comenteze.
oricum kia romauto nu pot sa forteze service-urile partenere sa ne primeasca cu consumabile de la noi, insa acestea vor avea de pierdut daca cei care sunt luati peste picor merg in alta parte unde sunt primiti cu consumabile proprii.
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 200.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 115000

Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro

User avatar
gabz
wiiiiiii
Posts: 269
Joined: 12 Nov 2007, 00:47
Auto:
Location: Craiova

Re: Demersuri pt. acceptarea propriilor consumabile la revizii

Post by gabz » 19 Jan 2010, 22:34

eu propun sa facem sesizare nu la OPC- ca ii cam doare in cot, vad- ci la cei care le-au dat celor de la kia certificarile ISO. poate ca o mica amenda sau o mita la OPC/ANPC nu ii doare, dar pierderea certificarilor ISO chiar este o tragedie pentru o companie oricat de mica ar fi. oricum, se cheltuie o gramada de timp si bani pentru obtinerea acelor certificari.

mi se pare nesimtire sa fiu taxat 150 de lei pentru un ***** de filtru de habitaclu pe care le iau cu 50-60 lei. si sa fim seriosi ca-s de aceeasi calitate sau mai bune decat cele "de origine".

pe toate consumabilele scrie kia/hyundai. daca iau consumabile "de origine" de la o reprezentanta hyundai nu mi se pare normal sa comenteze ceva. si unele sunt mai ieftine decat la kia. si sunt IDENTICE!!!!

uleiul pe care-l folosesc nu este acelasi in toate service-urile. unele folosesc mobil1, altele valvoline, mol, castrol, altele "***doil" sau ce **** *** or folosi. o firma cu standarde ISO 9000 sau TUV ar trebui sa respecte acele standarde, nu sa lase fiecare service sa foloseasca ce ulei vor.

placutele de frana "de firma" sunt mai ieftine decat jegurile ecologice pe care ni le baga pe gat kia rom auto. si cele "de origine" imi scartaie in ultimul hal pe vreme calda/uscata si ce zice kia:"asa fac toate, nu sun tdefecte"!! ** ***** ***** ******* ** ******, de ce alea de la oltcit nu scartaie? sunt mai "de origine" decat cele de la kia?

poate cineva face rost de certificarile kia rom auto? nu are rost sa depunem petitii pe cine-stie-ce site-uri, ar trebui sa trimitem o reclamatie catre firma care le-a acordat ISO si eventual si catre http://WWW.ISO.ORG

tipitip: Postul tău a fost modificat în conformitate cu Regulamentul. Mulţumim pentru înţelegere
_____________
1.4 GSL Best- Kompass Blue-nici un optional, ca doar am primit-o in 2 saptamani :p

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 4852
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Demersuri pt. acceptarea propriilor consumabile la revizii

Post by Ogy » 20 Jan 2010, 12:17

Eu nu am inteles partea asta din mesajul anterior:
** ***** ***** ******* ** ******

User avatar
gabz
wiiiiiii
Posts: 269
Joined: 12 Nov 2007, 00:47
Auto:
Location: Craiova

Re: Demersuri pt. acceptarea propriilor consumabile la revizii

Post by gabz » 20 Jan 2010, 14:56

aaa... parca acolo scrisesem ceva cu "puii mei" ... nu stiam ca "la naiba, in puii mei" este injuratura. CNA-ul lasa pe un post national sa fie difuzata o emisiune cu titlul asta, dar tipitip este mai rusinos din fire :oops:

in fine... serviciile oferite dupa vanzare de catre kia nu ii ajuta deloc sa castige clienti din recomandarile celor ce-au avut de-a face macar cu o singura revizie.

raman la ideea ca trebuie s afacem scandal la cei ce le-au acordat ISO, nu la OPC
_____________
1.4 GSL Best- Kompass Blue-nici un optional, ca doar am primit-o in 2 saptamani :p

User avatar
dulaul
Posts: 428
Joined: 12 Apr 2009, 15:28
Auto:
Location: IASI

Re: Demersuri pt. acceptarea propriilor consumabile la revizii

Post by dulaul » 20 Jan 2010, 20:00

Pare destul de "apetisanta" propunerea ta cu ISO. Ce zici @sender78 de un CC si la organismul care i-au acreditat?

dulaul
Kia Cee'd 1.6 GSL City, isg, GPL,Pewter Beige
Poze
Jurnal de bord Image

Image

sender78
Posts: 857
Joined: 10 Dec 2008, 12:39
Auto: Kia Ceed
Location: Bucuresti

Re: Demersuri pt. acceptarea propriilor consumabile la revizii

Post by sender78 » 20 Jan 2010, 21:23

Nu am postat inca nimic aici fiindca ieri am avut o zi mai mult decat completa, dar cu raspunsul pe care-l avem, impreuna cu celelalte documente ce s-au strans, vom merge cat de departe se va putea.

Inca nu m-am gandit la partea cu ISO, dar este o varianta.

In legatura cu durata demersului nostru, eu nici nu ma asteptam sa terminam totul intr-o luna, doua.
Toata "distractia" va dura ceva, si abia prin vara vom putea sa ajungem sa spunem ca am rezolvat cate ceva sau mai avem.

Normal ca fiind si autoritatile la mijloc, procesul este mai greu iar termenele sunt asa cum sunt.

Oricum cel putin eu nu ma voi opri aici.
Kia Cee'd 1.4 GSL
Piston Grey


Image

sender78
Posts: 857
Joined: 10 Dec 2008, 12:39
Auto: Kia Ceed
Location: Bucuresti

Re: Demersuri pt. acceptarea propriilor consumabile la revizii

Post by sender78 » 20 Jan 2010, 23:57

Mai jos veti regasi raspunsul transmis catre Kia Romauto ca urmare a celor mentionate in raspunsul importatorului.

Din considerente juridice, acesta este destul de lung.


Avand in vedere cele mentionate de catre reprezentantii Kia Romauto, ca raspuns la petitia referitoare la nerespectarea drepturilor consumatorilor, mai precis a posesorilor automobilelor Kia in Romania, ma vad in situatia de a aduce o clarificare din punct de vedere juridic la aspectele semnalate de catre importatorul roman.

Consideram ca remarca potrivit careia, lucrarile efectuate in cadrul reviziilor sunt strict subordonate garantiei oferite de producator la vanzarea produselor Kia, coroborata cu aducerea in discutie a mentiunilor specificate la pagina 11 din Caietul de Garantie si Intretinere, nu are incidenta asupra dreptului posesorului autoturismului Kia, de a solicita unitatii service montarea unei piese consumabile ce nu a fost achizitionata din cadrul acestei unitati.

Mai precis, la pagina 11 din Caietul mai sus amintit se face referire strict la garantia aferenta pieselor de schimb si a accesoriilor, acest aspect rezultand fara echivoc inca din titlul aferent acestui capitol. Prin petitia transmisa importatorului, nu s-a ridicat nicio solicitare legata de o garantiei din partea unitatii service pentru o piesa achizitionata de catre posesor de la o alta unitate comerciala, iar prin prevederile mentionate in Caietul amintit, nu putem decat sa concluzionam, ca insusi producatorul a facut o distinctie clara intre garantia aferenta masinii ca ansamblu, asa cum este aceasta prezentata la paginile 4-10 si garantia aferenta pieselor de schimb, care fara indoiala este limitata si poate fi oferita de catre importator doar pentru piesele achizitionate din cadrul retelei Kia Romania. Mai mult decat atat, prin aceasta delimitare facuta in mod evident de catre producator, se deduce in mod clar diferenta pe care insusi producatorul o face intre garantia aferenta masinii ca ansamblu si garantia pe care o va acorda pieselor de schimb.

Aceasta abordare o consideram corecta si nu a fost niciodata contestata, insa abordarea potrivit careia, achizitionarea de piese din cadrul retelei unui alt comerciant decat cel care reprezinta reteaua Kia Romania, si montarea unor astfel de piese ar duce la pierderea garantiei generale a autovehiculului este eronata si fara baza juridica asa cum va rezulta din motivele ce vor fi expuse in cele ce urmeaza.

Reprezentantii Kia Romauto, au indicat ca o definitie a piesei, cea mentionata in Caietul de Garantie si Intretinere, mai precis,” piesa reprezinta piesele de schimb sau accesoriile care sunt puse la dispozitie de firmele Kia sau Mobis pentru inlocuirea pieselor de schimb sau a accesoriilor vehiculului Kia”, fara insa a intelege aceasta definitie, absolut normala in cadrul acestui Caiet. Consider ca nu este necesara mentionarea faptului ca aceasta definitie mai sus precizata nu poate sa vina in contradictie cu prevederile legale referitoare la definirea piesei, insa pentru a clarifica lucrurile, mentionam ca aceasta definitie este relationata doar la dispozitiile Caietului de Garantie si Intretinere, avand in vedere faptul ca doar aceste piese intra sub incidenta garantiei acordate pentru piesele de schimb achizitionate din reteaua Kia Romania. Inducerea ideii ca in acceptiunea Kia, piese inseamna doar cele furnizate de catre Kia si / sau Mobis este de natura sa induca, din nou, in eroare consumatorul, intrand sub incidenta dispozitiilor art. 15, Legea 363/2007, astfel incat recomandam ca pe viitor sa fie realizata o informare corecta a consumatorilor, fara a se incerca denaturarea intelesului unei definitii obligatorii.

Este absolut normal ca un comerciant sa acorde garantie doar pentru produsele distribuite prin reteaua sa de vanzari, la fel cum este la fel de normal ca fiecare serviciu furnizat sa fie insotit de o garantie a lucrarii prestate.

Este cel putin ciudata mentiunea urmatoare consemnata de catre importator, si anume , ” Cum autovehiculul ca ansamblu se supune garantiei vanzatorului, Cumparatorul este obligat sa respecte conditiile acordarii garantiei de care a luat cunostiinta la achizitia autovehiculului, acestea fiind in conformitate cu dispozitiile legale…”. Simpla mentionare a acestei fraze in cadrul unui alt context decat cel prezent nu ar fi ridicat nicio problema juridica sau etica, dar in situatia actuala, este ciudata din simplul motiv, ca nicaieri in Caietul de Garantie si intretinere nu este mentionata obligativitatea si mai mult decat atat incetarea garantiei pentru montarea unei piese sau inlocuirea unui consumabil cu o piesa achizitionata de catre utilizator din oferta unui alt comerciant. Pentru relevanta acestei afirmatii va rog sa consultati Caietul mai sus amintit la paginile 6 si 7 precum si 12. Veti observa, cu usurinta, sunt sigur, ca in niciunul dintre cazurile mentionate in cuprinsul acestor pagini nu se mentioneaza ca fiind o cauza de incetare a garantiei generale a autovehiculului montajul unei piese achizitionate din afara retelei Kia. Singura mentiune referitoare la o lipsa a garantiei pieselor se refera strict la faptul ca o piesa achizitionata din afara retelei Kia nu este acoperita de garantia Kia. Doresc sa reamintesc ca o asemenea piesa este garantata de catre vanzator, adica alta persoana juridica si nu Kia. La pagina 12 se mentioneaza ca “Responsabilitatea Kia referitoare la aceasta garantie ( Piese de schimb si accesorii, asa cum rezulta din titlul capitolului de la pagina 11) este limitata doar la repararea sau inlocuirea pieselor de schimb originale……”.

Faptul ca un client este constient de inexistenta unei garantii acordate de catre Kia pentru o piesa achizitionata de la un alt comerciant, nu trebuie transformata intr-o incercare de inducere a conceptului de pierdere a garantiei generale pentru ca o asemenea piesa a fost folosita. Kia nu va acorda garantie pentru acea piesa, iar daca aceasta va prezenta un defect, consumatorul va trebui sa se adreseze comerciantului de la care a fost realizata achizitia.
Consideram ca acest aspect legat de garantia unei piese si garantia autovehiculului ca ansamblu a fost suficient de explicit prezentata, in cele mai sus mentionate, astfel incat sa serveasca pe viitor la o evitare a incalcarii dispozitiilor Legii 363/2007, respectiv la o informare corecta a consumatorilor asupra tuturor aspectelor si a intelesului celor mentionate in conditiile de garantie.
In alta ordine de idei este cel putin curios modul in care importatorul a inteles sa conditioneze garantia pentru manopera de garantia pentru piesa, sau cu alte cuvinte, daca nu se achizitioneza o piesa din cadrul retelei Kia importatorul nu ofera garantie pentru manopera (“ nu se poate impune prestatorului de servicii sa garanteze intreaga lucrare (piesa+manopera)….). Intrebarea absolut fireasca este urmatoarea: conform carei prevederi legislative a fost adusa in discutie aceasta concluzie?

Trebuie sa facem distinctia clara intre doua aspecte ale unei reparatii si anume achizitionarea unei piese si montarea acesteia. Daca pentru achizitionare am concluzionat anterior ca aceasta beneficiaza de garantie din partea societatii care a comercializat-o, la fel de normal este ca prestarea unui serviciu, manopera, sa beneficieze de garantie din partea prestatorului. Atata timp cat in conformitate cu prevederile art. 7 din O.G. 21/1992, republicata, operatorii economici sunt obligati sa anunte imediat existenta pe piata a oricarui produs despre care au cunostiinta ca este periculos, consideram ca lipsa acestui anunt denota ca acel operator economic, in speta Kia Romauto, nu a identificat un anumit produs ca fiind periculos. Avand in vedere acest rationament logic, daca un posesor al unui autovehicul Kia se prezinta in unitatea service cu un produs si solicita montarea acestuia, iar unitatea service asigura acest montaj, fara a face apel la obligatia de a anunta acel produs ca fiind periculos, este lesne de inteles ca produsul in cauza a fost considerat ca fiind unul sigur, iar manopera aferenta acestui montaj, trebuie si se va bucura de garantie.

De asemenea, din afirmatia “ prestatorul nu poate sa fie obligat sa preia garantia pieselor aduse de client, de calitate discutabila, necontrolabila”, rezulta cel putin doua aspecte pe care voi dori sa le dezvolt in cele ce urmeaza.

Asa cum am mentionat anterior, in niciun moment nu s-a cerut prestatorului sau importatorului sa preia garantia unei piese achizitionate de la un alt comerciant, astfel incat revin cu rugamintea de a evita aceasta idee, pe viitor, deoarece nu se va cere si nici nu s-a cerut vreodata acest lucru.

Inducerea ideii conform careia piesele achizitionate de catre clientii Kia de la un alt comerciant ar fi de calitate discutabila este putin fortata pentru a nu mentiona faptul ca se aduce o acuzatie care este lipsita de temei juridic. Se pare ca prevederile legale sunt prezentate doar pentru a sustine un punct de vedere, sa spunem juridic, al importatorului fara a se prezenta situatia in deplinatatea ei.

In conformitate cu prevederile art. 1 din cadrul O.G. 80/2000, actualizata, produsele si materialele de exploatare noi, destinate utilizarii la vehiculele rutiere, pot fi introduce pe piata si/sau comercializate numai daca respecta conditiile prevazute in ordonanta amintita, mai precis, doar in urma omologarii sau certificarii acestora de catre Regia Autonoma “ Registrul Auto Roman”. Consideram ca atata timp cat lipsa acestei omologari nu a fost dovedita, nu putem sa acuzam ca un anumit produs este de calitate discutabila. Subiectele de drept se bucura de prezumtia de nevinovatie, buna credinta, atata timp cat nu a fost demonstrat contrariul, iar simpla afirmatie nu poate sa substituie un element probator.

Consideram lipsit de etica afirmatia importatorului referitoare la calitatea discutabila a produselor cu care consumatorii se prezinta in unitatiile service, atata timp cat acest lucru nu a fost probat pentru fiecare caz in parte pentru a putea ca reprezentantii Kia Romauto sa emita o afirmatie de incriminare generala. Propun pastrarea unui ton decent si intemeiat pe argument juridice.

Prevederea art. 25 din Legea 296/2004, actualizata, conform careia prestatorul este obligat “sa foloseasca, in cadrul serviciilor prestate, numai produse si proceduri sigure”, trebuie coroborata cu prevederile art. 7 din O.G. 21/1992 prin care prestatorii de servicii sunt obligati “ sa anunte, imediat, existenta pe piata a orcarui produs despre care au cunostinta ca este periculos ”.

Pentru a inlesni aceasta interpretare precizez faptul ca in lipsa unui anunt din partea prestatorului conform caruia un produs este periculos, induce, in mod logic si evident, concluzia ca acel produs nu este periculos si mai mult decat atat este sigur. Astfel, in lipsa unei sesizari a autoritatilor de catre prestator, acesta nu poate refuza folosirea produsului in cauza.
Afirmatia conform careia garantia producatorului KIA MOTORS opereaza doar in cadrul pieselor de schimb de origine este absolut normala, atata timp cat se intelege in mod real sensul ei si anume, KIA MOTORS garanteaza doar piesele Kia si Mobis. Inducerea unei concluzii potrivit careia singurele piese de schimb acceptate de prestator sunt cele de origine nu isi are niciun temei, deoarece nimeni nu a cerut importatorului sa garanteze alte piese decat cele furnizate de prestatorul de servicii, dar ramane fara temei refuzul de a accepta o piesa ce nu este achizitionata in conditiile de mai sus. Cel putin aparent fara temei, deoarece in cadrul raspunsului transmis, importatorul, a explicat intr-un mod foarte elocvent care este temeiul, e drept nu unul juridic, care sta la baza acestui refuz.

Prin afirmatia, “ Or, in conditiile aparitiei unor defectiuni tehnice, este dificil de facut diferenta intre calitatea pieselor/consumabilelor furnizate de prestator si a celor furnizate de client. In plus, ar fi necesara o expertiza tehnica pentru a se constata daca lucrarea a fost necorespunzatoare sau piesele de schimb furnizate de client sunt neconforme si au un efect de cauzalitate in lantul reparatiei-prejudiciu.” reprezentantii importatorului au recunoscut faptul ca tot acest rationament prin care se conditioneaza in mod abuziv garantia autovehicului de achizitionarea pieselor din reteaua Kia, se datoreaza dificultatii de a face diferenta intre calitatea pieselor/consumabilelor furnizate de prestator si a celor furnizate de catre client.
In mod sincer, nu ma asteptam la o asemenea recunoastere fara echivoc a temeiului ce sta in mod real la baza acestui, consideram abuz, insa in acelasi timp pot sa spun ca surprinderea mea este una placuta atata timp cat se dovedeste, prin afirmatia mentionata de catre Kia Romauto, faptul ca nu un temei juridic sau contractual se afla la baza acestui refuz, ci o problema interna legata de capacitatea de analiza si expertiza tehnica a importatorului.

In lumina acestei afirmatii foarte sincere pe care ati transmis-o, am rugamintea de a va reconsidera pozitia si de a respecta cadrul legislativ aferent activitatii pe care o prestati.

De asemenea, pentru a realiza o informare corecta si concreta a consumatorilor, va solicitam sa ne transmiteti, in mod oficial, care sunt materialele de exploatare, asa cum sunt acestea definite in O.G. 80/2000, care au fost testate de catre producator si care sunt folosite in mod obligatoriu in reteaua de reparatori autorizati Kia, mai precis specificatiile tehnice ale acestora.

Va precizam ca producatorul a indicat deja in manualul aferent fiecarui automobil comercializat specificatiile tehnice pentru tipul de ulei de motor, lichid de frana, lichid pentru cutiile manuale si cele automate precum si lichid de racire care pot fi utilizate in cadrul operatiunilor de intretinere, fara a indica si o marca anume aferenta fiecarui material de exploatare mai sus mentionat.

In aceasta situatie consideram ca orice material de exploatare care indeplineste specificatiile mentionate de catre producator se inscrie in categoria celor testate si implicit acceptate de catre acesta, fara a se putea conditiona in mod abuziv achizitionarea lor din cadrul unitatilor service Kia.

Avand in vedere cele mentionate in cadrul acestei comunicari, va rugam sa va reconsiderati pozitia avuta pana in prezent si sa ne comunicati, in mod oficial, opinia pe care o veti sustine in continuare.

Cu stima,[/quote]
Kia Cee'd 1.4 GSL
Piston Grey


Image

User avatar
gabz
wiiiiiii
Posts: 269
Joined: 12 Nov 2007, 00:47
Auto:
Location: Craiova

Re: Demersuri pt. acceptarea propriilor consumabile la revizii

Post by gabz » 21 Jan 2010, 00:42

De asemenea, pentru a realiza o informare corecta si concreta a consumatorilor, va solicitam sa ne transmiteti, in mod oficial, care sunt materialele de exploatare, asa cum sunt acestea definite in O.G. 80/2000, care au fost testate de catre producator si care sunt folosite in mod obligatoriu in reteaua de reparatori autorizati Kia, mai precis specificatiile tehnice ale acestora.
bravo!!
exact ce ziceam si eu: standardele dupa care lucreaza. sigur in standardele ISO nu este trecuta marca, ci numai caracteristica tehnica, masurabila si cuantificabila a consumabilelor. obligare clientului la folosirea unei marci de ulei/filtru/saboti/etc si cumpararea de la reprezentanta contravine chiar regulilor la care trebuie sa se supuna in urma procesului de acreditare ISO.
_____________
1.4 GSL Best- Kompass Blue-nici un optional, ca doar am primit-o in 2 saptamani :p

Post Reply

Return to “Întâlniri şi activităţi”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests