Care este solutia pentru traficul din Bucuresti ?

De toate pentru toţi

Esti de acord cu circulatia NR.PAR / NR. IMPAR ?

Poll ended at 05 Jan 2008, 02:09

DA
12
19%
NU
52
81%
 
Total votes: 64

catalin_ceed
Posts: 79
Joined: 22 Jun 2007, 22:20
Auto:

Care este solutia pentru traficul din Bucuresti ?

Post by catalin_ceed »

Sau din orice alt oras al tarii unde totul este intors cu fundul in sus ?

gogu
Moderator General
Posts: 439
Joined: 02 Jun 2007, 01:47
Auto:
Location: New York

Post by gogu »

nu asta ar fi solutia.
se poate circula cat de cat normal, chiar si in conditii de trafic aglomerat, daca am fi toti mai civilizati: de genul sa nu intram in intersectie sa o blocam daca vedem ca nu avem unde sa avansam, sa nu mergem pe contrasens si sa depasim coloana oprita la semafor, etc... nu zic ca toti mergem haotic, dar avem si noi momente proaste.

si se poate vedea ca asta e solutia - cand apare un politist intr-o intersectie blocata, usor usor se deblocheaza, de ce oare avem mereu nevoie de politist care sa dirijeze traficul?
LX 1.4 GSL OilBlue/Rainbow Blue cu varii optiuni
>>Poze cu masina mea<<
Image

sonty
incercator
Posts: 734
Joined: 02 Jun 2007, 14:25
Auto:
Location: craiova

Post by sonty »

nu cred sa fie aplicabila pentru nici un oras romanesc intrucat sunt toate construite la gramada, dar sa va zic ce-am vazut in tel-aviv: de la un capat la altul orasul e strabatut de-un pod cu 4-5 benzi pe sens si pentru fiecare bulevard important din oras exista iesire pe care te dadeai jos de pe pod.

ce s-ar putea face cu adevarat sunt parcari subterane care sa preia masinile parcate pe toate stradutele mici si variante de ocolire a orasului (de exemplu masinile care vin de pe bucuresti-pitesti si vor catre constanta sau ploiesti).
in plus ar mai fi semafoare sincronizate in functie de orele de trafic. in bucuresti se sta de multe ori la un stop desi e verde fiindca aia ce-au trecut acum 30 de secunde de stopul asta asteapta la urmatorul, ceea ce sfideaza orice logica.

in ceea ce priveste exclusiv craiova sunt cateva intersectii ce ar trebui semaforizate intrucat astepti o groaza sa acorzi prioritate fluxului continuu de pe drumul principal si ma refer aici in primul rand la calea bucuresti cu a.i.cuza, la intersectia de jos de la piata chiriac si probabil cei care merg mai des ziua pe centru stiu mai multe.
oltCEE'D 1.4 BEST, machine silver. cu roti si volan.
comanda 26.06. serie 4.09. achitat 7.09. livrare 20.09. toate in 2007.
DJ 50NTY
oltcit special, 0.652. de-o varsta cu mine.

Rapidel
Posts: 229
Joined: 28 Aug 2007, 12:22
Auto:
Location: Ploiesti

Re: Care este solutia pentru traficul din Bucuresti ?

Post by Rapidel »

catalin_ceed wrote:Sau din orice alt oras al tarii unde totul este intors cu fundul in sus ?
Daca am da noi solutii n-ar avea altii cum sa-si faca treaba .Mamaaa ce topic beton !!! Mai avem sa optimizam operatiunile bancare,sa avem grija de aurolaci si sa ne ferim de calamitati. Sunt sigur ca pe acest forum se va da solutia acestui topic ...inutil.

bimbu
Posts: 47
Joined: 04 Oct 2007, 11:17
Auto:

Post by bimbu »

Mda. Si o eventuala educatie a soferilor in plus, o aplicare stricta a prevederii aleia de zice: cel care 'infunda' intersectia e pedepsit.

Sincer desi exp. mea nu e mare cunosc doar 2 cauze ptr starea actuala:

1. Nr mare de masini / flux mare in circulatie. Nu e o cauza de ambuteiaj in sine dar e hotaratore in cauzele urmatoare. Solutie? Nr par, greutate 'prune', si orice alte masuri dupa ureche ptr micsorarea lui.

2. INTERSECTIILE: fie soferi care se baga desi nu ar trebui (pe rosu, pe 4 benzi desi sunt doar 2, incadrati gresiti, sau pur si simplu care intra desi banuieste ca va bloca o mare parte din trafic), greseli, semafoare 'rele' , nesincronizari, politisti doar din haina, etc.
2.a Sindromul Bucuresti:
- esti mort fara semafor . nu mai stii care ce cum are prioritate si in functie de testosteron intri sau cedezi
- I'm the BOSS: nu se cedeaza 3 cm, daca pastrezi distanta oricum vine un idiot sa se infinga cu botul in fata ta si sa te forteze sa-l lasi sa intre. A nu se uita ca ceea ce vrei sa faci e secret ... adica nu semnaliza!
- Follow the leader: mers bara la bara. Nu te uiti la semne si alte alea. Te uiti dupa ala din fata . Daca el merge mergi si tu, mai la dreapta mai la stanga exact la fel ca si el ca doar o fi vazut el ceva. Daca el intra, intri si tu, daca e dupa semafor, pai mergi si tu ...


Scenariu: De exemplu in seara asta. Bucuresti. Din (Bld) Pantelimon spre N. Grigorescu. Vreo 4-5 intersectii, din care 2 cu artere mai mari.

Primele segmente in coloana. Coloana se datora celor care faceau stanga atat de pe sensul meu cat si de pe cel perpenticular. ... care se bagau ca oile (ca sa nu spun nesimtiti) si blocau intersectia... asa ca cei care vroiau inainte nu putea => coloana. Nu ma supar pe cei ce nu-s pe banda care trebuie, ca la traficul asta de bara la bara rar te lasa unul sa intri, si cum ai intrat pe banda, asa mergi de multe ori pana la capat.
Mai tarziu, ultimele 2 segmente, desi am stat 15 min per/intersectie, le faceai in 1 min. Fiecare segment cam 1-2 km. Practic, traficul era sufocat din cauza intersectiilor.

Si chestia asta s-a intamplat atat dimineata cat si seara.


Concluzia? Stimate domn sofer. Fa bine si daca vezi ca n-ai unde intra, nu intra in intersectie chiar daca-i verde. ca ala trece in 20-50 sec, si ala din fata nu pleaca. Ca e blocat de unul ca tine, care tocmai ai blocat banda celor ce vor inainte. Plus ca vine rosu si alte oi ca tine vor intra si ei pe verdele lor si te claxoneaza toti, ca simt ca tu esti primul ce-ai sarit parleazul.

Concluzia2. Exista un maxim de soferi ca mai sus suprtati de intersectii. cam 2-4. Daca fluxul de masini aduce mai multi simultan (cauza I) , e gata ambuteiajul

Pentru ca n-am vazut pana acum ambuteiaje din cauza de masini parcate, trafic prea mare etc. Coloana daca nu e 'astupata' merge inainte.

Sogu
CRDI 1.6 HP + optionale Piston Grey, comanda 4.08, serie 30.10, livrare 9.11.
B51WTF Consum%: Urban 7-7.2; Extraurban 5-6.5
poze:http://picasaweb.google.com/magda.straton/ElCeed
poze intalnire club kia.ro 24.11.07: http://picasaweb.google.com/magda.strat ... bKia241107

catalin_ceed
Posts: 79
Joined: 22 Jun 2007, 22:20
Auto:

Post by catalin_ceed »

draga giuleshtina sau cum te-o chema, acest forum este o platforma de discutii unde poti afla diverse puncte de vedere. Ca in alta parte (TV, presa, Politie) nu te baga nimeni in seama. De ce ti se pare nelalocul lui acest topic ? Mai interesant este "cu ce echipa tine posesorul de cee'd" ? (ca probabil de aia ti-ai si tunat forografia). Si mai urmeaza Pro sau Anti Basescu si inchidem lumina.

catalin_ceed
Posts: 79
Joined: 22 Jun 2007, 22:20
Auto:

Post by catalin_ceed »

ok, pana in momentul de fata continuam sa ne aglomeram pe strazi si intersectii, in conditiile in care soferul roman nu face rabat de la nesimtire si intra pe contrasens sa depaseasca la semafor, altul blocheaza intersectia, in conditiile in care autoritatile motiveaza un numar de 1 000 000 vehicule si blocheaza marile bulevarde cu santiere care nu se mai termina nicaieri.
pun intrebarea: in astfel de conditii, sunteti probabil de acord (in acelasi procent de la chestionar) cu ocuparea vehiculului, zilnic, de o singura persoana (respectiv soferul) in drumul sau zilnic la si de la munca si blocarea in trafic cu orele ?

sorinh
Posts: 769
Joined: 29 Jun 2007, 13:11
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by sorinh »

eu consider ca este vina transportului in comun.
as putea oricand sa vin cu un autobuz pe care il iau de la capat si ma poate lasa la serviciu. partea proasta este ca nu vine la mai putin de 30 minute si se pierde in trafic. daca ar veni mai des, nu ar mai fi atat de aglomerat, conditiile mai bune, nu m-as simti deranjat.
as putea de asemeni sa vin cu metroul, dar aceste se umple de la republica, vine la 10 minute, deja la grigorescu esti in imposibilitate sa te stergi la nas, iti curg mucii pe ceafa celui din fata ta. sau poti sa fi tu la receptie.
asta a fost motivul pentru care mi-am luat prima masina personala, de acum 6 ani, situatia e din ce in ce mai rea pe zi ce trece.

solutia mea sa fac mai putin pe drum? plec cu 1 ora mai devreme dimineata, plec cu 3 ore mai tarziu de la serviciu, nu prind varfurile de sarcina de la ora 8 si orele 18-19
1.6 DSL LP Base Pewter Beige + optionale
vrrrrroooooommm !!!!!! vrrrrroooooommm !!!!!!
www.erepublik.com

User avatar
Gerula
taraboste
Posts: 979
Joined: 09 May 2007, 09:21
Auto: KIA Ceed 1,4 GSL 2007
Location: Bucuresti

Post by Gerula »

Asta era din ciclul :"Adorm cu tine-n gand si ma trezesc cu tine..."

A rezolva o problema inseamna a elimina cauza ce a produs-o, in situatia de fata, lucrarile demarate pe majoritatea arterelor principale ale Bucurestiului.
Reteaua stradala+sistemul de semaforizare trebuie sa asigure un flux al traficului pe directiile principale de tranzit si pe "inelele" interioare. In momentul cand intr-una dintre intersectiile dintre acestea intervine un blocaj, traseele adiacente nu suporta din cauza subdimensionarii preluarea surplusului si intervin blocajele supraalimentate si de necunoasterea de catre participantii la trafic a rutelor ocolitoare. Teoria conform careia cel mai scurt drum dintre 2 puncte este linia dreapta nu este aplicabila in acest caz.
Din cauza termenelor imense intre aprobarea unor lucrari la solutii de decongestionare a traficului cum ar fi pasaje denivelate su largirea unor intersectii si finalizarea acestora rezulta in final lipsa lor de utilitate datorita dublarii intre timp a valorilor de trafic, vezi intrarea in Buc. dinspre Baneasa unde in lipsa unei largiri substantiale a intersectie DN1-Ion Ionescu de la Brad-Aerogarii la cel putin 6 benzi pe sensul de intrare prin eliminarea completa a alveolei de la capatul troleu(fost) autobuz in prezent si deschiderea in acest fel a intersectiei. O alta solutie adiacenta ar fi intruducerea sensului unic pe aleea dinspre Selgros spre Baneasa urmand ca traseul de acces catre magazin sa se faca prin ocolirea sensului giratoriu de sub pasaj.
Nu uitati: mandatul alesilor in Primaria Generala si cele de sector e pe sfarsite, de unde si graba si nerabdarea de a pune laba pe fondurile bugetate pt. reparatii sa nu le lase cumva altora. E acelasi lucru ca si cu instalatorul care te lasa trei saptamani fara WC ca a luat cat mai multe lucrari sa fie sigur de ele dupa care nu se mai tine de niciuna.
ATENTIE! Se aprope sarbatorile de Craciun si An Nou, sa nu spuneti ca nu v-am zis, nu lasati cumparaturile in ajun ca va fi superbalamuc. Cele mai aglomerate zone vor fi cele din preajma centrelor comerciale.Nu te vei putea apropia de acestea pentru ca se va sta la coada la intrare iar in parcari loc=ioc. Coloanele de masini catre statiuni vor depasi 20 km. iar un drum Buc. - Sinaia se va face in 6-8 ore.
Mos Gerula

Cee'd 1.4 "Ltd Edition" Dakar

palex
Posts: 52
Joined: 13 Nov 2007, 02:30
Auto:

Post by palex »

L-am vazut intr-una din zile pe Prigoana la TV sugerand desfiintarea liniilor de tramvai si introducerea mai multor autobuze, precum si mutarea hypermarketurilor, a unor spitale in afara orasului. Mie mi s-a parut o idee buna, chiar daca imi displace acest personaj. Desigur, costurile ar fi uriase.
Eu am fost de mai multe ori in SUA si nu am vazut nicaieri un hypermarket de tip Cora intr-o aglomerare urbana. Si nici tramvaie...In San Francisco, celebrul tramvai circula doar cu scop turistic, pe o arie restransa.
Sigur, a nu se compara infrastructura noastra rutiera cu a lor.........
Eu as desfiinta de asemenea, rondurile de flori care separa sensurile de mers (cum este cel de pe Drumul Taberii). E frumos, insa in conditiile de fata, inutil.

Odgodjor
Posts: 16
Joined: 20 May 2007, 10:09
Auto:
Location: Constanta

Post by Odgodjor »

solutia ar fi sa le salte carnetul la specimenele de genul asta =>
1,6 DSL HP Base pewter beige+optionale

Akbhar
Posts: 1356
Joined: 27 May 2007, 18:09
Auto:
Location: Ploiesti/Bucuresti
Contact:

Post by Akbhar »

Eu as vrea reinfiintarea benzilor cu sens alternativ. De exemplu la intrarea de pe DN1, de multe ori e foarte aglomerat intr-un sens si liber in celalalt. Una din benzi ar putea fi folosita alternativ.

Si trebuie urgent amenajate parcari supraetajate pentru a descongestiona majoritatea arterelor rutiere.

Bani s-ar putea gasi in fondurile pentru schimbarea bordurilor. Dar banuiesc ca Videanu nu are nici o firma de constructii.
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups

Teleleu
Posts: 110
Joined: 18 Jul 2007, 13:37
Auto:
Location: Bucuresti

Post by Teleleu »

CUM SA CONDUCI CA UN BUCURESTEAN



In momentul in care te urci la volan, trebuie sa uiti tot ce ai invatat
la scoala de soferi (daca ai facut-o). Numai fraierii conduc ca la
carte. In practica, regulile se modifica dupa cum urmeaza:

I. Oprirea si stationarea
Poti sa opresti unde vrei si sa stationezi cat vrei, cu conditia sa:
a) nu fie vreun politist prin apropriere
cool.gif sa pui luminile de avarie, daca ai chef. Daca nu ai chef, se tine
cont numai de punctul anterior.
Atunci cand vrei sa stationezi in dreptul statiilor mijloacelor de
transport in comun, pui masina pe trotuar, chiar in statie, in asa fel
incat sa nu incomodezi respectivele mijloace de transport ci numai pe
calatorii care le asteapta.

Parcarea se executa tinand cont de urmatoarele reguli:
1) Daca exista o parcare fara plata cu locuri libere chiar in fata
locului in care vrei sa ajungi, parcheaza acolo. Daca nu, aplica punctul 2.
2) Daca exista o parcare *cu plata* si cu locuri libere chiar in fata
locului unde vrei sa intri, ignor-o si aplica punctul 3.
3) Daca nu exista o parcare sau in cazul de la punctul 2, parcheaza masina
pe trotuar. Parcarea pe trotuar fa-o in asa fel incit sa se ocupe
toata latimea trotuarului si pietonii sa fie nevoiti sa coboare pe partea
carosabila sau sa se subtieze ca foaia de hartie, intre masina si
zid. In caz ca dintr-un motiv sau altul, nu poti sa parchezi pe trotuar
aplica punctul 4.
4) Daca exista un loc de parcare langa trotuar - paralel cu bordura,
opreste, stationeaza si/sau parcheaza cit mai departe de bordura,
daca se poate, perpendicular pe axul bordurii, in asa fel incat masinile
care circula pe partea carosabila sa aiba prilejul sa iti ocoloeasca masina
intrand pe contrasens. Este de preferat sa parchezi cat mai aproape
de coltul strazii. In cazul in care nu mai e loc linga bordura, aplica
punctul urmator.
5) Parcheaza in paralel cu masinile deja parcate linga bordura.
6) In cazul in care nu te afli in nici una din situatiile descrise
anterior, parcheaza in fata intrarii intr-un garaj, langa un stilp cu oprirea
interzisa sau oriunde altundeva.

Dupa ce parchezi, trage frana de mina si pune alarma. Regleaza-ti
alarma in asa fel incit sa urle la trecerea oricarui pieton pe langa masina.
Sirena va trebui sa sune nu mai putin de 15 minute. Efectul este mai
distractiv daca te afli intr-o zona rezidentiala mai linistita.

II. Prioritatea
In Bucuresti exista urmatoarele tipuri de prioritate:
a) prioritatea de dreapta (optionala) - se aplica numai in cazul in
care tu esti cel care vine din dreapta
cool.gif prioritate de tramvai
c) prioritate de camion
d) prioritate de taxi
e) prioritate de smecher. Prioritatea de smecher se obtine prin unul
din procedeele "ia-i fata", "baga-te cu tupeu", "taie-i calea" si "ia mai
da-l dracului, ca n-o sa stau aici toata ziua". Pietonii nu au prioritate
niciodata.

Daca in timp ce conduci vezi o femeie ca trece strada prin fata ta,
scoate capul pe geam si urla: "faaaaaaa, masina calca!". Tipa isi
va da seama de greseala si iti va multumi ca ai facut-o atenta iar colegii
tai de drum vor crede ca esti spiritual si amuzant.

III. Alte sfaturi la fel de utile
Daca vrei sa fii un bucurestean veritabil trebuie sa tii cont de urmatoarele
recomandari privind circulatia pe drumurile publice:
Semnificatia culorilor semaforului:
- verde - treci fara probleme
- galben: repede ca se pune rosu,
- rosu: repede, ca e ultima sansa pina sa le dea drumul celorlalti.
- Daca este coada la stop si un sir lung de masini, iti recomandam
tehnica "sirului shuntat". In acest scop, mergi pe contrasens pe toata
lungimea cozii de masini, pana ajungi la stop si apoi in virtutea
prioritatii de smecher (vezi si punctul anterior) reintri in coloana,
in pole position.
- Daca te afli al doilea la semafor, in secunda in care apare
culoarea verde, trebuie sa apesi pe claxon, cit mai lung si mai insistent,
pentru a-l zori pe mocaitul din fata. Un claxon viguros este expresia unei
personalitati puternice deci, nu ezita!
- Daca esti prima masina de la stop si cineva te claxoneaza imediat
cum se pune verde, opreste motorul, ia-ti bita de baseball (obligatorie,
se tine sub scaun), da-te jos din masina, du-te la cel care te-a claxonat si
sparge-i fata.
- Pe timp de noapte circula obligatoriu cu faza lunga. Poti folosi
faza lunga si ziua, atunci cand mergi cu viteza.
- Daca circuli noaptea si o masina vine din fata cu faza lunga,
baga-i si tu faza lunga in fata, de cateva ori, intermitent. Farurile cu
halogen dau efecte atat distractive cat si psihedelice.
- Daca inaintea ta se afla cineva cu o masina care merge mai incet
claxoneaza-l si baga-i faza lunga in ochi: sa se duca dracului acasa
daca are masina si merge ca mortu'. Folositi claxonul cit mai mult,
mai nervos si in mai multe tonalitati. Injura cu sete. Arata-i
degetul mijlociu. Intai mana stanga, apoi ambele - in Bucuresti se poate
conduce tinand volanul cu genunchii.
- Daca nu stii sa injuri, nu esti sofer. Daca nu stii sa injuri 20 de
minute in sir fara sa te repeti, nu esti sofer bucurestean.
- Cind ploua, va puteti face ziua mai vesela trecind in viteza cu
masina prin baltoace in asa fel incit sa improscati cit mai multi pietoni,
sau unul dar bine. Daca improscati pietoni aflati in travesare
regulamentara pe zebra, obtineti un bonus de stil.
- Dupa ce goliti sticla de suc, aruncati-o pe fereastra pentru ca
ocupa prea mult loc in masina. Acelasi lucru este valabil si pentru
mucurile de tigari, PET-uri sau sticlele de bere.
- Daca aveti masina noua, straina, trebuie sa asculati muzica
romaneasca dind boxele la maximum si deschizind ferestrele masinii, in asa
fel incit, pe de o parte sa poata asculta si ceilalti CD-ul dvs. cu Adrian
Copilul Minune si Blondy, iar pe de alta parte sa va puteti da mare.
- Daca masina este romaneasca, decorati-o pe dinauntru cu mileuri,
franjuri, fanioane de fotbal, carnetele cu coperti cu femei etc. Un CD
atirnat de oglinda retrovizoare este culmea rafinamentului. Daca nu va permiteti
CD-uri, o pereche de zaruri mari da la fel de bine.

Succes!!! Daca inveti toate aceste reguli,esti un sofer bucurestean adevarat!
LX BEST 1.4 SO RED

faneman
Posts: 77
Joined: 28 Sep 2007, 10:04
Auto:

Post by faneman »

nr par/impar nu e o solutie, cel mai recent au incercat asta in Grecia si s-au trezit cu o problema si mai mare (si-au cumparat oamenii cate 2 masini)
Solutia:
scuterele (Grecia, Italia si Franta sunt tari unde nu se uita nimeni ciudat daca umbli in costum pe scuter) si bunul simt
Kawasaki zx9r 150 hp
kia Cee'd 1.6 crdi hp

User avatar
Gerula
taraboste
Posts: 979
Joined: 09 May 2007, 09:21
Auto: KIA Ceed 1,4 GSL 2007
Location: Bucuresti

Post by Gerula »

Da, taticule, stim, s-a mai postat si la bancuri, intrebarea era daca sa se introduca circulatia alternativa o zi cu sot, una fara sot. Pai ce? noi la servici avem program alternativ? O zi da, una ba?
@Odgodjor:
Pe breteaua de la Selgros Baneasa masini, 2-3 depasesc coloana stationata la semafor si mai trec si pe rosu-rosu cu politistul de fata. Acesta,... nicio reactie. Cine ziceai ca sa le ia permisele? Politia romana care aplica legea selectiv si discriminatoriu? N-ai sa vezi.
Mos Gerula

Cee'd 1.4 "Ltd Edition" Dakar

Post Reply

Return to “Cafenea”