Care este solutia pentru traficul din Bucuresti ?

De toate pentru toţi

Esti de acord cu circulatia NR.PAR / NR. IMPAR ?

Poll ended at 05 Jan 2008, 02:09

DA
12
19%
NU
52
81%
 
Total votes: 64

sorinh
Posts: 769
Joined: 29 Jun 2007, 13:11
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by sorinh »

Reguli de circulatie pe timp de ploaie

Circulatia pe vreme de ploaie presupune un comportament diferit din partea soferilor astfel incat sa existe o fluenta a actiunilor tuturor participantilor.

Viteza: semafoarele din Bucuresti sunt sincronizate, viteza recomandata fiind de 187 km/h. In cazul in care va temeti ca veti fi prins de radar, achizitionati din timp un girofar.

Pozitionarea: circulati cat mai aproape de trotuar astfel incat sa folositi baltile pentru a speria pietonii. Se stie ca atunci cand sunt plouati in cap prioritatea de a traversa strada o depaseste pe cea de a trai.

Intersectii: In cazul in care dati peste un semafor care tocmai s-a facut rosu nu va opriti, veti fi lovit din spate sau injurat de baietii smecheri.

Ambuteiaj: Daca ati nimerit intr-un ambuteiaj retineti numarul strazii si comandati o pizza. Asigurati-va ca aveti un laptop si un film bun. Eventual chemati si niste prieteni sa va tina de urat.

Traseul: evitati strazile pavate si fara gropi pentru ca acelea sunt folosite de toata lumea. Ploua, asa ca nu mai conteaza cat de tare va murdariti masina cu glod.
Folositi cu incredere trotuarul, acolo unde este posibil; pietonii intalniti ar fi trebuit sa se invete minte de mai demult.

Parcarea: Se poate efectua oriunde si in orice pozitie. Important este sa nu va udati de la masina pana ajungeti undeva la adapost.

Politia: Sub nicio forma nu respectati semnele agentilor de circulatie. Este imposibil ca bancurile cu politisti sa nu contina macar o farama de adevar.

! Daca vreti sa ajungeti la tv parcati pe pamant langa o groapa. Aveti toate sansele ca masina sa alunece si sa o scoateti numai cu macaraua.

06/12/2007 - 13:07 — dana de la times.ro
1.6 DSL LP Base Pewter Beige + optionale
vrrrrroooooommm !!!!!! vrrrrroooooommm !!!!!!
www.erepublik.com

bogdan241
Posts: 702
Joined: 07 Dec 2007, 11:45
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by bogdan241 »

am votat NU....nu mai suntem pe vremea lu' ceasca :)

prima solutie este civilizarea conducatorilor auto. Solutii se gasesc, multe din ele le-au enumerat altii mai sus...

kokolino
Procuroru'
Posts: 551
Joined: 19 Jun 2007, 10:45
Auto:

Post by kokolino »

serios vorbind, eu vad cum am putea iesi din aceasta problema.
1. sa se respecte indicatorul "nu blocati interesectia" chiar daca acesta nu este in toate intersectiile.
2. sa se schimbe temporizarea la semafoarele de pe arterele aglomerate si de pe stradutele inguste unde nu este loc decat de o masina.

referitor la pct. 2, daca semafoarele ar tine mai mult de 1 minut si jumatate probabil ca s-ar creea o fluiditate pe arterele aglomerate. E unul prefer sa stau 5 minute sa astept culoarea verde a semaforului iar cand se pune verde sa tina tot 5 minute sa am timp sa trec de intersectie chiar daca in fata mea mai am 20 de masini. Daca in aceste 5 minute se strang multe masini eu cred ca la culoarea verde vor trece majoritatea de intersectie. Asta daca nu nimeresti in spatele unui sofer care isi da seama ca s-a facut verde abia dupa 30 de sec. Referitor la stradutele inguste si aglomerate ar trebui ca semaforul pe culoarea verde sa tina mai mult de 20 de secunde (g-ral berthelot). In acest caz, nu se mai face coloana de masini pana la Sala Palatului....

bogdan241
Posts: 702
Joined: 07 Dec 2007, 11:45
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by bogdan241 »

Gerula wrote:....sa se introduca circulatia alternativa o zi cu sot, una fara sot. Pai ce? noi la servici avem program alternativ? O zi da, una ba?
nu avem program alternativ...dar n-ar fi rau sa muncim o zi da, o zi ba :D in zilele in care nu mergem la munca, mergem pe jos...sportu' e sanatos :)

palex
Posts: 52
Joined: 13 Nov 2007, 02:30
Auto:

Post by palex »

@sorinh
Cred ca ai dreptate in ceea ce priveste tramvaiele.
Insa nu vad cu ce ar fluidiza traficul introducerea mai multor mijloace de transport in comun, de suprafata sau subterane. S-ar reduce stresul oamenilor care nu detin masina, dar cam atat.

Cat despre "reguli de circulatie pe timp de ploaie".........sa te citez: "Pozitionarea: circulati cat mai aproape de trotuar astfel incat sa folositi baltile pentru a speria pietonii.".....nu prea mi-a venit sa rad. Mi-a adus aminte de o intamplare recenta foarte nefericita, petrecuta cu putin timp inainte sa-mi soseasca masina :? Aveam o intalnire importanta si eram "la patru ace". mergand pe trotuar, ceasul rau face sa trec pe langa o balta, un nesimtit vine in viteza si pune frana brusc pentru a se incolona la stop. Rezultatul: ma uda din cap pana in picioare......par, haine, machiaj pline cu noroi.

Haz de necaz, dar e cat se poate de adevarat ca nesimtirea si prostia sunt in parte vinovate de nebunia actuala din trafic. Si asta se reflecta si asupra pietonilor :)

sorinh
Posts: 769
Joined: 29 Jun 2007, 13:11
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by sorinh »

@palex:
regulile de circulatie pe timp de ploaie le-am luat de pe un site numit times.ro si au fost scrise de cineva pe nume dana. sunt un pamflet si trebuie sa supere ca atare :lol:
imi pare rau ca ai fost stropita, te inteleg, si sotia mea face slalom printre baltoace.
eu as renunta la transportul cu masina personala zilnic daca as avea conditii decente de transport in comun. mi-ar lua mai putin timp, ar fi mai ieftin, as putea casca ochii la fustele studentelor fara sa fac vre-un accident, as putea bea un pahar de vin la o onomastica la serviciu, sau sa ies cu colegii la o bere.
sa vezi ce se merge cu metroul in londra si paris, de nu-ti vine sa crezi, inclusiv oameni de afaceri cu cravata si costume scumpe. si nu o sa gasesti masini parcate aiurea, dubland cu avariile puse sau pe trotuar.
da, toate masinile in paris sunt zgariate si inghesuite, dar sunt ridicate imediat daca nu sunt inghesuite unde trebuie. in bucuresti este cea mai mare cinste sa blochezi traficul cu masina cu avarii. daca are numere din seria MNL sau POL sau BMW, atunci proprietarul poate primi si o strangere de mana de la agentul care a fost suficient de curios sa se bage in seama, insotita de asemenea de scuzele de rigoare ale lu' papadie!
nici cu pietonii nu-mi e rusine: se traverseaza haotic, peste tot, in orice conditie, si fara discernamant. sunt cateva treceri de pietoni absolut groaznice: calea victoriei intre cazino si biserica nu stiu cum. acolo daca este un pic mai lejer traficul ai deja 60 la ora iar pietonii se arunca pe trecere ca si cum ar fi pod suspendat iar masinile ar opri intr-un metru-maxim 2. altele ar fi pe calea dorobanti, nu se uita nimeni cand pune piciorul pe trecere daca soferul are timp sa opreasca sau nu.
1.6 DSL LP Base Pewter Beige + optionale
vrrrrroooooommm !!!!!! vrrrrroooooommm !!!!!!
www.erepublik.com

palex
Posts: 52
Joined: 13 Nov 2007, 02:30
Auto:

Post by palex »

Sorinh, nici nu imi pun problema ca n-a fost un pamflet :)
Doar ca mi-a amintit de ceea ce am patit si din pacate e mai mult decat un pamflet, e o realitate trista. Nesimtirea domneste la romani. e unul din motivele pentru care nu se circula civilizat.
Nesimtire a fost mereu in traficul din Bucuresti, insa acum e exacerbata de nervii intinsi la maxim, atat ai soferilor cat si ai pietonilor.
Fluidizare?.......se pot da multe solutii, insa corectitudinea e de baza.
Totul porneste de la mentalitatea romanului. De la mare la mic. Aia mari fura si nu le pasa, astia mai mici, ca noi, apeleaza la tupeu si nesimtire.
Tu ai zis ca de pilda, in Praga nu se trece peste linia de tramvai. Chestie de mentalitate...

SeKAh
Posts: 815
Joined: 03 Jun 2007, 16:37
Auto:
Location: Bucuresti

Post by SeKAh »

Care este solutia pentru traficul din Bucuresti??

S-o dam la 'shto pe forum www.clubkia.ro !!

mihaizzz
Posts: 85
Joined: 23 May 2007, 18:48
Auto:

Post by mihaizzz »

Multe chestii adevarate ati spus voi aici. Trebuie un primar sau, la modul general, o administratie locala care sa tina cont de idei, sa gandeasca in ansamblu, sa nu urmareasca doar interesul personal de a prinde un loc bun si la urmatorul mandat, sau macar un mandat. Chiar off topic, cum se poate da jos un primar incompetent? :D

Problema pe care o vad eu e lipsa unei infrastructuri adaptate numarului mare de masini, nu lipsa semafoarelor sincronizate, nu (numai) lucrarile exectutate total aiurea, intr-un timp foarte mare, nu (numai) soferii indisciplinati, pt ca si acestia ar fi mult mai putini daca ar avea posibilitatea sa circule cat de cat, intr-un ritm acceptabil.

Sunt cateva solutii pe care orice om cu capul pe umeri le vede. Sunt solutii care in afara functioneaza de foarte mult timp. Daca ai nostri nu sunt capabili sa reinventeze roata, ar trebui sa arunce un ochi pe la ceilalti, sa vada cum e la ei, pt ca toate marile orase au trecut la un moment dat prin astfel de probleme.

- centura cu regim de autostrada, sa poti sa ajungi dintr-o parte in alta a orasului evitand centrul. Din Dristor pana la Baneasa fac acum cel putin o ora, uneori doua. Pe centura probabil ca as putea ajunge in 30 de min, cel mult. Solutie viabila pt un oras apropiat noua, Budapesta si am inteles ca la fel e si la Roma si probabil ca si in alte parti.

- mutarea firmelor in afara orasului, pe centura-autostrada proaspat construita (sic! :D) prin oferirea de facilitati sau prin marirea taxelor pe care le platesc daca vor birou in buricul orasului.

-implementarea unui inel interior eficient. Acum Bucurestiul nu are asa ceva. Are un o jumamate de inel, reprezentat de bulevardele Mihai bravu si Stefan cel Mare. Nu pot sa nu ma intreb, dupa cateva luni de facut traseul acasa-serviciu, piata Alba Iulia-Pipera, de ce dimineata nu se poate circula pe Mihai Bravu pana la Obor si mai inainte apoi pe Stefan cel Mare si de ce seara, in sens invers se poate. Parerea mea e ca traficul e infundat la Victoriei. Acolo trebuie continuat acest inel, pt ca de la 2 sau 3 benzi pe sens se ajunge dintr-o data la o singura banda. Degeaba ai semafor sincronizat pe un astfel de traseu daca la un moment dat trebuie sa franezi ca sa ii faci loc si celui de langa tine sa se strecoare sau trebuie sa opresti tu ca sa intri pe singura banda care ramane disponibila.

Solutiile astea cer timp foarte mult ca sa fie implementate, dar macar de as sti ca cineva are in cap treaba asta, ca actioneaza in aceasta directie si nu haotic, un pod aici, o strada largita acolo, un pasaj modernizat nu mai stiu unde ... ca sa dea bine, sa nu zica lumea ca nu se face nimic ... Revenim la idee OT, cum se poate da jos un primar ? :))
KIA Cee'd, 1.4 BASE + optionale, Piston Grey
PH-09-SKU
KM: ~40000

Post Reply

Return to “Cafenea”