..despre radare !

Norme legale care ne afectează, unde ne facem asigurările, de unde credit, radare, gropi...
Post Reply

am luat-o ? :)

am luat-o si nu am contestat PV
39
33%
am contestat PV si am castigat
7
6%
am contestat PV si am pierdut
1
1%
n-am luat-o !
73
61%
 
Total votes: 120

patton
Posts: 647
Joined: 28 Sep 2008, 13:25
Auto:

Re: ..despre radare !

Post by patton »

sunt mai multe tipuri de radare fixe.
800 metri? nici 80 nu sunt. trebuie sa reduci cand treci peste bucla.
http://www.digitalworld.ro/articol_view.php?idart=10
la sfarsitul articolului: http://www.verticalonline.ro/arhiva/ind ... numai=4333
daca dai un search pe google gasesti informatii cat sa devii profesor in radare.
KIA Cee`d Best Kompass Blue 1,4

Babanu
fiul lui Bachus
Posts: 81
Joined: 23 Mar 2008, 23:16
Auto:
Location: GIURGIU

Re: ..despre radare !

Post by Babanu »

@patton
Multumesc pentru link-uri .
Astept parerea voastra despre o statie portabila. Am facut un drum intr-o duba care avea montata una fixa (de tipul celor de pe taxi) si mi s-a parut eficienta. Baietii se anunta intre ei si e imposibil sa nu gasesti un camion care sa vina din sensul in care tu mergi.
IN VINO VERITAS
Consumul excesiv de alcool dauneaza grav sanatatii !

shpid3r
The One
Posts: 569
Joined: 02 Aug 2008, 21:14
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: ..despre radare !

Post by shpid3r »

adimot wrote:Sa zicem, ca lucrez în Politie dar nu la circulaÈ›ie. Să zicem ca am fost cu o maÈ™ina de la circulaÈ›ie, È™i am văzut cum funcÈ›ionează radarul. Ziceam È™i eu aÈ™a... :P :P
te rog, in numele comunitatii clubKia sa ne spui si noua (daca e nevoie sa tragi 2-3 zeci de sfori pe unde trebuie) aprobarile pe care le are de la INM/BRML aparatul radar, ce model este, si data la care a fost acceptat in functionare in regim mobil. (ma indoiesc de asta: faptul ca aparatul radar poate masura, teoretic, viteza si in regim mobil, nu inseamna ca organele din romania considera masuratoarea corecta, astfel incat sa considere proba valida in instanta)

Avand in vedere ca o luna am stat pe bara, m-am documentat destul de temeinic pe domeniu, si am descoperit:
Conform ftp://mail.flintab.ro/Conformitate/LO2004.pdf (anul 2004), coloana L44, cinemometrele au nevoie de (citez sursa softpedia.com, precum si documentul speificat in linkul de mai sus):
- AM - Aprobare de Model, in care producatorul furnizeaza toata documentatia despre echip, caracteristici tehnice si constructive, scheme, etc, BRML putand cere sa pastreze la ei un exemplar din acel echipament;
- VI - Verificare Initiala, in care BRML testeaza echipamentul dupa o serie de criterii pentru a se vedea daca se incadreaza in normele de metrologie legale pentru Romania;
- VP - Verificare Periodica, este obligatorie, pentru radare la interval de 1 an, se testeaza mai putini parametri fata de VI;

Conform http://www.otmas.ro/NML/NML021-05.pdf, punctele 3.2.6 si 3.5.1 discuta de treaba efectuarii autotestarii: de aceea cand iti porneste aparatul radar in scurt, vazandu-te ca vii rapid, ceri frumos 10 poze succesive (dinaintea momentului si dupa) la interval de o secunda, sa demonstreze ca aparatul functiona... daca te-a "facut" asa, cu conectarea, fara autotestare, viteza ta o sa fie 0 0 0 0 150 ...

Legislatia (si la nivelul anului 2005) stipuleaza si existenta aparatelor radar ce ar functiona in regim de deplasare, insa nu am reusit sa gasesc nicaieri unde se stipuleaza ca ar putea fi folosite in regim de deplasare.

Ultima aprobare de model, conform http://www.brml.ro/download/2008.xls pentru cinemometru (linia 53) este Aparat pentru masurarea vitezei de circulatie a autovehiculelor (Cinemometru) tip Scout-Stalker DUAL DSR, un aparat radar care elimina 3 din exploatarile uzuale (pentru contestatii) ale noastre, soferilor patzitzi:
- cand depasesti o masina mai mare, tehnologia trecuta avea dificultati in a stabili viteza cui o masoara - tindea s-o masoare pe a vehiculului mai mare. Acum le masoara pe amandoua
- interferentele radio sunt mult mai mici, totul este digital acum, unele erori in binar pot fi corectate, iar per ansamblu efectul unei linii de tensiune in apropierea zonei unde masoare este diminuat
- este a 3a generatie de aparat radar ce masoara viteza in mers, nu am gasit nimic de tolerantele admise pentru regim in mers sau stationar (pentru a putea vedea daca acestea intra in limitele impuse de legislatia romana). Daca ne pooti ajuta, adi, macar cu acest detaliu din cartea tehnica, putem decide si singuri.

Parerea mea, atat ca tehnician cat si ca sofer, este ca atunci cand te masoara aparatul radar:
- sa nu te duci cu gura mare la politist, ci sa incerci sa identifici tipul de aparat radar.. daca reusesti sa faci o poza perfect, discutam pe forum, poate chiar il faci pe politist sa-ti spuna (trebuie sa fie scris si pe unitatile lui). Odata ce cunosti modelul lui, te interesezi de clasa de erori si de regimul pentru care a fost achizitionat.. si daca te ia din mers cu un aparat radar cumparat si atestat sa masoare doar stationar, atunci ai castigat.
- sa stii ca daca faci o contestatie in instanta nu ai nimic de pierdut, daca pierzi, nu faci decat ce scrie in procesul verbal. Stiu oameni care nu contesta de frica sa nu primeasca o majorare a pedepsei... Fals, majorarea o primesti daca la o suspendare de 90 de zile pici examenul de reducere cu 30 de zile ale suspendarii: se majoreaza cu 30 de zile la test picat, se micsoreaza cu 30 de zile la test trecut

Daca ne poate ajuta cineva cu niste date exacte (documente, articole, alin., litere unde sunt specificate detalii mai exacte - atat pro si contra - e binevenit.. pana atunci, ne descurcam cu ce putem

@babanu: gandeste-te cum ai arata cu statia aia in masina... gandeste-te ca probabil tiristii comunica intre ei atunci cand se vad, si ca pe tine te vor ignora - si nu te vor anunta, caci nu stiu ca ai una.
KIA Cee`d 1.4 GSL BEST - Kompass Blue. B - 04 - YEH (Oh Yeah!). || 20.000 km
---- [LINK - jurnal de bord]

Babanu
fiul lui Bachus
Posts: 81
Joined: 23 Mar 2008, 23:16
Auto:
Location: GIURGIU

Re: ..despre radare !

Post by Babanu »

@shpid3r
Statia despre care vorbesc eu ( PORTABILA ) este asemanatoare cu cele pe care le au politistii (de dimensiuni reduse) doar ca are mai multe canale.O poti tine in cotiera sau in spatiul de depozitare de pe usa si o tii pornita doar cat afli cum sta treaba pe drumul pe care mergi. Cat despre tir-isti atunci cand vorbesc nu au si contact vizual. Tu lansezi intrebarea in eter si cel care iti raspunde poate fi si la 10km distanta. Si tu ii dai lui informatii despre sectorul de drum de pe care vii. Sau poti sa asculti discutiile dintre ei. Ei folosesc canalul 22 (nu stiu ce frecventa). Eu am vazut modul in care comunica ei si mi s-a parut foarte eficient.
IN VINO VERITAS
Consumul excesiv de alcool dauneaza grav sanatatii !

ida01ro
Carcotas Sef
Posts: 1720
Joined: 11 Jun 2007, 19:05
Auto:
Location: bacau
Contact:

Re: ..despre radare !

Post by ida01ro »

Are cineva sau poate sa obtina Dispozitia I.G.P.R. nr. 200481/26.02.2003 privind metodologia de lucru cu aparatele radar unde in Capitolul II, lit. b), pct. 2 se precizeaza ca: “La modul de masurare a vitezei din miscare, obligatoriu echipajul va fi condus de un alt agent decat operatorul radar”. ?

multumesc
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?

LeCCa
Posts: 713
Joined: 23 Oct 2008, 17:10
Auto:
Contact:

Re: ..despre radare !

Post by LeCCa »

adimot wrote:Aparatele radar cu care sunt echipate masinile de politie de la noi din tara sunt omologate pentru depistarea vitezei daca masina pe care e montat se afla in mers.
Cel putin Python II nu este omologat decat ca radar mobil ( se poate muta de pe o masina pe alta) dar masoara in modul stationar. Despre restul tipurilor nu stiu. In dosarul in care sunt petent (155 km/h in afara localitatii) IPJ Prahova a depus documentatia de omologare si verificare metrologica pentru Radarul de tip Phyton II, omologare de model 185 27.07.2001, in conformitate cu adresa BRML 260 12.12.2007.
Dat fiind faptul din 28 iulie 2008 (judecatoria Urziceni care a anulat amenda pentru motivul ca radarul Python II nu este omologat decat pentru inregistrat stationar) , astept cu speranta verdictul in cazul meu :roll:
KIA ProCeed 1.6 Black PH 22 LEK

Post Reply

Return to “Legislaţie, asigurări, banci, info trafic”