Bisisica

Totul despre al vostru Kia cee'd şi poze bineînţeles!
Post Reply
LeCCa
Posts: 713
Joined: 23 Oct 2008, 17:10
Auto:
Contact:

Re: Bisisica

Post by LeCCa »

MAN, SUPER TARE jurnalul tau, pozele sunt superbe!
KIA ProCeed 1.6 Black PH 22 LEK

rayman
Posts: 522
Joined: 05 Jan 2008, 03:23
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Bisisica

Post by rayman »

@LeCCA: multam de aprecieri!

Gata, am incaltat-o!
Goodyear UltraGrip 7+, 195/65/R15.
10 bulioane cu totu, basca niste azot. Nush daca'I bine pe timp de iarna, dar am zis ca e pacat de capacelele verzi pe care deja je aveam :)

Impresii:
Desi baietii mi-au zis ca au pus 2.2, mie mi se pare ca stau mai umflate, si chiar de la prima manvera (o scoteam de acolo) mi s-a parut ca volanul se misca mai usor pe loc.
Parca sunt mai silentioase, mi se pare ca nu se mai aude fiu-fiu-ul de mai sus pe drumurile drepte. Poate erau celelalte afectate de la gropi, cine stie…
Pe piatra cubica drumul e ceva mai lin

La drumul de intoarcere (spre spervici) era sa trosnesc un matiz, a intrat abs-ul bine de tot - aveam viteza mare, si eu am facut intindere de la cat am apasat pe frana. La un moment dat in disperare ma gandeam sa trag si frana de mana, dar mi-a fost teama sa nu intru in alte belele, rasturnari & shit… S-a oprit la 2cm, multumesc Celui de sus… Am mers ca un mielusel bucata ce a mai ramas pana la servici. Vina a fost a mea, imi cer scuze…

Am dat comanda si de nuca pt schimbator, nenea de la IMG (foarte amabil) mi-a zis ca best case scenario e ca vine martea viitoare. N-a fost nevoie de avans sau altceva.

Duminica ma duc la Craiova pentru piele pe volan :D abia astept sa-mi aranjez interfata asa cum trebe (volan + schimbator)

N-am uitat de pct 13, vreau sa mai fac niste teste apoi vin cu descrierea si concluzia (daca voi avea vreuna)

La final am niste intrebari (n-as vrea sa fac topic separat):
- care e diferenta dintre echilibrat si geometrie?
- ce pot face cu anvelopele vechi? Am ~24000km, le-as putea vinde sa-mi mai recuperez din investitie?
- de pe contra-aripa am observat ca se cojesc niste plastice sau nustiu ce sunt alea, are cineva idee ce rost au si daca e o problema?

Numa bine!
Cee'd 1.4 Best, Piston Gray, codename BISISICA, ODO: >74 000 KM din 2.04.2008
clic aici sa vezi ce-am mai pozat

Akbhar
Posts: 1356
Joined: 27 May 2007, 18:09
Auto:
Location: Ploiesti/Bucuresti
Contact:

Re: Bisisica

Post by Akbhar »

rayman wrote: - care e diferenta dintre echilibrat si geometrie?
- ce pot face cu anvelopele vechi? Am ~24000km, le-as putea vinde sa-mi mai recuperez din investitie?
- de pe contra-aripa am observat ca se cojesc niste plastice sau nustiu ce sunt alea, are cineva idee ce rost au si daca e o problema?
Echilibrea se face la roti. Din cauza procedurilor de fabricatie, atat cauciucurile cat si jantele au neuniformitati si se incearca compensarea lor prin atasarea unor greutati din plumb in anumite locuri. Daca o roata nu e echilibrata pot apare vibratii in coloana de directie la anumite viteze.

Geometria rotilor consta in reglarea cuplajelor mecanismului de directie (bielete in special) pentru a corecta unghiurile de fuga, cadere ale rotilor. O setare incorecta provoaca tocirea neuniforma a anvelopelor, masina trage intr-o parte, consumul de carburant e mai mare din cauza cresterii rezistentei la rulare.

Acum sa inteleg ca ai anvelope de iarna. De ce vrei sa le vinzi pe cele de vara? La primavara ce vei folosi? Nu se recomanda folosirea anvelopelor de iarna in sezoanle calduroase pentru ca se tocesc mai repede.

Contraaripile sunt vopsite din fabrica cu un 'antifon', care se regaseste si pe restul masinii, pe dedesubt. Am ridicat si eu acceasi problema in service si mi-au zis ca e normala decojirea de pe carenaje pentru ca plasticul din care sunt facute acestea nu este aderent. Nu e nici o problema daca se ia de pe plastic. Metalul sa ramana protejat.
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups

rayman
Posts: 522
Joined: 05 Jan 2008, 03:23
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Bisisica

Post by rayman »

Akbhar, multumesc de raspunsuri.

Nu vreau sa folosesc anvelopele de iarna si din primavara incolo, insa in primavara ma gandeam sa trec pe jenti de aliaj, cu anvelope de 195.
De asemenea, cred ca astea sunt cam tocite pentru ca am observat ca abs-ul intra uneori prea repede.

Am vazut un filmulet cu un test facut de baietii de la top gear (... sau era fifth gear?) cu diferentele dintre cauciucuri noi si unele parca uzate 30%, pe suprafata uda. Au pus 2 masini una dupa alta, vreo 70/h, si soferul din fata a franat brusc. Nu-ti spun ce trosneala i-a tras ala din spate... cu distanta de vreo 3 lungimi intre ele.
Cee'd 1.4 Best, Piston Gray, codename BISISICA, ODO: >74 000 KM din 2.04.2008
clic aici sa vezi ce-am mai pozat

rayman
Posts: 522
Joined: 05 Jan 2008, 03:23
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Bisisica

Post by rayman »

Detalierea problemei cu nr. 13 de mai sus:
Cred ca e din cauza mea, pentru ca mi se intampla doar seara, cand sunt in trafic si obosit, altfel n-am reusit sa o reproduc dimineata sau in alte conditii.
Cand sunt in coloana, mergand cu 5-10/h intr-a-ntaia, uneori intra in niste trepidatii foarte nasoale, cu amplitudinea foarte mare - se zgaltaie toata masina. Nu e vorba de trepidatii gen "moare motorul", ci sunt mult mai violente, si banuiesc ca e din cauza ambreiajului.
Senzatia este extrem de neplacuta, insa e posibil sa fie din cauza mea, pentru ca dupa 1h tarat ca melcul prin trafic imi oboseste piciorul si nu mai debreiez pana la capat… CRED.
Deci, a mai patit cineva asta, puteti sa-mi confirmati ca eu sunt problema?...
Am evitat sa ma duc in service cu beleaua pentru ca nu pot sa o duplic decat dupa ce merg in aglomeratie, oricand altcandva nici vorba sa mai faca asa.

Ori eu sunt prea obosit ca sa fac debreierea cum trebuie, ori e din cauza ca ambreiajul e incalzit. Nush ce sa zic… :(

In alta ordine de idei:

Sambata asta am avut ocazia sa testez noile cauciucuri si concluziile sunt urmatoarele:
- directia se misca mai usor, atat pe loc cat si in mers
-masina sta excelent pe sosea
-franeaza ceva mai bine (deh, noi…) si abs-ul intra ceva mai tarziu
-zgomot mai redus
-consum marit cu max 0.5 l %
- denivelarile mici se aud si se simt mai putin in habitaclu

Astea au fost aspectele pozitive, pentru ca…. TREPIDEAZA!
In draci… pe la 100/h incepe sa se simta, nu i-am dat mai mult de 120 ca mi-a fost teama.
Chestia asta mi-a cam stricat ziua de ieri, e foarte urat sa conduci si sa fii limitat in felul asta, si sa n-ai incredere in masina. (am mersi si mult, vreo 800 KM, deci…. )

Cred ca baietii nu au facut echilibrarea cum trebuie, sau?... Ma gandeam sa ma duc la ei saptamana asta si sa-i trag de perciuni.


Mi-am pus si piele pe volan :D e super, mai ales la drum lung, senzatia e foarte faina :) Maine sper sa ma sune de la IMG pentru noua nuca de schimbator, si cu ocazia asta o sa ma programez si pentru revizia nr. 2... Am aproape 25000 KM insa vreau sa o fac inainte de sarbatori.
Cee'd 1.4 Best, Piston Gray, codename BISISICA, ODO: >74 000 KM din 2.04.2008
clic aici sa vezi ce-am mai pozat

Malte
Posts: 495
Joined: 22 May 2007, 14:03
Auto:
Location: Constanta

Re: Bisisica

Post by Malte »

Incearca si tu sa-i dai un branci cu a I-a si scoate pe liber,cand coloana se misca,mai da-i un branci si tot asa,ca sa nu-ti mai oboseasca piciorul pe ambreiaj.
Kia ceed 1,4 gsl,machine silver,comanda 20.06,seria la "shashiu" 05.09,ridicata pe 03.10.07.

rayman
Posts: 522
Joined: 05 Jan 2008, 03:23
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Bisisica

Post by rayman »

Ce frumos a fost in dimineata asta… Am plecat odihnit catre servici, afara era senin si cald, ceva muzica buna imi dadea o stare de spirit si mai pozitiva. La servici ma asteptau lucruri interesante de facut, ziua incepuse bine, toate faine…

Pana cand… a inceput cu un claxon. Destinat mie, vinovat fiind ca n-am intrat in intersectia blocata deja. Stiti haşurile alea galbene… Åži a continuat cu injuraturi la adresa tuturor neamurilor mele, si cate si mai cate. Nemaipomenit…

Asa'i ca traim in cel mai grozav oras din cea mai minunata tara?... Si oamenii sunt blanzi, intelegatori si pasnici, buni la suflet si cu inima curata…
Cee'd 1.4 Best, Piston Gray, codename BISISICA, ODO: >74 000 KM din 2.04.2008
clic aici sa vezi ce-am mai pozat

Piticu21
Posts: 268
Joined: 14 Dec 2007, 00:18
Auto:
Location: bucuresti
Contact:

Re: Bisisica

Post by Piticu21 »

rayman wrote:
Cand sunt in coloana, mergand cu 5-10/h intr-a-ntaia, uneori intra in niste trepidatii foarte nasoale, cu amplitudinea foarte mare - se zgaltaie toata masina. Nu e vorba de trepidatii gen "moare motorul", ci sunt mult mai violente, si banuiesc ca e din cauza ambreiajului.

La tine nu scrie daca ai diesel :) Asumand ca ai diesel io patesc la fel, insa nu intr-antaia ca acolo m-am sesizat cum tre sa o gadil la ambreiaj, ci intr-a 3-a numai cand intru in pasaj la unirii de la universitate si cand e in viteza 3, scade de la 60 la 40 .... fara ambreiaj. Se intampla la fel. Dau vina aici pe turbina care se decupleaza. Partea interesanta e ca daca am alta treapta de viteza, sau alta viteza pe bucata aia de drum nu se intampla asta ca sa scoatem din calcul eventuale damburi:)

bine astea par povesti de tip SF pentru altii :)
The one, The Only ONE

Kia Cee'd 1.6 CRDI - EX - low power + climatronic | Piston Gray
www.piticu.ro
www.blog-auto.ro

Troyager
Posts: 29
Joined: 13 Nov 2008, 10:05
Auto:
Location: Ploiesti
Contact:

Re: Bisisica

Post by Troyager »

Asta cam asa e :wink: Pacat de masinile astea frumoase !!! :P
Off topic: super pozele tele. si eu sunt pasionat, dar n-am inceput decat de cateva luni.
http://www.fotocamera.ro/fullfoto.php?foto=22664
http://www.fotocamera.ro/fullfoto.php?foto=22693
http://www.fotocamera.ro/fullfoto.php?foto=21874
http://www.fotocamera.ro/fullfoto.php?foto=21768
Ceva sfaturi?
natural choice, no preservatives!
Kia Cee'd Hatcback 1.6 GLS MT City Mars Red
http://picasaweb.google.com/sporis.miha ... 0273419186

rayman
Posts: 522
Joined: 05 Jan 2008, 03:23
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Bisisica

Post by rayman »

Salutare dragi colegi de forum, revin cu un mic update de JB.

@Troyager: imi place prima :)
In rest, important e sa lasi camera din mana cat mai putin :)


Azi am fost la revizia 2, la IMG.
Programat la 8 dimineata, a durat cam 1h30min, in factura 2h20min :) fain, nu?

Mi-au pus ulei Valvoline 5w30 vrac (aveau un butoi din care trageau cu un compresor), schimbat filtre, etc. 570 RON in total.

Fain a fost cand dupa ce au verificat presiunea in cauciucuri - berbecii aia la care am montat cioacele de iarna mi-au pus 3, chiar daca eu le-am zis CLAR 2.2 - s-au strans vreo 3 mecanici in jurul rotii stanga-spate… eu de colo sus de unde imi savuram cafeaua & tigarea, ma tot gandeam, ma ce o fi, ce-or fi gasit…

Cand colo, se pare ca aceiasi berbeci pomeniti mai sus n-au reusit in preamarita lor iscusinta sa stranga in aia masii lor prezoanele bine, si unul dintre ele s-a plictisit si s-a tirat. Statea roata mea in 4 piulitze de n-avea treaba. Mdeah… Cand mai am drum pe acolo o sa le fac nitel scandal, macar sa ma mai racoresc putin.

La IMG le-am zis si de troncaiturile de la coloana de directie, dar s-au eschivat ca era presiunea prea mare, ca cîr-mîr, etc. Am lasat-o iar in coada de peste, mai ales ca nu prea aveam timp.

Vreau sa vad diseara care'I nivelul uleiului ca la prima revizie au turnat nenicii toate cele 4 bidoane de ulei :) sa fie, fara numaaaar…
Apoi vreau sa dau o raita pe vrun drum drept pana peste 100/h, poate n-o mai trepida… daca tot face, o sa ma duc la Autosoft la o noua echilibrare.
Cee'd 1.4 Best, Piston Gray, codename BISISICA, ODO: >74 000 KM din 2.04.2008
clic aici sa vezi ce-am mai pozat

rayman
Posts: 522
Joined: 05 Jan 2008, 03:23
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Bisisica

Post by rayman »

Hip, hip, hooray!!! \:D/

Nush ce i-au facut baietii la revizie, insa am scapat de troncaiturile din volan!!!
Cee'd 1.4 Best, Piston Gray, codename BISISICA, ODO: >74 000 KM din 2.04.2008
clic aici sa vezi ce-am mai pozat

rayman
Posts: 522
Joined: 05 Jan 2008, 03:23
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Bisisica

Post by rayman »

Am rezolvat cu trepidatiile la >100/h... Rotile fusesera echilibrate foarte PROST.
Ieri pe la pranz am plecat pe DN1 ca sa vad cum se comporta dupa revizie (presiunea facuta ok si strans prezoanele bine). Vreau sa zic ca fata de 3 atm in pneuri cat aveam inainte, la 2.2 era MULT mai rau, practic daca pana acum doar eu eram constient de trepidatii, simtite cu fundul :) si putin in volan, acum la 120/h era clar pentru oricine din masina ca ceva nu era in regula.

Am mers si-am tot mers pana dupa Sinaia unde am oprit la o vulcanizare mica si baietii de acolo au echilibrat din nou toate rotile.
Ideea era sa ne intoarcem in Buc. pe cat posibil alt drum, si dupa Brasov am luat-o spre Cheia.

La iesirea din Sacele am avut parte de o experienta destul de nasoala... aveam putin peste 100, drum liber & bun, cand la un moment dat observ pe sosea... BOLOVANI!!! Multi si mari, cam cat caramizile, pe toata latimea drumului si cativa metri pe lungime. Am franat si nu stiu cum am reusit (parca totul era in slow-motion) sa nu ating NICI UNUL... Cine a jucat Max Payne stie la ce ma refer, pur si simplu parca pluteam si trageam mecanic de volan stanga-dreapta...

Masina s-a comportat EXCELENT... directie, stabilitate, tot...
M-am linistit vreo 2-3 km cat am fumat o tigara apoi am profitat de drumul bun si liber si m-am dat pe serpentine asa cum imi place mie ;) :mrgreen:

Mi-a placut de prietenul din dreapta care la un moment dat imi zice "Auzi bai Teo, pot sa dau muzica mai incet ca-mi place cum se aude motorul..." Cred si eu ca se auzea fain, sub 3500 nu l-am lasat.
Cee'd 1.4 Best, Piston Gray, codename BISISICA, ODO: >74 000 KM din 2.04.2008
clic aici sa vezi ce-am mai pozat

rayman
Posts: 522
Joined: 05 Jan 2008, 03:23
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Bisisica

Post by rayman »

Remarc in ultima vreme o tendinta supraviratorie... ma gandesc ca e din cauza cioacelor de iarna.
Cee'd 1.4 Best, Piston Gray, codename BISISICA, ODO: >74 000 KM din 2.04.2008
clic aici sa vezi ce-am mai pozat

rayman
Posts: 522
Joined: 05 Jan 2008, 03:23
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Bisisica

Post by rayman »

Salutare dragilor, n-am mai dat de ceva vreme pe aici...

Poimaine dimineata plec in austria, mai precis in Innsbruck, cu escala in Budapesta.
Stiu ca e cam tarziu acum sa postez, insa am tot amanat si iata ca...

Mi-ar fi de ajutor orice sfat cu privire la excursia asta, si ma intereseaza mai ales daca stiti ce drumuri faine ar fi de facut prin jurul Innsbruck-ului.
Inca o intrebare, fiindca is "rookie" - 30k KM da' sub un an :( : in afara tarii e nevoie de mamaligi?...

10x anticipat, promit sa tin JB-ul la curent si sa vin cu o carca de poze faine :)

P.S.: urgentissimo, care e cel mai bun traseu de iesit din tara? Eu din harta gasesc ca ar fi Buc-Pitesti-R.Valcea-Sibiu-Sebes-Deva-Arad-Nadlac, insa auzisem ca nustiu pe unde sunt lucrari, stiti ceva de asta?
Cee'd 1.4 Best, Piston Gray, codename BISISICA, ODO: >74 000 KM din 2.04.2008
clic aici sa vezi ce-am mai pozat

rayman
Posts: 522
Joined: 05 Jan 2008, 03:23
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Bisisica

Post by rayman »

Revin pe JB cam tarziu fata de ce-mi propusesem...

Am petrecut revelionul in Austria - Innsbruck, si abia astept sa ma intorc in Alpi la vara... Fiind prima iesire din tara la volanul propriei masini, am adunat destule impresii vis-a-vis de trafic, drumuri si in general cum e "la ei" fata de "la noi" ..... :(

Povestim calatoria de la inceput: Am plecat din Bucuresti cam tarziu fata de ce ne propusesem, adica pe la 6 dimineata, si am avut parte de un drum liber si vreme buna - astfel incat am ajuns in Budapesta pe la 18 .N-a interesat pe nimeni vechimea mea, dupa ce am trecut de granita cu Ungaria (singura vama in sensul clasic) unde era doar un vames roman care m-a luat cu "Buna" si nu ne-a cerut decat pasapoartele, ne-a oprit politia lor sa ne intrebe de actele masinii. Clar o schema, ca daca de la vama doar te intoarce, dupa ce ai trecut daca nu esti in regula sigur te frige. Am innoptat in Budapesta, apoi a doua zi am pornit catre Innsbruck. Doua zile din cele 5 le-am petrecut la ski, unde mi-am dovedit fara echivoc antitalentul, reusind performanta de a cadea de pe teleski, spre incantarea pustimii austriece care se prapadea de ras. Mai ales ca m-am si incurcat in plasele alea portocalii si nu mai puteam sa ies de pe acolo.

In celelalte zile am dat o tura prin Elvetia (Zurich) via Lichtenstein, si prin Germania(Munchen). E o placere sa conduci, atat pe autostrazi cat si in orase.... Lumea merge incet, daca dai semnal te lasa sa te bagi si in general oamenii sunt relaxati si intelegatori. Exclus flash-uri sau impingeri "de la spate" in timpul depasirilor cum se practica la noi.

Pentru Elvetia am fost nevoit sa imi iau vigneta pentru un an (28E parca), si mai mult ca sigur la vara ma voi intoarce acolo, asa mult mi-a placut. Alpii sunt superbi, si am avut parte de niste peisaje absolut spectaculoase. La benzinarii puteam plati si cu Euro, insa in Zurich au fost cateva magazine unde nu acceptau decat franci elvetieni.

Am reusit sa racesc ingrozitor de tare la plamani in ultima zi petrecuta acolo (eu urcam un deal cu geaca descheiata si doar tricou sub ea la -16 grade, normal ca plamanilor nu le-a convenit) si cel mai nasol a fost in ultimele doua zile ale intoarcerii (Budapesta-Bucuresti). N-am mai putut continua drumul de la Sibiu - nu mai puteam merge drept de ce febra aveam si am hotarat sa innoptam acolo. A fost o noapte groaznica intr-o spelunca imputita, cu febra & frisoane si pe alocuri chiar... delir. A doua zi a condus "my better half" ca eu nu mai stiam de mine, si abia acum (dupa aproape 3 saptamani) mi-am revenit complet.

Bisisica s-a comportat bine la drumul asta lung (~4000 km), singurul mic "repros" ar fi ca pe autobahn se cam vede ca-i cel mai mic motor - ceva cuplu in plus ar fi fost de folos pe autostrazile in panta. Am ramas la un moment dat fara lichid de parbriz, si am cumparat de acolo. Cel mai mult i-am dat 170/h pe autostrada in Ungaria, pentru ca era absolut liber si simteam ca nu sunt OK si TREBUIE sa ajungem in tara ASAP. Deci 170/h, coafura rezista. Pedala mai era destula, n-am insistat ca nu eram singur in masina.

O sa incerc sa pun zilele astea poze din concediu, insa pana acum n-am apucat decat sa le vars pe calculator.

Acum sunt iar in Germania cu scarbiciul, si tipa de la inchirieri (Hertz) s-a nimerit a fi romanca, prin urmare ne-a pricopsit cu un A4 1.9TDI 131CP, prima masina ceva mai puternica pe care am condus-o pana acum :) (deh, sunt mic, insa mananc tot si cresc repede :P ). Sta excelent pe sosea, si imi place ca au reusit sa ajunga la rezultatul asta fara sa faca rabat la confort - ca de ex suspensiile cam tari de la Ceed. Insa nu vreau sa fac nicio comparatie, pentru ca n-ar fi corect sa pun in aceeasi oala o masina de 12-15000 cu una de >30000.

Sunt in a doua saptamana de stat aici, si mi s-a luat de camera de hotel si de toate rahaturile pe care le facem aici si de tot...
Cee'd 1.4 Best, Piston Gray, codename BISISICA, ODO: >74 000 KM din 2.04.2008
clic aici sa vezi ce-am mai pozat

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”