Za car!

Totul despre al vostru Kia cee'd şi poze bineînţeles!
Post Reply
User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Za car!

Post by Ogy »

Dupa niste experiente proaste cu google.ro si best -tires (oamenii amabili dar le scoti informatiile cu patentul) la primii am mai povestit . La best tires m-au dus cu vorba 2 zile ca mai au una pe stoc, ca la ora 18 soseste un nou transport si in final am primit mail ca poate saptamana viitoare ca le-a venit doar cu indice 91 H. Deci dupa 3 zile de plimbari pe la unul pe la altul le-am gasit pe stoc la cauciucuri.com. Am sunat mi-a trimis factura pe mail, am achitat prin virament bancar langa ei in AFI, ridicat cauciucurile total 30min....daca stiam....
Goodyear EfficientGrip Performance 205/55 r16 91V -315 lei/buc fabricate in saptamana 14 a lui 2015
3 jante indreptate, valve mecanice, inlocuit 300 lei cu tot cu bacsis (anvelopa-janta.ro). Total alocat 2 ore cu tot cu achizitionare.

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Za car!

Post by Ogy »

Dupa ce am verificat si reglat unghiul de fuga, am ramas cu impresia ca tot imi trage putin stanga in anumite momente (exclud drumul). Iar la virare in viteza dreapta, parca se lasa mai mult pe stanga, decat la viraj luat in stanga si masina inclinata usor pe dreapta. Omul de la geometrie nu a gasit nimic care sa trebuiasca schimbat. Ma gandeam sa fac si un test de amortizoare desi la testul "manual" amortizoarele isi revin ca in prima zi fara sa faca mai mult de 1 maxim 2 curse sus-jos usor.
Sfaturi?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Za car!

Post by BAU »

Am patit si eu asa ceva la masina dinaintea Ceed-ului , o Dacie Nova . Ca sa imi iasa piticii , am facut un test de amortizoare la RAR Voluntari ( cred ca au standul cel mai complex) care mi-a confirmat ca amortizorele erau perfecte dar aveam o problema la un etrier de frina .
Si testul " manual " este bun dar nu mai in cazuri clare de uzura .
Pentru linistea ta poti incerca si tu un test de amortizoare dar te avertizez ca faci infarct daca vezi cum se face testul . Au niste platforme ce vibreaza si se deplaseaza pe mai multe directii reproducind o situatie dificila de rulaj, incit zici ca se vor rupe pivotii sau bucsile de bascula .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Za car!

Post by Ogy »

Am facut un test de amortizoare la IMG prin 2009 cred (e postat pe aici deci stiu cum se face) :)
LE: viewtopic.php?p=111688#p111688
Vreau sa merg din nou la geometrie cu datele astea si sa o verifice din nou. Avand in vedere ca 30 de zile se mai pot face reglaje gratuit.
De pe site-ul de unde am luat poza, ce-i drept de la un ceed sw, omul spune ca se pot regla unghiurile si pe spate, fapt ce a rezolvat problema lui, asemanatoare cu a mea.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Za car!

Post by Ogy »

Am refacut geometria, am schimbat rotile intre ele si mi-a aratat omul ca sunt eu obsedat. :)
Singura problema este din cadere. Cum imi dau seama daca este din amortizor sau flansa? Test de amortizoare sau altceva?
Am facut verificarea a/c avea aproape 400 ml din 600 ml. S-a golit si umplut cu 600 ml. Diferenta a fost de 300ml cu uleiul aferent. rece baga si inainte rece baga si acum. La verificare gazul in instalatie functiona perfect 1,75 arata pe display.
Bau, documentatia daca o trimiti te rog trimite doar de caroserie cu masurile standard intre diverse repere, sa verific distantele la ciupercile unde se fixeaza flansele, sasiu etc sa elimin orice varianta. Multumesc.

LE:

Amortizor SACHS Amortizor SACHS KIA Ceed 2006 -291,00 Lei

Amortizor SACHS Amortizor SACHS KIA Ceed 2006 -278,00 Lei

Rulment sarcina suport arc MONROE Rulment sarcina suport arc MONROE KIA Ceed 2006 37,00 Lei -74,00 Lei

Total:643,00 Lei

Sa schimb si arcurile odata cu amortizoarele?

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Za car!

Post by BAU »

@ Ogy : Nu stiu la ce dimensiuni intre repere te referi ( poate imi spui mai concret - nici eu nu am chiar toata documentatia :( dar iti trimit pe mail tot ceea ce cred ca ti-ar folosi .

Unghiul de cadere poate da efectele de care spui tu daca este mult iesit din cote. Din nefericire nu se poate regla decit prin schimbare de piese : portfuzeta, bascula inferioara sau pivotul , amortizorul sau se poate incerca ceva artizanal prin ovalizarea gaurilor de prindere a amortizorului pe portfuzeta .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Za car!

Post by Ogy »

Problema aia s-a remediat de la sine...
Dupa ce am schimbat cureaua de accesorii, am sesizat si inca observ o pierdere cam mare de putere atunci cand folosesc ac-ul. mult mai mare decat inainte. Observ chiar si la turatii mai ridicate (5-6k). Sa mai slabesc surubul ala de la alternator? :)

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Za car!

Post by Ogy »

Cand mai aveam 150 km de autostrada + km prin Bucuresti pana acasa, am constatat cu stupoare ca a/c-ul s-a oprit subit, exact cand am atins 160km/h. Termometrul exterior indica doar 37 grade. La destinatie colac peste pupaza dupa ce am oprit, cu motorul pornit se auzea un mare taca-taca-taca si cu pedala ambreiajului apasata si cu ea pe liber, cu led a/c aprins si oprit (dar nefunctional). La asta cred ca e distributia sau compresorul a/c... Povesteam mai sus ca simt o pierdere considerabila de putere atunci cand cuplez a/c-ul (mult mai mult decat inainte de schimbarea curelei de accesorii). Poate fi de la strangerea curelei problema descrisa?
Nu am simtit pierderi de putere sau alte simptome. Franele de motor au fost lejere: de la 170-180 spre 140 lasata sa curga si cam atat cu frana de motor.
Sa chem sa o ridice sau sa merg eu cu ea pana la service?! :)

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Za car!

Post by BAU »

Cred ca trebuie verificat AC-ul , mai degraba cuplajul compresorului , Spui ca dupa schimbarea curelei ambreiajului se simtea o mare pierdere de putere si la turatii ridicate la pornirea AC-ului. Nu este normal , trebuie sa se simta ceva doar este un compresor care functioneaza, dar nu exagerat. La mine se simte foarte putin , sesizabil doar la ralenti.

Daca masina merge bine fara pierdere de putere ,fara mers intrerupt , galopant , eu as merge pe cuplajul compresorului cu probleme .

Daca motorul porneste usor , merge rotund , dar este doar zgomotul de tacanit , nu cred ca este distributia. `Daca ridici capota si asculti motorul , nu iti dai seama de unde provine zgomotul ?
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Za car!

Post by Ogy »

Din partea dreapta (opusa soferului) provine zgomotul. Zgomotul este foarte puternic.
Daca e de la acel cuplaj al curelei cum ii fac raspunzatori pe cei de la service? Cum dovedesc treaba asta?
Lasa-mi nr tau de telefon pe privat si cobor la masina si ii dau o cheie. Merg sa filmez treaba... si revin


https://www.youtube.com/watch?v=Z-8GQa9 ... e=youtu.be
Filmat fara lumina sa nu reflecte in ceasuri. Unde se aude un carait incercam sa desurubez busonul de la ulei. Zgomot ambiental zero -doar masina si eu (nu a trecut combina de pe camp se intampla chiar la masina mea). Zgomotul era mai puternic cand era motorul cald dupa drum.

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Za car!

Post by BAU »

DA, zgomotul este foarte urat. . Motorul merge bine dar zgomotul este ca de rulment spart . Daca era Dacie , puteam sa jur ca este lant de distributie ce freaca de carcasa . Dar daca este totusi de la compresor nu stiu daca ii poti trage la rspundere pe cei din service . Nu vor recunoaste ca au facut nimic gresit . Dar nici nu cred ca poti suporta sa mergi cu masina asa .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Za car!

Post by Ogy »

In prima faza este fulia de la compresorul a/c, care patineaza pe ax. Asa cum banuiam din cauza curelei. Are pilitura la greu in lacasul indicat de cel de la service-ul cu robotel pt a/c.
Aveti grija cand schimbati cureaua de accesorii! Daca simtiti o pierdere considerabila de putere la cuplarea a/c, nu mergeti cu ea asa ca se ...
Rugati-l pe mecanic sa o mai slabeasca.

In poza atasata, se vede clar, cat s-a slabit din surub, fara sa patineze cureaua..... dar prea tarziu.

Ma poate ajuta cineva cu o serie pt fulia respectiva? R: 976432H000
Daca stiti unde gasesc mai ieftin...
kia (Mit baneasa) e 500 lei.
king auto 350 lei (nu prea am incredere).
piese-auto-hyundai.ro -335 lei pe comanda in 24h -am comandat de la ei. Imi vine maine, cel tarziu luni. (acelasi pret ca la king dar livrarea la usa si piesa oe)
Compresor sh 600 lei....

A venit piesa de la piese auto hyundai. Un + pt rapiditate un - pt ca nu mi-au adus si factura....
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Za car!

Post by Ogy »

M-am prezentat la service-ul Mit Aviatorilor la 9:30. Aici am aflat ceva nou fata de ce mi s-a spus vineri si anume ca trebuie schimbata bobina si ambreiajul compresorului.. Ce nu stiam ca la kia vine kit?! Am sunat la piese hyundai si baiatul mi-a adus piesele care mai trebuiau intr-o ora la alti 350lei...
S-a apucat mecanicul sa asambleze piesele si la strangerea surubului de la ambreiaj cu ajutorul cheii pneumaticeeeee binenteles ca a rupt surubul in interiorul filetului. Acum ne chinum sa scoatem bucata de surub...
Revin cu poze si alte informatii mai tarziu.

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Za car!

Post by Ogy »

Am venit acum de la service cu ratb-ul :)
Compresorul o sa-l trimita in baneasa, ca nu au ce le trebuie in aviatorilor....
Alte lucruri interesante in episodul urmator.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Za car!

Post by panzer »

Ogy wrote: Aveti grija cand schimbati cureaua de accesorii! Daca simtiti o pierdere considerabila de putere la cuplarea a/c, nu mergeti cu ea asa ca se ...
Rugati-l pe mecanic sa o mai slabeasca.
N-ai schimbat cureaua la ei? 24 de luni parts and labor? Nu numai cureaua e in garantie si ceeace strica montajul gresit al curelei.

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”