[Jurnal de bord] Kiutza lui Misu

Totul despre al vostru Kia cee'd şi poze bineînţeles!
User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Re: [Jurnal de bord] Kiutza lui Misu

Post by misuspita »

Am fost cu masina in service cu 2 dosare CASCO, pe aceasta cale nu pot decat sa felicit echipa de la IMG pentru rapiditate.
Am avut de vopsit portiera sofer, partea de dupa usa (nu stiu cum sa ii zic), indreptat alveola portiera sofer, inlocuit far spart, vopsit bara fata, verificat si apoi resoftat chei (ambele) pentru problema cu pornirea, toate astea in 6 zile. Chiar ok, nu am ce sa le zic de rau. Nici o diferenta de culoare, toate la locul lor, nu zdrangane nimic in masina, deci au lucrat cum trebuie.

Si mai surprins sunt de BCR Asigurari care s-a miscat la fel de repede, in 4 zile de la intrarea in service era deja acceptul de plata la ambele dosare, asa ca nu am stat dupa ei deloc. Bravo lor, m-au pastrat de client. Recomand. Si IMG si BCR Asigurari.
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Re: [Jurnal de bord] Kiutza lui Misu

Post by misuspita »

Pfui, de cand n-am mai scris pe aici.

Deci: Revizia 2 facuta la IMG, 29.662km. Costuri: 504RON. Rezolvat un ambreiaj care incepuse sa scartaie de vreo 2 saptamani. Rezolvat pornirea, ca masina nu o mai lua la prima cheie, cateodata nici la adoua, nici la a 5-a. Foarte enervant, mai ales ca se intampla cu motor cald, cu motor rece, cu benzina in rezervor, fara benzina in rezervor, deci complet aleator. Problema? Bobina de inductie care citea cipul cheii. Asta dupa ce acum cateva luni recipasem ambele chei si primisem sfatul sa nu mai tin cheile langa telefonul mobil, cacauzeaza. Am facut asta, nici o chestie, am avut aceleasi simptome. Dar pentru ca se manifestau relativ rar, am zis ca o mai las. Mai ales ca trebuia sa si pot demonstra problema. La fix, a inceput in ultima luna sa faca mai des, cu 2 zile inainte chiar ma facuse de ras in fata unui prieten. :( Ma rog, totul e bine cand se termina cu bine. Cica altceva nu mai poate fi, sa dea domnu sa o tina asa, ca alte probleme cu ea n-am.

Deci, sper sa nu mai scriu pe aici de probleme :)
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: [Jurnal de bord] Kiutza lui Misu

Post by quelloo »

Misule ce grabit erai aseara.... :p
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Re: [Jurnal de bord] Kiutza lui Misu

Post by misuspita »

Nici cu tine nu mi-a fost rusine... Daca stiam ca esti tu nu ma mai chinuiam sa scot toti calutii din motor :))
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Re: [Jurnal de bord] Kiutza lui Misu

Post by misuspita »

Na ca am patit-o si eu. De cand mai mult sta de cand merge, Kiutza se pare ca vrea sa faca fite la baterie. Adica am simtit penultima data ca a luat-o cam greu, dar am zis ca poate trece. Ieri dimineata, ce sa vezi? Masina moarta, nici deschiderea din alarma nu mergea. Am deschis-o manual, alarma a pornit aiurea, nu mai vroia sa se opreasca, a trebuit sa o opresc din butonul de "siguranta". Nici avaria nu mergea, CB-ul o luase pe ulei imi arata ca am 4 usi si toate deschise, inclusiv portbagajul :) Asa ca m-am gandit ca e bateria.

Am chemat un prieten cu o masina functionala, am investit intr-un set de cabluri de curent si dupa ce am cuplat la el a pornit la sfert. Si masina, si lumini si avarii si alarma. Dupa ce am mers pana la Auchan sa fac cumparaturile (motivul initial pentru care vroiam sa o pornesc) iar merge bine, cum trebuie. Sper sa nu mai faca fite, dar daca face, cred ca i se pregateste o baterie noua. Cat mai mare, sa nu am probleme pana o marit. :P
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Re: [Jurnal de bord] Kiutza lui Misu

Post by misuspita »

Iar nu am mai scris de mult pe aici.

Sa facem un update deci.

Masina a ajuns la 50.500 km. Pana acum, totul merge brici... am mai facut o revizie la IMG, am schimbat bateria buclucasa cu una mai puternica decat cea din fabrica, de 52A nu de 44. Am vopsit capota fata si zonal o "intepatura" adanca pe hayon, deoarece ambele aveau lovituri de pietre si/sau pietoni cu bagaje grele care reusisera sa treaca de stratul de vopsea si incepuse sa se vada un pic de rugina pe metal. Nu am vrut sa mai stau cu ele nefacute, asa ca le-am facut la un service din Berceni la recomandarea celor de la CASCO (fusesem acolo sa vopsesc si 20 cm2 pe o parte laterala spate cauzate de o iesire din parcare mai "nevazatoare" a unui vecin.

In afara de problema cu bateria si de niste pene de cauciuc pe autostrada Moldova sambata cand nu mai era nimic deschis nu mai am ce sa povestesc. Decat ca momentan am pe masina 3 marci de cauciucuri, 2 Michelin, un Debica si un Scop (da, nici eu nu am auzit de firma asta, dar aia era tot ce am gasit la ora aia, ca ma si grabeam). Si apropo de graba, cu ocazia asta am mers si eu cu "roata rusinii". Limitat la 80km/h. Iar eu pentru ca eram incarcat (veneam de la mare) mergeam cu 60-70.... Ma depaseau tiruri, Dacia 1300, cred ca mai avea un pic si ma depaseau si carutele... noroc ca nu am mers decat vreo 40 de km pana am gasit ceva. Bine ca nu s-a intamplat altceva, la anul trebuie sa schimb si cele lalte 2 Michelinuri ramase din garnitura initiala, daca da doamne le inlocuiesc cu 4 tot de aceeasi firma pentru ca nu au facut niciunul explozie, doar s-au dezumflat incet, altfel la 120km/h cat aveam cand a facut pana (sau 140 cat aveam cand facuse celalalt) nu ma vedeam prea bine.

Deci sa dea D-zeu sa ne auzim cu bine si la 100.000 km, tot fara probleme.
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Re: [Jurnal de bord] Kiutza lui Misu

Post by misuspita »

Sa mai facem un update.

Au trecut 3/4 de an de la ultima postare si, spre rusinea mea, si la aparitie pe forum. De atunci Kiutza toarce km mai putini, am ajuns la 59.000, fara probleme majore. Am schimbat inca o bieleta fata la ultima revizie din aprilie, tot pe garantie, tot fara probleme. Am schimbat si duzele de stergatoare fata pt ca la un chef in Moeciu ori a intrat ceva incandescent in ele (a stat parcata relativ aproape de un foc de tabara imens), ori a inghetat lichidul de parbriz inauntri, pt ca nu mai stropea uniform si frumos, doar cateva picaturi ajungeau mai sus de sfert de parbriz. Aia a fost contracost, nu ma plang, a fost ieftin.

In rest, masina merge bine.
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Re: [Jurnal de bord] Kiutza lui Misu

Post by misuspita »

Și iată ca au trecut 10 ani de când am mașina. Pfoai cum trece timpul... Parca acum o parcam în fața blocului, și coboram de sus din apartament seara la 10 sa dam drumul la bord și sa stam în ea 10 minute, sa admiram bordul aprins, sa inspiram mirosul de nou, apoi țup la treabă, ca aveam de terminat o lucrare de master...

Acum are 10 ani, 141.000km, și îmi întrece toate așteptările. Inițial ziceam ca o iau, o țin 5 ani și o dau. În anul 5 ma uit în ea, arăta că nouă, avea vreo 70.000 km, am zis ca nu are rost sa arunc banii pe geam. Nefumători fiind, în interior încă era proaspătă. Zic, ei, lasă, o dau la 7 ani. Aceeași poveste, doar ca s-au mai strâns vreo 30.000km...

Si uite ca am ajuns la 141k, și funcționează fără reproș. Da, tabla a mai suferit zgârieturi, i-am schimbat compresorul de AC, ca a crăpat bobina, am schimbat acum 3 ani un set de discuri de frână, anul trecut i-am schimbat și un braț față, ca îmi juca, și aveam unghiul de fugă oleacă defect, dar acuma e ok.

Bine, îmi face cu ochiul un ceed 3,dar nu as vrea sa iau tot motorul aspirat de 1,4... Și oricum au apărut iar investiții în alte directii și dacă kiuța merge brici am zis sa o țin pana când cheltuielile cu ea depășesc rezonabilul... Adică dacă inițial ma gândeam sa o țin doar 5 ani, acum sper sa ma ducă la numărul norocos 13.

Peobabil in perioada următoare va veni un schimb de bujii, ca sunt pe mașină de 100k km, un schimb de lichid de frână, ca e din fabrică, și eventual o reparație pe ultimul an de casco, ca am masca față desprinsa din lateral, am dat peste un câine la viteza mare și au sărit lateralele. Ciudat, nimic defect la radiator sau oriunde altundeva. Și asta se I tâmplă acum mulți ani, prin 2012, de atunci merg asa cu ea. Inițial stătea încă agățată, dar probabil de la vibrații s-a tot deplasat și acum are 1 cm distanță, deci acum în toamnă vine reparația pe casco
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: [Jurnal de bord] Kiutza lui Misu

Post by Ogy »

Ce ma mai regasesc in postarea ta (legat de faptul ca e pacat sa o dau). Doar ca noi suntem la 75000km dupa 10 ani. :)

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Re: [Jurnal de bord] Kiutza lui Misu

Post by misuspita »

Oho, e ca nouă 😉. Știu ce zici, și parca în ultima perioada mi-a dispărut nevoia de nou, vreau doar sa meargă și atât. Bineînțeles că n-aș zice nu la una noua, dar mi-a trecut mâncărimea.

Din păcate, deși voiam un proceed, asta nou nu seamănă deloc cu ce am acum, deci...
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Re: [Jurnal de bord] Kiutza lui Misu

Post by misuspita »

Aventura Kia se apropie de final. Kiuta a prins aproape 12 ani. Merge in continuare bine, imi pare rau sa o dau dar... toate au un sfarsit. Nu ma deranjeaza nimic la ea, dar trecand anii, descopar ca vreau ceva mai mult confort, confort pe care financiar acum mi-l permit, nu si atunci cand am luat-o in varianta Best, pentru ca altceva nu imi permiteam. Atunci a fost oricum fenomenala, nimic in piata nu se atingea de raportul calitate pret pe care il oferea Kia Ceed/ProCeed in 2008.

Acum au aparut alte optiuni in gama asta de pret, chestii care atunci le gaseai doar pe clasa de lux. Deci... in urma discutiilor de familie.... Kiuta se vinde. Nu imediat, ca am nevoie de masina pana vine cea noua, dar in martie-aprilie probabil va fi pusa la vanzare. Altfel ce sa zic de ea? Motorul toarce la fel, am schimbat anul trecut bujiile, ca deja aveau 100.000km. Am mai schimbat la ea si ambreiajul chiar acum in iarna, m-a tinut cel original pana pe la 157.000km, acum am 162.000. Daca nu aveam bani de una noua, ramaneam linistit cu ea inca 2 ani. Dar.... aia e.

Am tot cautat lunile astea, m-am informat, am ajuns pana la urma la 3 candidati posibili, in finala intrand Opel Astra, Ford Focus si, normal, Kia Ceed. Opel imi placea cel mai mult exterior, si chiar si interior, dar acel interior era foarte scump. Asa ca desi initial m-am extaziat, m-am dezumflat la fel de repede. Dotata cum voiam si cum imi placea sa arate cred ca depaseam 19.000E. Aia e.

La Ford intitial ne-a placut nivelul 2 de echipare (Titanium), tapiteria faina si scaunele diferite de Trend (cea de baza, Bestul lor), deci cum ziceam, cele de Titanium fiind confortabile si atmosfera din masina in nivelul de echipare oferit (adica Star-ul lor) - super. Configurata initial cu niste dotari la care tineam neaparat sa le am, am ajuns la 17.400E. Cam mult, bugetul maxim fiind de 16.500. Bine, declarativ, el era un pic mai mult, dar stiu ca intotdeauna cand zici maxim, intotdeauna mai apare cineva si zice ca "daca mai pui 200E e si optiunea asa si e foarte buna", etc. Si Opel si Astra, asa cum erau ele in showroom ne-au placut maxim, oricand puteam sa cumpar una dintre ele si sa ma declar satisfacut. Dar pretul ala....

Am fost si la Kia, sa vedem noul Ceed in persoana. Acolo surpriza, nu prea am ramas impresionat, desi ma dusesem, mai ales dupa experienta Ford, aproape setat pe Ceed. In showroom era un Best, dar cu ecranul ala mininimic de 5, nu stiu ce e cu ei de au lasat masina de showroom asa. Cu plasticul ala arata chiar urat. Nici scaunele nu mi sau parut cele mai confortabile. Mai ales ca in showroom era un XCeed dotat, era alta masina. Si mai ales urcandu-ne in Astra si Ford, dotate corespunzator, era o placere sa stai in ele, in Ceed nu. N-a fost acel "click", nu s-a lipit, cum am patit cand m-am suit in ProCeed-ul actual. Acea prima impresie a lipsit.
Ei, chiar si asa, aveam eu boala pe LED-uri, ca farurile mele de la Ceed nu prea m-au incantat de la inceput. Dotand o Ceed cu leduri (si alte chestii ce le voiam neaparat, ca volan/scaune incalzite, clima, tableta mare, led faruri) am ajuns fix la 16.500. Cea mai buna oferta de pana atunci. Am zis ca oricat vrem noi, mai sus nu putem sa urcam. Noi bugetul il pornisem de la 15.000 si am tot urcat cu el, deja eram cu 1500 de euro mai sus si cam acolo se oprea.

Si apoi in PM cineva imi spune ca daca nu ma deranjeaza sa iau din alt oras, poate sa imi faca legatura cu un dealer Ford care sa imi dea un pret mai bun. Am luat legatura cu dealerul respectiv, si configurand ceva identic cu oferta celor din Bucuresti, mi-a iesit la 16.550E, cu 850 euro mai ieftin. Wow! Acum dilema! Ce sa alegem?

Kia ofera in plus garantia de 7 ani si farurile pe LED cu lupa. Ford ofera in plus sunet Bang&Oluffsen (10 difuzoare, cu subwoofer si dif central), parbriz incalzit, faruri pe LED dar in oglinda clasica, keyless entry, keyless start, frana parcare electrica si afisaj color bord 4,2". Unele ca asa vin in standard, altele ca sunt parte din pachete, nu optiuni individuale. Uite asa, a ajuns Ford o masina mai ieftina decat Ceed. Cu optiunile alea depaseam lejer 17.000 la Kia. Incredibil. Daca ne-ar fi placut atat de tare Ceed-ul, as fi mers cu oferta Ford in mana la ei sa vad ce as putea negocia, dar pentru ca de fapt in Ford ne-am simtit cel mai bine in interior, am renuntat la idee.

In final, mi-a mai facut omul niste modificari la oferta, cu un pachet de stil interior (cusaturi duble, piele pe cotiera, pe schimbator, la protectie genunchi, etc) si unul cu pilot automat adaptiv, recunoasterea semnelor de circulatie, faza lunga automata si alerta sofer si am ajuns la 16.995E :D

Am depasit bugetul alocat uMpic, dar rezonabil, insa am dotari de care nu m-as fi putut atinge la Kia in banii asta. Ah, motor 1.0 de 125CP, ca asa doream si la Kia. Totul a decurs surprinzator pentru mine, plecand de la Kia Ceed pe care eram sigur ca o sa ajung sa o comand si sa schimb optiunea practic in ultimul moment cand a venit neasteptat oferta de la Ford. Cum se zice, socoteala de-acasa nu e totuna cu cea din targ, fix asa a fost!

Am dat comanda azi, teoretic apare masina in aprilie. Teoretic :D Mai vedem, mai scriu aici cand termin epopeea.
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: [Jurnal de bord] Kiutza lui Misu

Post by quelloo »

S-o stapanesti sanatos si asteptare usoara :)

ai facut si TD cu finalistele?
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Re: [Jurnal de bord] Kiutza lui Misu

Post by misuspita »

Mersi mult!

Nope. N-am mai apucat. Cel de la Kia parea prietenos si a ramas ca ma suna cand are masina, dar pana azi nu m-a sunat deloc, a trecut fix o saptamana. Cei de la Ford din Bucuresti m-au sunat acum 5 minute ca au primit si un Puma pentru TD si ca ma asteapta la TD si la discutii, ca au primit noua politica fiscala :D desi comanda nu o dau de la ei.

Asa incat am facut un salt in necunoscut, Kia anterioara am luat-o tot fara TD. Bine, Fordul l-am pornit in curtea dealerului, am turat un pic, am auzit sunetul motorului, dar atat. Nu stiu cum functioneaza test drive-urile astea, insa felul asta de a taragana relatia cu un client potential mi se pare ciudata. Parca nu vor sa vanda. Primul dealer Ford, pe care l-am contactat pe 29 decembrie nici acum nu m-a sunat, desi i-am dat de inteles ca suntem interesati. Cel de la Kia, cum ziceam, la fel. Cand am fost la el, pretul cel mai bun primit era de la Kia si inclinam puternic spre varianta asta, dar cu cerinta de TD neaparat.
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

andrei1271984
Posts: 963
Joined: 06 Nov 2016, 15:17
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 6MT GT-Line
Location: Bucuresti

Re: [Jurnal de bord] Kiutza lui Misu

Post by andrei1271984 »

misuspita cum se numeste baiatul de la Kia?
Kia Sportage 2021 1.6 T-GDI 6MT GT-LINE

EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Re: [Jurnal de bord] Kiutza lui Misu

Post by misuspita »

Eduardt. N-am reținut numele.

In discuția face to face a fost super ok, însă uite, a pierdut un client pt ca nu s-a mișcat mai repede. Dacă primeam TD cu Kia, sunt convins că 99% ma opream acolo și dădeam comanda pe loc pentru ca aveam nevoie de convingerea ca cei 16.500 ii dau pe o mașină confortabila, elegantă. Treceam peste faptul ca nu era interiorul nostru preferat, pentru ca financiar oferta era bună, încrederea în Kia mare. Confirmarea n-a venit, și dealerul Ford recomandat s-a mișcat super rapid. În 2 zile am avut discuțiile, cu configurări, modificări, recomandări de opționale. A durat peste weekend sa vadă ce poate face pentru cerința mea expresă de a prelungi garanția de la 2 ani la 5. Am primit-o cadou. Aia a fost. Prețul f bun și feeling ul din mașină de showroom au contat f tare. Practic Kia a pierdut în fața soției pentru ca interiorul mașinii din showroom era mai slab ca la Focus sau Astra. Dacă ar fi fost un Star cu ceva îmbunătățiri, probabil ca altfel ne-ar fi gâdilat, cine știe? Ah, și surpriza majora, prețul mai mic ca la Kia la dotări similare. Asta era ultimul lucru la care m-aș fi așteptat.
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”