JB-ul lui BUNU

Totul despre al vostru Kia cee'd şi poze bineînţeles!
Post Reply
User avatar
BUNU
Posts: 596
Joined: 12 Nov 2009, 22:19
Auto: Ceed 1,6 GSL
Location: Galati

Re: JB-ul lui BUNU

Post by BUNU »

Trebuie sa-l incerc si pe acesta .
ImageImageImageImageImageImageImage
http://picasaweb.google.com/BUNULE
Ești prost și vrei să te remarci? Aprinde proiectoarele! Ești cel mai prost? Aprinde și stopul de ceață!

lungubogdan
Posts: 21
Joined: 01 Jul 2009, 21:50
Auto:

Re: JB-ul lui BUNU

Post by lungubogdan »

salut bunule,

mai povesteste-ne despre masina. ma intereseaza in special cum s-a comportat cutia automata pe iarna asta. ma bate gandul la o venga cu aceeasi cutie si vreau sa adun cat mai multe informatii. mai spune-mi si ce consum ai avut peste iarna.

multumesc mult.

User avatar
BUNU
Posts: 596
Joined: 12 Nov 2009, 22:19
Auto: Ceed 1,6 GSL
Location: Galati

Re: JB-ul lui BUNU

Post by BUNU »

Indiferent ce masina ai ,cutia automata iti ridica consumul si la traficul din Bucuresti cu atat mai mult.Cauta sa circuli doua-trei ore prin oras cu o masina cu o cutie automata (cand se circula bara la bara) si concluziile le tragi singur.Eu sunt foarte multumit de ea.
ImageImageImageImageImageImageImage
http://picasaweb.google.com/BUNULE
Ești prost și vrei să te remarci? Aprinde proiectoarele! Ești cel mai prost? Aprinde și stopul de ceață!

User avatar
BUNU
Posts: 596
Joined: 12 Nov 2009, 22:19
Auto: Ceed 1,6 GSL
Location: Galati

Re: JB-ul lui BUNU

Post by BUNU »

La 32000 km am facut revizia a3-a la Ena Galati.Filtrul de polen adus de mine restul de la ei. 504,00lei cu manopera.
ImageImageImageImageImageImageImage
http://picasaweb.google.com/BUNULE
Ești prost și vrei să te remarci? Aprinde proiectoarele! Ești cel mai prost? Aprinde și stopul de ceață!

User avatar
balanel
Posts: 3
Joined: 12 Jan 2009, 21:17
Auto:

Re: JB-ul lui BUNU

Post by balanel »

Va salut.

Sunt pe punctul de a-mi cumpara o masina Kia Rio cu transmisie automata, si am tot cautat pe forumuri pareri.
M-am bucurat mult cand am gasit pe cineva care are aceasta combinatie, motor benzina-cutie automata, chiar daca pe alt model.
Daca nu ma insel, cred ca tipul cutiei este acelasi care acum se gaseste pe Rio: aveti modelul cu 4 trepte, nu?

De aceea doresc sa va intreb un aspect, din care sa imi dau eu seama de un principiu de functionare al cutiei.
(Ma refer aici la sistemul numit "overdrive". Acesta este un sistem care, la o viteza mare stabilizata, scade turatia motorului, pentru consum mai mic. Se foloseste la cutiile de viteze cu putine trepte (in cazul nostru 4), pentru a echivala cu un fel de treapta a 5-a. Multa lume face confuzie intre acest sistem si ultima treapta a cutiei de viteze automata, care, avand raport peste 1:1, adica undeva la 1:0.7, este de tip supraunitar. Dar acest sistem este cu totul altceva, nu o treapta de viteza, este un mecanism care actioneaza asupra intregii cutii.)
Pe scurt, ma intereseaza foarte mult daca transmisia masinii are acest sistem, deoarece ies destul de mult din oras, iar pe autostrada, consider ca motorul ar fi destul de turat daca ar merge conform etajarii treptei a 4-a. La cutiile mai vechi era foarte simplu de identificat acest aspect, deoarece exista un buton pe levierul de comanda al cutiei, O/D on-off. La cutiile noi, unde totul este controlat electronic, trebuie urmarita turatia motorului in raport cu viteza, pentru a ne da seama.
Exista un site unde sunt calculate vitezele in raport cu turatia, la aceste cutii, tinand cont doar de etajarea cutiei si raportului final: http://www.automobile-catalog.com/browse.php, nu si de eventualul O/D.
Aici, la masina dumneavoastra, apare calculata, in ultima treapta, turatia de 3867 rpm la viteza de 140 km/ h.

Ceea ce doresc sa va intreb, si ceea ce m-ar lamuri in problema mea, este, ce turatie aveti dvs. cu masina la aceasta viteza, mers constant undeva peste 10 secunde, si pe drum drept (adica nu urcare sau coborare).

Daca turatia este apropiata de ceea ce am scris mai sus, inseamna ca masina nu are overdrive. Daca in schimb ea este mai scazuta cu 500-700 rpm, atunci cutia este prevazuta cu aceasta functie.

Va multumesc.

User avatar
balanel
Posts: 3
Joined: 12 Jan 2009, 21:17
Auto:

Re: JB-ul lui BUNU

Post by balanel »

Si as mai avea o intrebare, acum ca am reusit sa citesc tot topicul: spuneati undeva ca frana de motor este ca si inexistenta.

Deci, ca sa realizez foarte exact ce se intampla: sa zicem ca se ruleaza in oras, cu 50 km/h, viteza la care transmisia este in treapta a 3-a la 1900 rpm. Daca puneti frana usoara pentru a incetini inainte de o trecere de pietoni, de exemplu, cutia nu schimba in treapta a 2-a? Ar trebui sa faca asta pentru a avea masina demaraj la reaccelerare, dupa trecere. Sau asteapta sa scada turatia foarte mult, pe la 1200 rpm, apoi schimba in treapta inferioara?

Astept cu mare interes informatii de la dumneavoastra.

User avatar
BUNU
Posts: 596
Joined: 12 Nov 2009, 22:19
Auto: Ceed 1,6 GSL
Location: Galati

Re: JB-ul lui BUNU

Post by BUNU »

Nu stiu de functia overdrive si nu am fost atent sa o descopar.Promit ca am sa fiu atent cand am sa ies din localitate.
Cutia schimba in sus si jos in functie de turatie,pozitia pedalei de acceleratie si viteza de de deplasare.Am zis ca frana de motor nu e la fel de eficienta ca la masinile cu ambreaj mecanic,am si eu o umbra de frana de motor dar f,f putin.
ImageImageImageImageImageImageImage
http://picasaweb.google.com/BUNULE
Ești prost și vrei să te remarci? Aprinde proiectoarele! Ești cel mai prost? Aprinde și stopul de ceață!

User avatar
balanel
Posts: 3
Joined: 12 Jan 2009, 21:17
Auto:

Re: JB-ul lui BUNU

Post by balanel »

Multumesc foarte mult.

Maine merg la drive test cu Rio :D .

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”