Cee'd 1,6 automatic cu ESP

Totul despre al vostru Kia cee'd şi poze bineînţeles!
Post Reply
Joco
Posts: 709
Joined: 14 Feb 2008, 00:06
Auto:

Post by Joco »

Cutia scimba mereu in ordinea respectiva: 1->2->3->4 si inapoi. Cu exceptia situatiei de kick-down, in care poate retrograda chiar 2 trepte, daca diferentele de presiune sunt mari. (presiunea determinata de pedala si presiunea rezultata din viteza). Presiunea de baza este in jur de 9-10 bari, care deserveste intreaga cutie si este furnizata de o pompa de ulei din cutie.
Toate presiuneile secundare sunt create printr-un sistem foarte complex electrohidraulic. Nu vreau sa incarc paginile forumului cu descrieri tehnice, dar daca te intereseaza detalli putem discuta. Eu repar cutii automate de 15 ani si am depasit nr. 50 de cutii reparate-;)

Joco

DaDiRo
Moderator General
Posts: 435
Joined: 13 Jun 2007, 17:27
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by DaDiRo »

Baieti, va rog sa continuati cu discutiile tehnice!!! :D
Cel putin mie mi se pare CE-ED'UCATIV!

Bafta!
Cee'd 1.6 GSL EX Classic+, KB/ RB - B 73 SXM
Album
Carduri de membru

vali40
Posts: 189
Joined: 12 Jul 2007, 11:35
Auto:
Location: Ramnicu-Valcea

Post by vali40 »

Joco, fir-ar sa fie de treaba!!! Nu ma fac eu inteles? Iti repet: e corect intrutotul ce spui, ai dreptate, dar nu despre asta discutam, sau cel putin nu asta ma intereseaza pe mine. Stiu, desigur, ca in accelerare cutia schimba mereu 1-2-3-4, cu exceptia kick-down-ului, cand din 4 trece in 3 (sau chiar in 2).
Invers, in franare usoara, daca esti in treapta a patra, de pilda, cand iei piciorul de pe frana si il pui lin pe acceleratie, cutia baga intr-a 3-a sau intr-a doua (daca franezi mai mult) si continua apoi in cuplajul asta in functie de cat tii acceleratia de constanta. Poate gresesc, dar asa am remarcat ca se comporta cutia la masina mea...
Ziceam in postul anterior ca eu cred ca fiecare din pozitiile D,3,2 si 1 ale schimbatorului permit transmisiei sa "se miste" prin toate cele patru trepte ale cutiei: 1-2-3-4 si 4-3-2-1, nu mereu in ordinea asta, ci in functie de "nevoi" si, desigur, de limitele parametrilor tehnici...

Intelegi ce vreau sa spun? :roll:
Cee'd 1,6 automatic cu esp 122HP (+ optionale) ...alerg (si) cu ea prin Valcea sa "construiesc" http://www.bibliotecivalcene.ro .

Joco
Posts: 709
Joined: 14 Feb 2008, 00:06
Auto:

Post by Joco »

Da, inteleg insa nu este asa. Este cum am sctris mai inainte. Ordinea este mereu aceeasi.
Pozitia manetei la 3. sau 2. sau chiar 1. limiteaza treapta maxima de schimbare. Astfel de exemplu daca ai lasat maneta in 2. cutia nu poate schimba mai sus de aceea treapta si poti sa faci nebunii turand motorul pana la limitarea turatiei pana la maxim cu niste demaraje dementiale. Daca ai lasat in 3. cutia lucreaza numai pana la 3. si nu schimba pana la treapta finala D. -;)atat-:)

Scuze pentru disertatia tehnica-:)

Joco

vali40
Posts: 189
Joined: 12 Jul 2007, 11:35
Auto:
Location: Ramnicu-Valcea

Post by vali40 »

Ma omori cu zile, Joco! De doua zile caut prilej sa "probez" cu atentie toate cele patru pozitii ale schimbatorului, sa vad ce si cum. In 1 am impresia ca asa e, nu schimba deloc, oricat ai tura. Dar nu sunt sigur ca face la fel in 2 si mai ales in 3. Abia duminica o sa fac un drum de peste 100 km si o sa ma conving o data pentru totdeauna.
De doua zile merg numai in 3, in oras, si daca inainte mi se parea ca in D am demaraj si forta destula, acum parca i-am mai "activat" inca un motor, asa tzasneste... :twisted:
Te tin la curent! Toate bune!
Cee'd 1,6 automatic cu esp 122HP (+ optionale) ...alerg (si) cu ea prin Valcea sa "construiesc" http://www.bibliotecivalcene.ro .

vali40
Posts: 189
Joined: 12 Jul 2007, 11:35
Auto:
Location: Ramnicu-Valcea

Post by vali40 »

Joco wrote:Da, inteleg insa nu este asa. Este cum am sctris mai inainte. Ordinea este mereu aceeasi.
Pozitia manetei la 3. sau 2. sau chiar 1. limiteaza treapta maxima de schimbare. Astfel de exemplu daca ai lasat maneta in 2. cutia nu poate schimba mai sus de aceea treapta si poti sa faci nebunii turand motorul pana la limitarea turatiei pana la maxim cu niste demaraje dementiale. Daca ai lasat in 3. cutia lucreaza numai pana la 3. si nu schimba pana la treapta finala D. -;)atat-:)

Scuze pentru disertatia tehnica-:)

Joco

Joco, se pare :roll: (nu-s suta la suta sigur, dar asa am impresia) ca daca pui in 3 nu schimba mai sus de a treia, exact cum sustii tu. In 2 n-am verificat inca (nu prea merg mult...).
Vine ea vremea sa fac drumuri mai lungi, in conditii diverse, si o testez in toate "pozitiile".
Mercik de ajutor!
Cee'd 1,6 automatic cu esp 122HP (+ optionale) ...alerg (si) cu ea prin Valcea sa "construiesc" http://www.bibliotecivalcene.ro .

maverick
Posts: 18
Joined: 14 Feb 2008, 20:28
Auto:

Post by maverick »

Vali, Joco are dreptate. Am avut timp de un an de zile o Kia Sephia automata si treaba era la fel: daca pui schimbatorul pe 1, masina nu trece de treapata 1 de viteza indiferent cat apesi pedala; pe 2 e la fel adica nu trece de treapta 2 orice ai face. Pe pozitia D ai parte de tot ce poate motorul. Ideea e ca atunci cand mergi pe drumuri normale, schimbatorul trebuie lasat pe D (cu exceptia mersului inapoi :lol: ); pe 1 sau 2 se pune numai cand este nevoie de frana de motor. Trecand peste toate acestea, ma bucur ca am cu cine sa mai schimb o vorba despre AT-uri. Vali, cum se comporta AT-ul pe zapada (asta nu am reusit sa probez)?

vali40
Posts: 189
Joined: 12 Jul 2007, 11:35
Auto:
Location: Ramnicu-Valcea

Post by vali40 »

Da, Maverick, Joco are dreptate, dar m-am luat cu trebi si nu am mai intrat pe forum. Nu intram nici azi, daca nu ma notifica clubkia.ro pe mail...

M-am convins si eu ca e asa: pui in 1, nu schimba deloc, sta doar intr-o treapta si merge asa, incet si turat; pui in 2, mai schimba doar o data in afara de viteza de plecare, iar daca pui in 3, functioneaza doar in trei trepte (adica dupa ce ai pus in 3 si ai plecat de pe loc, mai schimba de doua ori); indiferent de cat o turezi, asta e "mersul"; in 1 si 2 are putere maaare, mare, la viteza mica; la fel si in 3, diferenta fiind ca in 3 are niste demaraje fabuloase, prinzi suta la ora iute-iute, dar frana de motor nu e "buna" ca in 2, sau "totala", ca in 1; in 1, daca iei piciorul de pe acceleratie, masina se opreste aproape total, instantaneu, fara nici o dificultate.
Am mers mult pe zapada in iarna asta si vreau sa-ti spun ca am fost super-incantat. N-am schimbat cauciucurile, am mers toata iarna cu cele de vara, dar n-am avut nici cea mai mica problema, nici de demaraj, nici de derapaj, de nimic (ESP-ul e extraordinar de util!).
Mi-a ramas pe creier o faza: plecasem la vanatoare, eram cu trei prieteni in masina si mergeam sa il luam pe al patrulea. Rulam nebuneste, cu aprox. 100 km/h, pe drum cu strat de zapada de 10-15 cm, batatorita si inghetata, adevarat patinoar. Eram in D, deci nu in 3, in care ai frana de motor bunicica (cam cum treci, la cutie manuala, din 5 in 4 sau din 4 in trei). Nu stiam exact unde sta vanatorul pe care urma sa il luam de acasa si m-am pomenit cu paznicul care era cu noi in masina: "opreste, opreste, ca am trecut!". Am franat violent, la viteza aia, pe drumul cu gheata, pustiu - nu era nimic pe el. Ce crezi ca s-a intimplat? Am mers sanie 40-50 de metri, cu ABS-ul si ESP-ul care s-au activat instantaneu, fara sa derapez in lateral nici macar cativa cm. Practic, masina a continuat sa se miste ca si cum nu franam, dar din ce in ce mai incet.... A fost cea mai mare surpriza pentru mine, de cand conduc masini (18 ani, timp in care am avut 7 auto proprii si am condus alte cateva zeci, totalizand, probabil, peste 200.000 km...)
Au ramas "masca" si cei trei prieteni cu care eram, toti trei find soferi si conducand zi de zi.
Cee'd 1,6 automatic cu esp 122HP (+ optionale) ...alerg (si) cu ea prin Valcea sa "construiesc" http://www.bibliotecivalcene.ro .

maverick
Posts: 18
Joined: 14 Feb 2008, 20:28
Auto:

Post by maverick »

Sexy masina... :D . Daca Kia punea la pretul asta (sau pentru ceva maruntis in plus) si tractiune integrala pe Cee'd (macar optional), multi producatori erau nevoiti sa plece acasa... AT+4WD ar fi facut din Cee'd o masina perfecta in aceasta gama de pret. I30 pica la capitolul AT, pretul de aproximativ 20.000 o scoate din discutie. Vali, la ce viteza maxima ai reusit sa ajungi cu masina? E zgomotos motorul la viteze mari (peste 100km/h) din cauza numarului mic de rapoarte (4)?

vali40
Posts: 189
Joined: 12 Jul 2007, 11:35
Auto:
Location: Ramnicu-Valcea

Post by vali40 »

Daaaa! Daca ii puneau si tractiune integrala ma cucereau pe viata ...asa, dupa un an-doi o s-o dau "avans" pentru un Sportage - "visul" meu. Sportage am vrut sa iau din prima, dar ...pana sa apara modelul nou, fabricat la Zilina, au scos Cee'd-ul. De cum am vazut conceptul de Cee'd, mi-am zis: pe-asta o iau, va fi prima mea masina noua si "adevarata" in acelasi timp, mai ales ca Sportage-le intirzia (acum a aparut pe piata).

N-am fugarit-o inca pana acum, ca mi-e inca "mila", am ajuns la doar 2750 km :lol:
Am tinut sa-i fac un minim de rodaj, sa fiu eu sigur ca o solicit progresiv, si nici n-am prea avut unde merge. I-am dat maxim 140 km/h, viteza la care motorul nu e zgomotos deloc. E mai zgomotos la demaraj in forta, pana pe la 70-80/h, cand e motorul rece. Plec aproape de fiecare data de pe loc cu motorul rece, dar n-o turez decat la minimul necesar...
Cand am de facut drumuri putin mai lungute (100-120 km), merg constant in jur de 100/ h, doar la depasiri fortand-o putin...

Nu mi se pare deloc ca numarul de rapoarte e mic. In accelerare mai violenta, am constatat ca m-am dus pana la 120/h intr-a III-a, abia apoi AT-ul schimband intr-a patra. Am inteles ca a patra e priza directa motor-cutie ...in fine mie mi se pare foarte inginereste gandita toata functionarea cutiei. Lucreaza atat de fin, ca parca nu-mi vine sa cred...

Ziceai de mers pe zapada... Mi-am amintit ca am facut asta iarna un film, in timp ce conduceam. Sa vezi ce se descurca pe zapada afanata! Scrie-mi PM sa-ti vad adresa si, daca ai o adresa cu capacitate mai mare, ti-l trimit sa-l vezi (are vreo 17 mega).
Cee'd 1,6 automatic cu esp 122HP (+ optionale) ...alerg (si) cu ea prin Valcea sa "construiesc" http://www.bibliotecivalcene.ro .

maverick
Posts: 18
Joined: 14 Feb 2008, 20:28
Auto:

Post by maverick »

Sportage cu AT si 4x4 e prea scump pentru mine asa ca va trebui sa ma multumesc cu FWD si AT (Cee'd). Oricum, trebuie sa mai astept cateva luni bune pana cand iau Cee-d-ul, poate totusi intre timp vad pe la optiuni AWD... :lol: Cred ca in curand o sa vedem senile la optionale tinand cont de calitatea drumurilor romanesti :roll:

vali40
Posts: 189
Joined: 12 Jul 2007, 11:35
Auto:
Location: Ramnicu-Valcea

Post by vali40 »

Da! Senile sau garda inalta si roti mari, cum ar fi cele de Sportage! :twisted: :twisted: :twisted:
Ti-am trimis, Maverick, filmul pe PM.
Cee'd 1,6 automatic cu esp 122HP (+ optionale) ...alerg (si) cu ea prin Valcea sa "construiesc" http://www.bibliotecivalcene.ro .

cristi_m
Posts: 33
Joined: 29 Mar 2008, 19:08
Auto:
Location: Bucuresti

Post by cristi_m »

Salut Vali. Felicitari pentru achizitie. Ma gandesc serios si eu la varianta Cee'd cu automata dar ma cam ingrijoreaza consumul care l-ar putea avea in Bucuresti. Din ce-am vazut pe-aici fara AT se invarte pe la 10-10.5l cu motorul de 1.6. Deci m-as astepta cu AT sa ajunga pe la 12l in mod normal :(

Ai avut ocazia sa mergi cu ea prin Bucuresti?

L P
Posts: 156
Joined: 22 Sep 2007, 19:05
Auto:
Location: Bucuresti

cutie

Post by L P »

Interesant de vazut cum se comporta o AT in Bucuresti .

Eu cu MT nu am reusit pina acum mai putin de 12% cu medie de 13 Km /h , dar merg cu precadere numai pe buluvardele centrale (unde de fapt nu se circula ci se asteapta la semafoare )
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, ESP, CLIMATRONIC, 225/45 R17W, Piston Gray, 15.000 km

J0hn D0e
Posts: 108
Joined: 16 Oct 2007, 20:07
Auto:
Location: Bucuresti

Post by J0hn D0e »

o sa va zic eu cam intr-o luna :D
Kia Cee'd 5 usi 1.6 GSL, Classic, Oil Blue.

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”