ceed nou 1.4 (109CP) VS golf second 1.4 (122 CP)
ceed nou 1.4 (109CP) VS golf second 1.4 (122 CP)
De cand a aparut ceed mi-a tot placut si visam la ea. Cu toate astea, ieri, dupa un test drive cu ceed-ul SW 1.4 (pentru ca la dealer nu aveau hatch-ul de 1.4) am ramas profund dezamagit. nu trage deloc masina... intr-adevar eram 3 in masina, iar SW este mai greu. Conduc frecvent un Megane Bicorp de 1.6 16V, dar stiu ca in traficul din Bucuresti ma pot baza pe el... trage cand ai nevoie(in treptele II si III). Pe weltauto.ro am vazut un golf 1.4 TSI de 122 CP. Dupa parerea mea este masina de test... este 11.700 EUR fara TVA, echivalentul unui ceed de 1.4 cu ceva dotari absolut necesare(aer, ESP). Ce sa fac?
ceed sau golf?
Pai ce sa faci: un drive-test cu hatch-ul singur in masina. Tot nu se va compara cu Megane-ul sau TSI-ul dar poate va fi de ajuns sa-ti schimbi parerea. Si mie mi s-a parut la inceput ca nu trage. Altfel e greu se spus ce sa iei, depinde si cat de second e Golful si daca tii la garantie si tot asa.....
Dar Ceed-ul ala de-ai facut test drive cu el, cam cati km avea la bord? Majoritatea masinilor noi (cu km putini) se misca mai greu la inceput, da' mai tarziu se lasa (experienta cu un Logan diesel, care in primii km, plangeai sa sa treaca de suta).
1.4 BEST, Machine Silver
Comanda 25.10.2007, seriile 06.12.2007, livrarea 12.01.2008
Comanda 25.10.2007, seriile 06.12.2007, livrarea 12.01.2008
ceed nou 1.4 (109CP) VS golf second 1.4 (122 CP)
sunt 2 versiuni de golf: una de 140(GT-ul), alta de 122 CP. ambele sunt in 6 trepte. cea in cauza are echipare comfortline, prima inmatriculare la 12.09.2007, disponibila din 12.01.2008. are climatizare pe 2 zone, intr-adevar fara ESP. km sunt disponibili la cerere, garantia doar de 6 luni, dar fiind practic noua, nu ar trebui sa se 'strice' asa repede. altceva la ceed: FOARTE zgomotoasa! nu eram obisnuit cu ambreiajul si o turam, dar parca la 3500 rpm, cam 'urla'. nu m-am dat cu niciun golf pana acum, dar golful a ajuns deja la a cincea generatie. sa fie clar: NU VREAU GOLF! tind sa cred ca tot CEED imi voi lua. convingeti-ma si pe mine, va rog!
ceed sau golf?
Cateva comparatii cu Golf-ul 5 cu motor 1.6, 102CP al unui prieten f. bun:
La acceleratii, sub 3000rpm Golf trage ceva mai bine. La peste 4000 Kia revine. (Motorul 1.4 turbo de pe golf banuiesc ca e mai bun)
Pozitie ceva mai joasa in Golf (pentru mine, care am 1.82m)
Schimbatorul se manevreaza mai bine la Golf
La consum Kia sta mai bine: exclusiv Bucuresti 9 l/100km fata de Golf 10,5.
Ca zgomot-motorul Kia se aude mai tare dar esapamentul Golfului "compenseaza" diferenta: deci egalitate.
Volanul la Kia are un diametru mai mic; senzatia de sport e accentuata.
Golful este ceva mai iertator la trecerea prin gropi; suspensia la Kia este mai seaca.
Tapiseria de stofa de pe portiere este mai de efect decat plasticul din Kia
Difera si designul care nu-l discut.
Astea sunt micile diferente. In rest sunt cam acolo.
Garantia la Kia clar mai buna precum si pretul.
Golf este totusi masina etalon in clasa asta.
Numai tu poti sa te conving. Du-te si testeaza Golfui ala!
La acceleratii, sub 3000rpm Golf trage ceva mai bine. La peste 4000 Kia revine. (Motorul 1.4 turbo de pe golf banuiesc ca e mai bun)
Pozitie ceva mai joasa in Golf (pentru mine, care am 1.82m)
Schimbatorul se manevreaza mai bine la Golf
La consum Kia sta mai bine: exclusiv Bucuresti 9 l/100km fata de Golf 10,5.
Ca zgomot-motorul Kia se aude mai tare dar esapamentul Golfului "compenseaza" diferenta: deci egalitate.
Volanul la Kia are un diametru mai mic; senzatia de sport e accentuata.
Golful este ceva mai iertator la trecerea prin gropi; suspensia la Kia este mai seaca.
Tapiseria de stofa de pe portiere este mai de efect decat plasticul din Kia
Difera si designul care nu-l discut.
Astea sunt micile diferente. In rest sunt cam acolo.
Garantia la Kia clar mai buna precum si pretul.
Golf este totusi masina etalon in clasa asta.
Numai tu poti sa te conving. Du-te si testeaza Golfui ala!
ceed nou 1.4 (109CP) VS golf second 1.4 (122 CP)
de 3 ore tot stau si caut o masina care sa ma multumesca. ce-i drept am cautat diferite versiuni de golf. cel in cauza (1.4 TSI) nu este in tara. la dealerii la care m-am interesat nu au motorizarea asta. intr-adevar, 1.6 pe benzina, generatia veche este mai gurmanda, dar cea de 1.6 FSI (115 CP) - 6 trepte, asezata (dupa 25.000 km), are undeva la 9 in oras. dupa datele celor de la vw, 1.4 TSI(122 CP) ar avea un consum urban de 8, tradus in traficul din Bucuresti undeva la 9-9.5, nu foarte departe de ceed. avem asa: 1.ceed (1.4,109 cp la 6200rpm, 137Nm/5000 rpm, 5 trepte, 14.000 EUR-start+dotari) VS golf (1.4, 122 cp la N/A rpm, cuplu nespecificat, 6 trepte, 17.600 EUR-cam aceleasi dotari fara ESP) sau 2. ceed (1.6, 122 cp la 6200 rpm, 154Nm/5200 rpm, 5 trepte, 16.000 EUR-clasic+dotari) VS golf (1.6FSI, 115 cp la 6000 rpm, 155Nm/4000 rpm, 6 trepte, 17.400 EUR-cam aceleasi dotari fara ESP). parerea mea este ce merita ca pret si dotari doar ceed-ul de 1.4. sunt convins ca in rest ar merita alte modele. stie cineva ce greutate are ceed-ul de 1.6? golful 1.6 FSI are cam 1.250kg.
ceed sau golf?
ceed nou 1.4 (109CP) VS golf second 1.4 (122 CP)
nu vreau sa ajung asa de departe. am plecat initial de la un golf 4, 1.4, 75cp, second din afara de 8-9000 EUR si m-am intins pana la 13.500 pentru un posibil ceed. dar sincer nu asa da atat de mult pe ceed-ul de 1.4. nu m-ar deranja o masina second la 13-14000, pe benzina, second, rulata in afara (benzina+drumuri). chiar daca este golf sau altceva. cam asta caut: pana la 13.500EUR, benzina(maxim 1.6) sau diesel (1.6 - focus sau 307), sprintena si cu ceva dotari. GASESC?
ceed sau golf?
motoarele TSI de 1.4 de pe golf sunt superbe. Au si fost premiate ca cele mai bune motoare de mic litraj in 2007. Daca golful nu e alergat peste 25 mii, ia-l daca tii la o motorizare. Desi sincer sa iti spun, are un pret foarte suspect, parca 11700E ai zis. E foarte foarte mic, si in Germania nu merg caini cu covrigi in coada, la 11700 gasesti de obicei trendline si 1.4 normal.
Daca vrei ceva pe la 13 mii, vezi o astra 1.7 cdti, daca vrei cuplu. Opel se devalorizeaza mult mai repede ca un vw sau chiar ford. Si seat e foarte ok, se depreciaza mediu si are o intretinere mai mica decat concurenta directa (exceptie opel, care e o marca cu o intretinere relativ mica si ea).
Daca vrei, poti gasi si BMW serie 3 la 14mii, dar cu vreo 100 mii km si asta daca ai noroc. Ma refer la km reali, nu la ce e afisat pe bord.
Evita peugeot, citroen, megane ca SH. Evita mazda 3 loturile 2003-2004.
Tine minte un lucru: baga-te la sh doar daca ai pe cineva care se pricepe foarte bine la masini. Mergi, o vede, o pui pe tester (ii zici neamtului ca daca masina iese bine la tester, il platesti tu. Daca iese prost, si nu cum spune el, il plateste el. Si inca ceva, sa nu te duci cu el la un tester pe care il recomanda, iti cauti tu unul aleator). Ideea de baza la un sh, e ca intai sa cauti si sa vezi ce probleme specifice are respectivul model, ca sa stie mecanicul cu care mergi dupa ce sa se uite foarte atent si sa verifice amanuntit. De pilda, ca tot iti zisesem de mazda...loturile 2003-2004..90% din ele au rugina pe puntea spate. A fost o problema generala atunci la mazda cu cateva loturi.
Daca vrei ceva pe la 13 mii, vezi o astra 1.7 cdti, daca vrei cuplu. Opel se devalorizeaza mult mai repede ca un vw sau chiar ford. Si seat e foarte ok, se depreciaza mediu si are o intretinere mai mica decat concurenta directa (exceptie opel, care e o marca cu o intretinere relativ mica si ea).
Daca vrei, poti gasi si BMW serie 3 la 14mii, dar cu vreo 100 mii km si asta daca ai noroc. Ma refer la km reali, nu la ce e afisat pe bord.
Evita peugeot, citroen, megane ca SH. Evita mazda 3 loturile 2003-2004.
Tine minte un lucru: baga-te la sh doar daca ai pe cineva care se pricepe foarte bine la masini. Mergi, o vede, o pui pe tester (ii zici neamtului ca daca masina iese bine la tester, il platesti tu. Daca iese prost, si nu cum spune el, il plateste el. Si inca ceva, sa nu te duci cu el la un tester pe care il recomanda, iti cauti tu unul aleator). Ideea de baza la un sh, e ca intai sa cauti si sa vezi ce probleme specifice are respectivul model, ca sa stie mecanicul cu care mergi dupa ce sa se uite foarte atent si sa verifice amanuntit. De pilda, ca tot iti zisesem de mazda...loturile 2003-2004..90% din ele au rugina pe puntea spate. A fost o problema generala atunci la mazda cu cateva loturi.
-
- Posts: 25
- Joined: 21 Oct 2007, 11:39
- Auto:
Se vede ca nu prea ai avut treaba cu masini SH...chiar un coleg de forum de aici a vandut unui prieten de-al meu un Seat Leon din 2006, cu vreo 20 000km, si nu mirosea nici a basini de neamt nici a transpiratie nici odorizant ieftin si a costat doar vreo 12 mii si-un pic...autoflorin wrote:daca 13000E nu sunt o problema ptr. tine ia-ti sh frecat de altii inaintea ta si cu miros de transpiratie+ odorizant ieftin, altfel mergi pe o masina noua - mai slaba ca performanta dar cu garantie 3,4..7 ani si ...noua.
@il94uri...in 13-14000 cu tot cu taxe gasesti destule masini afara(2006-2007, km putini)..daca n-ai nimic impotriva SH alegerea e evidenta..
-
- Posts: 25
- Joined: 21 Oct 2007, 11:39
- Auto:
ce sa zic, masina noua e NOUA , chestie de orgoliu masculin - sa fii tu primul nu ca la posta[Se vede ca nu prea ai avut treaba cu masini SH...chiar un coleg de forum de aici a vandut unui prieten de-al meu un Seat Leon din 2006, cu vreo 20 000km, si nu mirosea nici a basini de neamt nici a transpiratie nici odorizant ieftin si a costat doar vreo 12 mii si-un pic...
oricum nu am vazut masina sh care sa arate rau- e aranjata normal iar bashinile si transpiratia se rezolva la o spalatorie dar tine o luna vrajeala
kia RIO 1.4 dynamic
intotdeauna superior
intotdeauna superior