Cee'd versus 308

andrei0241
3/E
Posts: 3087
Joined: 16 May 2007, 13:40
Auto:
Location: Constanta
Contact:

Cee'd versus 308

Post by andrei0241 »

Desi, privind preturile, nu cred ca ar mai avea rost un versus intre cele doua, o sa'l pornesc totusi, mai ales ca ieri am fost la drive'test cu 308, motorizarea 1.6 benzina 120 CP. Masina mi'a placut, in general, preturile nu :D

Revin maine cu mai multe detalii ...
Ford - Fiesta - 1.4 tdci

MihaiM
Posts: 871
Joined: 04 Jun 2007, 10:11
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by MihaiM »

Chiar te rog cu detaliile alea. Nu stiu nimic de 308-ul asta.
Pe drive-test.ro exista un articol despre un test comparativ intre Ceed, 308 si alte cateva. Ceed cica pleaca cu trofeul: http://drive-test.ro/?a=det&art_id=687

cmg_george

Post by cmg_george »

Intrebare: cine a scris articolul de da link catre club kia si nu catre site-ul oficial ? :))

MihaiM
Posts: 871
Joined: 04 Jun 2007, 10:11
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by MihaiM »

Un baiat destept. Gasesti aici mai multe info despre Kia decat pe site-ul oficial. Asta e clar. Oricum testul e facut de Autobild Danemarca deci nu e vorba de manarii.

sorinh
Posts: 769
Joined: 29 Jun 2007, 13:11
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by sorinh »

MihaiM wrote:Un baiat destept. Gasesti aici mai multe info despre Kia decat pe site-ul oficial. Asta e clar. Oricum testul e facut de Autobild Danemarca deci nu e vorba de manarii.
iata linkul, lectura placuta! :lol: http://www.autobild.dk/Test/Stoortest.aspx
1.6 DSL LP Base Pewter Beige + optionale
vrrrrroooooommm !!!!!! vrrrrroooooommm !!!!!!
www.erepublik.com

1qSkyppy

Post by 1qSkyppy »

da.... intersant. mai ales partea de la sfarsit :shock:

jarbo
Posts: 99
Joined: 19 Aug 2007, 10:59
Auto:
Location: Bucuresti

Post by jarbo »


andrei0241
3/E
Posts: 3087
Joined: 16 May 2007, 13:40
Auto:
Location: Constanta
Contact:

Post by andrei0241 »

Dupa cum am zis, ieri am fost la un drive'test. Citind pe forum despre 308, am intrat pe site'ul oficial Peugeot ptr Romania si pe la ora 1:30 noaptea am facut programarea, iar a doua zi pe la ora 11 am fost sunat ca pot merge la drive'test (reprez Peugeot in CT e in Lazu, spre Eforie, deci mai greu sa imi fie in drum)
Desi initial ma gandisem sa fac drive'test cu 1.6 HDI 110 CP, pana la urma am ales motorul pe benzina de 1.6 120 CP.
Dupa cum mi'a zis si dealer'ul. motoarele pe benzina sunt de conceptie noua si sunt facute in colaborare cu BMW.

Mai intai despre exterior, interior. M'am uitat la masina in primul rand la cele din parcare, ca la lumina zilei vezi cel mai bine toate detaliile. Cum masina nu imi placea nici in poze, realitatea n'a reusit sa'mi schimbe parerea. Partea frontala devine deja hidoasa, iar sigla aia zici ca e motz de curcan la cum "atarna". Proiectoarele f mari mie mi se par foarte expuse loviturilor de pietricele ... Cineva care merge frecvent in afara localitatilor nu cred ca ar mai avea ambele proiectoare intacte dupa mai mult de 2-3 luni
Partea din spate iarasi nu mi se pare prea reusita, forma capacului de porbagaj fiind parca gandita mai degraba pentru modelul in 3 usi (aduce un pic cu Pro-Ceed'ul, parca)
Per total, masina nu arata chiar rau, insa nici nu este vreun etalon de design pentru aceasta clasa

Ce am observat din prima este accesul mai greoi in masina. Legatura dintre stalpi si praguri este facuta cu mult adaos de material la imbinari si rezulta un spatiu mai mic pentru acces. Cnad am coborat din masina m'am trezit ca piciorul meu era pe prag, nu trecuse in afara ...
La interior m'am urcat in reprezentanta intr'un model nivel Classic Pack (la fel de fapt cu cel cu care am facut drive'test'ul). Ambianta interioara este placuta, materialele mi'au placut, mai ales cele de pe fetele de usi. Bordul am observat ca e facut dintr'un amterial foarte asemanator cu cel de pe Cee'd. Scaunele pareau sa ofere o sustinere laterala a spatelui putin mai buna decat la cee'd, insa diferenta nu am sesizat'o cat am mers cu masina. Torpedoul mi s'a parut un pic mai mic decat la Cee'd - si e tot cu refrigerare. Cotiera are doar un compartiment, insa partea de deasupra culiseaza pentru a se apropia mai mult de schimbator. Partea proasta e ca nu o poti bloca decat in pozitia de capat, iar in condus am observat ca e f incomoda daca o tragi asa, deoarece ajunge mana sa fie prea sus si tre sa te "apleci" dupa schimbator. Frana de mana mi s'a parut hilara ... de fapt pozitia in care era maneta cand frana de mana era trasa :P
In rest, materialele pareau de calitate si interiorul era lucrat cu grija. Un alt lucru care nu mi'a mai placut pe deplin era faptul ca ptr sistemul audio, comenzie erau pe coloana de directie (cum sunt si la Renault), nu pe volan si erau un pic mai incomod de folosit
M'am urcat si in spate, unde spatiul pare un pic mai mic decat la Cee'd, mai ales pe latime. De asemenea, spatiul pentru picioare e un pic mai prost gandit, in Cee'd putandu'se sta mai comod. Am masurat aproximativ spatiul pentru genunchi si am facut o comparatie cu Cee'd'ul si am iesit cam tot p'acolo (cu un f mic plus ptr Cee'd)
Ce mi se pare mai bun la Cee'd e amplasarea conductelor pentru aer ptr locurile din spate sub scaune. La 308 existau 2 guri de ventilatie, care erau insa in consola centrala (care incorporeaza si cotiera)
Un alt aspect care nu mi'a placut la 308 a fost legat de portbagaj. Ca si spatiu cred ca e tot cam ca la Cee'd (nu am stat sa compar cifrele). Insa incarcarea se face mai incomod la Peugeot, deoarece gura de incarcare este f inalta, poate chiar cu 10cm mai inalta decat la Cee'd'ul nostru

Drive'test'ul propriu'zis:

Din curtea dealer'ului a scos'o acesta si eu am mers cateva sute de metri in dreapta. Masina avea 23k rulati pana in acel moment. Nu am putut vedea vreun consum - mediu sau instantaneu si nici nu am fost prea curios sa ii cer dealer'ului sa dea comp de bord pe aceasta indicatie.
Am remarcat in primul rand silentiozitatea motorului, care abia pe la 3000-3500rpm incepea sa'si faca sonor simtita prezenta, insa intr'un mod foarte placut.
Din postura de "copilot" mi s'a parut ca masina ar trage sensibil mai bine decat 1.4 109 CP de la Cee'd. Cand m'am urcat la volan, insa, aceasta impresie s'a schimbat. Desi mergeam cu 3000-35000 rpm, mi'a fost frica sa ma bag de vreo 2 ori in depasire, deoarece simteam ca motorul nu ma va ajuta. Desi drumul pe care am mers era destul de bun, am observat totusi ca, spre deosebire de Cee'd, suspensia este indreptata mai mult spre confort, acesta filtrand mult mai bine denivelarile, fara insa a lasa impresia ca masina se leagana. Chiar la intoarcere (pe sub podul de la Selgros - Agigea) am intrat mai tare in doua curbe de 90 grade sa vad cum se comporta si n'am avut neplaceri (bine, daca as fi fost singur as fi incercat sa vad care'i limita, insa asa nu mi'am permis :D). Singura remarca negativa la tinuta de drum a fost cand am luat cu ceva viteza (50-60km/h cred) un damb d'ala de cauciuc pus pentru a forta pe soferi sa reduca viteza (eu nu stiam de el si am crezut ca e doar un mic santuletz pe strada, iar dealer'ul mi'a zis prea tarziu si nu am apucat sa franez destul). Eu, din scaunul soferului, am ramas cu impresia ca amortizarea a fost destul de buna, insa un coleg care era pe locul din spate a zis ca a avut impresia ca acolo o sa ramana rotile din spate, iar pe el l'a zguduit serios. Franele nu le'am testat decat in regim normal, iar intensitatea fortei de franare pare un pic mai bine dozata decat la Cee'd

Masina cu care am facut eu drive'test'ul era, cum mai mai zis, un 1.6 120 CP benzina. Nivelul de dotare era Confort Pack (care include, printre altele: ABS+EBD, A/C, airbag'uri sofer + pasager, comp de bord, geamuri fata si oglinzi electrice, scaun sofer reglabil pe inaltime, volan reglabil pe inaltime si profunzime, servodirectie hidraulica - parca) - 14046 euro DDP. Optional, avea in plus Climatronic + cotiera (526 euro), airbag'uri laterale fata (232euro), geamuri electrice spate (fara impuls - 294 euro), jante aliaj 16" (511 eyro), proiectoare (108 euro) si vopsea metalizata (248 euro). Toate astea faceau ca pretul masinii sa fie de 17965 DDP


Per total: masina cu un design exterior care mie nu mi'a placut, un interior ok (fara a excela insa), o tinuta de drum peste cea a Cee'd'ului, as zice eu, insa toate astea la un pret aberant


PS: Cei care au avut rabdarea ca citeasca ce am scris (eu abia acum am vazut cat s'a adunat) si au alte nelamuriri ... ii astept cu intrebari
Ford - Fiesta - 1.4 tdci

Sylver
Posts: 127
Joined: 20 May 2007, 01:43
Auto:

Post by Sylver »

confort pack arata slabut in interior, sa mergi sa vezi interiorul de la Premium, Premium Pack sau Feline. Acolo trebuie sa recunosc ca arata super. Si partea frontala exterioara a masinii e altfel, si spatele are ceva guri de aerisire decupate...la ultimele 3 nivele de echipare se schimba si interiorul, si ceva elemente pe la exterior. Iar ultimele 2 nivele de echipare au pavilion vitrat si decupari la bara spate.
Apropo, motorul de 120 cai nu e facut cu BMWm doar cel de 1.6 cu 150 cai e. Cel cu 120 cai trage foarte prost din ce am vazut. De fapt toata lumea care a mers cu masina in drive-test s-a plans pe clubul peugeot ca masina trage ff prost.
Oricum asa cum am zis in topicul de la "masina anului", Peugeot 308 nu are nici un rival in clasa compacta. Nu pentru ca ar fi cine stie ce super masina, ca nu e (mie nu mi-a placut cum sta pe drum), dar prin prisma pretului, invinge clar orice concurent...are preturi exorbitant de mari. La dotari smilare si motorizare de 1.6 benzina, e cu peste 3000 euro mai scump ca Ceed sau Focus. Si cu 2000e mai scump ca un leon sau golf.


Ma bate gandul sa imi iau un Ceed de 1.6 echipare Classic (si start ar fi ok, dar prea multe restrictii la optionale), plus cateva dotari in plus, dar mai astept sa vad daca baga ceva discount..la preturile de pe site nu mai e asa super avantajos, ca intervin in ecuatie masini ca bravo, cu motoare turbo alimentate in aceeasi bani si dotari sensibil la fel.

helici_florin
Posts: 314
Joined: 13 Jun 2007, 20:33
Auto:
Location: Iasi
Contact:

Post by helici_florin »

hmmm din ce ai zis tu pret ddp + optionalele mie mi-ar iesi undeva pe la 16330 (asta in cazut in care preturile la optionale sunt fara tva, deci am pus si tva pt optionale). Nu stiu de unde a ajuns 18 mii masina,

Unde e eroara ... ?
Cee'd Pewter Beige , 1.6 DSL 115 cp BASE + optionale
uneori Vw Passat '02 1.9 TDI 131 CP
Albume

andrei0241
3/E
Posts: 3087
Joined: 16 May 2007, 13:40
Auto:
Location: Constanta
Contact:

Post by andrei0241 »

Cu scuzele de rigoare, revin cu corectura: Pretul DDp ptr 1.6 benzina Confort Pack este 16046 DDP

@Sylver, in showroom nu aveau decat tot un Confort Pack, nu am avut unde sa vad nivelele superioare de dotare. Si chiar daca acestea arata intr'adevar mai bine, pretul acopera tot si pune si varf :D Spre comparatie, un 308 Feline 2.0 HDI FAP cu cutie automata este 19346 CIP, iar un 407, cu dotari identice (din ce'am putut eu observa in graba), cu acelasi motor si cutie automata este este 20373 CIP, deci doar 1000euro ...
Ford - Fiesta - 1.4 tdci

Sylver
Posts: 127
Joined: 20 May 2007, 01:43
Auto:

Post by Sylver »

Am vazut ca zice lumea ca le-au zis astia de la eurial ca pretul e mare pana termina stocul de 307. Apoi in Premium hdi, care costa ~19200E o sa fie in jur de 16000 din 2008. Daca o sa fie asa, se schimba radical treaba, hdi-ul trage fff bine. O sa fie vanduta in 16 mii, si cu dotari in genul:

-geamuri fata+spate electrice si secventiale;
-oglinzi electrice si pliabile;
-radio cd mp3 cu 6 boxe;
-dublu climatronic;
-aibag fata+lateral+cortina fata-spate;
-proiectoare;
-cotiera centrala+volan reglabil+scaune reglabile inaltime si lombar;
-tetiere active;
-jante aluminiu;
-senzori ploaie si lumina;
-computer bord, comenzi audio langa volan+cruise control;
-torpedou refrigerat;
-ABS+EBD+AFU;
------
daca mai bagi volan in piele si vopsea te duce in vreo 16500E. Un pret corect pt un diesel...as vrea sa vad totusi minunea care o zic astia de la Eurial. Ar plasa masina ca pe un rival serios pt multe modele, acum ramane intrebarea si cat de fiabil va fi, avand in vedere istoria lui 307. Am mai auzit de scaderi de preturi, dar 3000 euro e cam mult. In cazul asta sper sa bage si KIA o reducere ceva, macar 1000 euro acolo:)

Sylver
Posts: 127
Joined: 20 May 2007, 01:43
Auto:

Post by Sylver »

un tes de la fifth gear intre 308 vs focus vs bravo. Ma rog, test a mult spus, ci doar impresii...castiga bravo din cauza pretului, la ei in UK costa cu 30% mai putin decat celelalte 2.



Cateva filmulete cu 308:




MihaiM
Posts: 871
Joined: 04 Jun 2007, 10:11
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by MihaiM »

Un aspect care-mi place la Peugeot: motoare in colaborare cu BMW.

andrei0241
3/E
Posts: 3087
Joined: 16 May 2007, 13:40
Auto:
Location: Constanta
Contact:

Post by andrei0241 »

Din ce'a zis Sylver ... ar fi vorba doar de ... motor in colaborare cu BMW - si anume, cel de 150CP.
@Sylver, ai un link din care sa reiasa asta? Eu stam ca ambele motoare de 1.6 benzina sunt dezvoltate cu BMW (si dealer'ul a zis la fel)
Ford - Fiesta - 1.4 tdci

Locked

Return to “Versus”