Probleme inghet

Cum se rezolvă diverse probleme
User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Probleme inghet

Post by Ogy »

Vrei sa se incalzeasca motorul rapid? Foloseste a/c si turatia motorului la 2000rpm (benzinar).
Vrei sa nu mai inghete geamu l/rile pe interior? Dupa ce ai oprit (inclusiv motorul) la destinatie, tine portiera deschisa 1-2 minute.

panzer
Moderator
Posts: 1209
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Probleme inghet

Post by panzer »

Am reumplut inainte de revelion instalatia de AC. Nu de la ea este problema: mai aveam 390 g de Freon din 500g. E un pic mai bine dar nu cu mult.

Ultimele discutii cu service-ul: dar bordul jos ca sunt nustiuce clapete de la recirculare. No way! 1000 lei manopera ca sa descoperim problema. Cam mult.

Nu mai folosesc eu masina veche ci doamna: problema "contained" cu 2 "artificii":
- garaj. L-am terminat si acum il folosim cu sfintenie. Confort, economie combustibil, economie timp: masina nu necesita timpi de incalzire dimineata etc.
- prosop. Inventia doamnei. Un prosop normal pe care il ascunde prin masina. Eficacitate maxima.

@ogy: o sa incercam si workaround-ul tau. Cand o bag in garaj ii las geamul crapat. Desi oricat ai curata zapada de pe masina se mai stange un pic de apa si in garaj.

quelloo
Posts: 4414
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Probleme inghet

Post by quelloo »

Stefan47 wrote:Am incercat eu cu ciorapu' de Silicat (nisip) si nu face nimic deci myth busted. De 2 nopti am problema asta ca deh, au fost multe grade pe minus, daca e cam trist. Intr-adevar, am avut putina apa pe covorase dar nu prea am putut sa le usuc prea bine...maine pun ciorapu direct pe bord, ca l-am avut pe usa...mai testam varianta cu silicatu :D

Cea mai rapida metoda de dezghetare e cu AC-ul pe cald la maxim pus pe parbriz si cu un geam usor deschis...daca se poate si in mers, ca pe loc se dezgheata greu la temperaturi scazute.

Mai am si o problema cu duzele care imi arunca lichid pe 10-15 cm din parbriz desi lichidul e de calitate...pacat ca n-am si duzele incalzite ca la ceed II :(
pai acum la cata zapada car in masina nu mai face fata nici silicatul ala (poate doar daca as acoperi toata podeaua cu un strat)
dar in restu anului eu unul n-am avut parbrizul aburit. (am vreo 8 ciorapi plini cu chestia asta prin diferite zone din masina)
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

User avatar
bondalicir
Posts: 1820
Joined: 02 Mar 2008, 02:56
Auto:
Location: Buftea
Contact:

Re: Probleme inghet

Post by bondalicir »

va salut. nu am probleme cu inghetul ca eu merg cel putin o ora de la munca acasa si se usuca bine de tot in masina. dar scriu aici ce probleme am intimpinat din cauza frigului sa nu mai deschid alt topic.
eu stau in crevedia langa buftea si la mine e cerc polar. azi noapte -24 au fost. noroc de webasto dimineata ca masina a pornit la sfert. altfel tinand cont ca bateria are si 6 ani jumate sigur nu o lua. bun. nu asta era problema.
cand am plecat am dat un pic din stergatoare cu solutie si se miscau foarte incet. am mai intampinat eu asta cand era motorul rece, am zis ca e frig asta e. e acceptabil. apoi dupa vreo 10minute am dat din nou de stergatoare si s-au dus pana la capat si cand sa se intoarca s-au oprit pe la jumatatea geamului. stateam la semafor cand s-a intamplat asta. am tot dat de maneta si nimic. dupa ce am plecat de pe loc si am accelerat au mers si ele incet pana jos. (ca si cum nu ar fi avut tensiune suficienta, ca daca sunt in mers merg mai vioi decat atunci cand stai la relanti). dupa inca cateva minute au inviat mergeau perfect.
a mai patit cineva asa ceva? sa insemne ca nu prea mai are bateria putere suficienta?
ca de ceva timp cand pornesc motorul si dau si incalzire in scaune si dejivrare stergatoarele pana sa plec de pe loc mergeau greu.
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro

BAU
Moderator General
Posts: 3330
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Probleme inghet

Post by BAU »

Daca motorul este pornit si alternatorul este bun , toata instalatia electrica trebuie sa functioneze perfect .

Incearca o verificare : dupa pornirea motorului vezi cu un aparat de masura daca ai pe bornele bateriei peste 14,2-14,3 V

Daca ai sub 14 V sunt probleme la alternator si nu incarca suficient bateria .

Daca ai tensiune normala pe baterie , mai poate fi din motorasul stergatoarelor ( poate carbunii uzati , poate condens pe rotor ).

Sau parghiile de actionare blocate ( la articulatii sunt unse cu vaselina care ingheata ) , intrerupatorul de " cap cursa" nu face contact corespunzator ( tot de frig) ori mecanismul de actionare al stergatorelor nu mai este strans pe ax ( axul se roteste in gol ) . Asta se mai intapla cand dai drumul la stergatoare cu ele inghetate pe geam .

Atat imi vine acum in memorie .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 140.500 km

User avatar
bondalicir
Posts: 1820
Joined: 02 Mar 2008, 02:56
Auto:
Location: Buftea
Contact:

Re: Probleme inghet

Post by bondalicir »

multumesc de raspuns. cred ca o sa-i pun la revizie sa verifice sa nu-mi prind eu urechile.
alternatorul cred ca e ok ca altfel ceda bateria pana acum pe temperaturile astea. da ideea ca la rece cu multi consumatori se simte la orice masina ca ai mai mult curent cand o turezi. la lumini, se vede la tot.
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro

BAU
Moderator General
Posts: 3330
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Probleme inghet

Post by BAU »

Nu ar trebui sa se vada diferenta la lumini cand o turezi .
Si la mine, in acest moment , pe frigul de afara invarte greu motorul ( stiu ca acumulatorul nu este prea sanatos ) dar odata pornit motorul nu se vede nici o diferenta la starea luminilor sau daca introduc si alti consumatori.
Nu se simtea nimic nici cu aculmulatorul original care m-a lasat destul de brusc dupa 5 1/2 ani nici cu al doilea pe care l-am luat de la cineva acum 2 1/2 ani deoarece il aruncase dupa ce ii spusese un mecanic ca trebuie sa-l schimbe.

Alternatorul debiteaza suficient curent , chiar daca este rece afara , incat sa suporte orice consumator de pe masina.

Daca tu vezi ca lumina este redusa la relanti si isi revine la turatie , s-ar putea sa ai dreptate si bateria sa fie cu probleme .Verifica prima data starea acumulatorului apoi verifica si alternatorul .

Verifica si bornele sa nu fie oxidate , sau contactul de masa de pe caroserie.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 140.500 km

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5244
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Probleme inghet

Post by Nesta3 »

Daca iti palpaie in mers,sau la turatia motorului pe loc,e de la masa pe caroserie.Firul il gasesti in dreapta bateriei,cum te uiti la motor.Firul ala pleaca din minusul bateriei,asta ca sa il identifici mai usor.Si la mine a facut la fel,dar l-am slabit putin,am miscat de el cat sa se curete zona de contact si pe urma l-am strans inapoi.Nu era vizibil oxidat,de aceea nu am desfacut surubul pana la capat.Curata si bornele bateriei dar si prinderile pe ele(cablurile)si aplica putina vaselina pe borne.Si bineinteles,masoara curentul bateriei.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”