Sfaturi pentru incepatori si nu numai.... (cum sa conduci)

Cum se rezolvă diverse probleme
Post Reply
p3tr351
Posts: 52
Joined: 23 Aug 2008, 14:13
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.

Post by p3tr351 »

OK!
1.6 crdi hp
pro_cee'd kompass blue classic
nr 19 in coloana

Sfinxul
Posts: 617
Joined: 15 May 2007, 10:00
Auto:
Location: Galati
Contact:

Re: am si eu o problema

Post by Sfinxul »

shatena20 wrote:era turata cam la 4000 4500 maxim ....si eram u pedala jos nu mai tragea deloc ...a mai patit si altcineva asta ...mie nu mi se pare normal ...:(
E cat se poate de normal sa nu traga si sa simti ca nu poti depasi in treapta a 3-a pe o sosea cum e transfagarasanul chiar daca turatia motorului era de 4000-4500 rpm. Se intampla la aproape toate masinile cu motoare mici. In situatii similare iti recomand sa retrogradezi (sa treci intr-o treapta inferioara, din 3 in 2 ) si o sa vezi ca nu vei mai avea probleme. Serpentinele mai ales, e bine sa le ataci intr-o treapta mica si cu o turatie mai mare la motor. In felul asta nu vei simti ca motorul nu trage insa, atentie ca, masina va deveni mai nervoasa.
Pentru ca vad ca nu ai prea multa experienta, si la depasirile efectuate pe loc drept (mai ales cand pleci din spatele celui pe care vrei sa-l depasesti si nu vii lansat), recomand sa cobori intr-o treapta inferioara ( a 4-a daca rulezi in acel moment cu a 5-a iar viteza de deplasare nu este suficient de mare). O sa vezi ca masina raspunde mult mai bine.
Oricum, grija mare la depasiri ..... ca e cauza nr. 1 la accidentele de pe sosele.

Pentru poze, citeste topicul din link-ul de mai jos:
viewtopic.php?t=113
Bosley wrote: Optim la motorul pe benzina de la cee'd (atat la 1.4 cat si la 1.6) este sa schimbi la maxim 6200 rpm.
Gresit. Optim e sa shimbi la turatia de cuplu asa incat in momentul trecerii in urmatoarea treapta sa ramai cat mai aproape de cuplu maxim. La cee'd-ul cu motor de 1,4 benzina cuplul maxim e pe la 5000 rpm ....daca-mi aduc bine aminte. Scuze pentru offtopic.
Mitsubishi Lancer 1,6 din 22.09.2007
Imagehttp://www.mitsu.ro
Image Image
Kia Cee'd 1,6 DSL MT Base din 25.10.2007 http://www.clubkia.ro
Dacia LOGAN 1,4 din 28.06.2006
Dacia Berlina 1410 din 1994

cmg_george

Re: am si eu o problema

Post by cmg_george »

:) la 1.6 daca ar fi sa schimbi la 4500-5000 in oras ai merge numai cu 1 si a doua :))

Player7
Posts: 65
Joined: 24 Oct 2007, 12:20
Auto:
Location: Baia Mare
Contact:

Re: ...

Post by Player7 »

pe cat pariem ca era in a 5-a si nu mai tragea motorul? =D> :lol:
si mai avea si AC pornit #-o
Kia cee'd SW LX BEST 1.4 GSL Kompass Blue
Plecat din Zilina:26 Oct 2007
Platit integral: 01 Nov 2007
Livrat: 14 Nov 2007

ionutz
Posts: 446
Joined: 09 Jun 2008, 23:05
Auto: KIA CEED
Location: Pitesti

Re: am si eu o problema

Post by ionutz »

Bosley wrote: Optim la motorul pe benzina de la cee'd (atat la 1.4 cat si la 1.6) este sa schimbi la maxim 6200 rpm.


Asa e!Cel mai bine e sa schimbi vitezele la cuplu care la 1.4 este la 5000rot/min!Cuplul fiind la turatie ridicata motorul trebuie turat mai mult ca sa traga,ai avantaj ca intr-o depasire sau in coasta ai rezerva de putere fata de unu care are cuplu la 3500rpt/min(majoritatea masinilor obisnuite au aici cuplu maxim), dar in acelasi timp ai si dezavantajul ca daca nu ai turatie mai mare,nu ai nici demaraj mare pt ca esti "departe" de cuplu!Spre exemplu atunci cand ai turatia de 4500-5000rot/min si bagi piciorul brusc in acceleratie vei simti ca motorul inca zmuceste foarte bine,in schimb la cele cu cuplu la 3500rot/min la o astfel de turatie nu mai trage(deja se apropie de puterea maxima(in general e 5200rot/min).La ceed,la turatia de 6200rot/min este puterea maxima,dar nu e indicat sa o duci mereu la putere maxima,pt ca vei fi nevoit sa schimbi uleiul mai des(7500km-scrie si in cartea masini,un astfel de stil de condus intra la categoria "Conditii severe de conducere"

doio77
Posts: 775
Joined: 25 Nov 2007, 17:14
Auto: 1.6 CRDI 128hp City 2014
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Schimbator de viteze - intra cam greu in a 1-a si marsarier

Post by doio77 »

Si eu am ceva probleme cu viteza 1, cateodata nu prea vrea sa intre deloc, ba intampina hopuri, cu marsarierul nu am probleme de carait. Sincer la o masina de 16000 cat am dat pe ea ma asteptam sa intre lin si perfect in toate vitezele, de aia ii spune "precisa", ceea ce nu prea se intampla. Am acum cam 5000km cu ea si sincer parca intra din ce in ce mai prost. Nu ma grabesc cand bag in viteza, deci nu e problema intre scaun si volan. Am incercat si alte masini nu numai kia si sincer nu aveau problema asta.Sunt putin dezamagit. :(
1.6 CRDI 128hp City 2014 Planet Blue + optionale

djniki4
Posts: 639
Joined: 10 Jun 2008, 15:28
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Schimbator de viteze - intra cam greu in a 1-a si marsarier

Post by djniki4 »

@doio77

Aceeasi problema o am si eu :(

ida01ro
Carcotas Sef
Posts: 1720
Joined: 11 Jun 2007, 19:05
Auto:
Location: bacau
Contact:

Re: Schimbator de viteze - intra cam greu in a 1-a si marsarier

Post by ida01ro »

doio77 wrote:Si eu am ceva probleme cu viteza 1, cateodata nu prea vrea sa intre deloc, ba intampina hopuri, cu marsarierul nu am probleme de carait.
ai incercat sa mergi la service si sa ii pui sa verifice reglajul / regleze pozitia schimbatorului de viteze ?
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?

cmg_george

Re: Schimbator de viteze - intra cam greu in a 1-a si marsarier

Post by cmg_george »

Daca incersci sa dai 1-a cand masina este in miscare (si daca mai ai si putein viteza >10/h) nu o sa intre decat fortata. de pe loc intru usor?
Legat de marsarier, am patit si eu de cateva ori, acum m-am obijnuit si sunt convins ca soferul era de vine... se simte cand pui maneta pe pozitie ca nu este bine bagat in viteza...

ionutz
Posts: 446
Joined: 09 Jun 2008, 23:05
Auto: KIA CEED
Location: Pitesti

Re: Schimbator de viteze - intra cam greu in a 1-a si marsarier

Post by ionutz »

Si eu intampin probleme la marsarier! :( Am 3700km intr-o luna jumate si am apucat sa ma obisnuiesc cu masina.Toate vitezele intra super OK, doar la marsarier intampin probleme uneori!Pur si simplu nu vrea sa intre bine...nu reuseste sa faca cursa manetei completa oricat as incerca!Pana nu o plimb putin pe loc in alte viteze nu intra nici de nebuna!Mi se pare ca ii tine si ambreajul c-am sus si ma gandesc ca nu e reglata bine din fabrica!Voi ce parere aveti?Daca imi mai slabeste putin ambreajul sa tina si mai jos voi mai intampina probleme la intrarea in marsarier?
Kia Ceed (2008) 1,4 GSL - BEST culoare: Black Pearl
Kia Sportage (2018) FL 1,6 T-GDI, AT 4x4, GT-Line culoare :Penta Metal

doio77
Posts: 775
Joined: 25 Nov 2007, 17:14
Auto: 1.6 CRDI 128hp City 2014
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Schimbator de viteze - intra cam greu in a 1-a si marsarier

Post by doio77 »

tocmai asta este k nu prea intra lin de pe loc mereu, f rar se intampla sa intre la fel k a4a sau a3a adica perfect. Din mers intra binisor sub 10km/h, chestia este de pe loc in bucuresti unde stai bara la bara si a1a este cea mai solicitata. O mai las asa poate se mai lasa, daca nu la prima revizie ii pun sa regleze timoneria.
1.6 CRDI 128hp City 2014 Planet Blue + optionale

miki_dde
Posts: 13
Joined: 01 Aug 2008, 15:05
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Schimbator de viteze - intra cam greu in a 1-a si marsarier

Post by miki_dde »

si eu am patit acelasi lucru a1-a si marsalier apasa si u pedala pana la fund si nu o sa mai faca, dar eu am o mare dilema referitor la usb am un stick de 8gb si nu il vede masina, am auzit diferite pareri ca cica e prea mare dar eu nu cred ca are legatura marimea.Trebuie sa citeasca informatia de pe el nu marimea.Diseara ma duc la Jilava ca are un amic o cunostinta acolo cu un SW si o sa facem un scimb de stick-uri,sunt curios daca la el merge cel de 8 gb.
VOI stiti ceva?
pro_cee'd 1.6GSL+optionale Machine Silver B-20-DDE

cmg_george

Re: Schimbator de viteze - intra cam greu in a 1-a si marsarier

Post by cmg_george »

in mod normal pana la 4G ar trebui sa mearga fara probleme...am auzit persoane carora le-a mers si cel de 8... Poate difera si in functie de tipul stick-ului. Sa stii ca are legatura si cu marimea mediului de stocare (mai exact cu File Sistem-ul cu care este formatat respectivul device dar asta este alta poveste).

miki_dde
Posts: 13
Joined: 01 Aug 2008, 15:05
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Schimbator de viteze - intra cam greu in a 1-a si marsarier

Post by miki_dde »

@cmg_george
merci de raspuns. tu cum il ai formatat?
pro_cee'd 1.6GSL+optionale Machine Silver B-20-DDE

ionutz
Posts: 446
Joined: 09 Jun 2008, 23:05
Auto: KIA CEED
Location: Pitesti

Re: Schimbator de viteze - intra cam greu in a 1-a si marsarier

Post by ionutz »

miki_dde wrote:si eu am patit acelasi lucru a1-a si marsalier apasa si u pedala pana la fund si nu o sa mai faca

Crede-ma ca apas pedala la fund,mai am putin si ies cu ea prin podea....
Kia Ceed (2008) 1,4 GSL - BEST culoare: Black Pearl
Kia Sportage (2018) FL 1,6 T-GDI, AT 4x4, GT-Line culoare :Penta Metal

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”