Baterie

Cum se rezolvă diverse probleme
Post Reply
User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by Ogy »

Nu vreti sa va mutati voi pe un topic nou in aria trips si stiks?!
Aici s-a deschis un topic pentru cei cu probleme in primii (2-3ani) de folosinta ai masinii. A ajuns un topic in care se vb despre ce baterie sa alegi si altele de genu.

xp
Posts: 881
Joined: 18 May 2008, 17:47
Auto: kia ceed 1.4 best 2008
Location: Braila

Re: Baterie moarta

Post by xp »

xp wrote:
Pana sa cumpar un nou acumulator l-am incarcat cu redresorul , cam trei zile la rand in reprize , pe cel original .L-am pus pe masina si..............a pornit , la sfert de cheie .Masina o am acum in garaj sa vad daca maine mai porneste daca nu ...........altul.Sunt constient chiar daca v-a porni, odata cu venirea urmatorului sezon rece, imi v-a trebui 100% acumulator nou .
A trecut aproape un an si inca acumulatorul isi face treaba.
Cu toate ca aveam de gand sa cumpar alt acumulator si pe gerurile acestea a pornit In ultima saptamana am pornit-o la doua zile cate 5 min.
-Kia Ceed-1.4-BEST-so red-90.000 km

Inuendo
Posts: 46
Joined: 27 Aug 2008, 22:53
Auto: Kia cee`d 1,4 GSL - 2007
Location: Galati

Re: Tip baterie

Post by Inuendo »

Da... sunt in a 6-a iarna cu bateria originala... :D
Deocamdata nu da semne de oboseala. Mentionez ca utilizez masina aproape zilnic (in unele weekenduri fac exceptie).
Permenent tin luminile de la faza scurta aprinse (acestea se sting automat cand scot cheia din contact si deschid portiera stanga).

Probabil din aceasta cauza, 3 dintre becurile de la faruri si-au dat obstescul sfarsit acum doua saptamani la distanta de o zi intre ele (2 de pozitii si unul de faza scurta :( )

Si spre rusinea mea, de obicei fac drumuri scurte de aproximativ 5 km / zi (2,5 dus si la fel la intors). Cineva spunea ca bateria e marca solite si e de 45 de Ah.
Acum nu am nevoie, dar daca mai gasesc asa ceva la un pret acceptabil imi iau...
Kia Ceed 1.4 GSL Silver Machine
ODO 60.500 km

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5233
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Tip baterie

Post by Nesta3 »

Solite-45Ah-450 curent pornire
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

panzer
Moderator
Posts: 1202
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Baterie moarta

Post by panzer »

Masina mea a fost folosita zilnic, basca si stat ziua in garaj la 13grade constant. Dupa o zi de nefolosire n-a mai pornit. Aveam insa curent suficient pentru lumini, beculete, alarma, etc. Am pornit-o de la cealalta masina am facut un drum de 300 km si n-am mai avut probleme.

Eu am insa un consumator in plus fata de majoritatea: un amplif pt boxele din fata. Ma gandeam la o baterie Deep Cycle in schimb. Ceva de genul asta. Nu am gasit insa mai jos de 60A. Se pricepe cineva sa ma ajute cu cateva sfaturi? Poate sa o incarce alternatorul?

Din cate am citit eu aceste baterii se pun ca baterie suplimentara pentru sisteme audio mai gurmande sau sisteme de incalzire fara contact. Dar daca as putea sa o folosesc ca si baterie principala nu am reusit sa gasesc un raspuns.

Sunt si sensibil mai scumpe bateriile ca sa incep eu sa fac experimente.

In alta ordine de idei, un redresor recomanda cineva?

Multumesc.

User avatar
alex79
Posts: 586
Joined: 13 Sep 2009, 20:28
Auto: Kia Ceed 1.4 Best
Location: Bacau
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by alex79 »

Raspuns pentru redresor(incarcator)
Alegerea e relativ simpla: tensiunea de incarcare (in cazul nostru 12V), plaja de capacitati minim-max sa cuprinda si capacitatea bateriei noastre( daca bateria are 60Ah atunci incarcatorul va avea capacitatea minima inferioara acestei valori iar cea maxima sa fie superioara acestei valori; de ex Cmin-max Ah = 20Ah-70Ah), mai intereseaza si tipul acumulatorului(umed cu electrolit, uscat, cu gel), dar in mod curent gasesti cu electrolit.
Cele mai ieftine redresoare sunt cele de genul Nevada 5 de la Telwin . Vei sti ca bateria s-a incarcat cand acul indicator al ampermetrului este la 0 - curent de incarcare 0 amperi. Din pacate tipul asta de incarcator incarca doar acumulatori umezi si va tine sub tensiune acumulatorul chiar si dupa terminarea incarcarii. Un model mai avansat este T-Charge 12 de la Telwin .
Stie sa incarcare cam toate tipurile de acumulator si deconecteaza automat la incarcare. Le gasesti la Ded sau online. Capacitatea acumulatorului nu va trebui sa fie mai mica decat capacitatea minima de incarcare a redresorului dar nici mai mare.
Fratia Ceed-ului
ODO 101800 km
BC-05-YSL Kia Ceed Best 1.4, 109CP, NGK Iridium, Jante aliaj Dezent F/L 15"
Cauciucuri iarna Nokian WR D3 185/65/R15

vladutz_p
Posts: 4
Joined: 06 Aug 2008, 15:36
Auto:
Location: Constanta
Contact:

Re: Tip baterie

Post by vladutz_p »

a gasit cineva baterie solite pe la noi? ca pe net nu prea vad sa fie.
a mea a cedat dupa 4 ani (am un diesel de 1.6 si bateria e de 80ah).
probabil tinea mai mult daca iarna trecuta nu o fortam cand mi s-au ars bujiile si am dat la automat pana am terminat bateria....si a stat multe zile fara curent in ea
acum mi-am cumparat o varta de 75ah ...e ok doar ca are alta dimensiune si nu sta exact in aceeasi pozitie. ma gendeam daca pe viitor gasest solite ca aia originala

User avatar
alex79
Posts: 586
Joined: 13 Sep 2009, 20:28
Auto: Kia Ceed 1.4 Best
Location: Bacau
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by alex79 »

Mici modificari:
Era vorba de Nevada 15 de fapt nu de Nevada 5.
"Capacitatea acumulatorului nu va trebui sa fie mai mica decat capacitatea minima de incarcare a redresorului dar nici mai mare decat cea maxima."
Cred ca ar fi util ca o mare parte din discutii sa fie postate intr-un subiect nou la Tips & tricks. Ceva de genul: Alegere baterie si incarcator. Cum hotaraste adminul.
Fratia Ceed-ului
ODO 101800 km
BC-05-YSL Kia Ceed Best 1.4, 109CP, NGK Iridium, Jante aliaj Dezent F/L 15"
Cauciucuri iarna Nokian WR D3 185/65/R15

User avatar
Billy
Posts: 403
Joined: 25 Apr 2008, 23:25
Auto: Kia Cee'd
Location: Constanta

Re: Baterie moarta

Post by Billy »

Azi mi-a "murit" bateria.
Imi pare rau, ca era lucru original, si trebuie sa o schimb cu altceva care nu o sa ma tina 4 ani jumate.
Cum unii au inca liber, nu am gasit magazin de piese in zona deschise.
Am apelat la un prieten care m-a pornit si m-am dus la DDman, dar si aici inchis.
Am ajuns la vecinii Selgros, care aveau in oferta Varta (Blue si Black) de la 270 lei cu 52A.
Mai gaseai Rombat si Foton start.
Am ales Rombat Champion (Tornada) la 50A.
Sper sa ma tina macar 2 ani..... si ca maine plec in concediu.
Kia Cee'd HB - 1.4 Best - Machine Silver - 2008 ~ 195000 km
Ford Ecosport - 1.5 Titanium - Blazer Blue - 2019 ~ 62000 km

criciu
Posts: 9
Joined: 03 Jan 2013, 17:17
Auto: Cee'd SW

Re: Baterie moarta

Post by criciu »

Sunt nou in club dar cititind acest topic m-am gandit sa va impartasesc si eu ceva din experienta mea de 4 ani (aproape) de utilizator de Cee'd Best GSL 1.4, 109 cp, 2009 - peronala
1. Precum stiti, cand opriti motorul, rama aprinse numai pozitiile. Dar daca, din intamplare, scoateti cheia din contact si coborati prin dreapta (n-aveti loc prin stanga) pozitiile raman aprinse (acestea se sting numai daca deschideti usa soferului). Deci e posibil, de la cateva zile de stat cu pozitiile aprinse, sa ramaneti fara baterie (norocul meu a fost c-am vazut seara si le-am vazut aprinse). Mentionez ca tot timpul merg cu faza scurta aprinsa si last sistemul kia sa mi le opresca cand cobor din masina.
2. Legat de Kia Asistenta - in August anul acesta, conducand Cee'd Best GSL 1.4 FL, 109 cp, 2010, (aprox 80.000km) - de servici - sa mi se opreasca motorul in intersectie. Dupa enenumarate incercari la automat am sunat la kia asistenta. Evident ca mi-a raspuns o tipa in limba engleza care mi-a cerut date de indentificare ale masinii si m-a intrebat daca am benzina, etc. Dupa 15 minute mi-a zis ca-mi trimite platforma. A venit c-am in 40 minute si ma transportat pana la Baneasa (mentionez c-am rama pe Iuliu Maniu dupa ce-am iesit dupa A1) fara nici un cost.
A doua zi am fost sunat ca masina este gata, in garantie si ca a fost de vina pompa de benzina.
Concluzie - totul a fost OK cu kia asistenata.
3. Legat de varianta FL - am avut si inca am probleme cu ambreiajul in marasarier. Am un zgomot/scartiit cand merg in marasarier. Dupa schimbarea ambreiajului in garantie, cam dupa doi ani de functionare (la care cei de la Kia Romania nu au fost surprinsi de defect), la 2-3 luni zgomotul a revenit. M-am dus inapoi la garantie si mi-au zis ca daca alet probleme n-am (gen patinare de ambreiaj sau zgomot in alte viteze) sa merg cu ea pana se va intampla. Am deja apoape un an in care cutia si ambreiajul merg OK in afara de acel zgomot.
Concluzie - cei care doriti sa va cumparati Cee'd FL SH sa evitati pentru ca aveti probleme cu amreiajul. Modelul anterior este mult mai fiabil - am ca masina personala de aproape 4 ani (aprox 55.000 km ODO) si n-am schimbat in garantie decat o deschiztoare us spate si bucsi bielete antiroliu - evident - in garantie.

criciu
Posts: 9
Joined: 03 Jan 2013, 17:17
Auto: Cee'd SW

Re: Baterie moarta

Post by criciu »

scuze mancatul literelor din postul anterior dar este din cauza ... vitezei

Dannyboy
Posts: 974
Joined: 07 Feb 2009, 16:03
Auto: Hyundai i30 1,6 CRDI
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by Dannyboy »

Interesanta expunere. Dar tot nu inteleg unde e bateria moarta. Spre ajutorul tau te anunt ca exista un topic cu Jurnale de bord, unde poti sa expui tot ce doresti despre masina dumitale. Postarea de mai sus s-ar incadra perfect.
Viața e ca un tren. Cel mai bine e la vagonul-restaurant.

User avatar
Billy
Posts: 403
Joined: 25 Apr 2008, 23:25
Auto: Kia Cee'd
Location: Constanta

Re: Baterie moarta

Post by Billy »

Billy wrote:Azi mi-a "murit" bateria.
Imi pare rau, ca era lucru original, si trebuie sa o schimb cu altceva care nu o sa ma tina 4 ani jumate.
Cum unii au inca liber, nu am gasit magazin de piese in zona deschise.
Am apelat la un prieten care m-a pornit si m-am dus la DDman, dar si aici inchis.
Am ajuns la vecinii Selgros, care aveau in oferta Varta (Blue si Black) de la 270 lei cu 52A.
Mai gaseai Rombat si Foton start.
Am ales Rombat Champion (Tornada) la 50A.
Sper sa ma tina macar 2 ani..... si ca maine plec in concediu.

Am revenit, ........ din concediu......., dar...
A 2-a zi cand sa plec, dupa ce am incarcat masina cu tot ce trebuia, inclusiv nevasta si copil, dau cheie siiiii, NIMIC.
Se stingeau toate luminile din bord si atat. Dai la vale cu a 2-a ......NIMIC.
Ia repede un cablu de pornit la baterie, adu masina nevestei...... cupleaza la baterie, las-o un pic sa se incarce (cu toate ca era noua), ......NIMIC. Cand dadeam cheie, se stingeau toate prin bord, parca se scurgea curentu' undeva....in pamant!!!!
Ce sa fie, ce sa fie. Poate am un consumator mare, poate o fi alternatorul........
M-am dus la mecanicu' de cartier, la care apelasem odata cu masina sotiei si l-am adus la locul faptei, ca nici frana nu mai mergea, de am oprit-o cu aia de mana.
S-a uitat ce s-a uitat, am schimbat bateria cu cea de pe Fiesta sotiei, ca tot de 50A era, nimic.
A verificat plusul, a verificat minusul, ..... nu face masa pe minus zice omu'.
Shunt-eaza minusul cu cheia de 12 si cand dau, MERGE. Domnle e cablul intrerupt pe minus.
Eu zic ca n-am umblat, ca masina e "noua", plus a cablul era cam gros si parea izolat ca lumea.
Mergem la service sa o rezolvam. Scoate cablul cu probleme, il verifica. Nu e intrerupt.
Cablul e prins de masa (caroserie) cu un fel "papuc". Il curata cu smirghel, da si pe locul de contact pe caroserie, monteaza si cheie. MERGE. Domnle' era contact imperfect, nu facea masa decat prin surub, nu prin papuc.
Dupa opriri/porniri repetate, e totul in regula.
Am luat nevasta si copilu' si am plecat ca m-a apucat noaptea pana la munte.
M-am rugat tot drumu sa nu ma lase pe undeva bateria, dar n-au mai fost probleme cu toate ca noaptea au fost si -15'C.

Am mai zis io undeva pe un topic, ca urmatoarea masina va fi japoneza, ca si coreeni m-au cam dezamagit.
Kia Cee'd HB - 1.4 Best - Machine Silver - 2008 ~ 195000 km
Ford Ecosport - 1.5 Titanium - Blazer Blue - 2019 ~ 62000 km

User avatar
ruse_lau24
Posts: 55
Joined: 17 Nov 2008, 21:20
Auto:
Location: BUCURESTI

Re: Baterie moarta

Post by ruse_lau24 »

Am probleme cu bateria stie cineva daca merge incarcata pe redresor (bateria fiind originala , adica uscata fara acid cum erau cele vechi la care se putea completa acidul si incarca...) pana una alta mi-a dat cineva o CARANDA de 55amperi, vreau sa stiu pt ca o are de 1 an si mi-a spus ca daca o vreau mi-o vinde (nu dealta dar sa nu o cumpar degeaba atata timp cat asta originala ar mai merge incarcata)

Fac o mica paranteza sa va spun ca am sunat la reprezentanta la KIA de frica sa nu se intample ceva daca pun bateria de 55Ah in locul celei de 45Ah , mi-am revenit cand mi-au spus ca nu au baterie de 45 Ah dar pot sa-mi ofere de 63Ah care sunt pe CEE'D ul diesel ....

Multumesc anticipat si astept un raspus
KIA CEE' D SW BEST 1.4 109 CP Pewter beige
ODO: 76000 km

victor77
Posts: 12
Joined: 10 Jan 2013, 19:24
Auto: ceed

Re: Baterie moarta

Post by victor77 »

e 190 de lei o baterie pentru ceed. un plin e 270 de lei....

sa schimbi bateria odata la 4 ani nu cred ca mori... daca da, vinde masina asta, ca nu ti-o permiti.

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”