DIY (Do It Yourself)

Cum se rezolvă diverse probleme
Post Reply
dan braescu
Posts: 42
Joined: 27 May 2012, 17:40
Auto: Cee'd 1,4 best
Location: TARGU JIU

Re: DIY (Do It Yourself)

Post by dan braescu »

schimbare stergatoare kia ceed

D4OTzu
Posts: 99
Joined: 06 Jul 2007, 21:19
Auto:
Location: Targu Jiu
Contact:

Re: DIY (Do It Yourself) Inlocuire antigel

Post by D4OTzu »

Schimbare antigel KIA CEED 1,4 benzina. Nu se schimba imediat dupa ce ati mers cu masina deoarece este fierbinte si sub o anumita presiune - se lasa masina oprita o jumatate de ora sa se raceasca lichidul. Se deschide capota. Se identifica in stanga vasul de antigel, se deschide capacul, se goleste cu ajutorul unui furtunas(ATENTIE! Nu trageti direct lichidul prin furtun cu gura -ESTE LETAL INGERAT. iIntroduceti capatul de jos intr-o sticla de plastic si trageti aerul din sticla astupand gatul sticlei pana ce lichidul intra pe furtun.). In partea dreapta se desface capacul oval metalizat din partea de sus a radiatorului(pe care scrie atentie, nu deschide cand este fierbinte)-se rasuceste spre stanga, iar cand se termina cursa se apasa putin pe el si se continua rasucirea pana se indeparteaza. In partea de jos stanga a radiatorului exista un robinet(buson fluture) de plastic care se desface desfiletandu-l spre stanga, pana ce incepe sa curga lichidul(se poate desuruba total). Se colecteaza antigelul vechi intr-un recipient care poate sa intre sub masina(un lighean). Dupa incetarea curgerii se sufla cu putere aer in instatie prin partea dreapta sus a radiatorului, unde am desfacut capacul pana ce nu mai curge nimic. in total la mine am colectat apx. 4,5 litri lichid, in vas avand lichidul la limita inferioara. Se infileteaza(se strange) busonul robinetului la loc(stanga jos), se prepara amestecul 50/50% antigel concentrat + apa distilata (apx. 5 litri 2,5 antigel, 2,5 apa distilata/demineralizata) si se umple instalatia prin partea dreapta sus radiator(orificiul de sub capacul metalizat), pana la umplere completa. Se porneste motorul, se lasa sa functioneze 2-3 min. se mai completeaza daca mai intra si se inchide capacul la loc. Se adauga si in vas pana la limita maxima. Se inchide capacul vasului. Se merge cu masina si a doua- a treia zi se mai completeaza cu lichid nou daca nu a intrat toata cantitatea. Am inteles ca volumul total de lichid este in jur de 5,5 litri, dar noi acasa nu vom reusi sa-l scoatem probabil pe tot din instalatie. Succes! si nu va mai lasati manipulati de serviceuri care pe langa ca iti ia o gramada de bani, iti mai strica si iti mai inlocuiesc ce ai bun pe masina. Foarte usor se schimba si uleiul si filtrele. Bafta! Romanul se pricepe la multe de cand tot este furat...
ImageCEE'D 1.4 GSL LX MT-Best machine silver, din 26.sept.2007

User avatar
Caralumba
Posts: 725
Joined: 18 Aug 2012, 04:37
Auto: Cee'd 1,4 BEST GSL,Piston Grey
Location: Bucuresti

Re: DIY (Do It Yourself)

Post by Caralumba »

Scuzati-mi ignoranta dar este prima data cand vad asa ceva : mi-am cumparat de la amicul Ali o "chestie" pentru verificarea calitatii lichidului de frana si......surpriza cand am desfacut capacul vasului pentru lichid, acolo este o sita cu rama de plastic care se invarte dar nu iese afara.
Imi este frica sa o fortez sa nu sparg rama de plastic. A scos cineva ? Cum se procedeaza?
Multumesc anticipat.
Fair day, be well !
Image

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: DIY (Do It Yourself)

Post by Nesta3 »

Asa e si la mine.Cred ca poti face o parghie cu o surubelnita sau ceva de plastic si ar trebui sa iasa.Nu am stat acum sa experimentez, ca nu aveam timp.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
Caralumba
Posts: 725
Joined: 18 Aug 2012, 04:37
Auto: Cee'd 1,4 BEST GSL,Piston Grey
Location: Bucuresti

Re: DIY (Do It Yourself)

Post by Caralumba »

Multumesc mult.......mai astept.....ca mi-e frica sa nu stric.
Fair day, be well !
Image

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: DIY (Do It Yourself)

Post by BAU »

Sa stii ca nu am lipsit deloc . Nu am mai dat raspunsuri pentru ca cele mai multe intrebari se refera la Sportage-uri si la CEED 2-3 care nu imi sunt familiare .

In privinta a ceea ce intrebi tu , habar nu am , nu am umblat niciodata acolo .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: DIY (Do It Yourself)

Post by Ogy »

Cu surubelnita si patent au scos sita aia cei de la Mit (sau cel putin au incercat). Am cel putin 6 schimburi de lichid la activ...
Caut service cu pompa vid pt urmatorul schimb (IMG e cam departe Mit n-are)

User avatar
Caralumba
Posts: 725
Joined: 18 Aug 2012, 04:37
Auto: Cee'd 1,4 BEST GSL,Piston Grey
Location: Bucuresti

Re: DIY (Do It Yourself)

Post by Caralumba »

Multumesc mult Domnilor.
Fair day, be well !
Image

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”