Frana de motor sau scoaterea la punctul mort ?

Cum se rezolvă diverse probleme
Post Reply
liviu_sk8
Posts: 37
Joined: 04 Jul 2007, 21:47
Auto:
Location: BACAU
Contact:

Frana de motor sau scoaterea la punctul mort ?

Post by liviu_sk8 »

Am observat ca in frana de motor consumul instant afisat pe CB este zero... iar la scoaterea pe liber consumul este intre 1 si 3%.
Cum este mai bine sa protejam motorul si cutia de viteze ?
cee'd 1.4 cvvt , best , kompass blue

MihaiM
Posts: 871
Joined: 04 Jun 2007, 10:11
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by MihaiM »

In primul rand, pt siguranta traficului, nu se recomanda mersul cu masina scoasa din viteza (mai ales la vale). Apoi, banuind ca te referi la decelerarile de dinaintea semafoarelor, nu cred ca are asa mare importanta nici pt motor nici pt cutie cum incetinesti. Uneori o scoti mai devreme alteori mai tarziu. Important este sa n-o dai in extreme adica s-o lasi pe liber de la cateva sute de metrii sau sa abuzezi de frana de motor (turatie prea mare, eliberarea brusca a ambreiajului) caz in care transmisia ambreiajul si sincroanele cutiei pot fi afectate. Cred ca daca lasi masina sa incetineasca pana ce viteza este prea mica pt treapta in care te aflii iar apoi o lasi pe liber si folosesti frana de serviciu este bine. Acum depinde si cum te obliga situatia din trafic sa faci.

Mai important este cum folosesti motorul si cutia in restul timpului. Subturarea, accelerarile bruste si dese, schimbatul vitezelor ca la curse, sunt mult mai daunatoare.

Referitor la consum, in frana de motor acesta este zero intrucat alimentarea este taiata complet. Multi isi vor pune intrebarea cum de merge motorul daca nu consuma gram de benzina: inertia masinii este suficienta pentru a invarti motorul si componentele lui cum ar fi alternatorul, pompa de apa, etc, fara a fi nevoie de detonatie ca in cazul relantiului.

vlady_b
Posts: 211
Joined: 15 May 2007, 20:09
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by vlady_b »

ECO driving-ul de la Volvo recomanda sa folosesti cat mai mult frana de motor. Eu folosesc frana de motor, zic ca-i ajunge masinii cat sta la ralanti la semafoare.
Kia RIO 1.4
Image

User avatar
scubli
"ambiguus"
Posts: 3644
Joined: 16 Dec 2007, 14:56
Auto:
Location: Oradea si/sau Sighetu Marmatiei
Contact:

Post by scubli »

Cat mai mult posibil frana de motor, chestie recomandata de multi mecanici, constructori de masini si etc.
Franarea in timp ce masina este scoasa la punctul mort nu este recomandata.

Cat tine de consumul de 0l/100km in timpul decelerarii in viteza m-am contrazis cu multa lume...
Am incercat sa le explic ca din inertie motorul inca funtioneaza si angreneaza la randul lui si cutia de viteze. Dar multi au tinut-o pe a lor: "Cum sa mearga masina fara benzina ?!".

MihaiM
Posts: 871
Joined: 04 Jun 2007, 10:11
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by MihaiM »

Frana de motor nu e tot una cu decelerarea in viteza. Frana de motor este atunci cand pedala este apasata mai putin decat ar trebui pentru turatia respectiva.

vlady_b
Posts: 211
Joined: 15 May 2007, 20:09
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by vlady_b »

@mihai Sincer nu inteleg ce ai vrut sa zici....

Am gasit pe google ceva:
Utilizati frana de motor. Aceasta se obtine prin trecerea intr-o treapta de viteze inferioara. ATENTIE: daca turatia motorului in treapta superioara este ridicata, in treapta inferioara o idee buna ar sa accelerati la debreiere, urmand sa eliberati progresiv acceleratia. In cazul in care diferentele de turatie sunt foarte mari masina poate derapa.

Cred ca asta ai vrut sa zici, dar era cu titlu de atentie.....
Kia RIO 1.4
Image

liviu_sk8
Posts: 37
Joined: 04 Jul 2007, 21:47
Auto:
Location: BACAU
Contact:

Post by liviu_sk8 »

Multumesc pt sfaturi!
cee'd 1.4 cvvt , best , kompass blue

manucu01
Posts: 722
Joined: 02 Aug 2007, 20:33
Auto:
Location: Iasi

Post by manucu01 »

in orice situatie e mai bine sa mergi in frana de motor decat pe liber. oricum, inca nu a murit nimeni din asta :)
Cee'd 1,4 LX BEST black pearl IS-&9-MFM - 250000km
Opel Mokka 4x4, 1.4l 140CP
jurnal de bord: viewtopic.php?t=1126

MihaiM
Posts: 871
Joined: 04 Jun 2007, 10:11
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by MihaiM »

@vlady: faceam referire la postul lui @scubli. Voaim sa spun ca doar pentru ca masina este in viteza si decelereaza, nu inseamna neaparat ca e in frana de motor. Ma gandeam ca poate d-aia s-a contrazis cu lumea: el se gandea la frana de motor iar ei doar la decelerare (poti doar sa ridici putin piciorul sa pierzi din viteza, nu neaprat sa-l iei de tot de pe pedala sau masina a incetinit atat de mult incat intra in regim de relanti). In fine.....nuante. Iar ca tot veni vorba, ma gandesc acum ca poate unii au masini pe carburator, la care nu e valabila treaba cu consumul zero.

Oricum e valabil si ce ai gasit pe google.

User avatar
scubli
"ambiguus"
Posts: 3644
Joined: 16 Dec 2007, 14:56
Auto:
Location: Oradea si/sau Sighetu Marmatiei
Contact:

Post by scubli »

MihaiM wrote:Frana de motor nu e tot una cu decelerarea in viteza. Frana de motor este atunci cand pedala este apasata mai putin decat ar trebui pentru turatia respectiva.
Citeste mai atent te rog.
Nu am zis ca e acelasi lucru, ci ca e recomandata de multa lume frana de motor (frana de picior doar cand e nevoie). Pe cand in a 2-a idee am explicat cum e cu consumul la o decelerare mai lenta , nu am spus ca e frana de motor.

catalin2804
Posts: 241
Joined: 16 May 2007, 00:09
Auto:
Location: Suceava

Post by catalin2804 »

cand mergi cu frana de motor nu se taie alimentarea cu benzina, dar consuma ff putin undeva pe la 0,1-0,3. Este recomandata frana de motor si pt discurile de frana, pt ca nu vei utiliza frana asa de mult si le vei prelungi viata. Pt mai multe detalii poti citi si manualul masini pt ca vei gasi multe chestii interesante.
Cee'd 1.4 So Red Ltd. Edition

User avatar
GOvidiu
Posts: 330
Joined: 20 May 2007, 08:30
Auto:
Location: Constanta

Post by GOvidiu »

scubli wrote: Cat tine de consumul de 0l/100km in timpul decelerarii in viteza m-am contrazis cu multa lume...
Am incercat sa le explic ca din inertie motorul inca funtioneaza si angreneaza la randul lui si cutia de viteze. Dar multi au tinut-o pe a lor: "Cum sa mearga masina fara benzina ?!".

Nu are cum sa fie consumul 0l/100km. Cat timp motorul este in functiune exista un consum de carburant chiar daca CB arata 0l/100km.
Kia Cee'd 1,4 base+ Piston grey
Dauna totala 2010

User avatar
scubli
"ambiguus"
Posts: 3644
Joined: 16 Dec 2007, 14:56
Auto:
Location: Oradea si/sau Sighetu Marmatiei
Contact:

Post by scubli »

GOvidiu wrote:Nu are cum sa fie consumul 0l/100km. Cat timp motorul este in functiune exista un consum de carburant chiar daca CB arata 0l/100km.
Chiar nu am chef iarasi :|
Doar o chestie iti spun, daca ma crezi bine, daca nu ma crezi, tot bine.

Din momentul in care ridici piciorul de pe acceleratie pana in momentul cand masina ajunge la turatia de relantii merge strict din inertie, moment in care motorul angreneaza si cutia de viteze tot din inertie, asa ca motorul nu mai consuma deloc benzina.

De fapt, parerile nu se discuta.
Nu te voi contrazice, dar nici nu voi renunta la ceea ce stiu eu, fiecare cu ale lui. ;)

ida01ro
Carcotas Sef
Posts: 1720
Joined: 11 Jun 2007, 19:05
Auto:
Location: bacau
Contact:

Post by ida01ro »

scubli wrote:Chiar nu am chef iarasi :|
Doar o chestie iti spun, daca ma crezi bine, daca nu ma crezi, tot bine....
Nu te voi contrazice, dar nici nu voi renunta la ceea ce stiu eu, fiecare cu ale lui. ;)
scuze, dar ce dispute aiurea!

ca sa te lamuresti singur, mergi undeva unde este o panta, opreste masina si motorul...si lasa cheia in contact (sa nu se blocheze volanul !! ) apoi lasa masina sa o ia la vale, scoasa din viteza..cand ajunge pe la 30-40 km/h..fara sa pornesti motorul , baga in viteza ...a 5-a sa zicem si ia piciorul de pe ambreiaj!! abia atunci ai sa pricepi ce inseamna sa nu intre benzina in cilindri, pe bune ! :P

bafta!

PS: daca chiar faci experimentul, sa fii atent ca la faza asta nu ai nici servofrana nici servodirectie!!
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?

manucu01
Posts: 722
Joined: 02 Aug 2007, 20:33
Auto:
Location: Iasi

Post by manucu01 »

ida01ro, in afara de socul necesar pentru scoaterea din starea de repaos a tuturor componentelor motorului in situatia descrisa de tine, vei observa ca decelerarea masinii este identica cu situatia in care se merge cu consum 0 in frana de motor. este exact aceeasi situatie, in care tot ce inseamna elemente cinematice sunt puse in miscare de catre energia cinetica si potentiala a masinii, transmisa prin roti, nu de energia termica produsa prin arderea combustuibilului. e o explicatie fizica simpla si logica, si nu-mi dau seama de ce nu e pe larg acceptata ca atare. :)
Cee'd 1,4 LX BEST black pearl IS-&9-MFM - 250000km
Opel Mokka 4x4, 1.4l 140CP
jurnal de bord: viewtopic.php?t=1126

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”