Racord flexibil esapament de unde?

Cum se rezolvă diverse probleme

Moderator: BAU

Post Reply
sender78
Posts: 857
Joined: 10 Dec 2008, 12:39
Auto: Kia Ceed
Location: Bucuresti

Re: Racord flexibil esapament de unde?

Post by sender78 » 29 Jun 2016, 21:36

Cu scuzele de rigoare, daca ne luam dupa cei din service Kia.....nu am ajunge departe.
Kia Cee'd 1.4 GSL
Piston Grey


Image

BAU
Moderator General
Posts: 2471
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Racord flexibil esapament de unde?

Post by BAU » 30 Jun 2016, 17:50

@dox : masurat chiar acum pe piesa, ar fi cam 221x45mm
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 102.000,00 km

dox
Posts: 286
Joined: 23 Jul 2008, 10:37
Auto: Kia Cee'd 1.4 gsl
Location: Bucuresti

Re: Racord flexibil esapament de unde?

Post by dox » 01 Jul 2016, 14:22

@bprodan

Eu ma refeream doar la partea flexibila din ansamblalul racordului flexibil.

@BAU

Merci de info.
ODO: 100000km din 06.2008

dox
Posts: 286
Joined: 23 Jul 2008, 10:37
Auto: Kia Cee'd 1.4 gsl
Location: Bucuresti

Racord flexibil esapament de unde?

Post by dox » 01 Jul 2016, 17:17

Am achizitionat un racord universal. Aveti vreo recomandare pe unde as putea sa-l sudez? Mi s-a cerut 150 ron si mi se pare cam mult...
ODO: 100000km din 06.2008

BAU
Moderator General
Posts: 2471
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Racord flexibil esapament de unde?

Post by BAU » 01 Jul 2016, 17:43

Depinde in ce zona stai .

Sunt multe ateliere specializate pe suduri tobe esapament . Unul este in Ghencea langa stadion , altul in Fizicienilor , aproape de centrala termica , altul este la intrarea pe Bd . Basarabia pe dreapta , altul este la iesire din Basarabia , langa Uzina 23 August .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 102.000,00 km

flendurica
Posts: 30
Joined: 21 Jan 2008, 13:36
Auto:

Re: Racord flexibil esapament de unde?

Post by flendurica » 10 Dec 2016, 08:43

In iasi unde se poate schimba racordul flexibil mai elegant? Din poze se vede ca are doua flanse, de ce se intervine cu sudura ca nu inteleg?
KIA CEE'D, Mars Red, 1.4 GSL LX BEST

BAU
Moderator General
Posts: 2471
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Racord flexibil esapament de unde?

Post by BAU » 10 Dec 2016, 10:22

Pe flansele care se recupereaza , se sudeaza doar partea flexibila.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 102.000,00 km

flendurica
Posts: 30
Joined: 21 Jan 2008, 13:36
Auto:

Re: Racord flexibil esapament de unde?

Post by flendurica » 10 Dec 2016, 22:18

BAU wrote:Pe flansele care se recupereaza , se sudeaza doar partea flexibila.
Tot nu inteleg. Daca racordul are cele doua flanse (cum se vede in poze) de ce se intervine asupra racordului prin taierea celor doua flanse si nu se foloseste produsu integral stiind ca sudura este mai expusa la coroziune?
KIA CEE'D, Mars Red, 1.4 GSL LX BEST

BAU
Moderator General
Posts: 2471
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Racord flexibil esapament de unde?

Post by BAU » 10 Dec 2016, 23:05

Racordul elastic nou , din fabrica , " original " este tot sudat de cele doua flanse , si nu se corodeaza la suduri .

Un racord elastic nou " original" , in service de reprezentanta, costa ca 1.000-1.300 lei (era acum vre-o 2 ani cand am intrebat eu - intre timp or mai fi scazut si ei pretul , poate ).

Doar racordul elastic costa in jur de 80 lei , cu sudura si montaj te duce pe la 250-300 lei .

Dar acum se gasesc pe piata gata confectionate " ca din fabrica " tot pe la acest pret si nu tin mai putin ca cele originale.

Ai inteles :D
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 102.000,00 km

flendurica
Posts: 30
Joined: 21 Jan 2008, 13:36
Auto:

Re: Racord flexibil esapament de unde?

Post by flendurica » 11 Dec 2016, 23:12

BAU wrote:Racordul elastic nou , din fabrica , " original " este tot sudat de cele doua flanse , si nu se corodeaza la suduri .

Un racord elastic nou " original" , in service de reprezentanta, costa ca 1.000-1.300 lei (era acum vre-o 2 ani cand am intrebat eu - intre timp or mai fi scazut si ei pretul , poate ).

Doar racordul elastic costa in jur de 80 lei , cu sudura si montaj te duce pe la 250-300 lei .

Dar acum se gasesc pe piata gata confectionate " ca din fabrica " tot pe la acest pret si nu tin mai putin ca cele originale.

Ai inteles :D
Ok, am inteles. Nedumerirea era in faptul ca diferenta de pret intre cele doua variante e destul de mica. Voi alege piesa intreaga!
KIA CEE'D, Mars Red, 1.4 GSL LX BEST

vcranganu
Posts: 3
Joined: 30 Jan 2017, 22:51
Auto: Kia ProCEED 1.4

Re: Racord flexibil esapament de unde?

Post by vcranganu » 30 Jan 2017, 23:02

Salut!

Nu/i joaca cu acest racord. La mine s/a rupt, n/am banuit nimic si mi/a dat un incendiu in comp. motor. Din fericire, nu s/a deteriorat si altceva, dar s/a lasat cu pompieri. Am avut un indiciu, dar nu am stiut cum sa/l interpretez> s/a activat avertismentul CHECK. Incendiul a intervenit cam la o saptamana dupa.
Voi folosi sfaturile de pe acest forum pentru a/l inlocui cat mai optim cu putinta.

BAU
Moderator General
Posts: 2471
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Racord flexibil esapament de unde?

Post by BAU » 31 Jan 2017, 10:56

PAREREA MEA : Cred ca este pur si simplu o coincidenta si incendiul este posibil sa fi plecat din alta parte .

Martorul Check nu ar trebui sa fie influentat de defectarea racordului elastic.

Martorul Check se aprinde daca sunt probleme la catalizator ori acesta este situat inaintea racordului flexibil .

Racordul elastic chiar daca se fisureaza , prin constructia lui scapa gaze este adevarat destul de incinse , dar nu flacara deschisa .

Racordul flexibil se afla situat exact sub caseta de directie , ar fi prima care ar fi afectata ( asa a fost ?)

In alta ordine de idei , daca racordul flexibil ar fi fisurat rau , incat sa scape gaze de ardere fierbinti , zgomotul de evacuare ar fi asa de puternic incat nu ai putea sta in masina , ar fi trebuit sa te sesizezi inainte .

EXPERIENTA PERSONALA: Cand s-a fisurat racordul meu flexibil , nu mi-am dat seama decat in momentul cand am pus mana pe el si am simtit la mana presiunea de gaze scapate , in rest era doar zgomotul specific .

Esti convins ca de acolo a plecat incendiul ?, nu de altceva dar dupa cum spui si tu trebuie sa fim cu totii atenti la asa ceva .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 102.000,00 km

vcranganu
Posts: 3
Joined: 30 Jan 2017, 22:51
Auto: Kia ProCEED 1.4

Re: Racord flexibil esapament de unde?

Post by vcranganu » 31 Jan 2017, 21:24

Esti convins ca de acolo a plecat incendiul ?, nu de altceva dar dupa cum spui si tu trebuie sa fim cu totii atenti la asa ceva .



Revin cu clarificari si apreciez acest post din care am retinut ultima fraza.

S/a dovedit ca nu a fost de la racordul flexibil. Pe rampa, aceiasi experti care consultasera auto ieri seara au constatat ca racordul era perfect. Pentru elucidare s/a recurs la un test. Intrucat functiona sistemul electric si nu fusesera afectate conducte de combustibil, au pornit motorul si au asteptat cu extinctoarele in mana.
Dupa cca 5 minute, catalizatorul a inceput sa capete tente rosietice in unele zone. Dupa alte 5 minute a fost evident ca acesta, catalizatorul, s/a inrosit si mai mult a.i. ar fi putut aprinde pasla izolatoare de pe separatia dintre comp motor si habitaclu.
Precizez ca incendiul a fost localizat la aceasta componenta, in partea cea mai apropiata de pasla (sau cum s/o chema). Arderea a fost mocnita, dar suficienta cat sa scoata mult fum cand masina a ajuns in parcare. Pana acolo, fumul se disipa... deh.

Asadar, asta a fost, dar cauza este alta.
La tester , in service de data asta, motorul mergea in doi cilindri, toate bujiile erau decalibrate si doua bobine arse.
Ipoteza este acum ca cei doi cilindri morti aruncau benzina in talaizator si acolo continua arderea acesteia, cu toate efectele descrise. Pare verosimil si ne vom convinge maine, cand schimbam si bobinele. Speranta este ca platina din catalizator sa nu se fi topit. Desi punctul este pe 1700 gradeC, ramane posibil sa se fi dezvoltat concentrari de caldura in anumite zone. Dupa cum se inrosise, temp ext era in jurul a 1000 gradeC.

Promit sa va tin la curent cu evolutiile.
Pana acum, o lectie> verificati bujiile din cand in cand si testati aprinderea la fel. Nu ca mine, abia acum, la 92.000 Km.

BAU
Moderator General
Posts: 2471
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Racord flexibil esapament de unde?

Post by BAU » 31 Jan 2017, 22:06

Este explicatia corecta .

Acesta este si motivul pentru care s-a aprins martorul " Check"

In catalizator nu mai era amestecul corect de gaze arse.

Atentie : la cum spui tu ca se prezinta , cred ca numai cu putin noroc catalizatorul mai este bun .

Daca dupa reparatie mai sesizezi aprinderea martorului inseamna ca este compromis catalizatorul .

Desi este foarte scump , se poate gasi mai ieftin la dezmembrari . Sa speram ca nu se va ajunge acolo .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 102.000,00 km

vcranganu
Posts: 3
Joined: 30 Jan 2017, 22:51
Auto: Kia ProCEED 1.4

Re: Racord flexibil esapament de unde?

Post by vcranganu » 01 Feb 2017, 11:54

[quote="BAU"]Este explicatia corecta .

Am dat deja sfoara, desi mai sper. Astazi vin bobinele si vom vedea.
Multumesc si bafta tuturor posesorilor!

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests