Apa in portbagaj

Cum se rezolvă diverse probleme
BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Apa in portbagaj

Post by BAU »

In aceasta situatie , verifica cu atentie etansarea lampilor spate apoi chederul de la Hayon.
Eventual adu-ti aminte daca nu cumva ai mers pe ploile aceastea cu viteza , pe drumuri acoperite cu apa , situatie cind trebuie verificate bine totusi, dopurile de scurgere .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

Ursulake1
Posts: 141
Joined: 30 Sep 2008, 08:59
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Apa in portbagaj

Post by Ursulake1 »

Bau, care sunt dopurile de scurgere ? Sau cum arata ? :)

Am avut si eu apa in spatiul rotii de rezerva, si am constant "apa" in portbagaj din cauza stopurilor. Chederele stopurilor sunt foarte proaste / moi si permit acumularea de praf / frunze / betisoare sub ele, apoi apa se infiltreaza in stopuri intr-o mica scobitura iar daca aia se umple pe urma cel mai probabil o ia in jos spre spatiul rotii de rezerva.

Eu am schimbat prima data chederele alea dupa un an si un pic de cand am luat masina, dl Stefan de la IMG s-a uitat stramb la apa aia din stopuri, ca m-am dus cu ele pline :)). Dupa un an si ceva a aparut aceeasi problema ... numai ca nu au mai fost schimbate chederele pe garantie de data asta, tot la IMG. Le-am lasat asa, dar cu ploile din ultima perioada, mirosul de hoit ma forteaza sa fac o nefacuta si sa umplu de silicon spatiul ala.

Numai bine
Kia Cee'd 1.4 GSL MT BEST Piston Gray

bogdan-alin
F.B.I
Posts: 778
Joined: 12 Nov 2008, 22:08
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Apa in portbagaj

Post by bogdan-alin »

dopurile sunt exact sub roata de rezerva. poate ma ajuti si pe mine cu o poza ca nu am detectat pe unde se infiltreaza apa.

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Apa in portbagaj

Post by BAU »

@Ursulake1 : Da , dopurile sunt sub roata de rezerva . Sunt niste dopuri rotunde negre. Daca le scoti , trebuie cu mare atentie sa fie puse la loc , sa etanseze perfect . Sunt foarte rare cazurile sa intre apa pe acolo ( dar nu imposibil) .Sunt folosite mai ales sa scoti apa din portbagaj. Daca nu etanseaza bine , mai degraba o sa intre pe acolo praful.
Dar mai degraba ar putea intra apa pe la stopuri unde garnitura de etansare este cam subtire si poate chiar crapa, in timp.
Ar fi varianta lipirii cu silicon dar nu stiu daca ar fi cea mai corecta.
S-ar putea sa etanseze in viitor dar nu se stie ce se va intimpla daca va trebui sa desfaci ulterior stopurile.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

Ursulake1
Posts: 141
Joined: 30 Sep 2008, 08:59
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Apa in portbagaj

Post by Ursulake1 »

Dai jos panourile laterale ca sa ai acces la becurile stopurilor, si acolo ai 4 piulite care iti tin stopul.
Dupa ce le-ai dat jos, impingi stopul in exterior si o sa vezi atunci chederul despre care iti povesteam, e facut dintr-un fel de spuma cu burete :) O sa-ti dai imediat seama care e, dupa jeg :))
Cel mai simplu mod de a verifica daca pe acolo iti intra apa, dai jos panoul si bagi degetele prin stop dupa o ploaie. Sau pui tu furtunul cateva minute pe haion si aia e.

BAU poti rezolva cumva cu siliconul, astfel incat sa nu-ti lipeasca stopul de caroserie. Prima rezolvare care mi-a venit in minte ... banda adeziva de hartie data pe marginile stopului care stau pe caroserie si intra in contact cu siliconul.
E o varianta din topor, stiu .. Dar ceva trebuie facut, din moment ce chederele alea sunt proaste rau si nici nu le gasesti peste tot, trebuie sa le cumperi de la Kia si stim cu totii ce preturi au pentru nimicurile astea ...
Kia Cee'd 1.4 GSL MT BEST Piston Gray

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Apa in portbagaj

Post by BAU »

@Ursulake1 : Corecta treaba cu siliconul .
Dar ar mai fi o varianta ptr. cei carora le place tehnica.
Se gasesc o multime de materiale acum in comert, de toate felurile, care sa fie asemanatoare sau identice cu materialul din care este facuta garnitura originala. . Se poate taia o garnitura noua , dupa modelul original .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”