Sfaturi pentru incepatori si nu numai.... (cum sa conduci)

Cum se rezolvă diverse probleme
Post Reply
silvius
biciclistu
Posts: 69
Joined: 13 Apr 2008, 18:41
Auto:
Location: Bucuresti

Re: ABS hiperreactiv sau normal?

Post by silvius »

Lasa, vineri o sa ninga.
Merida HFS2000 XT SLX LX AVID ROCKSHOX
Kia Ceed Best 1.4 GSL Oil Blue

cmg_george

Re: ABS hiperreactiv sau normal?

Post by cmg_george »

[-o< [-o< [-o<

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: ABS hiperreactiv sau normal?

Post by quelloo »

Am si io o problema cu ABS-ul asta. Am fost la munte saptamana asta si am avut parte de f multa zapada inclusiv pe DN1. Problema e ca ABS-ul n-a intrat niciodata si la iesirea din sinaia chiar am avut nevoie. Eventual am bagat-o in bordura ca sa o opresc.mergeam cu 20 km/h in spatele altei masini cam la 20-25 m distanta si cand am vazut ca opreste am incercat sa pun frana blocandu-se rotile. A fost sanie la faza asta.
Intrebarea mea: trebuie sa depasesc o anumita viteza sa intre ABS? (mare porcarie daca asa e)
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

bogdan_o
Posts: 41
Joined: 12 Jan 2009, 17:27
Auto:

Re: ABS hiperreactiv sau normal?

Post by bogdan_o »

Din cate stiu eu ABS-ul nu are o viteza minima de activare. Cel putin la mine (nu am Kia) a intrat si la 15 km/h si la 60 km/h.

Totusi in situatia in care pe jos e polei degeaba se activeaza ABS-ul pentru ca masina e posibil sa nu mai poata fi oprita.

Sfatul meu e investesti niste bani in niste cauciucuri de iarna. Mi se pare un gest de mare curaj sa mergi la munte, mai ales in perioada asta cu cauciucuri de vara.

Joco
Posts: 709
Joined: 14 Feb 2008, 00:06
Auto:

Re: ABS hiperreactiv sau normal?

Post by Joco »

Exista o viteza minima sub care ABS-ul nu poate functiona(15-18km/h). Aceasta valoare este programata si tine de procesele ce guverneaza intreg sistemul ABS ( integrarea si compararea semnalelor de la cele patru roti).

Joco
1,6GLS/AT+opționale MARS RED CV 04 PCL
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624

NoLimyt
Posts: 15
Joined: 14 Feb 2009, 23:53
Auto: kia cee'd sw
Location: Constanta

Re: ABS hiperreactiv sau normal?

Post by NoLimyt »

eu cred ca e normal sa intre ca nebunu deaia e pus sa te ajute cand simte ca e nevoie....da cum e cu AFU....are sau nu? :D

CMGeorge
Posts: 82
Joined: 18 Mar 2008, 23:38
Auto:
Location: Tirgu Mures
Contact:

Re: ABS hiperreactiv sau normal?

Post by CMGeorge »

Caucuce de vara, frana, pot zice putin "de urgenta" (sambata asta) masina oprita, distanta scurta, nici urma de ABS, nici urma de alunecat.

Tot aceasi configuratie... 20..30 km/h. Nu am avut nevoie sa franez de urgenta... zapada+gheata. ABS-ul a intrat. ne avand nevoie de oprire, am tinut pedala apasata. A franat pana la 0, ABS-ul actionand continuu.
Kia Cee'd sw 1.4 Best Machine Silver.
Incheiere acte dealer: 12 Aprilie 2008
Achitare avans: 23 Aprilie 2008
Comanda: 25 Aprilie 2008
Serie sasiu: 3 Iunie 2008
Livrare: "pe la sfarsitul lui iunie" 2008
Re-Comandat: 25 iunie 2008
Livrat: 6 Septembrie 2008
Prima mea intalnire cu masina:2 Decembrie 2008

ida01ro
Carcotas Sef
Posts: 1720
Joined: 11 Jun 2007, 19:05
Auto:
Location: bacau
Contact:

Re: ABS hiperreactiv sau normal?

Post by ida01ro »

CMGeorge wrote:Caucuce de vara, frana, pot zice putin "de urgenta" (sambata asta) masina oprita, distanta scurta, nici urma de ABS, nici urma de alunecat....
...pai daca nu erau conditii de alunecat (adica roata masinii nu a avut tendinte de blocare) e firesc ca ABS sa nu intre in actiune!

OT (...si nu prea, pt ca TCS interactioneaza cu ABS): cine doreste sa citesca un pik (mai mult ! :) )despre TCS: http://www.autoshop101.com/forms/brake12.pdf

bafta !
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?

shtirlitz
pictoru
Posts: 572
Joined: 02 Jun 2007, 09:00
Auto: kia cee'd 1,4
Location: iasi
Contact:

Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.

Post by shtirlitz »

daca sunt in viteza 2 si sunt pe punctul de a opri dar nu de tot, pentru a trece peste o groapa sau o trecere la nivel cu calea ferata sau merg in coloana si observ ca viteza 2 este insuficient de mare, dau sa bag in viteza 1. Insa nu intra din prima incercare, de obicei din a doua reusesc fara sa fortez. Ca sa intre in viteza 1 din prima trebuie sa opresc. La fel si cu spatele patesc. Insa acolo de cele mai multe ori, nu intra nici daca stau, face un carait ciudat si de multe ori chiar fortez putin. Fac ceva gresit?
Image

Danicko
Posts: 213
Joined: 15 Nov 2007, 19:37
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.

Post by Danicko »

Daca incetinesti suficient cu a 2-a (de ex sub 1100rpm) ar trebui sa intre I-a mai usor, din mers totusi e mai fortat. Eu de obicei daca nu am incetinit suficient cu vit. a 2-a ca sa o pot impinge in vit I-a fac un dublu ambreiaj cu un sprit scurt. In marsariere trebuie sa fii pe loc intotdeauna altfel caraie. Ca sa nu mai ratez marsarierul fac miscari mai ample atunci cand misc schimbatorul si imping mai tare in sus. Eu deja am invatat sa simt la mana cand cupleaza bine. Cateodata mai caraie si la mine daca ma grabesc.
Eu am probleme la selectarea tr.a 2-a: pierd f mult timp cand schimb din vit I-a in a 2-a din cauza ca atunci cand trag de schimbator in jos trebui invins un hop (ca schimbatorul sport-click) dar care imi incetineste f mult miscarea mainii. Daca trag mai tare mi-e teama sa nu-l rup.
Ceed HB 1.4 Best MS, Bucuresti

Joco
Posts: 709
Joined: 14 Feb 2008, 00:06
Auto:

Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.

Post by Joco »

@shtirlizt Vitezele sincronizate, daca ambreiajul se deschide corect, trebuie sa intre fara probleme. Marsarierul nu, pentru ca nu este sincronizat. Aici masina trebuie sa fie stationara ca sa intre in viteza.

o mica plictiseala :) : Inelele de sincronizare practic sunt niste "frane inelare" care aduc pinioanele la viteze egale pentru a putea fi cuplate in mers.
Daca ambreiajul nu se deschide complet, inelele de sincronizare "au de lucru" din belsug, pe linga faptul ca se uzeaza prematur, ai probleme de angajarea treptelor de viteza.

Joco
1,6GLS/AT+opționale MARS RED CV 04 PCL
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624

shtirlitz
pictoru
Posts: 572
Joined: 02 Jun 2007, 09:00
Auto: kia cee'd 1,4
Location: iasi
Contact:

Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.

Post by shtirlitz »

atunci are ceva daca o las in viteza a 2-a si o mai ajut cu ambreiajul daca e nevoie? De multe ori mai faca si aceasta varianta insa nu o folosesc in rampa.
De unde imi dau seama daca se deschide sau nu corect ambreiajul?
Image

Joco
Posts: 709
Joined: 14 Feb 2008, 00:06
Auto:

Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.

Post by Joco »

shtirlitz wrote:atunci are ceva daca o las in viteza a 2-a si o mai ajut cu ambreiajul daca e nevoie? De multe ori mai faca si aceasta varianta insa nu o folosesc in rampa.
De unde imi dau seama daca se deschide sau nu corect ambreiajul?
In primul rand cu masina stationara si cu motorul mergand apesi ambreiajul si trebiue sa poti angaja orice treapta fara nici o problema, fara nici un "carait" si masina nu are voie sa aiba tendinta de a se porni din loc. Daca nu se intampla asa, ai probleme cu ambreiajul.(de regula sistemul hidraulic nu este aerisit corect).

Joco
1,6GLS/AT+opționale MARS RED CV 04 PCL
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624

shtirlitz
pictoru
Posts: 572
Joined: 02 Jun 2007, 09:00
Auto: kia cee'd 1,4
Location: iasi
Contact:

Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.

Post by shtirlitz »

Multumesc Joco. Cu masina stationara si motorul mergand si apasand ambreiajul pot angaja orice treapta de viteza fara probleme si fara a avea tendinta de a porni din loc. Eu ma refeream la retrogradarea din viteza a 2-a in vteza 1 in timp ce masina se afla in mers. Atunci incetinesc sau chiar trebuie sa opresc de tot ca sa intre in viteza 1 lejer. Intra si din mers la viteza mica, dar din 2 sau 3 incercari.
Image

SeKAh
Posts: 815
Joined: 03 Jun 2007, 16:37
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.

Post by SeKAh »

Eu merg prin Bucuresti iar traficul este specific mersului cu a 1-a si a 2-a + ca de multe ori trebuie sa schimb a 1-a cand sunt in miscare. Vreau sa spun ca intra ca unsa chiar si cand are viteza mica :)

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”