Sfaturi pentru incepatori si nu numai.... (cum sa conduci)

Cum se rezolvă diverse probleme
Post Reply
dan0302
Posts: 70
Joined: 22 Jun 2007, 22:35
Auto:

la cat se schimba vitezele in primii 1000km

Post by dan0302 »

e interesant de aflat de la cineva care se pricepe mai bine care e turatia corecta pentru schimbat vitezele cand motoarele se afla inca in "rodaj"cei 1000km
kia ceed lx 1,4, piston grey, OT-02-XTS

turatii
Posts: 162
Joined: 25 Jul 2007, 13:41
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by turatii »

500-1000 rpm peste turatia de cuplu maxim a motorului.
KIA C'eed 1,6 CRDI XR 115 CP Dakar Yellow - http://www.turatii.ro
ISUZU D-Max 2,5l DSL 136 CP Imperial Blond - http://www.4balls.ro

dan0302
Posts: 70
Joined: 22 Jun 2007, 22:35
Auto:

Post by dan0302 »

pai la 1,4 cuplu maxim e la 6000de ture...asta insemna ca vitezele se schimba in 7000de ture?....in rodaj?
kia ceed lx 1,4, piston grey, OT-02-XTS

turatii
Posts: 162
Joined: 25 Jul 2007, 13:41
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by turatii »

Cuplul maxim e la 5000, la 6200 e puterea maxima. Ciudata curba de cuplu. Cred ca un 3500 rpm este ok pentru rodaj.
KIA C'eed 1,6 CRDI XR 115 CP Dakar Yellow - http://www.turatii.ro
ISUZU D-Max 2,5l DSL 136 CP Imperial Blond - http://www.4balls.ro

User avatar
doringvd
Moderator
Posts: 1355
Joined: 07 Jun 2007, 11:15
Auto:
Location: BRASOV
Contact:

Post by doringvd »

eu nu am depasit 3300(rar) in rodaj..de regula 2500-3000-chiar mai putin.
acum depinde si de conditii...eu vorbesc de drum intins..
Cee'd 1.4 GSL LX MT Machine Silver ."Ltd. Edition"

Jurnal de bord: http://www.clubkia.ro/viewtopic.php?t=316

ODO 75000km Image

--------------------------
FOLOSESTE "SEARCH" INAINTE SA POSTEZI
POSTEAZA IN SECTIUNEA CORECTA
RESPECTA MEMBRII ACESTUI FORUM
--------------------------

buggyba
Concret
Posts: 420
Joined: 27 Jun 2007, 14:31
Auto:
Location: Ploiesti

Post by buggyba »

@ turatii
avem info nr1 - in rodaj, vitezele se schimba la 500-1000 rpm peste turatia de cuplu maxim
info nr2 - turatia de cuplu maxim e 5000 rpm
=> schimbarea vitezelor ar trebui sa se faca la 5500-6000 de ture
info nr3 - recomanzi sa schimbam la 3500 rpm

cum e corect pana la urma?
Black Beauty 1,4 Base cu ESP, cheie briceag, cotiera, scaune reglabile pe h si incalzite, PH 60 BGD

turatii
Posts: 162
Joined: 25 Jul 2007, 13:41
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by turatii »

Corect e cum am spus prima data, insa curba de cuplu este foarte atipica la Kia, motoarele moderne pe benzina au uzual cuplul la 3000-4000 rpm. 5000 e o valoare ridicata, asa ca recomand a doua varianta - schimbarea la 3000-3500 rpm.
KIA C'eed 1,6 CRDI XR 115 CP Dakar Yellow - http://www.turatii.ro
ISUZU D-Max 2,5l DSL 136 CP Imperial Blond - http://www.4balls.ro

andrei0241
3/E
Posts: 3087
Joined: 16 May 2007, 13:40
Auto:
Location: Constanta
Contact:

Post by andrei0241 »

Eu auzisem de o regula in genul celei de a nu depasi 75% din turatia la care se obtine puterea maxima. In cazul Cee'd, asta ar insemna 4000 rpm. Eu schimb la 3000 de obicei, insa pana in 3500 chiar nu e problema, dupa parerea mea. Oricum rodajul trebui sa cumprinda turatii cat mai variate si e bine sa urcam si la un 4000-4500, insa pe perioade scurte
Ford - Fiesta - 1.4 tdci

adianghel
Posts: 107
Joined: 20 Jun 2007, 16:07
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by adianghel »

Eu schimb in general intre 3000-3500 de ture. Mai precis in jur de 3500 pana in a treia si de la a 4-a in sus pe la 3000-3200. Si mi se pare ok asa. Din cat am observat eu, ideea e sa nu ajungi sub 2000 de ture in nici un caz iar ca si turatie de croaziera sa nu fi sub 2500 (asta inseamna ca schimbi pe la 3200 din experienta mea)
Kia Cee'd B-01-PWS, Abyss Blue 1.4 Base+ceva dotari[/b][/color]

ida01ro
Carcotas Sef
Posts: 1720
Joined: 11 Jun 2007, 19:05
Auto:
Location: bacau
Contact:

Post by ida01ro »

3500 e ok...dar merge si 4000 ! :D ..si nu va mai crispati atata! dupa rodaj e f bun un tratament al motorului (sunt diverse produse! ) bafta :)
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?

BeeJay
Posts: 25
Joined: 12 Jul 2007, 23:13
Auto:
Location: Roman
Contact:

Rodaj

Post by BeeJay »

Rodajul se face in primii 7000-8000 km.
Vitezele se schimba avand grija ca motorul sa fie incalzit. In cazul benzinarelor, pana motorul ajunge la 80 grade si inca 5 minute dupa aceaia, vitezele se schimba intre 2500-3000 rpm, dupa ce se incalzeste bine motorul se poate schimba si la 4000 rpm. Nu accelerati agresiv, piciorul de pe acceleratie trebuie sa fie usor ca o pana. Liniutele lasati-le pana dupa 10000 km. La motoarele turbodiesel se va incerca mentinerea in functiune cat mai mult a turbinei. La fel, nu se accelereaza agresiv.
Cu toate ca motoarele au un rodaj facut pe stand, rodajul in sarcina este foarte important pentru comportamentul ulterior al masinii.
Dupa rodaj nu va fie frica sa turati motorul, ba chiar e indicat ca periodic sa faceti o curatire a injectoarelor si a turbinei, mergand pentru 10-15 min cu 5000 rpm la benzinare si 4000-4500 rpm (in fnctie de motor) la cele turbodiesel. Mersul cu motorul numai la turatii mici dauneaza. La motoarle turbodeisel se va acumula funingine pe turbina astfel incat aceasta va ceda mai repede decat va asteptati. Masina mea (2litri benzina aspirat) a fost "invatata lenes" si a durat ceva (aprox 20.000 km) sa o readuc in parametri. Din pacate a cedat catalizatorul.
Concluzie: in rodaj trebuie sa aveti piciorul drept usor si sa aveti grija la temperatura motorului.
Image

andrei0241
3/E
Posts: 3087
Joined: 16 May 2007, 13:40
Auto:
Location: Constanta
Contact:

Post by andrei0241 »

Cel mai mult am auzit de 3000km spunandu'se ca motorul va fi inca "nerodat" complet. Mi se pare cam mult 7-8000, insa depinde si de ce drumuri faci. Ca daca ii faci numa extraurban si pe drumuri mai libere ... e complet diferit de 4000 km facuti numai in oras, cu turatii diverse
Ford - Fiesta - 1.4 tdci

BeeJay
Posts: 25
Joined: 12 Jul 2007, 23:13
Auto:
Location: Roman
Contact:

Post by BeeJay »

Andrei, crede-ma pe cuvant ca rodajul se face in 7000-8000 km. Ce-i drept dupa 3000 poti sa mai faci unele mici excese cu riscuri mai mici, dar daca tii la masina ta mai bine nu. Modul in care se vor uza piesele in aceasta perioada e foarte important. Luti-o ca o finisare a componentelor motorului. Ca urmare a acestei finisari vor aparea impuritati in ulei si de aceia e bine ca la 10.000 sa se schimbe prima data uleiul. Apoi se poate forja linistit motorul.
Sfatul si explicatiile le am de la un om care este inginer si lucreaza pentru Alfa Romeo iar eu am mare incredere in el pentru ca este extrem de pasionat de tot ce inseamna motoare si masini.
Image

caesar2
Posts: 17
Joined: 23 Aug 2007, 20:56
Auto:
Location: Bucuresti

Post by caesar2 »

cate discutii pentru ceva atat de banal precum schimbatul vitezei.......

in primul rand, este un motor de 1,4 litri pe benzina care are o putere similara cu a unuia de 1,6 litri, asadar, este unul de turatie, motiv pt care si cuplul este obtinut la o turatie atat de mare.

in al doilea rand, toate motoarele sunt rodate din fabrica, indiferent de constructor. uimitor, chiar si dacia le rodeaza din fabrica. dar, celelalte componente nu.

asadar, cel mai bine se schimba treapta pe la 3.000 rpm - mai sus de atat nu-si are rostul, iar mai jos este posibil ca motorul sa fie subturat, si sa forteze transmisia inutil.

chiar sunt curios: voi chiar va uitati la turometru cand schimbati treapta?????? sau o schimbati cand masina o cere? tare sunt curios..... cum ar fi la fiecare stop: "gata! 3000 rpm schimb!" :lol:

BeeJay
Posts: 25
Joined: 12 Jul 2007, 23:13
Auto:
Location: Roman
Contact:

Post by BeeJay »

Caesar nu fi carcotas. Binenteles ca nu sta nimeni cu ochii pe turometru, cel putin dupa cei cativa km necesari acomodarii cu masina. Dar schimbatul vitezelor nu e o bagatela pentru ca stiu foarte multi oameni care schimba total aiurea. Poate tu schimbi corect, dar eu stiu ca multi km am mers nestiind sa am grija de masina mea, pana am dat de oameni care mi-au explicat ce si cum. Pana atunci eu credeam ca e bine asa. Acum, cand mai am cate un pasager in masina si vede ca schimb la 5000-5500 i-mi reproseaza ca n-am grija de masina mea.
PS Cei mai multi posesori de turbo-diesel pe care eu i-am intalnit, nu stiu sa schimbe vitezele corect.
Image

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”