Salutare,
Am gasit azi un tutorial super interesant si folositor pentru schimbarea becurilor fata la KIA Cee'd (Diesel in principiu dar cred ca merge si pentru benzina).
Sper sa va ajute si pe voi, fiind o metoda alternativa la tutorialul prezent pe clubkia.
Am tot intrebat amici cu KIA, am cautat pe clubkia instructiuni etc si pana la urma, cu toate informatiile, nu m-am simtit confortabil sa tot trag de diverse componente pentru a avea acces la becuri (demontare baterie pentru partea dreapta si demontare cutie sigurante sau ce-o fi pentru partea stanga).
Am gasit tutorialul urmator, l-am parcurs si va fac si un mic rezumat al experientei mele "live".
http://www.kia-forums.com/kia-ceed-foru ... n-kit.html
1. se apasa ca in prima poza pe centrul dopurilor negre care tin masca de plastic care se afla deasupra grilei de radiator (centrul va intra in dop, fiind astfel posibil sa scoti dopul)
2. se scoate masca (recomand sa nu folositi metoda prezentata in a doua poza, exista riscul sa stricati dopul de plastic; recomand sa trageti usor de masca exact in apropierea dopului - ar trebui sa iasa cu un click, nu foarte greu dar nici usor)
3. se demonteaza suruburile de pe masca fata, cele de langa far, pentru a slabi masca din apropierea farului;
4. se demonteaza 2 suruburi de la far, ca in poza;
5. se demonteaza al 3-lea surub (care e de fapt o piulitza) care e cumva in interior (care mi-a scapat initial, pana sa vad tutorialul);
6. se trage usor de far incat sa iasa surubul de la pasul 5; dupa ce scoateti piulita respectiva veti vedea ca surubul
este pe un canal si nu puteti scoate usor farul; apoi incercati usor sa mai trageti de far pana iese, cu miscari stanga dreapta etc, cum simte fiecare ca-l poate scoate (tineti cu o mana de masca fata incat sa treaca farul peste sau pe sub ea);
Mentiuni: farul dreapta nu va iesi complet, cel putin la mine are un fir care il tine; oricum, lasa destul loc pentru a demonta capacul de pe far (de la faza scurta) si pentru a lucra "curat"; farul stanga iese complet (nu cade, fiti fara griji);
7. puneti un deget (sau doua daca incap) pe partea metalica a becului si apoi trageti de partea de plastic cu fire pentru a le decontecta de la bec;
8. scoateti siguranta metalica (cea care tine becul fix) si o ridicati (o dati peste cap sa spunem) pentru a putea scoate becul (atentie la pozitia in care era montat, adica cu o limba dreptunghiulara de 2 mm de pe partea metalica in sus);
9. becul defect se preda la un centru autorizat pentru astfel de componente (funny);
10. becul nou se monteaza, se pune siguranta si apoi se conecteaza firele (nu am studiat daca e curent continuu si daca ar mai conta pozitia conectorului dar poate il puneti in aceeasi pozitie pentru a evita orice surpriza);
Mentiuni: nu atingeti becul pe partea de sticla (raman grasimi si se arde mai repede);
11. puneti capacul de plastic la loc si cu putin efort ar trebui sa puteti baga si farul in locasului lui (la mine, in partea stanga a facut si un click la un moment);
12. pentru a monta la loc masca neagra (cea de deasupra grilei radiator) e nevoie sa ridicati cilindrul de plastic din centrul dopului; se introduce dopul prin masca pana in gaura de sub ea, apasand pe exteriorul dopului (pana aici cilindrul de plastic ar trebui sa fie ridicat cam 3mm peste dop); dupa ce ati bagat dopul apasati pe cilindru pana intra si ajunge la acelasi nivel cu dopul;
Sper sa reusiti, nu stiu daca am fost explicit.
Bafta!
Tutorial: Schimbare becuri faţă KIA Cee'd (alta metoda)
Cum se rezolvă diverse probleme
Locked
1 post
• Page 1 of 1
Jump to
- Modele KIA
- ↳ Cee'd - HB, SW, PRO şi...bineînţeles GT !
- ↳ CEE'D I (2006-2012)
- ↳ Generalităţi
- ↳ Accidente
- ↳ Jurnal de bord
- ↳ Tips & Tricks
- ↳ Garanţie, revizii
- ↳ CEE'D II (2012 -2018)
- ↳ Generalităţi
- ↳ Probleme
- ↳ Jurnal de bord
- ↳ Garanţie, revizii
- ↳ Tips & Tricks
- ↳ CEED III (2018-....)
- ↳ Generalităţi
- ↳ Probleme
- ↳ Jurnal de bord
- ↳ Garanţie, revizii
- ↳ Tips & Tricks
- ↳ Rio
- ↳ Generalităţi
- ↳ Jurnal de bord
- ↳ Tips & Tricks
- ↳ Garanţie, revizii
- ↳ Cerato
- ↳ Generalităţi
- ↳ Jurnal de bord
- ↳ Tips & Tricks
- ↳ Garanţie, revizii
- ↳ Sportage
- ↳ Generalităţi
- ↳ Jurnal de bord
- ↳ Tips & Tricks
- ↳ Garanţie, revizii
- ↳ Sorento
- ↳ Generalităţi
- ↳ Jurnal de bord
- ↳ Tips & Tricks
- ↳ Garanţie, revizii
- ↳ Alte modele
- ↳ Soul
- ↳ Picanto
- ↳ Magentis
- ↳ Opirus
- ↳ Carens
- ↳ Carnival
- ↳ Sephia
- ↳ Optima
- ↳ Stonic
- ↳ Niro
- ↳ Stinger
- ↳ ...ce am omis?
- Tuning şi întreţinere la Kia
- ↳ Performance tuning
- ↳ Styling, exterior şi interior
- ↳ Audio, video, navigaţie...
- ↳ Întreţinere
- Service şi Dealer
- ↳ Service şi Dealer autorizat Kia
- ↳ International Motors Group
- ↳ Kia Auto Braşov
- ↳ Erste
- ↳ Mit Motors International
- ↳ Klado Motors
- ↳ Autoprim
- ↳ Autoconstanţa
- ↳ Oz Maraton
- ↳ Planet Motors
- ↳ Alti Motors
- ↳ Neoserv
- ↳ Larix Auto Trading
- ↳ Auto Dox
- ↳ Z&D Prest Const Impex
- ↳ EVO 10 Motors
- ↳ Martax Group
- ↳ Daily Motors
- ↳ Rodav
- ↳ Raver Service
- ↳ Radimo Trading
- ↳ Valberto
- ↳ Auto Forte
- ↳ Service Auto Iaşi
- ↳ Luk Motors
- ↳ Alţi dealeri şi serviceuri din reţeaua KIA
- ↳ Trendo Automobile Iasi
- ↳ ROKOR TRADING SRL
- ↳ Trado Total
- ↳ Silver Motors
- ↳ Alte serviceuri si magazine de piese
- ↳ Colţul importatorului
- ↳ Întreabă un service
- Membrii ClubKIA.ro şi forumul lor
- ↳ Întâlniri şi activităţi
- ↳ Despre membri
- ↳ Cluburi partenere
- ↳ Bursă
- ↳ Oferte speciale pentru membri
- ↳ Bazar
- ↳ Anunţuri, sugestii şi reclamaţii
- ↳ Colţul de pedeapsă
- ↳ Stirile Voom.ro
- ↳ Cea mai lungă coloană KIA din lume
- ↳ Impresii de la Coloană
- ↳ Materiale necesare omologării Guinness Book
- ↳ Arhiva organizării unui eveniment extraordinar!
- Diverse
- ↳ Cafenea
- ↳ Offtopic
- ↳ ...despre maşini în general
- ↳ Legislaţie, asigurări, banci, info trafic
- ↳ WRC, F1...
- ↳ Versus
- ↳ Zonă de test
- ↳ Anunţuri umanitare
- ↳ English Section
- ↳ KIA cars
- ↳ Club KIA members
- ↳ Miscellaneous
- ↳ Mașini electrice, hibride, plug-in hibride
- REGULAMENT !