Condens parbriz aburit/inghetat
Condens parbriz aburit/inghetat
A venit vremea sa deschid si eu topic in aceasta sectiune a forumului ...
Toata iarna asta cea mai mare problema a mea a fost ca aproape in fiecare dimineata am gasit parbrizul inghetat pe interior. Nu cred ca este normal la -4, -5 grade sa am stratul de gheata pe interiorul parbrizului. Apoi azi am observat, ca, desi aveam aerul conditionat pornit imi plangea parbrizul, e prima data cand, dupa ce se dezabureste curg la vale 2-3 picaturi de condens, am ajuns ca tata care are o dacie din cretacic, ca la semafor sa scot servetele sa sterg parbrizul . In plus de asta, imi scartaie stergatorul de la luneta. Peste 2 saptamani tre sa ma duc la revizie, o sa le fac o lista ca deja sunt prea multe probleme
Toata iarna asta cea mai mare problema a mea a fost ca aproape in fiecare dimineata am gasit parbrizul inghetat pe interior. Nu cred ca este normal la -4, -5 grade sa am stratul de gheata pe interiorul parbrizului. Apoi azi am observat, ca, desi aveam aerul conditionat pornit imi plangea parbrizul, e prima data cand, dupa ce se dezabureste curg la vale 2-3 picaturi de condens, am ajuns ca tata care are o dacie din cretacic, ca la semafor sa scot servetele sa sterg parbrizul . In plus de asta, imi scartaie stergatorul de la luneta. Peste 2 saptamani tre sa ma duc la revizie, o sa le fac o lista ca deja sunt prea multe probleme
http://picasaweb.google.co.uk/bandreea/Kiutza
Cee'd 1.4 GSL LX MT Machine Silver ."Ltd. Edition"
Cee'd 1.4 GSL LX MT Machine Silver ."Ltd. Edition"
Re: Condens parbriz aburit/inghetat
Sa citesti si aici, poate te ajuta cu ceva.. am avut si eu aceeasi problema..
viewtopic.php?f=6&t=7117
la revizie cred ca o sa-ti schimbe si filtrele si poate o sa fie mai bine apoi
viewtopic.php?f=6&t=7117
la revizie cred ca o sa-ti schimbe si filtrele si poate o sa fie mai bine apoi
Kia C'eed [2007] 1.6 CRDi (90HP) - 139000 km [ de la 3000 km ]
Kia Sportage [2013] 1.7 DSL (115HP) - 175000 km [ de la 3 km ]
VW Passat B8 Variant [2015] 2.0 DSL (150HP) - 140000 km [ de la 135000 km ]
Kia Sportage [2013] 1.7 DSL (115HP) - 175000 km [ de la 3 km ]
VW Passat B8 Variant [2015] 2.0 DSL (150HP) - 140000 km [ de la 135000 km ]
Re: Condens parbriz aburit/inghetat
Mda... din pacate din ce am citit rezolvare nu prea este, om vedea la revizie. Eu nu folosesc niciodata recircularea, am incercat de nenumarate ori sa deschid geamul ca sa mai "usuc" atmosfera si degeaba, in plus mai e si problema cu "plansul" parbrizului...
http://picasaweb.google.co.uk/bandreea/Kiutza
Cee'd 1.4 GSL LX MT Machine Silver ."Ltd. Edition"
Cee'd 1.4 GSL LX MT Machine Silver ."Ltd. Edition"
- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Condens parbriz aburit/inghetat
Se datoreaza umezelii cu care intri in masina. Fa un drum mai lung sau scutura bine hainele si incaltamintea cand intri in masina. Pentru rezultat mai rapid indreapta jetul spre picioare si parbriz cu folosirea a/c-ului (merge daca nu ai hainele ude destul de rapid). Curata si schimba filtrul de polen. Priveste si alte masini mai de firma cum reactioneaza in urma stimulilor (vreme + om). Te asteptam cu deznodamantul.
- eugeniuz2005
- Posts: 207
- Joined: 23 Mar 2008, 19:56
- Auto: Kia Ceed SW (2, PE)
- Location: Iasi
- Contact:
Re: Condens parbriz aburit/inghetat
subscriu la faza cu intratul in masina ca un "caine plouat" sau cu bocancii cu o tona de zapada pe ei. Ca asa am facut eu toata iarna si acum am umiditate excesiva in masina. Si pana nu vine caldura sau nu fac eu un drum lung de tot nu se va rezolva.
Asa ca acum curat gheata mai multa in interior decat la exterior.
Asa ca acum curat gheata mai multa in interior decat la exterior.
Kia Cee'd SW (2, PE) 1.6GDI BEST (+more)
http://ungureanueugen.wordpress.com
http://ungureanueugen.wordpress.com
Re: Condens parbriz aburit/inghetat
La halu in care a fost iarna asta nici nu aveam cum urca in masina, poate daca as fi avut garaj si acasa si la servici si in cela 100 de locuri pe unde m-am invartit toata iarna asta. La mine parca e un pic mai bine, nu s-au mai aburit asa de la ultima ploaie si parca s-a mai si uscat un pic.
http://picasaweb.google.co.uk/bandreea/Kiutza
Cee'd 1.4 GSL LX MT Machine Silver ."Ltd. Edition"
Cee'd 1.4 GSL LX MT Machine Silver ."Ltd. Edition"
Re: Condens parbriz aburit/inghetat
aceeasi problema am avut-o si eu timp de 2 ierni. dar acum... am rezolvat-o!
am cumparat din plus un saculet cu silica-gel in el. are efecte de absortie a umezelii din aer. il tin pe bord -am un covoras antiderapant. la mine problema se manifesta mai ales cand mergeam putin. apa de pe presuri nu avea timp sa se evapore, eu tineam ac-ul cuplat pe dezaburire si picioare
www.pingi.eu
este reutilizabil, se baga la microunde si se evapora umezeala, apoi se poate folosi din nou. costa cam 20-25 lei un saculet de 250 grame. cand este la maxim si nu mai poate "suge" umezeala desenul cu pinguinul devien roz. eu l-am uscat la microunde cam la 2 saptamani.
http://www.pingi.eu/page/pingip1_en.html
am cumparat din plus un saculet cu silica-gel in el. are efecte de absortie a umezelii din aer. il tin pe bord -am un covoras antiderapant. la mine problema se manifesta mai ales cand mergeam putin. apa de pe presuri nu avea timp sa se evapore, eu tineam ac-ul cuplat pe dezaburire si picioare
www.pingi.eu
este reutilizabil, se baga la microunde si se evapora umezeala, apoi se poate folosi din nou. costa cam 20-25 lei un saculet de 250 grame. cand este la maxim si nu mai poate "suge" umezeala desenul cu pinguinul devien roz. eu l-am uscat la microunde cam la 2 saptamani.
http://www.pingi.eu/page/pingip1_en.html
_____________
1.4 GSL Best- Kompass Blue-nici un optional, ca doar am primit-o in 2 saptamani
1.4 GSL Best- Kompass Blue-nici un optional, ca doar am primit-o in 2 saptamani
Re: Condens parbriz aburit/inghetat
Super tare pinguinul. Sper sa gasesc si eu... merci de idee
http://picasaweb.google.co.uk/bandreea/Kiutza
Cee'd 1.4 GSL LX MT Machine Silver ."Ltd. Edition"
Cee'd 1.4 GSL LX MT Machine Silver ."Ltd. Edition"
Re: Condens parbriz aburit/inghetat
Buna,
Incepusem sa cred ca sunt singurul cu aceasta problema, de cand mi-au schimbat parbrizul, am numai probleme, prima problema a aparut cand conduceam pe o ploaie torentiala, aerul nu mai facea fata, desi era dat la rece, fara recilcare, parbrizul era aburit aproape in totalitate, aveam doar o fasie de 2 cm prin care vedeam sa conduc, am raportat problema la revizia de 30 000km, dar fara vreo rezolvare, am incercat chiar si degresarea parbrizului, dar tot fara succes.
Acum in aceasta iarna, parbrizul meu ingheta pe interior, si arata ca in diminetile in care cadea bruma, nu a fost dimineata in care sa nu ma chinui cu el... am intrebat la service, acelasi raspuns : schimba/scutura filtrul de aer, l-am scuturat l-am bibilit si tot degeaba, sunt convins ca parbrizul meu e de prosta calitate, cred ca nu a fost fabricat corect, si ca intre cele 2 straturi, ce vin unul pe afara unul pe interior, nu s-a facut bine prinderea/etansarea lor cand erau perfect curate, nu stiu exact procedeul, insa nu cred ca e o greseala de montaj pentru ca nu imi patrunde apa/aer in interior pe langa parbriz, mentionez ca acest perbriz e fabricat in 2006, nu e la fel ca cel cu care a venit initial masina, in 2007. Ma simt neputincios pentru ca nu pot demonstra ca acest parbiz e defect si sa cer inlocuirea lui pe garantie, pentru ca m-a costat 2500 ron... sunt deasemni dezamagit ca am dat o gramada de bani pe masina, si trebuie sa imi sterg parbrizul ca un posesor de dacie...(nu am nimic cu cei care au dacie).
Ii sfatuiesc pe cei care isi schimba parbrizul din diverse motive sa ceara unul fabricat cat mai recent!!! Singura mea speranta e sa inlocuiesc si acest parbriz in viitor, cand va fi nevoie cu unul fabricat mai recent, pe care sa nu mai fiu nevoit sa il sterg pe interior .
Incepusem sa cred ca sunt singurul cu aceasta problema, de cand mi-au schimbat parbrizul, am numai probleme, prima problema a aparut cand conduceam pe o ploaie torentiala, aerul nu mai facea fata, desi era dat la rece, fara recilcare, parbrizul era aburit aproape in totalitate, aveam doar o fasie de 2 cm prin care vedeam sa conduc, am raportat problema la revizia de 30 000km, dar fara vreo rezolvare, am incercat chiar si degresarea parbrizului, dar tot fara succes.
Acum in aceasta iarna, parbrizul meu ingheta pe interior, si arata ca in diminetile in care cadea bruma, nu a fost dimineata in care sa nu ma chinui cu el... am intrebat la service, acelasi raspuns : schimba/scutura filtrul de aer, l-am scuturat l-am bibilit si tot degeaba, sunt convins ca parbrizul meu e de prosta calitate, cred ca nu a fost fabricat corect, si ca intre cele 2 straturi, ce vin unul pe afara unul pe interior, nu s-a facut bine prinderea/etansarea lor cand erau perfect curate, nu stiu exact procedeul, insa nu cred ca e o greseala de montaj pentru ca nu imi patrunde apa/aer in interior pe langa parbriz, mentionez ca acest perbriz e fabricat in 2006, nu e la fel ca cel cu care a venit initial masina, in 2007. Ma simt neputincios pentru ca nu pot demonstra ca acest parbiz e defect si sa cer inlocuirea lui pe garantie, pentru ca m-a costat 2500 ron... sunt deasemni dezamagit ca am dat o gramada de bani pe masina, si trebuie sa imi sterg parbrizul ca un posesor de dacie...(nu am nimic cu cei care au dacie).
Ii sfatuiesc pe cei care isi schimba parbrizul din diverse motive sa ceara unul fabricat cat mai recent!!! Singura mea speranta e sa inlocuiesc si acest parbriz in viitor, cand va fi nevoie cu unul fabricat mai recent, pe care sa nu mai fiu nevoit sa il sterg pe interior .
Re: Condens parbriz aburit/inghetat
ai casco? fa si u ceva daca ai casco?
Re: Condens parbriz aburit/inghetat
@razvanick, nu cred ca de la parbriz e problema. ai umezeala multa in interior, daca ai pune in locul parbrizului un geam obisnuit sau un superparbriz aburirea si inghetarea ar fi aproape la fel. nu exista un material pe care sa nu se aseze vaporii de apa.
daca in mers, cu aerul directionat pe parbriz, cu AC-ul pornit si cu filtrul curat (uscat) nu se dezabureste ... nu prea as crede.
daca in mers, cu aerul directionat pe parbriz, cu AC-ul pornit si cu filtrul curat (uscat) nu se dezabureste ... nu prea as crede.
KIA Cee`d Best Kompass Blue 1,4
Re: Condens parbriz aburit/inghetat
@patton se dezabureste foarte greu iar partea dreapta ramane aburit mult timp cam 35-40% din parbriz... am citit acum cateva minute de silica gel, si ma interesez maine pe la benzinarii si magazine sa cumpar si eu un saculet:D
Re: Condens parbriz aburit/inghetat
@andreea
Ai mai gasit pinguinul?
On: Singura data cand am gasit parbrizul inghetat pe interior dimineata la minus grade, si nu numai, si geamurile portiere fata, a fost cand am uitat din greseala cateva zile folia de protectie exterior pusa pe parbriz(ieftineala de aia la 8 lei din Dedeman, in fine, n-am utilizat masina cateva zile, a stat asa in parcare).
Explicatia? Cred ca urechiusele care se baga pe interiorul portierei de la folia de aluminiu lasau undeva o bresa, ma refer la nivelul chederelor, pe unde intra aerul rece, dovada a unei umiditati existente in masina si implicit inghetarii pe interior. Si in plus de asta, in acea saptamana au fost fenomene meteo de la ninsoare abundenta pana la incalzire pronuntata, cu ingheturi si dezgheturi repetate, adica am gasit chiar folia cu gheata lipita de parbriz. Alta explicatie logica nu am gasit. Daca circulam cu ea zilnic si puneam numai noaptea folia probabil ca nu se intampla nimic.
Nu obisnuiesc sa merg cu AC-ul pornit iarna, iar ca sa nu mi se abureasca parbrizul eventual dau ventilatorul la maxim pe temp. setata la +22 +24 grade. Si chiar se vede eficienta, ce sistem recirculare pornit, sau alte variante. Si fata de alte marci, zgomotul produs de ventilator dat la maxim nu mi se pare extrem de deranjant
PS: In iarna asta am avut un experiment neintentionat. m-am intors pe la 3 dimineata de pe un traseu exterior, am parcat-o, multe grade cu minus, dimineata pe la 07.00 , am constatat un parbriz "ca lacrima", nici un cm patrat de condens, sau inghet, nici pe interior, nici pe exterior. Inseamna ca logic, daca parbrizul si interiorul este uscat cand deja temperatura externa este stabila, deci s-a produs minima posibila si care va ramane constanta, probabilitatea ca parbrizul sa inghete este redusa(bine, era cer senin afara, umiditate scazuta)
Ai mai gasit pinguinul?
On: Singura data cand am gasit parbrizul inghetat pe interior dimineata la minus grade, si nu numai, si geamurile portiere fata, a fost cand am uitat din greseala cateva zile folia de protectie exterior pusa pe parbriz(ieftineala de aia la 8 lei din Dedeman, in fine, n-am utilizat masina cateva zile, a stat asa in parcare).
Explicatia? Cred ca urechiusele care se baga pe interiorul portierei de la folia de aluminiu lasau undeva o bresa, ma refer la nivelul chederelor, pe unde intra aerul rece, dovada a unei umiditati existente in masina si implicit inghetarii pe interior. Si in plus de asta, in acea saptamana au fost fenomene meteo de la ninsoare abundenta pana la incalzire pronuntata, cu ingheturi si dezgheturi repetate, adica am gasit chiar folia cu gheata lipita de parbriz. Alta explicatie logica nu am gasit. Daca circulam cu ea zilnic si puneam numai noaptea folia probabil ca nu se intampla nimic.
Nu obisnuiesc sa merg cu AC-ul pornit iarna, iar ca sa nu mi se abureasca parbrizul eventual dau ventilatorul la maxim pe temp. setata la +22 +24 grade. Si chiar se vede eficienta, ce sistem recirculare pornit, sau alte variante. Si fata de alte marci, zgomotul produs de ventilator dat la maxim nu mi se pare extrem de deranjant
PS: In iarna asta am avut un experiment neintentionat. m-am intors pe la 3 dimineata de pe un traseu exterior, am parcat-o, multe grade cu minus, dimineata pe la 07.00 , am constatat un parbriz "ca lacrima", nici un cm patrat de condens, sau inghet, nici pe interior, nici pe exterior. Inseamna ca logic, daca parbrizul si interiorul este uscat cand deja temperatura externa este stabila, deci s-a produs minima posibila si care va ramane constanta, probabilitatea ca parbrizul sa inghete este redusa(bine, era cer senin afara, umiditate scazuta)
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
-
- Posts: 39
- Joined: 20 Jun 2007, 23:15
- Auto:
- Location: Craiova
- Contact:
Re: Condens parbriz aburit/inghetat
razvanick wrote:@patton se dezabureste foarte greu iar partea dreapta ramane aburit mult timp cam 35-40% din parbriz... am citit acum cateva minute de silica gel, si ma interesez maine pe la benzinarii si magazine sa cumpar si eu un saculet:D
Mi se pare prea tare remarca asta... si ghiciti ce... si la mine la fel... si la un prieten tot la fel!!! Ba chiar mai mult la el - si in partea stanga tot foarte greu se dezgheata! Cand merge pe vreme rece mai repede, are parbrizul numai inghetat, deci foarte urata situatia.
Coincidenta sau nu, la toate aceste 3 masini problema a aparut dupa o schimbare de parbriz - la mine in iarna asta, in vara schimband parbrizul. Inainte trebuie sa spun sa mergea superb: dezghetare perfect simetrica stanga si dreapta.
Am studiat la a mea chiar zilele astea si am vazut ca nu cantitatea de aer este problema - vine acelasi volum zic eu (constatat cu mana).
La sofer, jetul de aer urca mult pe geam, deci are suprafata de contact mare. In dreapta, jetul vine aproape perpendicular pe parbriz din fanta, si apoi este deflectat, deci nu mai urca pe parbriz pana mai sus.
Puteti testa simplu: puneti mana la imbinarea dintre parbriz si masina, si urcati apoi cu ea atingand parbrizul - observati cand nu mai simtiti aer la mana.
La mine de ex, dupa maxim 10 cm (deci un lat de palma) nu mai simt aer in partea dreapta. Daca departez mana de geam, incep sa simt si aerul. La sofer este fix invers: simt aer daca tin palma lipita de geam si daca o departez, nu mai simt. Cu alte cuvinte e clar si normal ce se intampla.
Pa langa inconvenientul din timpul iernii, mai este unul care se manifesta non stop: pasagerul din dreapta are aer in nas tot timpul, iar unii nu suporta asta...
Cee'd 1.4 Classic (+ ESP, FAC, PWD, FEK, UVG, HYD, Cruise Control, Parbriz incalzit)
ODO 80808 (de la 30 Aug 2007)
ODO 80808 (de la 30 Aug 2007)