Cand sare airbag-ul?

Subiecte care nu ţin de un numit model
gnvalentin
Posts: 25
Joined: 28 Sep 2008, 00:00
Auto:
Location: Bucuresti

Cand sare airbag-ul?

Post by gnvalentin »

Salut comunitatea !

Ma poate lamuri cineva in legatura cu conditiile in care "sar" airbag-urile unei masini?

Situatia este urmatoarea: tatal meu a cumparat un Renault Symbol Fiji cu airbag-ul de pe dreapta "sarit".
I s-a spus ca masina a avut un accident si a fost reparata. Nu s-au detaliat conditiile si gravitatea accidentului.
Computer-ul pentru airbag a fost "reactivat" astfel incat la un test computerul tester a raportat ca airbagul din volan exista si este functional, cel de pe dreapta lipsind.
La o analiza sumara din punct de vedere tabla cel care era mai in cunostinta de cauza decat tatal meu, i-a confirmat ca a fost lovita, dar reparata cu simt de raspundere.
Ca simplu utilizator de masina, din punct de vedere vizual, masia arata ok, in sensul ca usile se inchid corect, sunt aliniate corect; plafonul nu prezinta valuriri. Parbrizul a fost schimbat (cred ca in urma accidentului a fost deteriorat). In opinia mea, masina a fost revopsita integral.
Inca nu ne-am bagat sub masina, deci nu stiu exact acum daca sunt elemente de rezistenta care prezinta urme de deformare.

Revin la intrebare cat de grav sau putin grav ar fi putut fi accidentul astfel incat sa se fi declansat airbag-ul?!
O a doua intrebare: centurile de siguranta ar putea fi in vreun fel afectate?! Nu stiu daca la Symbol exista centuri pretensionate (cu dispozitiv pirotehnic).

Multumesc!
... posesor multumit de KIA Cee'd SW 1.4 Mars Red

User avatar
Minu
Posts: 926
Joined: 26 Sep 2009, 13:30
Auto: Kia Ceed GT MY23
Location: Ploiesti

Re: Cand sare airbag-ul?

Post by Minu »

Airbagurile pot sari si la 20km/h si la 100km/h sa nu sara,depinde cat din soc a fost preluat de masina,in fata masinii se afla niste senzori,care sunt legati la calculator iar cand acestia simt ca socul este puternic si preluat de caroseria masini declaseaza airbag-urile,ca un exemplu:o lovitura in plin intr-un perete(unde tot socul e preluat de caroserie) la o viteza destul de mica poate declansa airbagurile,o lovitura frontala dar masina isi continua traiectoria la o viteza mare e posibil ca airbag-urile sa nu se declanseze,deoarece masina nu s-a oprit din mers si nu a preluat tot socul.Oricum,cred ca ti-ai facut o idee de ansamblu la ce ma refer :)
***Ceed GT MY23 Blue Flame
***Yamaha Tracer 9GT MY23

gnvalentin
Posts: 25
Joined: 28 Sep 2008, 00:00
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Cand sare airbag-ul?

Post by gnvalentin »

merci!
temerea mare este sa nu fi fost distrus tot botul si "preparata" intr-un service intr-o curte pentru vanzare.
din cate am inteles, ar fi fost lovita mai mult frontal dreapta.
cert este ca doar un airbag a fost deschis ... cel al pasagerului.
... posesor multumit de KIA Cee'd SW 1.4 Mars Red

User avatar
danny86
Posts: 625
Joined: 08 Jul 2009, 15:26
Auto:
Location: Ploiesti
Contact:

Re: Cand sare airbag-ul?

Post by danny86 »

iti pot raspunde eu si anume.......


acu 1 an fiatul meu a fost sifonat destul de rau la prima vedere.....mai bine spus a intrat sub un logan...airbaguri deschise....centuri blocate......radiatoare sparte.......insa lonjeroanele neatinse la fel si motorul motorul.....la franare loganul fiind si cocotat si-a lasat botul in fata iar spatele ridicandu-se nu a facut altceva decat masina mea sa intre sub logan......spre norocul meu nefacand pagube grave insa ceea ce am schimbat pe ea fara mana de lucru si vopsit in jur de 20000 de RON (preturi extraordinar de mari la piese....ceea ce este drept si originale)...iar service-ul nu a fost reprezentanta unde am reparat-o deoarece nu au vrut sa se ocupe de ea pentru ca cei de la EUROASIG au intrat in faliment.....asta alta poveste......cert este ca mi-am reparat-o eu din banii mei iar la o diferenta de 6 luni am reusit sa imi recuperez banii de la Fondul de garantare....totul m-a dus in jur de 26000 RON........am vrut sa fie dauna totala insa nu au vrut cei de la service sa imi dea deoarece aveau alte interese cu ea si nume sa i-o vand unuia dintre directorii service-ului si nedorind lucrul acesta nu a vrut sa imi dea dauna totala.......ca atare am decis sa o repar deoarece totul era functional......structura de rezistenta nefiind atinsa.....iar motorul mergea perfect....dovada ca acum am cu ea 87000 de mii de kilometrii si merge ceas motorul........piesele originale isi spun cuvantul....singurul lucru care nu l-am schimbat la ea fiind bordul iar in partea dreapta se vede cum a sarit airbagul.......insa nu ma deranjeaza deoarece l-am acoperit

Cei de la fiat nu au vrut sa imi dea dauna totala doar pentru doar 6 milioane


Ideea e ca........atunci cand am schimbat airbagurile am schimbat si calculatorul de airbaguri......toti mi-au indicat lucrul acesta deoarece era posibil ca Doamne fereste la alt eveniment sa nu functioneze chiar daca testerul il vede......stiu se spune ca, calculatorul de airbaguri uneori merge si a 2 oara....insa exista si un mare risc

A trebuit sa schimb si centurile deoarece erau blocate

Parbrizul nu l-am avut spart insa ideea e ca daca a fost spart datorita accidentului sa nu cumva sa fie probleme si pe lonjeroane......cei de la service mi-au spus ca primul lucru pentru a-mi da seama daca o masina a fost afectata al structura de rezistenta este.......in momentul accidentului daca parbrizul se sparge este posibil sa se fi miscat si lonjeroanele sau ceva din structura de rezistena....acuma depinde......daca ei m-au mintit te mint si eu pe tine......


iata si poze cu accidentul........asa cum am mai spus...am pastrat masina si am facut-o deoarece nu a fost nimic afectat din structura de rezistena si nici motorul

Daca mai alte intrebari si te pot ajuta le astept.......


http://picasaweb.google.ro/ralucutza1307/Dauna#
NU NE CAUTATI.....SUNTEM PESTE TOT.......WWW.CLUBKIA.RO
posesor Kia Magentis 2.0CRDI full options PH-86-MDI
posesor Fiat Grande Punto 1.4 PH-09-MDI





ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage

gnvalentin
Posts: 25
Joined: 28 Sep 2008, 00:00
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Cand sare airbag-ul?

Post by gnvalentin »

merci mult!
nu stiu daca parbrizul a fost inlocuit in urma accidentului sau din alt motiv.
din nefericire, inregistrarile in carnetul de service se termina dupa a 2-a revizie la Serus, ceea ce ma face sa cred ca de reparat nu a mai reparat-o intr-un service autorizat, sau cel putin nu au consemnat interventia.
cel mai exact o sa-mi dau seama daca structura de rezistenta e afectata cand o sa am ocazia sa o urcam pe o rampa.

Alta intrebare: ce inseamna ca centurile au fost blocate? nu mai "rulau" sau s-a declansat dispozitibul pirotehnic (asa ma inteles ca functioneaza) si practic trebuia inlocuit?

completare: capota fata se cunoaste, in partea frontala, ca a fost strambata si indreptata, dar cam pe aprox 15-20 cm, deci nu a fost indoita de la jumatate.
... posesor multumit de KIA Cee'd SW 1.4 Mars Red

User avatar
danny86
Posts: 625
Joined: 08 Jul 2009, 15:26
Auto:
Location: Ploiesti
Contact:

Re: Cand sare airbag-ul?

Post by danny86 »

daca in carnetul de garantie nu apare cum ca reparatia a fost facuta la un service autorizat de catre cei de la renault.....parca despre reanult este vorba....atunci inseamna ca nu a fost facuta intr-o reprezentanta....asta ar fi prima varianta

sau


poate masina nu mai este in garantie si nu mai are motiv sa iti scrie in carnetul de garantii.....insa oriunde a fost reparata trebuie sa existe o foaie de reparatii.....ceva la mana care sa faca dovada ca a fost schimbata piesa x si y.......ideea e ca nu cumva masina sa fi fost reparata doar la fatada sa zic asa.....mai bine spus putin cosmetizata pentru a putea fi vanduta....uita-te bine...sa nu fie incarcata cu kit.......uita-te sub ea.......eventual mergi intr-o reprezentata renault si fa-i o inspectie de la A la Z si cei de acolo iti vor spune sigur cum stau lucrurile.....



faza cu centurile este.......in momentul impactului airbagurile cand sar au legatura cu centurile.....acolo exista o capsa pitotehnica si la ele.......care in functie de impact pot sa sara sau nu.....la unele modele nu sar daca nu sunt punse insa si aici se poate scrie un roman in ce conditii sar.........la mine si cred ca mai la toate masinile dupa anul 2000 poate chiar mai devreme..........cand au sarit centurile fiind pretensionate s-au blocat si au ramas in tensiune.......adica.....cea de la sofer s-a blocat dupa forma corpului.....nu mai mergea rulata....era o centura moarta ca la daciile vechi.....iar cea din dreapta soferului tot asa .....a ramas blocata insa aceasta s-a rulat toata ramanand si ea in tensiune desi pe locul din stanga nu a stat nimeni........ca sa o dau jos a trebuit sa o tai


ideea e ca .......se poate insa trebuie verificat ca nu cumva airbagul de la sofer sa nu fi sarit si el iar volanul sa fi fost schimbat cu unul gol.........si inca un semn de intreabre....de ce a trebuit sa fie vopsita toata masina?
NU NE CAUTATI.....SUNTEM PESTE TOT.......WWW.CLUBKIA.RO
posesor Kia Magentis 2.0CRDI full options PH-86-MDI
posesor Fiat Grande Punto 1.4 PH-09-MDI





ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Post Reply

Return to “...despre maşini în general”