Viitorul diesel

Subiecte care nu ţin de un numit model
razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Viitorul diesel

Post by razesul »

Primii 10 ani incerci cu soarele, apoi vantul, o sa fie accesibile solutiile astea pt ca o sa creasca cererea - si daca nu si nu, iei un generator.

Un prietene mi-a zis ca e simplu - incarcam masinile electrice de la soare ziua, moca - si ne deplasam noaptea :)

Serios acuma sa mergi in concediu cu o electrica cu o autonomie de 500km e bagarea degetului in fund, adica mai mult stai pe la incarcari - se v-a schimba optica, dar nu pentru deplasari mai lungi de 100km-150km pe zi, chiar si asa autonomia la o electrica nu e prea usor de calculat - am facut un drive test cu ZOE, asta nou, l-am avut juma de zi, dar nu am inteles deloc care este autonomia - cand ii dadeal pedala la depasiri ajungeam la 70% etc. daca ploua, bate vantul, AC, totul consuma din bateria ta.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5233
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Viitorul diesel

Post by Nesta3 »


Un open source bun.
Pro electrice, dar cu date reale.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 993
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Viitorul diesel

Post by ionutp »

Super tare video :))
Da, sunt de acord cu ce e prezentat acolo, cred ca toata lumea e. Ne mai trebuie doar autonomie mai mare, incarcare rapida si multe statii de incarcare.
In momentul de fata, daca mi-as permite, Sorento PHEV ar fi decizia ideala. :D
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 993
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Viitorul diesel

Post by ionutp »

Ma uitam pe niste informatii si teste referitoare la EURO 7: "The planned Euro 7 standard provides for clearly strict emission standards for motor vehicles from 2025: New vehicles will then only emit 30 mg NOx (nitrogen oxide) per kilometer and, in a second scenario, only 10 mg per kilometer. The current limit is 60 mg for gasoline and 80 mg for diesel vehicles. In addition, the CO2 limit values ​​are to be drastically reduced to 300 or 100 mg, depending on the vehicle category. "

Ca teste reale am gasit asta: https://www.transportenvironment.org/si ... report.pdf (via https://www.transportenvironment.org/pu ... dieselgate)
Eu eram curios daca un Plugin-Hybrid s-ar incadra in normele EURO 7, dar nu cred ca e cazul:
- Emisille de NOx de sub 10mg/km par sa poata fi respectate
- Emisiile de CO2 insa nu prea, mai ales in charging mode. Ruland si termic, benzina, emisiile de CO2 depasesc lejer 100g/km

Ca date oficiale, ma uit la Sorento PHEV si vad Emisii CO2** WLTP: 38,37. Nu stiu insa cum se va verifica acest lucru. In practica nu cred ca se poate sa se ajunga la acele valori cu niciun PHEV... De fapt se poate, dar doar in anumite conditii, cum ar fi o distanta parcursa mica in care bateria sa fie complet incarcata si sa nu fie folosit prea mult doar motorul termic.
Oare un plugin hybrid diesel ar fi o idee buna? Ca CO2 ar trebui sa se incadreze in standard, problema e NOx-ul. Oare cu DPF, SCR, EGR bune s-ar incadra?

Pareri? Mie sincer mi se pare prea strict EURO 7 si nu cred ca e necesar. Cred in continuare ca problema o reprezinta masinile vechi si poluante si ca focusul ar trebui sa fie pe posibilitatea oamenilor de a scapa de ele si de a lua ceva mai putin poluant dar la un pret decent. Noile cerinte vin cu niste costuri foarte mari care nu vor permite innoirea parcului auto.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Viitorul diesel

Post by zaboss »

Ideea este că o bună parte din producători au anunțat deja că vor să renunțe la motoarele cu combustie internă până în 2030. Cred că maxim 2-3 ani se vor mai putea cumpăra motoare diesel/benzină „curate”, fără măcar un mild hibrid. PHEV este o tehnologie dificilă, pentru că implică 2 motoare fizice, deci merge pentru mașini mai mari. Oricum la compacte ai deja variante OK, cam la același preț (dar incluzând subvenția).
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Viitorul diesel

Post by razesul »

Si daca viitorul este simplu, si tot razboiul este de fapt pentru bani cu focus pe a scoate banu' din buzunarul cetateanului in loc sa vii cu solutii mai bune? Sau doar o politica - si stim cat de inselatoare este politica, sa nu zic neaos c"o"rva.

- plantele - sa ne punem pe plantat copaci - adica Bucuresti de exemplu tinta in urmatorii 2 ani sa plantezi 1 mil de copaci;
- work from home - tot o facem fortat de 12 luni, cu tehnologia din ziua de astazi 80% se poate lucra de acasa;
- si in loc sa obligi la masina personala electrica statele din UE si nu numai sa dezvolte transportul feroviar de marfa, pentru care electrificarea dpvd al infrastructurii este o joaca de copil se face de vreo 50 ani deja - sa nu mai zic de eficienta, nu trb sa fii absolvent de fizica cuantica sa intelegi ca este mult mai eficient sa transporti echivalentul a 40 tiruri vs poluarea a 40 tiruri;
- cea mai lunga cale ferata de mare viteza de vreo 2000km se parcurge in 10h, deci bine si pt turism sa mergi Iasi - Atena in vreo 10h la o cafea cu familia;

2 citate de aici - https://www.contributors.ro/o-pseudodil ... ea-climei/

"Plantele – începutul lanțului trofic pe Pământ – preferă cantități de 2, 3 ori mai mari de CO2, principala lor sursă de hrană. Dacă plantele de astăzi ar putea vorbi la un ONU al lor, s-ar plânge că suferă de „foame”! Aceasta ar fi prima veste bună despre inamicul public #1, „poluatorul” CO2."

"Când a fost inventat în 2007, telefonul inteligent a produs o schimbare de paradigmă tehnologică. Un singur obiect – iPhone-ul – a început să înlocuiască alte 32 produse după numai cinci de existență, ajungând în 2019 să substituie nu mai puțin de 50 obiecte diferite: radio, cameră de fotografiat și de filmat, busolă, altimetru, GPS, ceas deșteptător, furnizor de știri, e-mailuri, acces la internet, filme, video și audio-clipuri etc., etc. iPhone-ul a condus la economisirea unor cantități semnificative de metal, mase plastice, sticlă, hârtie etc."

Zic si eu nu dau cu parul, sa fim antenti la neatentie :)

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Viitorul diesel

Post by zaboss »

Pe mine mă amuză câtă lume nu are perspectivă. Maxim 10% din joburi se pot face prin WFH, adică efectiv personalul care pe vremuri se numea TESA. Că economia în țările dezvoltate este preponderent una de servici nu înseamnă că frizerul, mecanicul, manicurista, gunoierul, „băiatul de la cablu”, „băiatul de la Glovo” pot lucra de acasă. Da, poate lucra contabila, dar ai o contabilă la 30 de firme. Asta este un aspect. Al doilea aspect este că acolo unde se poate lucra există și alte probleme legate de confidențialitatea/securitatea informațiilor, productivitate - una este productivitatea unei echipe de programatori care stau într-o cameră împreună și alta este productivitatea dacă fiecare sunt separat. Tehnologia de a lucra de acasă este disponibilă de când a apărut internetul de bandă largă, adică de 20 de ani. Dacă ar fi fost vreo sfârâială până acum ar fi devenit mainstream.
Al treilea rând, noua economie online creează probleme suplimentare. Înainte te duceai, unii cu mașina personală, unii cu transportul în comun, alții chiar pe jos la un magazin fizic. Acum ai curieri care bântuie prin tot orașul ca să ducă un cartuș de imprimantă. Numai la noi în Electromagnetica firmele de curierat vin de 3 ori pe zi, alea mai mari au și câte 3 mașini.
Progresul de regulă înseamnă că soluția de azi e problema de mâine ;)
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Viitorul diesel

Post by razesul »

Ideea generala este sa nu ne ducem dupa fenta si sa vedem dincolo de aparente, clar viitorul este electric, dar trebuie pus acolo unde face cu adevarat diferenta si aduce plus valoare.

La fel si solutiile, asta cu WFH ca nu am perspectiva nu e pentru mine, este pentru toti cei care in ultimele 12 luni recomanda si incurajeaza WFH :) sa vii tu sa spui ca maxim 10% se poate face de acasa as fi crezut-o in martie 2020, dar la 12 luni distanta e alta poveste.

Iar eficenta la birou sunt studii de pe vremea saptamanii de lucru de 4 zile, cand multi ziceau ca o cam freci la birou, si ce faci in 5 zile poti face in 4 zile, uneori chiar mai bine.

Iar cei care trebuie sa mearga la birouri o fac de 2 ori mai eficient pentru ca in primul rand nu se mai lovesc de alde mine, care pot lucra de acasa si ma duc la birou doar cand si daca trebuie - adica ajung mai repede la birou si nu emit CO2 la fel de mult stand in coloana.

Inca o data sa vedem totusi care sunt solutiile cele mai bune, avem tehnologia, avem si testul cu WFH obligati de COVID, poate iese ceva bun pana la urma, in loc sa zicem capitalismul este de vina, moarte lui, capitalistului.

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 993
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Viitorul diesel

Post by ionutp »

Cum ar fi daca in SUA toate masinile ar fi electrice:
E doar un exemplu, dar cred ca ideile se aplica peste tot.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

BlueHack
Posts: 146
Joined: 28 Apr 2021, 13:31
Auto: Kia Ceed Active 1.6 CRDI
Location: Bucuresti

Re: Viitorul diesel

Post by BlueHack »

Nu cred că mașinile cu motor Diesel vor fi interzise prea curând la noi și cu atât mai puțin cele cu motor pe benzină. Sunt multe mașini vechi înregistrate și lumea nu are bani să le înlocuiască cu mașini electrice noi.

Pe urmă, nici mulți din cei care căută masini noi nu au de gând să ia mașini electrice. Pentru că sunt mai scumpe, cu tot cu subvenție. Pentru că au autonomie mică, pentru că nu le poti încărca oriunde, pentru că încărcarea durează mult mai mult decât făcutul unui plin si pentru că durata de viață a acumulatorilor nu este foarte mare. Dacă ți s-au dus acumulatorii, plătești jumătate din prețul masinii.

Presupun că aceste probleme ale mașinilor electrice se vor mai rezolva în timp. Până atunci, mașinile cu motor termic mai au ceva de trăit.

Autoritățile de la noi, dacă tot se bat cu pumnul în piept că vor să protejeze mediul, ar trebui să aplice subvenții mari la mașinile cu GPL, la fel ca la mașinile elctrice. Alea, da, ar avea un succes mult mai mare, iar cu o subvenție consistentă, ar fi considerabil mai ieftine decât celeelalte și-ar cumpăra multă lume. Încă o tentație ar fi prețul mai mic al combustibilului.

Ar putea chiar scuti de impozit mașinile cu GPL, la fel ca mașinile elctrice.

Din păcate, autoritățile nu se gândesc nici la interesul cetățenului, nici la mediu, cei care ajung în funcții de decizie urmează alte interese și nu-s capabili decât să maimuțărească ce văd prin alte țări neținând seama de situația efectivă de la noi, care nu este aceeași.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5233
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Viitorul diesel

Post by Nesta3 »

Acumulatorii se garantează 8 ani sau 160mii km.In 160mii de km, tu bagi motorina de minim 60000 lei, adică vreo 12mii euro, la un consum de 8-10l/100km.Pe revizii la diesel mai dai încă vreo 6000lei minim in 7-8 ani de utilizare.Te duci in aproape 70000mii lei, adică 14mii euro.Adica cheltui aproximativ 1 leu /km(fara sa punem reviziile)
La electrica consumi 10 bani/km.Si revizia costa 90lei.
Legat de acumulatori și schimbul lor, partea buna e că se schimbă fix elemenții deteriorati.
Partea proasta în toată treaba asta e neinformarea în legătură cu tot ce înseamnă a detetine și utiliza o mașină electrică.Daca mergi doar extern și sute de km, nu prea are cum sa te coafeze o electrica și aici mă refer la astea cu autonomii de 300km și prețuri mai pământene, nu vorbim de Tesla sau Ioniq 5 sau KIA EV6 care se duc in 500km autonomie în extern.
Ai unde incarca, nu asta e problema.Pe bani sau gratis, ai unde incarca.S-a dezvoltat treaba asta extrem de rapid la noi in tara și e pe val în continuare.
DAR , dacă nu ești dispus să dai peste 20mii euro pe o mașină sau daca nu faci km multi, nu prea merita sa te arunci.Indiferent că e electrica sau termică.
Urmărește jurnalul meu cu Peugeot-e2008.Scriu acolo tot ce pot despre experiența asta.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Viitorul diesel

Post by razesul »

"La Belgique n’a pas un réseau de bornes de recharge "fiable" pour les voitures électriques, selon ses usagers. Cette "angoisse de l’autonomie" est un gros frein au passage à l’électrique."
"Sans borne de recharge à la maison, oubliez la voiture électrique""

Saga continua, si vorbim de Belgia, oricum nici altii la fel de bogati nu sunt mai breji.

Textul original, deci fara incarcare acasa esti cam mort cu electrica, iar cu cea de acasa cei care au bani isi vor pune si panouri si atunci clar electrica este gratis, probabil aici o sa fie marea scimbare a omenirii, oricum nu prea vad cum o sa fie un salt asa mare in urmatorii 5 -10 ani, dar vedem.

PS calculul tau nesta o fi pt Romania unde primeste 10k dar in restul Europei?, si nici pt RO nu e chiar asa, tu compari 20k la ZOE/Leaft cu o Sportage diesel, dar cu o "oraseanca", Fabia, Rio, care pleaca de pe la 14k si costurile sunt altele. Cu o fabia probabil in 8 ani nu treci de 20k costuri totale.

Pt Sportage ar fi corect sa pui o masina mai mare, nu? eventual 4X4, zic si eu sa fim echitabili.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Viitorul diesel

Post by zaboss »

@ionutp
Nu știu cum a făcut calculul ăla, mie pentru România îmi dădea altceva. În plus, iarna asta a arătat cu totul altceva privind infrastructura electrică a SUA - vezi cazul Texas, deci nu-i împărtășesc optimismul.
În ceea ce privește costurile, un ID4/Enyaq, care sunt la nivel de Sportage, chiar mai mari un pic, sunt pe la 30.000 net, cam cât un Sportage dotat similar. La mine, pe 5 ani, toate costurile incluse, mi-a ieșit 1,81 lei/km cu Sportage.
Pe de altă parte, indiferent de viitorul electricelor, Dieselul în sine nu mai are viitor. Părerea mea este și că automobilul personal nu mai are viitor, maxim generația noastră, poate și aia de imediat după noi. Pentru copii noștri deja Uber/Spark & co par viitorul.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 993
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Viitorul diesel

Post by ionutp »

Eu nu imi voi lua electrica prea curand, nici daca am avea infrastructura. Adica de ce sa fac un efort financiar cand ieri am vazut la stiri ca romanii nostri cumpara in continuare in prostie toate janghinele SUB EURO 2 (adica EURO 1 sau NON-EURO) din afara? M-as fi asteptat sa scada putin interesul, dar romanii tot diesel pana in maxim 2000-3000 EUR vor. Si degeaba trece Nesta pe bulevard fara emisii cand vine norul de fum al romanasilor in spate...

Nu electricele sunt solutia la noi. Nu [plugin]hybrid. Ci masini EURO4+. Sa se revina la acea taxa verde, sa dea oamenii 2000-3000 de EUR sa poata merge cu o caruta de Germania si vor cauta alternative. Nu isi permit? Nu isi cumpara. Sa avem taxe de poluare in functie de cat polueaza efectiv o masina. Daca imi iau Stinger platesc impozit 5000 RON pe an. Un diesel non-euro polueaza de 30 de ori mai mult si are impozit 150 RON.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

BlueHack
Posts: 146
Joined: 28 Apr 2021, 13:31
Auto: Kia Ceed Active 1.6 CRDI
Location: Bucuresti

Re: Viitorul diesel

Post by BlueHack »

Mare parte din aglomerația din trafic din orașele mari - și deci și din poluare - se datorează si lipsei unor sisteme de transport în comun decente. Care să vină des, la ora anunțată, să aibe trasee bine gândite și eventual banda unica.

Autoritățile locale si guvernul ar trebui să studieze si problema asta.

Post Reply

Return to “...despre maşini în general”