Page 5 of 10

Re: Drive teste useri

Posted: 20 Sep 2017, 13:16
by panzer
Fara polemici dragii mei. Ne cunoastem de atata timp ca sa incepem sa polemizam acum. E clar ca s-a umplut forum-ul de Sportage. La un moment dat vroaim sa propun (in gluma) sa il redenumim ClubSportage. :)
N-am spus ca nu aveti dreptate. Am spus doar ca eu gandesc diferit. Mai ales la "manevrabilitate" nu imi plac SUVurile (nici de la Mercedes). Cand o sa ia Sportage curbele ca un Focus/Civic/Golf atunci poti sa spui ca e manevrabila. Fizica e fizica, nu e marketing. Centru de greutate sus, centrifuga mare, se baleneste. Am facut Bucuresti Cluj si intros intr-un CRV 4x4. Ok, inalt, mult spatiu in el, 4x4, dar pe Dealu Negru se distrau Focus-urile cu noi. Deci, joaca mai putina.

Iar in Bucuresti, la o medie de 20km/h ce sa ii ceri?!?! Un scaun confortabil sa nu te doara spatele si consum mic. Si aia din Macan-uri au aceeasi privire in gol, disperata de noile niveluri de trafic ca si mine. :( Vizibilitate buna tb sa ai la Waze.

Mai bine iti iei masina ieftina, faci 1-2 compromisuri in plus, bagi 2-3 saptamani de medical (pierzi banii la salar pe care nu ii mai dai pe o masina scumpa) si le petreci pe balta cu prietenii. Ca viata trece... Uite banuiesc ca putini s-au gandit asa cand au analizat ce masina noua le trebuie.

Re: Drive teste useri

Posted: 02 Oct 2017, 11:06
by GabiA
Salut,

Sambata am facut test drive cu Skoda Superb, 2.0 tdi, 190 CP, 4x4, DSG.
Masina are un design exterior placut, garda la sol este suficienta, cred ca e mai mare ca la Cee'd 1, iar interiorul este spatios si confortabil.
Motorul tdi mi-a parut zgomotos, nu stiu daca cel de 150 cp este mai silentios.
Masina nu mi-a transmis vreo placere deosebita de a o conduce, e o masina normala. De exemplu, noua Insigna este mult mai fun.
Pt Superb am obtinut un pret de 26300E pentru un 2.0 tdi, 150 cp, 4x4, cutie manuala, Ambition + xenon, scaune si parbriz incalzite, senzori parcare fata-spate. Este o masina buna, care mi-ar indeplini multe din conditii: este un cruiser, are garda la sol, are 4x4, are dotari. Ca si minusuri ar fi faptul ca are aproape 5 metri lungime, garantia de doar 4 ani si rezistenta dieselului la o rulare si prin oras.

Octavia o mut la sfarsitul listei, din cauza acelei reflexii in parbriz.
Topul ar fi:
1. Opel Insigna
2. Mazda CX-5
3. Skoda Superb
4. Kia Sportage
5. Ford Mondeo
6. Honda Civic
7. Mazda CX-3
8. Nissan Qashqai
9. Skoda Superb

In final, cred ca cea mai buna optiune ramane un Sportage. Am sa incerc sa fac un test drive si cu un gt line, benzina si, eventual, sa iau unul pe un weekend si sa testez cat e de confortabil la un drum lung.

PS: Panzer, sunt de acord cu tot ce ai scris!

Re: Drive teste useri

Posted: 02 Oct 2017, 15:12
by zaboss
Peste weekend m-am dat cu un Passat 2.0 TDI 190 DSG, 4x4, cam tot ce se poate pune pe el ca opționale. Valoare mașină plus opționale cca. 45.000, oferta 36500. Practic, cam toate opționalele au fost oferite gratis raportate la prețul de listă.
Ce mi-a plăcut:
- Direcția, cea mai bună dintre toate mașinile pe care le-am condus.
- Vizibilitatea.
- Senzația că totul din mașină este conceput pentru plăcerea condusului.
- Ergonomia (deși sistemul de infotaiment este dificil de manevrat de către șofer, dar ai funcțiile cele mai importante și pe volan).
- Calitatea materialelor.
Ce avea în plus ca dotări față de Sportage-ul meu:
- Adaptive Cruise Control - te poți descurca și fără;
- Park Assist - se parchează singură (n-am încercat);
- Avertizare unghi mort - foarte utilă, mai ales în oraș;
Acestea se pot pune și pe Sportage la generația actuală.
- Bordul Active Vision - incredibil de frumos și util, practic îți apare pe ecran absolut tot despre mașină, într-un format grafic de joc video.

După ce conduci o astfel de mașină realizezi de ce este cel mai vândut model de sedan de clasă medie. Pur și simplu nu are nici o legătură cu următorii clasați.
@GabiA, poți face o întrebare și la VW, au discounturi generoase, după cum am zis mai sus.
@Panzer, asta cu stabilitatea pe curbe mi se pare exagerată. Lăsând la o parte că, dacă ai 4x4 nu se compară cu un 4x2 ca stabilitate în curbe, cred că este vorba de exercițiul conducerii. Una este când conduci o mașină zilnic și alta este când o conduci prima dată. Eu nu am o problemă să mă țin de oricine pe Dealul Negru sau pe orice drum cu serpentine. Cei 5-6 centimetri în plus la înălțime îi compensez altfel :D
dar sunt de acord cu tine cu faza cu o mașină mai ieftină și mai mult timp cu familia. Nu înțeleg „ce a vrut să ne spună nouă poetul cu” concediul medical.

Re: Drive teste useri

Posted: 02 Oct 2017, 17:59
by Nesta3
Arteonul?😀

Re: Drive teste useri

Posted: 02 Oct 2017, 20:50
by quelloo
ala chiar arata bine :)
dar si astia au dat in mania automatelor si iti dau posibilitatea sa pui manuala doar pe motoarele slabe

Re: Drive teste useri

Posted: 03 Oct 2017, 09:50
by panzer
zaboss wrote: 02 Oct 2017, 15:12 - Park Assist - se parchează singură (n-am încercat);
- Avertizare unghi mort - foarte utilă, mai ales în oraș;
Am incercat eu Park Assist pe un Passat generatia anterioara tot full option: Se parcheaza singura daca locul este pentru o domnishoara fara talent (adica f mare locul, nu domnishoara :D). Ii ia f mult timp pana se calibreaza si doar pe cutie automata.
Poate sistemul de avertizare unghi mort e mai bun la VAG dar la Mazda 3 mie unuia nu mi-a placut. In dreapta se aprinde la orice pieton/biciclist care trece pe trotuar daca stai locului sau te misti incet in coloana. In timp creierul invata sa ignore mesajul luminos dupa ce te-ai uitat de 150 de ori si era doar o alarma falsa. Mult mai bun sistemul cu 2 retrovizoare interioare pe care il vezi la masinile de scoala de soferi si la unii taximetristi. Low cost, low tech. :)
zaboss wrote: 02 Oct 2017, 15:12 Nu înțeleg „ce a vrut să ne spună nouă poetul cu” concediul medical.
"Poetul" a vrut sa spuna urmatorul lucru. Majoritatea oamenilor care au masini de 25.000+ euro nu castiga salariul mediu pe economie ci mai mult.
Daca o astfel de persoana isi ia concediu medical primeste 75% din salariul sau mediu pe ultimele 6 luni, plafonat la 12 salarii minime pe economie.
Deci indemnizatia maxima pt concediu medical este 75% din 12 * 1065 = ~9500 lei/luna.
Daca o persona castiga in mod normal >9500 lei/luna cu concediu medical o sa piarda 25% din salariul propriu + toata diferenta intre salariul propriu si 9500 lei.
Exista un cost al concediului medical. Poetul nu este in sine evazionist. Unele firme (mai spalate) au asigurare pentru angajati a.i. asigurarea plateste tot salariul angajatului cand este in concediu medical limitat la un nr normal de zile.

Re: Drive teste useri

Posted: 03 Oct 2017, 10:35
by zaboss
panzer wrote: 03 Oct 2017, 09:50 Daca o astfel de persoana isi ia concediu medical primeste 75% din salariul sau mediu pe ultimele 6 luni, plafonat la 12 salarii minime pe economie.
Deci indemnizatia maxima pt concediu medical este 75% din 12 * 1450 = ~17400 lei/luna.
Daca o persona castiga in mod normal >17400 lei/luna cu concediu medical o sa piarda 25% din salariul propriu + toata diferenta intre salariul propriu si 9500 lei.
Exista un cost al concediului medical. Poetul nu este in sine evazionist. Unele firme (mai spalate) au asigurare pentru angajati a.i. asigurarea plateste tot salariul angajatului cand este in concediu medical limitat la un nr normal de zile.
E din brut, nu din net ;)

La Passat chiar e ok, fără alarme false.

Re: Drive teste useri

Posted: 03 Oct 2017, 11:02
by zaboss
Damn, am greșit calculul și nu mai pot edita, este 13.000, nu 17.400 :(

Re: Drive teste useri

Posted: 03 Oct 2017, 13:47
by panzer
Si indemnizatia nu este si ea supusa impozitarii?

Re: Drive teste useri

Posted: 03 Oct 2017, 13:55
by zaboss
Nu. E 85% din brut, în limita a 75% din 12 salarii minime brute.

Re: Drive teste useri

Posted: 03 Oct 2017, 14:00
by panzer
Atunci mea culpa. Am dezinformat si calcule tale sunt corecte! :(

Re: Drive teste useri

Posted: 08 Oct 2017, 18:38
by GabiA
Salut,
Am testat si Passatul. Zaboss, chiar e o masina f buna! Multumesc pentru hint!
Mi-a placut f mult, se conduce f bine, motorul 2.0 diesel este bine izolat fonic si puternic, scaunele suficient de confortabile, chiar daca cele stoc.
Am configurat un 4x4, 1.4 tsi, 150 cp, manual, cu faruri led, scaune, parbriz incalzite, camera video spate, senzori parcare, pachet drumuri grele(inalta suspensia cu 2 cm, plus un scut motor) si astept o oferta pentru pretul final.
In concluzie, o plasez pe primul loc. Sper ca pretul sa fie ok si sa mi-o permit. Va trebui sa mai astept cateva luni pentru a finaliza achizitia unui apartament, si apoi voi lua o decizie.

Re: Drive teste useri

Posted: 08 Oct 2017, 19:22
by quelloo
pai cum, ai testat 2.0 diesel si dai comanda de pasat cu ascutitoare?
fa si un testdrive cu motorul care-l vrei ca ala mi s-a parut slab si pentru golf

Re: Drive teste useri

Posted: 08 Oct 2017, 21:07
by surfer
Inca va mai duceti pe fenta cu testele lui Gabi? :)

Re: Drive teste useri

Posted: 08 Oct 2017, 21:15
by GabiA
Ambele au fix aceleasi performante, iar dieselul e cu 1000E mai scump si din acest motiv am ales sa configurez in prima faza tsi-ul, pentru a-mi face o idee asupra pretului. Dar cred ca as alege dieselul, mi se pare ca e un motor mai de anduranta, testat si de Audi.