Viitorul diesel

Subiecte care nu ţin de un numit model
User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Viitorul diesel

Post by zaboss »

Da, mașinile electrice s-au înmulțit în București. Multe Zoe (nu doar alea de la Spark), eUp/CityGo, Leaf, Kona, ID3. Enyaq am văzut 2, unul negru și unul verdele ăla de reclamă, dar acesta era mașina de test drive de la Avia.
Pe măsură ce se vor înmulți va crește probabil și prețul încărcărilor, însă nu neapărat cu mult, pentru că majoritatea bateriilor actuale sunt mici, media fiind la 40 kWh, deci cam 29 e prețul curentului pentru un „plin”. Un plin de Fiat a ajuns și la mine peste 150 de lei, a crescut cam cu vreo 20 de lei. Doar că eu cu un plin de Fiat fac peste 300 km în exterior, cu o electrică de 40 kWh nu cred că faci 200 la exterior, abia dacă faci vreo 250 în oraș. La test drive-ul cu Fiatul electric am fost atent și la consum (am luat-o cu 68%, am adus-o la 61%), ne-a luat 7% din baterie într-o oră de fâțâit prin cartier, cred că vreo 20 km cu totul.
Chestia asta cu autonomia ne-a făcut să amânăm achiziția, chiar dacă la noi nu se pune problema încărcării - avem și la întreprindere peste 40 de stații, și acasă avem posibilitatea de a monta una, dar momentan mi se pare absurd să dau 12.000 de € în plus pe o mașină similară dar care are o limită foarte mică de kilometri cu un plin. Temerea mea este însă că prețurile se vor egaliza în sus, nu vor ajunge electricele la preț de ICE, ci vor crește costurile la ICE la nivel de electrice. Om mai vedea anul viitor ce idei are „copilul” care împlinește vârsta de carnet.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 994
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Viitorul diesel

Post by ionutp »

Ma abat putin de la subiect, dar am o intrebare: de ce nu au electricele mai multe viteze? Un exemplu practic ar fi fost mai multe viteze cu un raport care sa tina motorul in 0-2000 RPM mai ales ca acolo e cuplul.
Eu ma gandesc ca asta ar putea rezolva problema autonomiei la viteze mai mari. Da, ar creste greutatea si tot nu ar duce la viteze extreme, dar un motor electric decent ar avea cuplu pentru viteze mari "normale" si ca nu ar forja bateria din moment ce ar merge cu 2000 nu cu 10000 RPM.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Viitorul diesel

Post by zaboss »

Păi nu așa funcționează motoarele electrice 😂. N-ai avut mașinuțe cu telecomandă când erai mic? Nu te-ai dat în alea care se tamponează pe la bâlciuri?
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Viitorul diesel

Post by razesul »

Cand am facut drive test cu Zoe puteai schimba comportamentul: de la economic, normal la sport, cred ca asta este maxim ce poti obtine vis-a-vis de consum.

Modul economic limiteaza accelerarea si viteza maxima blocata la 100, dar ajungi greu la 100, si maximizeaza recuperarea de energie, cum ridicai piciorul de pe acceleratie cum baga ceva inapoi in baterie, si infrana destul de puternic - asta este concepul "one pedal driving" - de asta e si prin definitie o masina ideala pentru oras - ca recuperezi mult, pe cand pe autostrada nu prea franezi

Dar atat, nu ai viteze in functie de alt factor - ca la bec ori se aprinde ori se stinge, dar au aparut cu posibilitatea sa regelezi intensitatea - cantitatea de curent.

Asa e conceptul ala de la Nissan e posibil sa poti avea mai multa energie in fct de cat tare baga termicul, ideea de baza este e ca daca nu ai nevoie de putere cum e cazul in 90% in oras atunci termicul consuma ff putin - nu e rea ideea - termicul nu pune masina in miscare ci electricul.

De exemplu in Brussels unde de anul asta viteza maxima este 30km/h

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Viitorul diesel

Post by razesul »

Nissan care de fapt nu e concept ci e chiar real -

Nissan este totusi un pioner in electric si nu numai.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Viitorul diesel

Post by zaboss »

Da, e real, o să fie pe Quashquai. Am zis "concept" în sensul de idee de dezvoltare, alternativă, nu cu sensul de idee de cercetare. Leaf e primul electric ca produs de masă. Înainte de marea electrificare.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 994
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Viitorul diesel

Post by ionutp »

@zaboss - M-am dat si m-as da si acum cu acele masinute, mi se par geniale :D

@razesul - Da, inteleg idee si am (re)urmarit explicatiile de la Engineering Explained:
Eu ma gandesc ca folosirea unor viteze ar aduce avantaje de economie a bateriei la viteze mai mari deoarece ar fi necesare mai putine rotatii pe minut. Din cate stiu doar Porsche Taycan a implementat acest concept, avand doua viteze: https://www.caranddriver.com/news/a2890 ... nsmission/
Sa inteleg ca nu prea se poate deoarece un motor electric "normal" nu ar avea suficient cuplu pentru asa ceva?
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Viitorul diesel

Post by razesul »

Revolutia EV este abia la inceput, asa cum ICE a evoluat si inca o face cu siguranta o sa vedem multe chestii si la alectric.
Dar in acelasi timp asa cum Renault au limitat masinile lor pe la 180km, probabil inca nu se merita partea cu eficienta vis-a-vs cuplu etc, presiunea pe pret inca nu este foarte mare, de asta isi si permit sa alinieze in sus.

Dar Toyota lucreaza la o baterie noua - daca vine Toyota in 2025 cu bateria de mai jos, va dati seama ce presiune pe ceilalti.

"The technology would usher in a new era of EVs, as solid-state batteries are more compact, charge faster, safer and possess more energy density than the traditional lithium-ion batteries that are in current widespread use. They use a solid electrolyte rather than a liquid or gel polymer electrolytes found in in Li-ion units. That means they require less physical space to produce the same amount of energy, and are less prone to fire when damaged.
It's estimated that a solid-state car could have a range of 1000 kilometers (621 miles) and take 10 minutes to charge. Solid-state batteries deteriorate less over time, and Toyota aims to retain 90% of the battery's performance over a 30-year lifespan. Toyota leads the solid-state battery patent count, owning over 1,000 related to the technology."

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5233
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Viitorul diesel

Post by Nesta3 »

Toyota tot anunță chestii.Pentru consumatorul final, adică noi, ar fi bine sa și scoată ceva palpabil.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 994
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Viitorul diesel

Post by ionutp »

Da, pe langa problema ca e anuntata pentru 2025, trebuie vazut si cand o sa fie disponibila pe masini. Apoi, mai conteaza si pretul. :D
Raman la idee ca pentru urmatorii ani (e.g. 5, cel putin) o sa fie "sezonul" hibridelor, mai ales a celor plug-in.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Viitorul diesel

Post by zaboss »

Și eu sunt sceptic legat de țintele propuse de majoritatea producătorilor. În primul rând este vorba de costuri. O Kona electrică, mașina bestbuy în segment, este acum cu minim 5000€ peste varianta pe benzină (eu am primit o ofertă la varianta LED Line 1.0 DCT de 17500, preț net, fără rabla, pentru PJ, electrica e pe la 23.000 cu toate subvențiile). ID3, altă mașină gândită pentru volume, este cu minim 5000€ peste Golf. La Fiat, am zis, este 12.000€ diferența. Sunt și mărci unde diferența este practic anulată de subvenție - Pejo 2008, Mini SE.
În al doilea rând, este vorba de practicalitate. Mașinile cu o baterie rezonabilă de 60-80 kWh costă foarte mult. La Enyaq vs. Kodiaq este vreo 15.000 diferența. Deci, populare sunt variantele low range, cu 30-40 kWh, mașini doar de oraș, gândite cel mai probabil pentru servicii gen Spark/Teleport și mai puțin ca mașini „generaliste”, de uz casnic.
Cele două combinate fac ca momentan o mașină electrică să fie o alegere încă pentru „early adopters”, nu ca vehicul pentru toată lumea.
Mașinile electrice sunt de ceva vreme, Leaf este din 2010 chiar, de dinainte de DieselGate, mă îndoiesc că va exista un progres foarte rapid în ceea ce privește viteza de încărcare sau capacitate. Nici în ceea ce privește dezvoltarea infrastructurii nu cred că va exista un ritm atât de rapid astfel încât din 2030 să se vândă numai electrice. Cel mai probabil se va decala minim cu 5 ani.
Pe de altă parte, însă, este clar că se încearcă masiv descurajarea autovehiculului proprietate personală și aici mi se pare că avem o schimbare de paradigmă semnificativă. E posibil să ne îndreptăm spre o situație gen „my way or the highway” :D
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Viitorul diesel

Post by razesul »

Asta e viitorul - "A partir du 1er janvier 2022, la Zone de Basses Emissions (LEZ) bruxelloise franchit un nouveau seuil avec l’interdiction des véhicules diesel de norme Euro4 afin de réduire la pollution de l’air. Bruxelles Environnement lance une grande campagne ce lundi pour en informer les automobilistes. Concrètement, les voitures, camionnettes, bus et minibus concernés ne pourront plus circuler au sein de la LEZ, qui couvre les 19 communes bruxelloises."

Deci cine vrea Euro4 s-ar putea sa scada un pic preturile pe piata din Belgia.

Ai dreptate zaboss - eu tot astept o strategie le nivel UE cu trenuri de mare viteza si altele din sfera big changes nu sa umbli cu lingurita, sa te rogi de unu' altu' sa isi ia EV, dar na om vedea.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Viitorul diesel

Post by zaboss »

Și mai este o chestie de luat în seamă: ciclul de dezvoltare al unui produs. Tot ce este acum pe piață este lansat în 2019-2020-2021 (cred că Leaf este 2018). Asta înseamnă că mai vor fi vândute 7-8 ani de-acum încolo, incluzând un FL cu modificări minore. Sunt chiar 2 producători mari care nu au încă un model electric - Toyota și Ford, iar Fiat-Chrysler abia au lansat 500 (bine, ei au PSA unde sunt ceva mai multe modele).
Mi se pare o perioadă mult prea scurtă pentru dezvoltarea unor tehnologii semnificativ superioare care să rezulte într-o generație semnificativ îmbunătățită la orizontul 2028-2029. De aceea, eu zic că termenul de 2030 e unul mai mult teoretic.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 994
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Viitorul diesel

Post by ionutp »

Doua exemple https://www.automarket.ro/stiri/marea-b ... 78675.html:
- Norvegia: 2025
- Marea Britanie: 2040
Ambele mi se par plauzibile, ca ani de interzicere a VANZARII masinilor cu motoare termice.
Dar e clar ca daca in Marea Britanie, desi nu e Romania, daca se vand termice pana in 2040 ca o sa fie pe strazi pana in 2050. Oare ajungem in 2050?
E un proces foarte, foarte lung. Ramane de vazut cu normele de poluare ce se va mai intampla. Asta ar fi solutia pe un termen mai "scurt".

PS: Nu doar Europa trebuie sa faca asta, scapam de poluarea din orase dar atmosefera o sa crape din cauza Chinei, Indiei (Asia in general, fara Japonia si Coreea de Sud ma gandesc) si Americii. Sa isi bage undeva si americanii acel "Only milk comes in 2L" (nici nu stiu ei ce sunt aia "litri") si sa isi ia si ei motoare 0.9 TCE. :D
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5233
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Viitorul diesel

Post by Nesta3 »

Nu se dorește trecerea radicală la electrice ci progresiv.
Faptul că toți au scos anul trecut și anul asta multe modele, fie bazate pe platforma ICE fie pe platforma noua dedicata modelelor electrice, a fost strict pentru a se încadra și alinia noilor norme de poluare.id3 e exemplul cel mai bun.
In momentul de fata, 3 mașini au baterie pe 800V:Ioniq 5, KIA EV6 și Porsche Taycan.Asta înseamnă că pot accepta până la 350kw putere de încărcare care se traduce in 18minute.In 5minute îți bagă 100km autonomie.Omv-petrom a anunțat ca până la sfârșitul lui 2022 vor instala 40 de stații de încărcare dintre care 20 vor fi de putere 350kw.Se dezvolta treabă și se dezvoltă rapid.Tesla a instalat 12 stații în Timișoara și București în mai puțin de o luna.Apropo de Tesla, de zilele trecute se poate comanda prin programul rabla.Model 3 standard range, cu autonomie 450km, 0-100 in 5 secunde, costa până în 35mii euro după toate reducerile.Incarcarile la stațiile Tesla sunt gratuite 3 ani din momentul in care cumperi mașina și incarca cu 250kw putere, deci 30minute.
https://www.go4it.ro/content/auto/tesla ... -19173149/
Daca se rezolva și cu service-ul fizic până la finalul lui 2021, e senzație.
Pana nu deții o electrica, nu poți realiza cate avantaje are.Ziceam că am făcut test drive cu 1.5tgdi 160cp 7dct.Nu am cum să mă întorc la ICE(internal combustion engine).Si nu am cine știe ce racheta, darămite să deții o Tesla sau EV6 sau Ioniq 5 care fac suta in 5 secunde sau mai puțin.Si nu e vorba doar de 0-100 ci e vorba de întregul comportament în orice moment.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

Post Reply

Return to “...despre maşini în general”