Drive teste useri

Subiecte care nu ţin de un numit model
User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Drive teste useri

Post by zaboss »

Ok, am testat și SEAT Tarraco. Prețul sub Skoda are și o explicație. Calitatea materialelor. Nu toate, dar unele plastice sunt exact ca cele care nu-mi plac la Sportage-ul meu. Se vede pe alocuri o oarecare neglijență la detalii. Altfel, da, e aceeași mașină ca Kodiaq, dar e o copie slabă. Am testat un motor de 1.5 Diesel, 150 CP. Foarte slabă reacția, pedala de accelerație moale, accelerează lent, deși e cutie DSG nu CVT. Bine, nu era motorul pe care îl doream, oricum. Tipul de la vânzări foarte profi, pregătit, cunoștea mașina, a răspuns la toate întrebările. În clasamentul All Time, este în top 3 agenți de vânzări după Narcis de la MIT, un tip de la Serus-Nissan, Alin Bălănescu.
Back to square one, cum zic nemții :)
Am refăcut configurația de la Skoda, am ajuns la un preț de 29000 + TVA de la un alt dealer, față de 27200+TVA Nissan X-Trail. Mașinile aproape identice la echipare, dar cei 1800€+TVA înseamnă un motor de 190 CP pe benzină vs. unul de 150 CP motorină, acel Virtual Cockpit de la VAG care, cel puțin mie mi se pare foarte mișto, ceva mai mult spațiu interior și mai ergonomic, o tabletă nouă. Nissan are în plus Velux. Mașină 2018 vs. mașină 2013. Diferența la leasing e 50€/lună. Luni mai testez în sfârșit Kodiaq cu motorul ales (nu știu nivelul de echipare) și rămâne să sosească la Nissan motorul nou (eu făcusem test drive cu motorul anterior, cel de 2 litri și 175 CP care era relativ OK).
În toată afacerea asta mai contează, totuși, și prețul oferit de ei pe Sportage. Momentan, mi s-a oferit de către primul dealer Skoda 12.000. Nu este exact cât mă gândeam, nici chiar așa de rău cum mă speriase cel de la Honda, care zicea ceva de 10.500.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Drive teste useri

Post by panzer »

Eu am subliniat doar aspectul "worst case". Vrei sa o dai la buy back, dar are zgarieturi. Le spui ca ai casco si sa le repare pe casco. Ei insa vor socoti gaura totala in buzunar. Pretul de buy back va fi mai mic. Indiferent ca sunt banii de la Porche Asig ei vor socoti ca un grup, deducand si reparatia din buy back. Daca ai avea casco la altii nu i-ar interesa. Asta e mica "teapa" cu asigurarea in grup. Insista pe o asigurare in afara grupului.

Mai sunt si alte aspecte: asiguratorul si service-ul au acelasi patron. Sigur tb sa iti repare masina. O sa te trezesti cu vopsea ieftina, piese after market, etc.

Sunt baieti din asigurari la noi pe forum. Sigur stiu asta. Vb cu ei. Te uiti la TCO dar e mai bine sa intelegi de unde vine diferenta. Daca vine din financiar si nu din masina, intreaba.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Drive teste useri

Post by zaboss »

Diferența între rata la Unicredit și rata la Porsche este de 31€/lună pentru Skoda. La Porsche ai franșiză de 100€ la fiecare eveniment pe casco, la Unicredit ai franșiză la al doilea eveniment într-un an. Prima la Unicredit este de 82€, la Porsche 113€. Nu ștu exact din ce poate apărea diferența asta. Unicredit lucrează cu Uniqua.
Later edit. Nu am fost atent. Oferta financiară Porsche mai are un discount suplimentar de 1200€ din prețul mașinii, deci valoarea finanțată e corespunzător mai mică.
Last edited by zaboss on 26 Oct 2019, 21:51, edited 1 time in total.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

andrei1271984
Posts: 963
Joined: 06 Nov 2016, 15:17
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 6MT GT-Line
Location: Bucuresti

Re: Drive teste useri

Post by andrei1271984 »

@zaboss, mergi pe unicredit....conditiile sunt clar mai bune.
Diferenta nu apare de nicaieri , pur si simplu un furnizor practica un pret si celalalt alt pret :) clientul este liber sa aleaga ce e mai bine pentru el
oricum Porsche Asigurari sunt niste vagabonzi:)) iti spun din experienta.
Good luck !
Kia Sportage 2021 1.6 T-GDI 6MT GT-LINE

EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Drive teste useri

Post by zaboss »

Revin cu completări la Kodiaq fiindcă am mai făcut două teste, ambele fix în configurația dorită de noi cu motorul 2.0 TSI 190 CP, versiunea Style. Dacă primul test drive a avut un traseu OK, ceva oraș, ceva autostradă, celelalte două au fost foarte... scurte. La primul ne-am învârtit practic între noile sensuri giratorii de pe șoseaua Giurgiului, cel de la ieșirea din București și cel de la intrarea în Jilava - cine merge la IMG știe despre ce e vorba, iar cel de-al doilea chiar mai scurt, de la sensul giratoriu de la intrarea în Pantelimon (lângă benzinăria Mol), până la șoseaua de centură.

Față de RS, varianta Style este evident mai puțin sportivă. Tapițeria este de stofă, nu de piele, scaunele normale sunt OK, dar nu chiar atât de comode ca unele sport însă sunt confortabile și asigură o poziție bună la condus. Cred că și garda la sol este un pic mai joasă (mă rog, e un centimentru), suspensiile sunt altfel. Desigur, nu este o mașină de offroad, nici măcar la nivel Sportage, nu are diferențial blocabil, totul se face din soft pe tabletă. Nu am avut timp să mă joc prin meniuri cu ele, doar ne-au fost prezentate, dar erau o mulțime de setări pe opțiunea de off-road. Oricum, maximum de offroad pe care-l a vedea va fi ceva zăpadă sau noroi pe vreun drum desfundat.

Fiind un traseu foarte scurt, nu am avut loc să mai bruschez mașina să văd dacă se schimbă ceva în comportamentul său dinamic față de RS. Deși este evident orientată spre confort, nici la versiunea asta nu ai deloc senzația de „barcă”, mașina este foarte manevrabilă în ciuda dimensiunilor. La al treilea test drive a trebuit să o aduc prin parcarea dealerului care era foarte aglomerată și se strecoară OK, feedbackul direcției fiind foarte precis. La al doilea a trebuit să o parchez într-un spațiu foarte strâmt. Are mai multe moduri (nu știu dacă sunt doar ale direcției sau includ și alte setări) și comportamentul mașinii este diferit. Practic ai impresia că este altă mașină. Plus, pentru cineva care vine după Kia Sportage, vizibilitatea este foarte bună.

Volanul este mai mic decât la Fiat și Sportage și ai o senzație un pic ciudată, dar te obișnuiești rapid.

Punctul forte al acestei mașini însă este motorul, care este senzațional. Cei 190 de cai se simt la orice viteză, la orice turație. Pentru un dieselar, accelerația este diferită, dar motorul are același cuplu ca Sportageul meu, 320, chiar dacă se simte diferit. Diferența de putere însă o simți permanent. Pe hârtie are 0-100 în 7,5 secunde și se vede, inclusiv la accelerările din scurt. Cutia are răspuns instant, se controlează bine din accelerație, retrogradează chiar și 2 viteze instant. Am avut impresia că a sărit dintr-a 5a direct în a 3a, fără a mai trece prin a 4a, dar fiind atent la drum nu sunt sigur că nu a fost și viteza a 4a.

Câteva cuvinte și despre aspectele financiare. Grupul Porsche oferă discounturi semnificative suplimentar pentru leasingul propriu (1500€ în medie). Practic, ajungi la un 6,5% discount total, însă rata totală iese tot mai mare decât la un leasing prin altă firmă, cu un discount mult mai mic (în cazul meu Unicredit, dar nu cred că e neapărat cel mai ieftin și nici eu nu am cine știe ce ofertă, Țiriac e tot cam pe-acolo, la fel și RCI - dar ei finanțează doar Renault Nissan). Cine nu are experiență cu leasingul, se poate arde la buzunar :)

Din 3 dealeri câți sunt în București (nu am fost la Porsche), unul nu a dat nimic, unul a dat 1,5%, al treilea 3,5%. Deci nu se fac discounturi semnificative - spre comparație, Honda are 6%, Toyota depinde de marcă, la RAV am primit 1000€, Nissan 11%. Ford și Opel au alte procente, dar în cazul lor vorbim de abureală cu „pachete”. Așa și la Skoda, toți trei mi-au oferit un „platouaș” de dotări de 2000€ cu 700€, respectiv 500€ :) Niciuna dintre ele realmente utilă pentru mine, dar, probabil interesante pentru alții.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Drive teste useri

Post by zaboss »

Tot eu mai contribui :)
1) Ford Kuga hibrid
Am fost cu bravissima macchina (cu Fiatul pentru cine n-a văzut Nea Mărin Miliardar) la revizie. Având 3 ore de stat degeaba, am zis să mergem până la Neluțu Țiriac la reprezentanță, că eram tare curios și era și el pe listă. Hibrid mai condusesem Toyota, însă la Ford este un alt sistem, fiindcă este Plug In. Practic, la Toyota/Honda/Suzuki, ideea de hibrid înseamnă de fapt o baterie care dă din când în când un brânci motorului. Sistemul Plugin are efectiv 2 motoare. Unul clasic, în cazul Ford de 2,5 litri :D, nu este clară puterea, și unul electric, cu o autonomie declarată de 50 km. Sistemul e gândit probabil pentru navetă.
Mașina o știam din Auchan pe exterior, este expusă una de la BDT, e plăcută, pare micuță. Deși este ca dimensiuni mai mare ca Sportage, nu prea pare, nici la interior, nici la exterior. De exemplu, are cam aceleași dimensiuni cu CR-V, dar nu se compară la spațiu. Deloc. La interior mașina este identică cu Ecosport/Focus. Adică plastice ieftine și cam urâte. Nu știu, la Ecosport nu mi s-au părut chiar atât de deranjante, dar aici încă de când m-am urcat în ea am avut un sentiment de respingere.
Poziția la condus, cam incomodă, nu am reușit să-mi reglez bine scaunul, dar vizibilitatea bună, destul de ergonomică, nu ai probleme să găsești sau să apeși butoanele.
Motorul, în schimb, este senzațional, mi-a plăcut foarte mult. Reacționează excelent, nu realizezi nici un moment că are o cutie CVT. Este, evident, silențioasă, inclusiv când intră benzina. M-a pus serios pe gânduri. Pot încărca seara de la priză sau la întreprindere, unde sunt vreo 4 mai nou. Se încarcă și prin frânare, are și un „mod” special de încărcare mai agresivă. E interesant că-ți poate modela stilul de condus.
Intră și pe Rabla +, deci mai ai 4000 discount suplimentar. Oferta lor a fost de 34.000, TVA și Rabla + incluse, pentru Titanium X + toate pachetele de opționale, mai puțin cel cu piele și trapa. Și aici oferta bună, probabil de la un alt dealer mai scoteam ceva, dar interiorul nu ne-a convins și am șters-o de pe listă.
2) Skoda Superb
Și VAG are un motor hibrid, pus însă numai pe Superb și Golf și Passat, deocamdată. Din păcate nu am găsit decât expuse în showrooom, niciuna la drive test.Așa că am testat varianta clasic românească 2.0 tedei 190 de cai. Interiorul foarte mișto, scaunele comode, poziție bună la condus, numai că ai oglinzi mai mici decât la bravissima macchina, nu mai vorbesc de Sportage. Pe „normal”, motorul este foarte puturos și leșinat. [Aici trebuie remarcat motorul de pe Sportage, pe care o să-l regret până când voi avea un hibrid :D.] Pe Sport, însă, adună toată herghelia și e mișto. Deși are aproape 4,90m, mașina este foarte manevrabilă, se parchează lejer, inclusiv pe spații fooarte înguste cum e curtea unui dealer. Mașina e ok, faceliftul mi se pare că arată foarte bine, preț bun Style Hibrid + ceva opționale pe care le pusesem și pe Kodiaq, 34700, TVA și Rabla + inclus. Practic, e cam aceeași mașină ca Kodiaq, dar mai joasă și fără 4x4 (ai și varianta asta, dar nu pe hibrid). Ne-a pus serios pe gânduri
3) Passat hibrid
La Passat am putut testa și motorul hibrid al grupului. Mașina o știam, avuseserăm 6 luni unul, generația anterioară, dar sunt foarte mici modificările. Realitatea este că atunci când te sui într-unul realizeze de ce e cel mai vândut model din gamă. Scaune excelente, poziție bună la condus. Toate butoanele unde trebuie. Filmul s-a rupt când am deschis portbagajul, care era jumătate dintr-un portbagaj normal :)
Motorul este Ok, are un TSI 1.4 de 150 de cai, restul până la 215 fiind de la electric. Tot 50 km autonomie electrică, la fel se poate încărca și prin frânare.
În varianta combinată, este senzațional ca reacții, și foarte silențios. Aveam 160 la oră pe autostradă fără să-mi dau seama și fără să fie nevoie să modific sonorul la radio. Dacă nu era portbagajul dezamăgitor, era alegerea, mai ales că ni s-a oferit un discount bun și era doar o mică diferență față de Superb (3000€) care în 5 ani de leasing nu se simțea.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Drive teste useri

Post by quelloo »

am profitat azi de oferta de la Bolt si am chemat un VW ID3 la test drive.
200 cai putere, 310 Nm, 1,8 tone
77kWh bateria - oficial 550 km range, dar baiatu zicea ca la plin ii arata cam 450-460km range
testdrive-ul a avut loc azi la pranz in zona dristor, titan, salajan, in total 7.3 km (important pentru mai tarziu)
am mers primii 4 km fara aer conditionat si in modul comfort. Si, dupa, am dat drumul la aerul conditionat si trecut pe modul sport.

Exteriorul:
-personal nu prea-mi place=incearca prea mult sa para altceva
-dimensiunile sunt cam de golf plus ca e mai ridicata

Interiorul:
-era varianta cea mai dotata cu panoramic, camere si toate optionalele si teoretic cea mai misto tapiterie
-spatiul interior era mai mare decat la Golf E dar stateai mai sus din cauza bateriilor din podea si sincer paream cam inghesuit la cap (la 1.75). Era destul loc, nu dadeam cu capul in plafon dar din cauza pozitie ridicate si curburii caroseriei, era ciudat.
-bordul: cam la fel ca si cu exteriorul s-a incercat prea mult sa para diferit. design minimalist si cu elemente floating care par ca atarna aiurea din bord. si, cel mai grav, plastic ieftin si glossy peste tot, tableta micuta e prea ridicata si aproape ca obstructioneaza vederea. Mai are si ramele late ca la Kindle reader :(
tot la capitolul bord, avem si selectorul de viteze care e in dreapta instrumentarului de bord cu acelasi plastic glossy (cam peste mana de actionat parerea mea) - si asta in conditiile in care, spatiul unde ar fi fost consola centrala este complet nefolosit - e doar o plasa amarata unde poti sa bagi un telefon mobil
-tapiteria si materialele sunt mult sub Golf E - cred ca de aici e diferenta de pret sincer (mai ales ca pe golf ai doar 136 de cai si o baterie de 2 ori mai mica)
-ce m-a deranjat cel mai mult a fost cotiera. sunt cotiere individuale foarte subtiri pentru fiecare scaun. Ai impresia ca sunt niste ieftineli aftermarket instalate pe logan de taxi in spatele blocului.
-ce mi-a placut: vizibilitatea. Geamurile sunt foarte mari, panoramicul se intinde aproape pe toata lungimea, stalpii fata au si ei geamuri

La condus:
-masa masinii se simte in toate situatiile
-suspensia absoarbe foarte bine si este foarte silentioasa (nu stiu daca tine de faptul ca masina avea doar 131 de km cand am inceput testdrive-ul) dar este prea moale pentru gustul meu (la acceleratie maxima in modul sport se ridica vizibil botul masinii) iar la frana puternica se apleaca in fata
-motorul isi arata intradevar cuplul maxim de la 0 rpm desi cred ca in cazul asta eroarea de kilometraj este chiar peste cei 10% standard in grupul VAG-in orice caz, masina asigura ca pleci primul de la semafor
-directia e ok, n-am apucat sa trag cum trebuie de ea pe curbe dar e ajutata mult de faptul ca tractiunea la bazaconia asta e pe puntea spate.

Consumul:
- masina avea un range de 282 km cand am plecat
- am lasat masina cu un range de 245 km cand am iesit
- primul km si jumatate a fost facut fara aer, in modul comfort si cu full regen brakeing si mers foarte incet si atent
- urmatorii 2.5 km am facut 2 accelerari de pe la 10km/h pana la 80km/h tot in mod comfort, fara aer si cu regen maxim
- ultimii 3km si ceva am schimbat pe sport, cu regen minim si aerul pornit: am incercat inca de vreo 4 ori reprize de accelerare (la podea) dar fara sa ating cine stie ce viteze (tot 75-80 maxim) din cauza traficului
- diferenta intre comfort (eco) si sport este evidenta la raspunsul acceleratiei. suspensia nu sufera modificari care sa le fi simtit.
- diferenta intre full regen si minimul este din nou foarte vizibila. la minim poti sa faci coasting iar pe full franele sunt activate si stopurile de frana aprinse

Concluzie:
Masina se simte bine, are spatiu si range-ul pentru cine are rabdare sa se mosmondeasca este suficient.
Pentru mine din pacate, chiar daca n-am mers nici pe departe cum merg in mod normal, cu un range real extrapolat de 87km in oras nu prea ii vad utilitatea. Si nici nu ma leg de posibilitatile de incarcare care tot mi se par limitate: vecinul are un opel ampera si o dracovenie d-aia SUV mare full electric de la Mercedes si se tot chinuie sa prinda liber la Mega-Image-ul de la dristor sa le incarca cand vrea. Daca nu sunt unii nesimtiti care blocheaza locurile alea cu masini normale, atunci sunt altii cu hibride sau electrice care le lasa peste noapte.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Drive teste useri

Post by Nesta3 »

Pai are 1 mertan si 1 ampera si atarna la pomana de la mega?Sa mearga sa plateasca pe la mall sau la statiile cu plata.
Iti zic eu cum sta treaba cu statiile: astea moka sunt asaltate de bolt si uber.Desi ai crede ca astia au o farama de creier in plus fata de un taximetrist, nu prea e asa.Le baga la incarcat, nu dau checkin pe aplicatii, le lasa acolo.Mega nu intervine prin limitarea stationarii la 2 ore, astia isi fac de cap, tu te duci la mega si faci cumparaturi, vrei s-o incarci dar nu ai unde.
Mai sunt si aia care parcheaza pe locurile alea(cei cu motoare clasice), care oricum sunt pleava societatii, sunt tot aia care merg pe liniile de tramvai, sunt tot aia care cred ca Iohannis a inventat masca de protectie.
Cea mai buna si mai simpla metoda e cea a aplicarea unui tarif standard la toate statiile, cu plata cash sau card, exact cum e pe la benzinariile Mol: 29 lei sesiunea incarcare AC si 43 lei sesiunea DC(adica cea ultrarapida, care incarca cu cat duce masina).Si asa toate companiile de ridesharing vor fi obligate sa isi monteze statii de incarcare.
Momentan statii sunt foarte multe si poti strabate tara linisit, atata timp cat iti planifici cat de cat calatoria.
Eu iti zic din ce am vazut, din ce mi s-a mai spus.Cand voi avea masina, voi da niste impresii reale.

Legat de masina, ai suport 0 daca vrei sa o comanzi.Am incercat, dar nu ai cu cine.Iar asta nu ma poate face sa comand o masina ca si cum as comanda un espressor de pe emag, pe netestate, pe nevazute.
Totusi sunt curios cum e la interior.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Drive teste useri

Post by quelloo »

Sincer mi se pare mediocru la nivelul de preț.
Vecinu merge la mega ca e cel mai aproape de noi.

Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk

Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Drive teste useri

Post by ionutp »

Ca tot e vorba de electrice, am si eu o intrebare. Cum se comporta in mersul bara la bara? De exemplu mergi 5km intr-o ora, cam cat % din baterie (cu autonomie de 500km sa zicem) s-ar consuma?
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Drive teste useri

Post by zaboss »

Consumul e direct proporțional cu viteza de deplasare. Practic, aproape invers decât la motoarele cu combustie.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Drive teste useri

Post by zaboss »

Au trecut 5 ani, mi se termină primele leasinguri la mașinile de la firmă, așa că am început căutările. Captur și Juke s-au dus într-o zonă de preț peste bugetul nostru. Capturul nou îmi place, Juke deloc.
Pejo. 2008. Mașina decentă, dar diferențe enorme între echipări. Noi am făcut test drive cu un GT, echiparea de vârf. Scaunele foarte comode, poziție la condus ok. Cam dubios displayul 3D, destul de șters, nu știu dacă era o setare legată de iluminare sau așa este el în mod normal, dar trebuia să te chiorăști bine ca să vezi ceva la el. „Clapetele” pentru AC, parcă au fost luate de la o mașină și trântite acolo, nu se potrivesc cu restul mașinii. Spațioasă în față, am avut loc și în spate, dar nu prea sunt spații de depozitare. Varianta GT este ok, dar nejustificat de scumpă, comparativ cu alternativele. Varianta Allure care ne-a fost ofertată este un pic mai „tristă” la interior, scaunele normale. Motorul este OK, mai înfipt decât la Skoda, cutia schimbă bine (au un „schimbător de viteze interesant, diferit de restul mașinilor). La fel, volanul este diferit, dar nu te deranjează. Totuși, aproape 23.000 pentru nivelul 2 de echipare mi se pare enorm. Overall, e un produs pe care Pejo încearcă să-l strecoare în gama superioară, fără însă a fi realmente diferit – de exemplu, calitatea materialelor din interior nu e diferită de la Ecosport, de exemplu, ca să justifice diferența de preț. Prea scump. C3 Aircross e mai ieftină, dar e discutabilă la exterior și oribilă la interior. Făcusem test drive cu modelul anterior acum 2 ani când luasem Ecosport.
Apoi am fost să vedem Kona. Noul model, ca și la Tucson, pare SF în filmulețele de prezentare. În showroom e mai plată la exterior. E OK, nu arată rău, dar nu e atât de spectaculoasă. Mașina arată bine cam pe orice culoare. Interiorul este însă dintr-un alt film. Unul prost. Un volan cu un milion de butoane. Toate mașinile noi au ceva mai multe butoane, dar ăsta era ceva de genul 10 într-o parte, 10 în cealaltă. Tableta era trântită acolo, cu o margine trapezoidală care crea un contrast aiurea cu ecranul propriu zis. Cam jumătate din spațiu este margine, jumătate ecran. Gurile de aerisire parcă au fost furate de cineva de la o mașină din anii 60 din epoca spațială și puse acolo. Fără nici o legătură cu mașina. Nu aveau la test drive automată, am făcut cu una manuală. Motorul incredibil de zgomotos. Parcă era motoretă. Cred că mașina aia avea ceva, totuși, că era un sunet cam dubios, deoarece am mai condus motoare în trei pistoane și nici unul nu suna așa. Dacă ăla este sunetul lui natural, atunci e un mare „NU”. Pe manuală (apropo, e interesant uneori să mai conduci o manuală :D) era fâșneț, suficient de dinamic, dar zgomotos. Având cutie cu dublu ambreiaj, probabil experiența este OK. În rest, plasticele cam la fel ca la Pejo, se vede ieftineala, dar nu foarte deranjant. Dacă Pejo este un produs care încearcă să pară scump, Kona este ieftin (dar nu la modul „value for the money”) și nu ascunde asta. Preț foarte bun, dar se vede în mașină de ce e ieftină. Nu am mai mers la Stonic, deoarece o știam, o văzusem în showroom când fusesem la revizie, nu ne plăcuse, nu o mai luasem în considerare nici acum 2 ani.
Am mers apoi la Skoda pentru Kamiq. La test drive aveau mașina cu motorul de 1.5, nu 1.0, dar cutie automată. E o diferență față de Kodiaq, la antifonare, parcă și materialele sunt un pic mai „populare”, dar se vede clar cine știe să facă mașini și cine sunt amatori. De aia coreenii joacă într-o ligă a lor. Mașina este o clasă peste Kona, efectiv, pare ceva mai spațioasă în spate (e cu câțiva centimetri mai lungă decât Kona), portbagajul organizat inteligent, cu cârlige, 400 de litri față de 370 la Kona, de altfel acesta este atu-ul Skoda în orice clasă, mașini mai mari decât competiția. Dar clar, dacă nu vrei mașini premium, VAG joacă într-o altă ligă decât restul competitorilor. Deși e o mașină „tinerească”, are o oarecare sobrietate, nu iese din definiția mărcii. Are una dintre cele mai bune ergonomii din clasă, în momentul în care te urci în ea știi exact unde sunt toate, nu sunt butoane în exces, ajungi ușor peste tot (la Fiat e un coșmar să setezi pilotul automat, de exemplu) linia de design este unitară, în orice Skoda te urci totul este în același loc. Multe spații de depozitare, portbagajul bine organizat. Este o mașină gândită pentru confort, nu pentru imagine.
Au mai fost luate în considerare Mokka, dar nimeni nu ne-a răspuns - am sunat la o reprezentanță, „vă sună colega, că vorbește la telefon”, nu ne-a mai sunat nimeni. Coroborând prețurile de listă cu ce știu despre discounturile Opel, oricum era peste buget. Nici de la Seat nu am primit oferta, dar am înțeles că luna asta apare noul model de Arona, la un preț mai mare decât modelul anterior.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
bondalicir
Posts: 1820
Joined: 02 Mar 2008, 02:56
Auto:
Location: Buftea
Contact:

Re: Drive teste useri

Post by bondalicir »

nu ai specificat bugetul exact dar eu m-as uita si la un xceed... arata f bine interior/exterior.
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Drive teste useri

Post by zaboss »

Marea noastră problemă este că vrem mașini cu cutie automată, ceea ce oricum duce costul foarte sus, cu vreo 2000€ față de echivalentul cu cutie manuală. Bugetul setat este 18.500€, cât au costat Captur și Juke la vremea respectivă. XCeed este oricum într-o altă clasă - compacte. Pe configurator, primul xCeed cu automată e 21.000 cu Rabla, deci cam 22.000, că e pe PJ. ȘI mai este un aspect de luat în considerare, la ofertele de leasing operațional anumite mărci au rate mai bune, de exemplu, deși C3 era mai ieftin cu vreo 1000€ decât Ecosport, rata era cu 15€ mai mare. Probabil că are legătură cu cât estimează ei că le vor putea valorifica la finalul perioadei.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Drive teste useri

Post by Nesta3 »

E greu la 18mii sa găsești ce îți dorești.
2008-ul GT cu niște opțiuni iese la 26mii fără nicio reducere(rabla+dealer). E diferența între echipări la 2008 și GT e cea mai ok.Ca materiale mi se pare ca e cam un Sportage style, fiecare cu avantaje și dezavantaje.
Ai mai mult setări la ecranul ala 3d și probabil ai prins luminozitate scăzută sau era setat pe minimal.E foarte mișto, se vede foarte bine și are suficiente informații.
Nu știu cât iese un Captur, dar și mie îmi place mult.
https://www.peugeot.com.ro/gama/modele/ ... UyNzg1NTgw
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

Post Reply

Return to “...despre maşini în general”