Drive teste useri

Subiecte care nu ţin de un numit model
User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Drive teste useri

Post by zaboss »

Kona ne-a fost ofertată sub 18.000, varianta Led Line, cu 7DCT. Kamiq e 18.400, Style simplu, fără culoare metalizată, fără opțiuni că are tot ce vrem noi standard. Ambele vin în standard cu minimum dorit de noi - tabletă cu Android, senzori de parcare și cameră spate, climă automată. Oricum, cutie automată ai deja de la un nivel 2 de echipare, la unii e doar pe nivelul maxim, deci mașinile sunt ceva dotate.
Peugeot 2008 Alure + scaune încălzite și încă ceva 22700, de la 24500, ceva de genul, nu mai țin minte ce lipsea din Allure și voiam noi. La Renault/Nissan știu discounturile și, deși nu am primit o ofertă oficială, probabil se duce în 20.000 Captur Zen + ceva opționale și 21.000 Juke N-Conecta. Arona văzusem la unii de la Pitești pe Autovit un pic sub 18.000, dar probabil mașină pe stoc, or nouă ne trebuie în decembrie :)
În jur de 19.000 ar trebui să fie și Puma cu dotările astea, dar, la fel, nu ne-a plăcut, am aproximat prețul după ofertele și discounturile de la Ecosport.
Idea este că de data asta negociem 5 mașini, două cu livrare anul acesta, 3 cu livrare anul viitor în iunie. Evident, pentru cele de anul viitor nu garantează nimeni că va fi același preț, dar păstrăm nivelul de discount. Din punct de vedere practic, persoanele fizice primesc discount mai mare, cu Rabla, dar la PJ ai avantajul că deduci TVA, deci din start 19% discount :).
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Drive teste useri

Post by zaboss »

Am testat și Leaf. Nasol. E prima full electrică pe care o conduc, a fost mai degrabă dezamăgitoare experiența. Mă așteptam să fie mai silențioasă, e practic la fel de zgomotoasă ca o benzinară clasică, doar că nu urlă când o accelerezi, țiuie un pic a la rachetele din filmele SF. Interior bătrânesc. Ruliu ciudat în spate, a stat soția în spate și i s-a făcut rău. Eu în față nu am simțit nimic. Nu este foarte bine antifonată, se aude puternic zgomotul de pe drum.
Mașina este mare, încăpătoare, dar bătrânească și mult în urmă, se simte nevoia unui update semnificativ, este oricum cea mai veche mașină electrică de pe piață. La un moment dat avea avantajul spațiului interior, compensând astfel bateria mică. Se simte și se comportă ca o mașină de acum 10 ani, deși are anumite chestii mai actuale – Adaptive Cruise Control, Blind Spot Detection.
Overall, nope, nu e mașină de cumpărat.
Am testat apoi Mini SE. Altceva. Adică răspunde exact așteptărilor pe care le ai de la o mașină electrică. Accelerația instant te bagă în scaune, este silențioasă. Este o mașină gândită să fie una premium, e vândută ca o legendă, ca „experiență”. Materialele sunt premium, partea mecanică este la superlativ – direcție tare, precisă, suspensia nu neapărat orientată spre confort, dar OK, absoarbe bine micile denivelări. Vizibilitatea este bună, deși stâlpii sunt groși, oglinzi măricele, vizibilitate bună în spate.
Autonomia nu este grozavă, vreo 200 de km, mașină strict de oraș, nu prea te încumeți să ieși cu ea. Asta nu e important pentru noi, căci avem posibilitatea montării unei stații de încărcare, consilierul zicea că se încarcă în 7-8 ore la 100% la priză normală și cam 30 de minute la una „rapidă”. Aici nu am fost atent la detalii, ce anume definea el „rapid”.
Spațiul interior este, desigur, ... mini. În față doi adulți solizi stau un pic înghesuiți dar acceptabil. Sunt și ceva spații de depozitare, are o cotieră cu ceva locuri, în care poți pune câte ceva, inclusiv încărcat telefonul wireless, dar pentru telefoane medii, nu merge un S20+, depășește cam cu jumătate de deget. Ai spațiu de pus telefonul sub unitatea media.
Față de 500, în față este un pic mai bine, mașina este ceva mai lată, spațiul în habitaclu un pic mai mare, în spate este loc rezonabil pentru doi adulți și nu mai ai senzația aia de claustrofobie de la Fiat datorită vitrajului mai generos. În schimb, la Fiat ai portbagajul mai mare, deși ai și roată de rezervă (ceea ce la Mini nu este). Sub podea mai ai ceva spațiu unde stă cablul/cablurile de încărcare, trusa medicală, stingătorul și ce ai mai vrea să ascunzi pe-acolo. Overall, spațiul este probabil la fel ca la 500. Poziția la condus este una joasă, la Fiat este un pic mai înaltă. Scaunele sunt comode, au șezutul lat și în față și în spate, par comode.
După ce trece puțin euforia tehnologică, mai vezi și neajunsurile. Eu nu am putut avea vizibilitate integrală la ecranul central, din spatele volanului. Partea de sus a volanului acoperă cam un cm din ecran, trebuie un unghi incomod ca să-l vezi pe tot, el fiind prins pe coloana volanului, deci degeaba se ajustează acesta, unghiul de vizibilitate la „ceasuri” este tot acela. Fereastra este prea sus, cotiera de pe ușă prea jos, nu prea ai o poziție bună pentru mâna stângă.
Dacă în față e totul premium și plăcut la atinge, în spate este plastic identic cu cel de la Fiat, ieftinuț, tare la atingere, probabil la fel de zgâriecios. Au făcut economie acolo unde nu se vede 😊 Per total, rămâne însă senzația unui produs de calitate.
Infotainmentul se mișcă bine, dar nu are Android Auto, doar CarPlay (probabil sunt singurul utilizator de Android interesat de model :D). Consilierul a zis la un moment dat că hărțile se actualizează la doi ani, ceea ce mi se pare ciudat, că la Fiat e cam la 3 luni, la Sportage era cel puțin anual, la Kodiaq nu știu, că face singur în background ce vrea 😊. Per total, însă, la Fiat mi se pare mai user friendly, deși lentă. Are și aplicație de telefon (asta merge pe Android), poți face chestiile uzuale – deschis/închis mașina, pusă să claxoneze/dea flashuri în parcare, statistici grămadă.
Ca o concluzie, realist vorbind, dacă la „clasice” diferența de preț de peste 10.000€ nu se justifică absolut deloc, la echipări similare fiind cam 17000€ Fiatul, 28000€ Mini, la electrice prețul este similar și probabil Mini e o alegere mai bună. Pentru mine însă nu cred că se justifică momentan să fac trecerea la electrice.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Drive teste useri

Post by Nesta3 »

Kona, pe la diverși dealerii , e 24mii echipare Luxury.Daca tot cauți ceva mai mic.Si e la ani lumina fata de ce ai testat tu.Baterie de 64kwh.Alti ani lumina.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Drive teste useri

Post by zaboss »

Da, dar e nașpa răul la interior. 2008 e frumos, îmi place ca mașină, și 208/eCorsa dar am alte păsărici în cap :) Dacă o fi să schimb pe ceva electric tot 500 sau Mini. O să testez și 500 când fac revizia la Bravissima Macchina. Acuma am avut treabă la Cobălcescu și așa am testat cele două mașini. Ideea este că pentru mine nu contează autonomia, va fi mașină de navetă, am 20-25 km zilnic, nu am nevoie de cine știe ce, o încarc noaptea la priză, am la întreprindere vreo 40+ stații, care cred că sunt gratuite la chiriași.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Drive teste useri

Post by Nesta3 »

Azi am mers cu un prieten la Hyundai și am testat noul motor de 1.5tgdi, 160cp,mild hibrid, 7dct pus pe un i30 fastback.
Mi s-a părut foarte zgomotos chiar și în turații normale, rage când o calci, se aude racing,dar are un lag in kickdown de te lasă rece.
Mild hibrid e o gluma proasta și mai mult încurcă decât ajuta.In 1 ora de test drive prin oras, am văzut doar de vreo 2 ori când energia din baterie se duce spre motor, adică la plecările de pe loc.
Ca impresie despre mașină, e 2 clase sub ceed.NLine de la i30 e un city tras bine de par de la ceed.
Mai ia în calcul și Ioniq plug in.Alte materiale, alte performante și preț similar.
Urmează să mai testam si noul C4 de la Citroen, cu motor 1.2benzina turbo, 130cp, cutie EAT8(Aisin, tată), care în configurație full ajunge la 21000euro după reducere rabla și reducere dealer.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Drive teste useri

Post by zaboss »

Aveau și electric la testdrive? Eu am sunat la 2 și nu aveau.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Drive teste useri

Post by Nesta3 »

Nu...am pus pozele cu e-c4 pentru interior, deoarece la cel din showroom resetau baietii o cheie și nu m-am putut urca in el.Oricum, greu sa prinzi la test drive e-c4, că sunt toți review-erii calare pe el.In principiu, e același lucru cu e-2008, dar cu o accelerație 0-100 mai slabă cu vreo secundă, dar compensează prin confort : scaune advanced confort(mai multe tipuri de spuma) si suspensiile cu amortizare hidraulica progresiva.
La interior îmi displace displayul de doar 5inch care înlocuiește cadranele.E color, afișează ce trebuie dar nu te da pe spate.In rest, materiale bune,comenzi clima clasice pe butoane și rotițe metalice, cu feedback bun, displayul central de 10", multe spatii de depozitare etc
La prețul de 21000 euro, echipare full, 1.2benzina turbo cu cutie automata 8 rapoarte Aisin e cam best buy.
Variantă electrica iese mai scumpă decât e-2008 și părerea mea e că nu merită decât dacă o găsești pe stoc.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Drive teste useri

Post by zaboss »

Eu rămăsesem cu impresia că e-C4 este mai mare decât e-2008, ar fi echivalentul 3008. C4 normal pare competitor pentru X-Ceed, nu pentru Ceed/308/Focus etc. 21.000 e un preț bun. Cred că X-Ceed similar se duce peste 25.000.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Drive teste useri

Post by zaboss »

Trebuia să testez și Fiatul 500 electric. Nu întâmplător cel de la Mini vorbea de „experiență”. Miniul de test drive a venit curat, 500 murdar la interior, probabil ca majoritatea mașinilor de test drive de la noi sunt călărite de angajați. Carcasa nu este foarte diferită de cel clasic. La interior este însă altă poveste. Dacă cele clasice sunt mai glamoroase, electricele sunt mai sobre. În față au organizat mult mai bine spațiul și bate de departe Mini ca ergonomie. Spațiul interior în față este mai generos, scaunele sunt mai bine profilate. În spate la fel, ca la clasic. Poziția la condus este una ridicată, nu lipită de podea ca la Mini. Eu mă simt mai bine așa. Genunchii nu mai sunt atât de flexați ca în clasic.
Cotiera este OK, suficient de mare ca să te poți sprijini de ea. Sub cotieră este un spațiu de depozitare și un cup-holder pliabil. Are în sfârșit butoanele pentru geamuri pe uși 😊. În schimb, vizibilitatea este mai slabă față de clasic. Stâlpii sunt un pic mai groși, iar oglinda retrovizoare vine foarte jos și practic obturează cam toată partea aia de parbriz.
Displayul unității media este foarte generos 10,25’’, cel al mașinii este poziționat clasic, îți oferă foarte multe informații și e mai bine gândit. Ai un spațiu bun de încărcare al telefonului. Torpedoul este mic.
Față de unitatea media de pe generația actuală mi s-a părut că se mișcă ceva mai rapid, este mai responsivă. Materialele nu sunt cine știe ce, în nici un caz materiale de mașină de peste 30.000€. Aici Mini câștigă de departe. Nu mi-a plăcut pielea de pe La Prima, în schimb stofa de pe Icon are o textură mai plăcută și pare mai OK decât stofa de la clasic. În rest aceleași plastice ieftine ca la clasic. La Prima vine cu o planșă texturată, care în poză arăta bine, dar în realitate este destul de neplăcută privirii, este mai ok varianta cu plastic lucios în culoarea mașinii, care este pe Icon.
Se cunoaște diferența de putere, are 118 CP și e doar cu vreo 50 de kilograme mai ușoare decât Mini, deci dinamica este una „normală”, nu mai există senzația aia de „rachetă” și nu te bagă în scaune la accelerație. Nici nu este la fel de bine antifonată, zgomotul de rulare este auzibil. Overall, mașina este sprintenă, accelerează foarte bine, 9 secunde pentru 0-100 e OK. Pentru oraș se descurcă foarte bine și în extraurban poți face lejer depășiri.
Experiența la condus este una plăcută, te simți bine în mașină, chiar dacă nu este la fel de dinamică precum Mini. Overall, experiența mi se pare mai bună cu Fiat, ai ceva mai multe dotări, ai 10 Kw în plus la baterie, în plus are Velux, camere 360, Blind Spot și oferta de lansare include stație de încărcare iar cei 62 de cai în minus nu sunt chiar un must have la o mașină de oraș. Este și aproape 5000€ diferență în favoarea Fiatului (iese un pic sub 24.000 cu toate rablele).
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Drive teste useri

Post by zaboss »

Am condus și Enyaq. E practic Kodiaq electric. Probabil vreo 2 cm ochiometric în minus la garda la sol. Spațiul la interior și portbagaj similar. Materiale vizibil mai bune, dar era varianta cu „de toate”, de protocol, de văzut și una „normală”. Faptul că nu mai e cutie de viteze (au switch din acela cum au pus pe Octavia nouă) a permis o mai bună organizare a spațiului acolo, ai loc de încărcat pentru 2 telefoane, de exemplu.
Nu am sesizat nici o diferență la tracțiune, că e doar tracțiune spate, dar mi s-a părut un pic mai rigidă, Kodiaq absorbând mai bine denivelările. Motorul electric nu m-a dat pe spate, dinamic vorbind acesta pe benzină mi se pare mai bun, accelerează mai rapid, dar per total, e tot acolo. Electricul are 204 CP, Kodiaq 190, sunt însă aproape 200 kg diferență între ele. După experiența cu Mini mă așteptam un pic la mai mult, dar evident că mașina are forță și accelerează bine. Este posibil să fie o problemă legată de percepție, la Kodi accelerația are un moment inițial de forță după care curba se mai aplatizează, aici este o accelerație liniară, pe hârtie Enyaq e mai rapid cu 0,5 secunde :)
Ce mi s-a părut interesant a fost că în zona unde sunt butoanele pentru geamuri și reglarea oglinzilor este ca o „protecție”, e un plastic în zona aia, nu-mi dau seama rostul.
Ce nu mi-a plăcut este displayul din bord, foarte mic, în contrast cu tableta imensă, care fiind mare părea și mai aproape de șofer. posibil să fie o modă nouă, că am văzut-o și la alte mărci - Peugeot, de exemplu, dar și Mini și Fiat, unde însă proporțiile erau mai echilibrate, deci va fi o chestie de obișnuință.
Poziția la condus este similară, vizibilitatea foarte bună, cu mențiunea că la Kodiaq reușesc să văd integral capota, la Enyaq e un pic în partea dreaptă care nu se vede din cauza „arhitecturii” bordului. Direcția este mai sport (posibil să fie ca urmare a unui pachet de opțiuni), îmi place mai mult.
Per total, e o variantă la Kodiaq, varianta cu baterie de minim 60, poate chiar aia de 80. Am făcut o configurație cu cea de 80 și ieșea 54.000. Cu o ofertă bună la buy-back și dacă se mai păstrează prima de la stat, e o opțiune, pentru că Mini și Fiat sunt mult prea scumpe ca electrice. Enyaq măcar, cu prima de stat, este destul de aproape de Kodiaq. Teoretic, bateria de 80 duce 400 km extern la regim de „autostradă” și vreo 500 în oraș, adică invers decât Kodiaq.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Drive teste useri

Post by razesul »

zaboss dar un drive test cu o Mazda MX-30, are cele mai slabe reviews pe partea de EV, dar materiale, design, pret, cred ca te apropii de 20k euro - minus eco bonus, normal de la statul roman.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Drive teste useri

Post by zaboss »

Mazda întotdeauna mi s-a părut supraevaluată ca marcă. Mașinile sunt frumoase, materialele OK, dar tehnologia este slabă. MX30 are baterie de 35 kwh, foarte mică. Eu am făcut test-drive cu mașinile care m-au interesat:
1) am căutat o mașină „de familie”, înlocuitor pentru Sportage. Mai am 4 ani de leasing la Kodiaq, nu știu, e posibil să rămână, mai vedem, Enyaq e o variantă interesantă.
2) mașini de „flotă” la firmă. Aici nu se poate trece pe electric, fiindcă sunt deplasări lungi, nu e doar activitate în oraș. Abia după ce ajung cele de 400-500 km autonomie la prețuri accesibile merită tranziția.
3) mașini „de fiță”, bâzdâcul meu, de aia m-am uitat la 500 electric și Mini. În rest, electric fie pentru 1, fie pentru 500 clasic pe care îl am. Îmi plăcuse 500 electric, eram gata să-l iau, doar că nu merită în momentul de față schimbarea, sau dacă merită vreodată. Rata devenea mult mai mare (teoretic mai am 2 ani de leasing la el, dar îl închid acum la terminarea celui de-al treilea) și chiar nu se justifica la o mașină care face vreo 700 km pe lună, doar în oraș. La ritmul actual, la 10 ani mașina va avea undeva la 60.000 km, „abia ieșită din rodaj” :)
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Drive teste useri

Post by quelloo »

Testat azi ID4 prin Bolt

= masina mare si foarte grea - se simte
= spatiu interior mare (intre tucson si sorento asa din ce am simtit eu)
= portbagaj destul de mare
= interior mult peste ID3 chiar daca varianta condusa de ID4 era una medie nu top ca cea de pe ID3
= coasting si suspensii care te adorm in masina pentru cine cauta asa ceva
= franarea automata nu poate fi oprita din ce am inteles (nu am avut timp sa ma uit si eu prin meniuri si car settings... am mers pe incredere) - enervant rau si foarte periculos pentru mers mai sportiv
= cuplul se simte la plecarea de la semafor si pana pe la vreo 70km/h. dupa moare.
= destul de aglomerat pe ruta pe care am mers azi (cam 7km) si in sport a stat doar 25% din timp. range-ul la inceput era 336 si la final 326. Baiatul de la Bolt zicea ca ies peste 400 km in bucuresti cu bateria de la 83% pana pe la vreo 13%. Mi-a aratat ca poate face drumul pana la cluj (la 336 range cu o singura oprire la sibiu)
= vizibilitate foarte buna in masina
= schimbatorul, ceaurile si butoanele de pe volan tot cu piano black plastic crap alea. ieftin si prost. restul materialelor de pe langa sofer mult mai calitative (fete usi si bord din material moale plus cateva bucati de metal pe ici pe colo)
= cotiere separate mai subtiri pentru sofer si pasager ca in minivan - nu-s fan!
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

Post Reply

Return to “...despre maşini în general”