Saab 9-5 Aero achizitie

Subiecte care nu ţin de un numit model
eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Saab 9-5 Aero achizitie

Post by eugenflorinmanea »

Ma gandeam ca anul acesta sa fac o mica schimbare..in sensul sa cumpar ceva mai premium si cu un portbagaj mai mare, totusi la un buget mai limitat pentru ca nu mai vreau sa fac alte credite.
Printre preferatele mele ar fi Skoda Superb, Honda CR-V, Honda Accordm chiar si Mazda CX-7- ceva SH si pe benzina care sa coste pana in 10,000 EUR.

Si totusi ...mi-a picat ceva cu tronc si sunt in mari framantari daca sa ma bag sau nu.
Se numeste Saab 9-5 Aero, este fabricat in Nov 2006, are 58,000 km reali- masina este a unui prieten care in ultimii 4 ani a mers foarte putin cu ea limitandu-se doar in a o dezmorti in fiecare vara, in rest masina stand in garaj la o temperatura oarecum constanta. Reviziile sunt la zi deci nu sunt probleme.
Ca si masina...ce sa zic...e de vis!
Motor 2.3 turbo benzina 260 cai cu 350 cuplu!!! si o functie daca apesi pedala la maxim 370 cuplu pentru 20 secunde. Suta in 6 secunde parca...oricum nu e f relevant pentru mine ca nu fac curse cu ea.
Interior...iti taie rasuflarea- piele bej cu scaune ventilate si incalzite, de fapt fotolii nu scaune,...nu mai zic ca arata impecabil! (masina a fost f bine intretinuta).
Dotari: cam tot ce imi trebuie mie si imi lipseste la Proceed, mai putin navigatie: scaune incalzite si ventilate cu reglaj electronic si memorie, bancheta spate incalzita, xenon, tempomant, sistem audio ce se aude super bine (e ceva suedez). La exteriro arata impecabil exceptie o mica azgaritura de la o scara cazuta pe masina (nu a ajuns la tabla oricum).

Ce sa mai ...masina e bibelou si are cam tot ce trebuie ca sa iti faca viata frumoasa la volan.
Dar...de aici incep indoielile
- SAAB e in moarte clinica deci nu stiu cum sta treaba cu piesele. Asa piese uzuale se gasesc..dar ce te faci daca iei un caine pe capota.. gasesti piese de caroserie? Cobalcescu e reparator autorizat.
- Desi masina e f bine intretinuta are o varsta si probabil piesele ce contin cauciuc cam trebuie schimbate
- Motorul e destul de mare si impozitul aferent- vreo 800 lei
- CASCO- la fel e destul de mare plus ca nu sunt f multe companii care asigura masini asa vechi
- Are doar 5 viteze nu 6
- E un pic complicat cu GPL ul (normal ca vreau sa o pun pe GPL:) ) in sensul ca BRC ul nu ma ajuta- un injector BRC nu suporta o asa mare putere per cilindru. Deci imi trebuie Prins sau am auzit ca si au montat unii Zenit Pro. Plus ca nu stiu sigur cum se intelege turbina cu GPL ul.
- E o masina pe viata - probabil ca nu o pot vinde si nici nu o voi trece pe numele meu ptr ca ar trebui sa platesc taxa vreo 3,000 EUR.
In fine... aveti prieteni-cunostinte cu SAAB? Oare merit sa investesc in asa ceva?

Multumesc
SAAB 9-5

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5221
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Saab 9-5 Aero achizitie

Post by Nesta3 »

1.Nu lua masina mai batrana decat actuala.Nu are nicio logica
2.Nu lua o masina/brand care nu mai are viata.Cum ai zis,vei tine masina mult timp,iar timpul uzeaza piesele,piese care se gasesc/se vor gasi greu.Si scumpe.
3.Vad ca principalul motiv pentru care ai cumpara masina e interiorul.Asa sunt si eu,daca ma simt bine in interior,nu imi trebuie nimic.
4.Din start daca pleci cu premiza ca iti consuma mult si te gandesti sa ii pui gaz,vei lua o decizie gresita.Nu poti sa "strici" un motor asa frumos,cu performante atat de spectaculoase ,cu o butelie in portbagaj.Gandeste-te ca ai avut ceva probleme cu gazul pe proceed,si altii au probleme si mai mari.Sa zicem ca la proceed ai un motor simplu(daca ii pot spune asa),dar la asta ,ai 2.3 capacitate(nu sunt in tema,dar cred ca e al dracu de scumpa o instalatie si intretinerea propriu zisa), ai turbina,ai alte principii de functionare.
5.La variantele propuse de tine ai mai putea adauga si Opel Insignia,care la interior e undeva in top 5 in clasa sa.
Imi place si Skoda superb(1.8 benzina) atat la interior cat si la exterior.

Bafta
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Saab 9-5 Aero achizitie

Post by eugenflorinmanea »

Deci sa ne intelegem... ORICE masina pe care o voi cumpara va fi pe benzina, minim 140 cai ca sa simt o diferenta fie ea si minima fata de Proceed si OBLIGATORIU va primi GPL :). Problemele au fost minore si s au rezolvat, in privinta GPL ului nu se pune problema sa nu pun orice masina as cumpara.
Ar fi 2 variante: Prins si Zenit Pro- Prins cam 1,500 EUR, cealalta cam 1,000.

Pretul este f bun fata de ce ofera masina (cere 7,000 pe ea dar cred ca as putea o scoate un pic mai jos- masina a costat 45,000 EUR) si stiu ca e o masina f intretinuta vs dc iau un SH de la un necunoscut cu posibilitate mare sa fi fost lovita, sa aiba km dati inapoi etc.

De Opel nu stiu ce sa zic... arata bine dar am inteles ca motoarele Opel sunt cam complicate.
SAAB 9-5

stenso
Posts: 318
Joined: 24 Aug 2013, 12:18
Auto: kia ceed 1.4

Re: Saab 9-5 Aero achizitie

Post by stenso »

Cam aceleasi ganduri le am si eu pt la anu. Sedan (spre) premium, benzina, minim 140 de cai , motor daca se poate pana in 2.0 , an 2008+, manuala, 6 trepte ( ca sa nu zic 7) si full. Din ce am studiat piata ti.as putea recomanda asa Honda accord 2.0 156 bhp sau toyota avensis 1.8 147 bhp. Daca nu ai probleme cu spatiul te poti orienta si la un 320 i 177bhp toate an 2008-2010. Nu as recomanda la niciuna gpl pt ca au consum prea bun pt ce ofera. Acum vine partea frumoasa, daca vrei ceva mare chiar spectaculos am 3 recomandari pt tn. Nissan Murano, Subaru Tribeca si Mazda cx 7. Toate benzinare, primele 2 chiar premium motoare 3-3.5 benzina aspirate deci se preteaza cu adevarat la gpl mazda arata forta e cu turbo si putin cu semnu ? pt gpl cum ai zis si tu mai sus (cred ca e acelas motor ) . Toate au preturi bune de achizitie. Dezavantaje an in jurul lui 2006 si impozit marit.

Eu daca m.as risca la un diesel ar fi doar jaguar xf 3.0 sau bmw 520 d 2011 2.0 , dar mai studiem.

Mai aveam in calcul vw phantom, m cls, sau bmw seria 6, dar au ramas pe ultimul loc din cauza motoarelor mari si anului dar au preturi bune..

Ce zici de passat 2006+ 2.0 fsi 150 bhp? Ieftin bunicel si spatios dar nu exceleaza la niciun capitol.

Saab in niciun caz iar insignia 1.6 t sau 2.0 t cu semnul ?

Aaa cum era sa uit . Preferatul meu acum e audi a4 2.0 tfsi 211 bhp 2008+ dar in niciun caz gpl. Mai studiem mai vb.

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Saab 9-5 Aero achizitie

Post by eugenflorinmanea »

De ce nu SAAB in niciun caz? Stii ceva suplimentar de masina?

VW- serioase probleme de fiabilitate
CX 7- au preturi suspect de mici. Din ce am mai citit se pare ca au niste greseli de proiectare care dau batai de cap: ambreiaj subdimensionat si la frane au nu stiu ce.
Daca ar fi sa iau o masina din 2006- singura la care m-as baga este acest SAAB pe care il cunosc, in rest e loterie curata.
Toyota Avensis- folosesc o masina la serviciu. Sincer mi se pare o masina banala iar sa o compar cu acel SAAB...pur si simplu nu exista termen de comparatie.
Murano nu se incadreaza in buget. Nici Audi dc e sa fie dp 2008.
La mine e obligatoriu GPL- eu fac in jur de 25,000 km pe an si oricat de putin ar consuma o masina pe benzina, tot e prea mult!
Ma orientez spre benzina pentru ca masinile SH pe benzina au mai putini kilometri si un pret mult mai bun fata de Diesel.
SAAB 9-5

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5221
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Saab 9-5 Aero achizitie

Post by Nesta3 »

Fara sa iti poluez topicul,2 intrebari scurte:
De cand ai GPL ,cata benzina bagi pe an?
Ce costuri ai pe an in total:benzina,GPL,revizii gaz-benzina?
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Saab 9-5 Aero achizitie

Post by eugenflorinmanea »

Nu cred ca am o evidenta clara dar in medie..
- pe luna pun cam de 50 lei benzina si 400 lei GPL
- revizia la masina stii si tu cat e- cam 500 - 600 lei per revizie si fac cam 2 revizii pe an
- Revizia la gaz se face la 30,000 km - eu pana acum am facut o cam la 20,000 si am fost certat ca o fac prea repede. Probabil ca de acum o s-o fac la 25,000. Deocamdata am facut 2 revizii la gaz: prima a fost 100 lei iar a doua a fost din partea casei :)

Cam 23,000 km am facut pe an de cand am pus GPL (Sept 2012) crestere de la app. 14,000 cat faceam inainte.
(in perioada concediilor se duc ceva mai multi bani pe GPL)
SAAB 9-5

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5221
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Saab 9-5 Aero achizitie

Post by Nesta3 »

O medie ar duce la 6300 cu totul.La mine,cu 2 revizii pe an+ banii pe benzina, ajunge cam 7000 lei media.Bag in fiecare luna benzina de 500 lei.(atat mi se deconteaza,atat bag).Exceptand concediile(unde la fel mi se deconteaza) care inseamna tot cam 500 lei in benzina.
De asta si fara suparare si fara sa ma bag in toata treaba cu achizitionarea unei alte masini, nu prea imi iese socoteala cu GPL-ul.Cel putin in cazul meu,care e asemanator cu al tau.Plus,ca trebuie amortizata investitia.Iar dupa calcule,o amortizezi in 3 ani,calculand la 27-3000 pretul instalatiei,iar eu nu vad niciun miracol in toata treaba asta cu GPL-ul.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Saab 9-5 Aero achizitie

Post by quelloo »

din ce calcule pot sa fac eu asa pe loc acum iese cam acelasi pret dar el face 6-7000 km in plus pe an la aceeasi bani

cu GPL pe turbo nush ce sa zic. sincer si eu as vrea benzina turbo de peste 200 cai, cuplu maxim de la 1500 la 5500 de rotatii si 3 lei litru de combustibil = dar trebuie sa fie o chestie pe undeva si aici... ca altfel si-ar pune toti :)
daca pe o masina care consuma 15-20% in oras pui gaz si dupa consuma maxim 20-25% hai sa zici ca iesi in castig, dar daca tubina face gazu sa dispara mai repede si ajungi la 25-30% nu mai faci nimic.

cand mai bagau astia reportaje cu GPL-ul ii gaseau si pe unii cu range rover V8 care puneau. Ar fi interesant sa gasesti pe cineva asa care sa-ti zica cum se comporta dupa si cum se manifesta consumul.

Ontopic: SaaB-ul asta suma mai mult a masina de colectie (future classic cum zic unii). Masini d-astea se gasesc de obicei la oameni care-si permit vreo 2-3 masini si asta sa nu fie principala. parerea mea.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Saab 9-5 Aero achizitie

Post by eugenflorinmanea »

Calculul e simplu pentru GPL: consuma 9% la drum intins la viteza de croaziera 140 afara si 60-70 localitati.
1 litru GPL= 2.8 lei
1 litru benzina = 5.5 lei
=> e ca si cum as merge pe benzina cu un consum de 4.58%.
Instalatia s-a amortizat cam in 17,000 km. Uite aici un calcul in cat timp se amortizeaza:
http://www.instalatii-gpl-auto.ro/pretu ... i-gpl.html

Cunosc un director in energie care are Touareg pe GPL- nu ca nu si-ar permite benzina...dar de ce sa arunce banii aiurea- ii ia in jur de 17% GPL mixt. E un V6 sau V8 nu stiu sigur.
Nu se pune problema ca turbina mananca mai mult GPL...ci se pune problema sa nu cumva sa apara ceva defectiuni la turbina din cauza GPL ului- acolo e buba mea!

SAAB ul l as lua pentru excursii in afara Bucurestiului- sa stau in fotoliu si sa ma dau jos pe plaja in Grecia fara sa fiu prea obosit.
Iti dai seama ca il chinui in oras...dar la fel ai chinui si o Skoda Superb, Audi A6 etc- numai loc de parcare cat de greu gasesti...astea nu sunt masini sa mergi dimineata bara la bara pn la serviciu.
Dar pentru asta fie voi pastra si Kia...fie exista metrou.
SAAB 9-5

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Saab 9-5 Aero achizitie

Post by eugenflorinmanea »

Si ca o mica paranteza pentru cei care se gandesc la cumpararea unei masini mai premium SH, parerea mea personala este ca a cumpara un benzinar si apoi a-l trece pe GPL este varianta castigatoare:
- Ai sanse foarte mari sa gasesti o masina cu putini kilometri- chiar de la companii folosite de directori. In general- mai ales bancile- prefera masinile pe benzina
- Pretul la un benzinar e cu cateva mii de euro bune mai mic fata de un Diesel cu acelasi numar de kilometri
- Posibilitatea sa fie dati kilometri inapoi este mai mica
- Motoarele pe benzina in general sunt mai fiabile si mai usor/putin costisitor de reparat.

Apoi cu maxim 3,000 lei iti rezolvi si problema consumului - singura problema fiind un portbagaj mai mic.
SAAB 9-5

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Saab 9-5 Aero achizitie

Post by quelloo »

si nu mai poti sa o tii in parcare subterana :)
eu nu prea am auzit de masini de companie pe benzina. si oricum masinile alea sunt alergate destul de mult in aia 5 ani de exploatare. si mult urban
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Saab 9-5 Aero achizitie

Post by eugenflorinmanea »

Eu lucrez in banca- a doua din cariera mea. Sotia mea lucreaza la alta banca :).
Toate masinile inclusiv Audi A4,A6 pentru top management la toate cele 3 banci sunt pe benzina.
O masina de top management gen Audi A4-A6 este foarte putin alergata- folosita.
Iar cele pentru 'muritorii de rand' sunt folosite mediu- de exemplu cea pe care o çalarim noi' Toyota Avensis din 2007 are 70,000 km.

Eu am intrat fara nici cea mai mica problema in parcarile subterane :) Totusi prin Austria sau tari mai cu apa calda nu m-as risca .
SAAB 9-5

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Saab 9-5 Aero achizitie

Post by eugenflorinmanea »

SAAB 9-5

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Saab 9-5 Aero achizitie

Post by quelloo »

OFF: OTP bank - A8 4.2diesel - si flota am vazut ca e de Avensis-uri (parca am vazut D4D marcat pe ele - ma uit maine sa confirm)
raiffeisen - S-classe 350CDI
banca romaneasca - flota de focusuri diesel (asta cand am facut eu practica la ei acu 7 ani :) )
Allianz - (aici e mai atipic ca astia au acces direct la bunatati :p ) - porsche panamera diesel (turbo S-ul nu-l pot justifica nici macar pentru HLM) si flota de mid level management e compusa din A4 si A6 2.0TDI

pe la alte companii: volvo XC90 2.5D inlocuite de niste Jeep Grand cherokee 3.0 V6 diesel 250cai - asta la mine
flota pentru vanzari contine numai C-uri si E-uri de la 200 la 350 toate diesel (astea sunt plimbate minim 100000 km pe an. era un e250 care a facut 870000 km in 5 ani folosit doar de o singura persoana)
crysler C300 diesel - la fost companie la care am lucrat.

cam atatea imi amintesc dintr-o data :)

la chestia cu parcarile nu ma refeream la amenzi sau alte prostii ci chiar la pericolul care-l reprezinta. in caz de scurgere GPL-ul redevine gaz si fiind mai greu decat aerul ajunge la cel mai jos nivel al parcarii unde sta, se tot strange pana cand e destul sa faca un bum (mai mic sau mai mare)

ON topic: e cam urat interiorul ala de superb (stiu sigur ca sunt unele f misto dar asta nu mi se pare)
baga o vizionare si la un passat B7 cu interior alcantara (pare mult mai ok decat asta) - nu vorbesc de masina ca nu m-am interesat in detaliu, doar ca si-a luat un cunoscut una la mana a 2-a care avea 160000km si mi-a picat fata sa vad cat de misto arata interiorul.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

Post Reply

Return to “...despre maşini în general”