Saab 9-5 Aero achizitie

Subiecte care nu ţin de un numit model
stenso
Posts: 318
Joined: 24 Aug 2013, 12:18
Auto: kia ceed 1.4

Re: Saab 9-5 Aero achizitie

Post by stenso »

Nu. Nu cunosc mai multe despre saab ca as fi spus de la inceput. Dar sa o luam punctual. Nu ai niciun a avantaj la masina asta . Motor mare si fara sa ma uit pe date tehnice sunt sigur ca mananca mult, mult o sa ia si pe gpl. Loockul lasa de dorit spatele nu imi spune absolut nimic iar fata asa si asa, si sunt un tip f adaptabil in ceea ce priveste loockul. Si nu in ultimul rand chiar nu m.as simti comfortabil mental sa stiu ca firma poate inchide pravalia din clipa in clipa si sa se ajunga ca oltcitul sau mai nou ca daewoo. Vad ca te atrage f mult pielea si incalzirea/ventilatia din scaune. Dar asta gasesti la f multe masini. Nu are nici macar navigatie, eu numai concep o masina fara asa ceva.

O sa iti dau 2 exemple de masini care le poti lua in calcul cam tot deprin anul ala. Alfa romeo159 motor cred ca de 1.9 sau 2.2 si lexus is 2.4. Sincer intre astea 2 si saab nu exista termen de comparatie sau ma insel? Daca la alfa zici iar de fiabilitate eu cred ca e cam ca la saab, iar la lexus...no comment e una din marcile mele preferate ( alaturi de infinity), daca avea motor de 2.0 era preferata mea. Si sunt sigur ca o sa te simti bine si in astea.

Gpl nu mi.as pune nici daca imi doneaza cineva instalatia gratis. Nu vb din basme vb din propria experienta. Am si acum un matiz prin curte pe gaz, iar pe un logan pe gpl am facut 500.000 km in 7ani si numai eu stiu ce am patit cu ele.

Aa vad ca te incanta faptul ca cunosti istoricul masinii...cu putina rabdare poate o sa cunosti si alte masinii... sau poate luate din reprezentanta cu garantie 6 luni sau 1 an etc.

Asa ca fapt divers ce parere aveti de masinile astea


http://m.ebay.co.uk/itm/291393792721?_mwBanner=1

http://m.ebay.co.uk/itm/111610218503

stenso
Posts: 318
Joined: 24 Aug 2013, 12:18
Auto: kia ceed 1.4

Re: Saab 9-5 Aero achizitie

Post by stenso »

Masini nu gluma. Cred ca ma incalc pe principii si ma bag la un diesel pana la urma ( mai bine diesel de 3.0 decat benzina de 5.0 :D ). Daca ar fi sub 10 mii as avea s classe diesel ( nu ii place sotiei) sau audi a4 benzina. Daca ar fi putin peste 10 mii bmw 5 series d sau jaguar xf d. M.ar incanta si un bmw 528i motor 2.0 245 bhp dar sunt f rare si cam pe la 18-20 mii , deci aproape dublu ca 520 d ( e cam prima masina care incalca regula expusa de tn referitoare la pretul de achizitie benzina versus diesel)

Si eu am acelasi principiu ca si tn si deaia tin spre benzinar, defapt principiul meu complet e cam asa: dintre 2 rele aleg pe cea mai putin rea adica decat turbo diesel mai bine turbo benzina. Asta deoarece aspiratele benz si.au cam aratat limitele (chiar daca au fiabilitate de invidiat). Dar in niciun caz gpl. Si ce te sfatuiesc daca tot esti fan inrait gpl si ti.a dat randament bun pe aspirata mergi tot pe aspirata, nu incerca sa fi pionier si pe altele (gen turbo) . Sti ca este gpl si pt diesel? Dar nu se inghesuie nimeni...

Passatul 2006+ nu prea ma atras niciodata dar ma atrage pretul :D ...aici unde sunt eu e 2000 unu... bine unu cu km putini si varianta de echipare sport cu alcantara poate si sat nav e cam la 4000. Dar motoarele cam slabute 2.0 fsi 150 bhp cu 5 trepte iar 2.0 tfsi 200bhp consuma ceva.... diesel nici vorba.

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Saab 9-5 Aero achizitie

Post by eugenflorinmanea »

Mai omule tu vinzi castraveti gradinarului:). Eu am gpl de aproape 3 ani si sunt super extra multumit de el.Nu stiu ce instalatii ai avut tu pe matiz si logan..dar in cazul meu pur si simplu dau la cheie si merg...altceva nu ii fac.
In Anglia e alta treaba poate chiar gasesti masini bune si corecte.Dar in Ro daca iei un Mert la 10,000 eur ...ori a avut 500,000 km si e dat inapoi la 100; ori a fost dauna totala. Ca sa nu mai zic ca dc iei o masina cu peste 150,000 km rulati in Ro..deja ai sanse mari sa iei o rabla in care sa bagi mii de eur
SAAB 9-5

stenso
Posts: 318
Joined: 24 Aug 2013, 12:18
Auto: kia ceed 1.4

Re: Saab 9-5 Aero achizitie

Post by stenso »

Pe logan Tomaseto si pe matiz ceva italian imi scapa acum. Si eu doar dadeam la cheie altceva nu faceam pana cand...pica cam tot ce se putea pica...calculator, rampa de injectoare, relee peste relee, supapa de supraplin chiar, T-uri si furtune si tot tacamul pt ca imbatraneau si ori scapa gaz ori antigel, se dadea la la consum, ba se strica nustiu ce pe la buton si numai sarea de pe benzina pe gpl etc etc. Si era Tomaseto srcventiala de 25 mil. La matiz era tip vechi si nu am avut probleme mari decat am schimbat odata membrana de la plaman. Iti repet nu vreau sa te sperii ca nu am nici un interes iti spun doar ce am patit, iar toate astea se vad in sute de mii de km. Sa iti mai zic ca la un momendat deabia mai mergea (si pornea) pe benzina ca se depunea nustiu ce calamina pe injectoare? Si la costuri aditionale sa bagi si schimbarea buteliei la 10 ani ca altfel numai treci itpul.

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Saab 9-5 Aero achizitie

Post by eugenflorinmanea »

Dupa cat timp ti au aparut aceste probleme la GPL?
Am GPL din Sept 2012- 46,500 km am facut de atunci.
Nu am avut nicio problema mecanica pana acum- deci totusi tind sa ma cred pe mine :)
Regulile sunt destul de stricte si daca le urmezi faci usor 200-300 k km fara nici cea mai mica problema pe GPL:
- la 1,000 km minim 50 sa ii rulezi pe benzina de preferat la drum intins
- Sa pui benzina buna- Petrom 99- si sa nu o uiti in rezervor- eu de regula la 2 plinuri de GPL mai pun si 3-4 litri de benzina proaspata
- Sa faci reviziile la timp si sa nu pui GPL de pe marginea drumului.
In rest- talpa si atat!
Asta cu schimbatul la 10 ani a rezervorului... in 10 ani imi scot banii pe toata masina nu numai pe instalatie. Iar un rezervor e in jur de 700 lei.
La actuala masina la 23,000 km pe an economisesc in jur de 3,588RON. In 10 ani asta inseamna 35,881 RON i.e. EUR 8,000. Hai sa mai scadem si niste revizii sau eventuale probleme..si tot raman cu 7,000 EUR
La o masina mai mare cu un consum mai mare economia va fi si mai mare.
SAAB 9-5

stenso
Posts: 318
Joined: 24 Aug 2013, 12:18
Auto: kia ceed 1.4

Re: Saab 9-5 Aero achizitie

Post by stenso »

La mine recunosc ca intretinerea era cam precara. Adica revizie de gpl nu a vazut in viata ei. Mesterul firmei scutura filtrele de gpl odata pe an (la indemnul meu) si scotea praf de pusca din ele :) cam o galetusa asa. In rest benzina tineam minim 10 l in rezervor mereu ca sa nu ard pompa, si sa fie doar pt porniri. Tot la indemnul mesterului goleam toata benzina si bagam 5 l de gazolina deaia din comert si ii dadeam forja cica curata injectoarele. Dar chiar si asa tot cedau anumite piese din senin care nu au strict legatura cu intretinerea precara. Imi amintesc ca ceda mereu senzorul de temperatura si iarna cand era mai frig si eram la drum lung sarea de nebuna pe benzina. Plus cu furtunele era jale cred ca nu era luna sa nu cedeze vreunul. Asta in timp ma refer nu imi mai amintesc duca cati km au inceput problemele ca era incepand cu anul 2007. La matiz am Lavato sau Lovato ceva de genul. Deci patind toate astea tot nu m.as lasa comvins sa imi pun vreodata in viata mea gpl pe vro masina personala ( cu toata economia din lume). Cum ar fi aici sa imi pun gpl pe civic care imi ia 5.8 mixt si fac 1600 km pe luna. La pretul de 1.11 £ benzina. Sa zic si eu ca cel cu tuaregul nu ca nu am bani de benzina dar sa economisesc. Cea mai buna expresie ar fi ca mi.as bate cuie in cap singur. Parerea mea.

Dar sa lasam gpl ul , din partea mea sa nu ai nicio problema cu el. Si spunemi ce parere ai despre lexus is si alfa 159 ca si alternativa.

A ti.as mai recomanda sa iti pui releu pe pompa de benzina ca sa nu mearga mereu in gol si sa oboseasca cat timp mergi pe gpl ca nu are rost , ca pun pariu ca vestitii ingineri de la Vernesti nu au facut asta , sau pt ca ceilalti ingineri de la Brc nu au conceput asta standard. Nu e tocmai ieftina o pompa de benzina. Ti.as mai spune si faptul cat esti de inselat la pompa la gpl din presiune, si ca vara tre sa alimentezi doar seara sau dimineata ca ziua creste rau presiunea in butelia lor si ti.o umfla pe a ta cu aer ca pe gogoasa.

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Saab 9-5 Aero achizitie

Post by eugenflorinmanea »

Zambesc putin la cele povestite de tine, dar fiecare cu parerea lui.saraca masina.. cu gazolina..cu filtre neschimbate..si tu te vaiti ca nu mergea! Si ce treaba are senzorul de temperatura cu gpl u?
Cat consuma civic la 140 km pe ora?
Crede ma inainte sa pun gpl am citit tot ce misca in materie..ddeci cam stiu treaba.Asta cu pompa de benzina e o prostie Folosita mai ales de taximetristi.Ce te faci dc intr o depasire de tir cu tir din fata ti se arde senzorul de temperatura si trece pe benzina?!!
Atata timp cat ai minim 15 l benzina in rezervor pompa nu are absolut nimic- imp e sa nu mergi pe rosu pentru ca se incalzeste
SAAB 9-5

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Saab 9-5 Aero achizitie

Post by eugenflorinmanea »

De Alfa nu am auzit lucruri bune pe drumurile din Ro iar Lexus nu mi as lua pentru ca cel putin in Ro e f scumpa la intretinere.
SAAB 9-5

stenso
Posts: 318
Joined: 24 Aug 2013, 12:18
Auto: kia ceed 1.4

Re: Saab 9-5 Aero achizitie

Post by stenso »

Senzorul de temperatura mai mult ca sigur era al instalatiei de gpl tre sa ai si tu. Explicatia era ca nustiu ce senzor numai functiona si ingheta plamanul pt ca este inca un plaman rudimentar si la instalatiile de ultima generatie si sarea pe benzina. In fine ca sa nu o mai lungim pe tema asta si sa vedem cine are dreptate intra pe forum logan pt ca sunt cele mai multe cu gaz si multe au venit chiar din fabrica si vezi daca lumea e toata fericita sau mai si regreta. Acum tu ai dreptate pt ca ai doar 46k care sunt un mizilic. Mai vb peste 100k incolo. Repet uitate la logane cu 100 -150k. Sau alt test...care poti sa il faci singur sau l.ai facut deja este cand te duci la revizie la gpl sa ne spui daca bate vantul pe acolo sau este cam agitatie. Cu releu pe pompa de benzina nu e niciun pericol deoarece pompa numai merge inutil cand esti pe gpl, la comutare manuala sau automata o ia instant, avantaj numai merge in gol degeaba si numai creeaza presiune inutila in conducte fortandu.le . Poate sa ne spuna colegul @bau daca e buna treaba inutita sau daunatoare. Hai ca a mea a fost mai neingrijita ca era pe firma si era criza, dar am o cunostiinta care o avea de noua cu gpl de fabrica a facut reviziile la ei in garantie, chiar tinea la masina pt ca era a lui si dupa 100k ia picat un injector si a trebuit sa schimbe toata rampa ca cica asa e la cele cu gpl de fabrica. Bineinteles garantia expirase. Daca nu ti sa aprins pana acuma check engine esti un norocos.La civic nu am apucat sa ii dau ca o am de 5 luni decat si respect limita de 110 pe autostrada ca nu e de joaca. Ceedul de 1.4 cu jante pe 17 numai stiu exact cat imi ia la 140 sa zic un 11-13... Civicu ar trebuii sa consume mai putin la viteza asta ca o ajuta treapta a6a , cai/cuplu mai bun si greutate mai mica, nu am gasit nicaeri scris cx ul. Cand o sa ii dau 140 o sa anunt.

On daca nu iti plac alfa si lexus sau ti se par prea scumpe poti arunca un ochi si la ceva mai nonpremium cum ar fi chevrolet epica sau hyundai sonata. An +-2008. Au preturi bune sunt spatioase , cred ca au si ceva dotari in varianta full si au motoare de 2.0 aspirate care se preteaza la gpl.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5221
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Saab 9-5 Aero achizitie

Post by Nesta3 »

eugenflorinmanea wrote: Regulile sunt destul de stricte si daca le urmezi faci usor 200-300 k km fara nici cea mai mica problema pe GPL:
- la 1,000 km minim 50 sa ii rulezi pe benzina de preferat la drum intins
- Sa pui benzina buna- Petrom 99- si sa nu o uiti in rezervor- eu de regula la 2 plinuri de GPL mai pun si 3-4 litri de benzina proaspata
- Sa faci reviziile la timp si sa nu pui GPL de pe marginea drumului.
In rest- talpa si atat!
Asta cu schimbatul la 10 ani a rezervorului... in 10 ani imi scot banii pe toata masina nu numai pe instalatie. Iar un rezervor e in jur de 700 lei.
La actuala masina la 23,000 km pe an economisesc in jur de 3,588RON. In 10 ani asta inseamna 35,881 RON i.e. EUR 8,000. Hai sa mai scadem si niste revizii sau eventuale probleme..si tot raman cu 7,000 EUR
La o masina mai mare cu un consum mai mare economia va fi si mai mare.
In primul rand,50 km la 1000km inseamna inca 500 lei pe an,raportat la un nr .de 25000km/an.Eu nu stiu unde economisesti tu 3500 lei pe an,sau mai exact,in 25000km,cand bagi aproximativ gaz in valoare de 5000
,benzina de 500 lei, revizii benzina 1000 lei+revizii gaz probabil 100-200 lei.Ai aproape de 7000 de lei din ce spui tu/an .In conditiile in care merg la fel de mult ca tine,in aproape aceleasi conditii cu un total de 7000 lei.Nu vreau ss te superi pe mine,dar mie asta imi dau calculele pe care le-am facut.Eu asa vad lucrurile ca posesor al unei masini fara GPL,care mananca aceeasi suma pe bani pe an ca si una asemanatoare pe GPL.

PS:Lexus e super smechera,atat la interior cat si la exterior.Si piesele sunt /daca sunt scumpe,sunt la fel ca cele de la Saab.

Stiu cat e de greu sa cauti o masina sh,ca am fost in situatia asta si tocmai de asta eu incerc sa te ajut intr-un fel sau altul.
Bafta
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-5 Aero achizitie

Post by panzer »

Topicul e interesant. Lasati-o cu GPL va rugam. Eugen are si e happy. Si eu am si sunt happy. De cand tot spun toti ca masinile cu GPL se strica eu am facut 50.000 km uite asa cum spun unii "cu frica in san". Acum mai respiram un pic cu preturile la combustibil, dar in toamna la 6.5- 6.6 lei / litru ne uitam cu jind la Metrorex.
Cat o sa fie benzina daca petrolul ajunge iar la 110 us$/baril iar dolarul la 4.5 lei daca la 3.4 lei/us$ era 6.5 lei? Regula de trei simpla si sa vedem daca va obisnuiti cu 8.6 lei benzina!?

Problema majora cu GPLul este ca iti vine f greu sa mai dai banii pe benzina dupa aia! Foarte greu. Parol.

Accord cu 2.4 benzina aspirat votez eu. Preferabil accordul actual nu cel vechi pt ca la interior e mare diferenta. Atentie la ambreiaj, la Honda este fix 12000 lei! Merge si pe gaz. Cel de 2.0 merge sigur, dar ca FUN cel mare e mai cool. Se mai gaseste prin Romania pt ca consuma mult. De fapt eu votez Accord chiar si NOU: uitate ce are Lifestyle pe el si e mai ieftin decat Ceed la 20000.

Nu am nici o experienta cu SAAB sa vorbesc. Stiu de Volvo-uri din aceeasi perioada (cand amandoua erau suedeze si nu se facusera americane - unii cu GM si ceilalti cu Ford). Se strica f greu, dar cand se strica costa de rup. Adica costa de merita sa te duci la Budapesta la service. Iar la Volvo macar ai service. Am un amic cu un s60 2.4L turbo, 200cp. Merge masina aia si pare tank. Cand cade da cate 10000 lei la reparatii. :(

Eu unul zic sa te potolesti cu exoticele. Ramai la o marca "de volum". Opel in nici un caz. VW iarasi nu. Daca iti place poti sa cauti un superb v2. Numai ca doar TSI, sau un A6.

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Saab 9-5 Aero achizitie

Post by quelloo »

3000$ un ambreiaj??? WTF... e facut sa reziste la 2000 de cai?

eugen, 46500 km in 30 de luni imi dau 18600 pe an :)

la calcule mie imi da aprox 20000 ron benzina in 46500km cu un consum mediu de 7 si cost de 6lei/l
la gaz imi da aprox 12500 ron gazu + de vreo 750 lei benzina (in 30 de luni) la un consum mediu de 9 si gazu la 3 lei + cateva revizii la gaz (sa zicem 250ron)

si imi da un "profit" de vreo 6500 ron pe 30 luni - investitia initiala. (si asta e putin optimist pentru ca benzina nu costa 6 lei din 2012 :P)

ONTOPIC: eu zic sa te uiti la Mazda 6 :p sau un Jag :p
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Saab 9-5 Aero achizitie

Post by eugenflorinmanea »

Dap ai dreptate dar nu a venit vara si acolo se mananca multi km...asa pe iarna cred ca am facut 1,000 pe luna si mi am stricat media. Revin cu calcule mai pe seara ca acum sunt pe telefon
SAAB 9-5

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Saab 9-5 Aero achizitie

Post by eugenflorinmanea »

Nesta3 wrote:
eugenflorinmanea wrote: Regulile sunt destul de stricte si daca le urmezi faci usor 200-300 k km fara nici cea mai mica problema pe GPL:
- la 1,000 km minim 50 sa ii rulezi pe benzina de preferat la drum intins
- Sa pui benzina buna- Petrom 99- si sa nu o uiti in rezervor- eu de regula la 2 plinuri de GPL mai pun si 3-4 litri de benzina proaspata
- Sa faci reviziile la timp si sa nu pui GPL de pe marginea drumului.
In rest- talpa si atat!
Asta cu schimbatul la 10 ani a rezervorului... in 10 ani imi scot banii pe toata masina nu numai pe instalatie. Iar un rezervor e in jur de 700 lei.
La actuala masina la 23,000 km pe an economisesc in jur de 3,588RON. In 10 ani asta inseamna 35,881 RON i.e. EUR 8,000. Hai sa mai scadem si niste revizii sau eventuale probleme..si tot raman cu 7,000 EUR
La o masina mai mare cu un consum mai mare economia va fi si mai mare.
In primul rand,50 km la 1000km inseamna inca 500 lei pe an,raportat la un nr .de 25000km/an.Eu nu stiu unde economisesti tu 3500 lei pe an,sau mai exact,in 25000km,cand bagi aproximativ gaz in valoare de 5000
,benzina de 500 lei, revizii benzina 1000 lei+revizii gaz probabil 100-200 lei.Ai aproape de 7000 de lei din ce spui tu/an .In conditiile in care merg la fel de mult ca tine,in aproape aceleasi conditii cu un total de 7000 lei.Nu vreau ss te superi pe mine,dar mie asta imi dau calculele pe care le-am facut.Eu asa vad lucrurile ca posesor al unei masini fara GPL,care mananca aceeasi suma pe bani pe an ca si una asemanatoare pe GPL.

PS:Lexus e super smechera,atat la interior cat si la exterior.Si piesele sunt /daca sunt scumpe,sunt la fel ca cele de la Saab.

Stiu cat e de greu sa cauti o masina sh,ca am fost in situatia asta si tocmai de asta eu incerc sa te ajut intr-un fel sau altul.
Bafta
Nu ma supar stai linistit :)
Cert este ca eu nu tin evidenta foarte clar la cheltuieli...iar calculul e matematic facut aici:
http://www.instalatii-gpl-auto.ro/pretu ... i-gpl.html

(am facut regula de 3 simpla la cati km fac eu pe an).

Dar asa un calcul simplu pe genunchi si logic- mie pana la Sinaia si inapoi la stilul meu de mers imi ia app 7% benzina (pentru ca ai si vale) iar gaz 8.5%.
B- Sinaia 142 km x 2= 282 km hai rotund 300.

Pe benzina costa drumul 300 x 7= 21 litri x 5.5 lei litrul= 115.5 lei
Pe gaz drumul costa 300 x 8.5=25.5 litri x2.85= 72.67 lei adica economie de 38%

Nu prea putem compara mere cu pere- ptr ca nu stiu cum faci tu kilometri- in ce conditii de trafic, daca sunt pe autostrada etc.
Cel mai elocvent test ar fi sa mergem odata amandoi pana la mare sau pana la Brasov unul in spatele altuia si daca tu scoti aceleasi costuri ca si mine-....iti platesc eu benzina :) (si uite ca sa fie fair impartim si revizia gpl la numarul de kilometri si adaugam costul adica eu trebuie sa mai adaug un cost de 100 lei/ 25,000 km = 0.004 lei pe kilometru)
SAAB 9-5

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Saab 9-5 Aero achizitie

Post by eugenflorinmanea »

quelloo wrote:3000$ un ambreiaj??? WTF... e facut sa reziste la 2000 de cai?

eugen, 46500 km in 30 de luni imi dau 18600 pe an :)

la calcule mie imi da aprox 20000 ron benzina in 46500km cu un consum mediu de 7 si cost de 6lei/l
la gaz imi da aprox 12500 ron gazu + de vreo 750 lei benzina (in 30 de luni) la un consum mediu de 9 si gazu la 3 lei + cateva revizii la gaz (sa zicem 250ron)

si imi da un "profit" de vreo 6500 ron pe 30 luni - investitia initiala. (si asta e putin optimist pentru ca benzina nu costa 6 lei din 2012 :P)

ONTOPIC: eu zic sa te uiti la Mazda 6 :p sau un Jag :p
Cum ai facut tu calculul ca mie imi da cu virgula? :)

46,500 km x 9%= 4,185 litri gaz x 3 lei media sa spunem..deci media a fost undeva pe la 2.9 = 12,555 ron
Dar eu din astia 46,500 km app 2,325 km i am facut pe benzina dc respectam proportia 50 km pe benzina la 1,000 pe gpl.

2,325 x 7.5%consum mediu benzina (pe gaz consuma mai mult cu app 20% nu mai mult)= 174.4 litri de benzina x 6.5 lei (ptr ca folosesc benzina Petrom 99 de vreun an de zile)= 1,133 RON

Pe gaz 46,500 - 2,325 = 44,175 km
44, 175 x 9%= 3,976 litrix3= 11,929 lei
total=13,061 ron

Pe benzina costuri: 46,500 x 7.5%= 3,487.5 litri x 6= 20,925 ron

Saving= 8,997 RON
Daca ar fi sa fim cu adevarat acurati si ca sa preintampin carcotasii... daca folosesti f mult masina in oras pana iti trece masina pe gaz se consuma niste benzina...totusi masina se deplaseaza nu sta pe loc cu aceeasi benzina= deci as putea spune asa: la 444,175 km strict pe gaz economia este de 8,997 RON adica 2,021 EUR

ON: bugetul e limitat la 10,000 iar pretentiile sunt clare: masina sub 100,000 km, ..nu cred ca ma incadrez la Jaguar sau Mazda 6
SAAB 9-5

Post Reply

Return to “...despre maşini în general”