In cautarea unei posibile viitoare masini

Subiecte care nu ţin de un numit model
User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: In cautarea unei posibile viitoare masini

Post by zaboss »

În opinia mea, SH merită doar pentru două categorii de mașini:
- clasa mică și, până la un punct, compactă. Sunt mașini ieftine, simple, cu întreținere în limite rezonabile.
- mașini de utilizare specială (de vânătoare, pescuit).
De la clasa medie încolo nu mai merită. Costul de achiziție este nejustificat de mare iar durata de viață preconizată este mică. Sunt posesor a două „babe”, din clase diferite. Ambele cumpărate de noi, de la reprezentanță, întreținute ca la carte numai la reprezentanță. Indiferent de clasă, durata de viață a fost de 6 ani, adică perioada în care nu s-a făcut nimic altceva decât revizie periodică. La Laguna s-a schimbat în garanție parbrizul, care a crăpat singur el. După șase ani au început investițiile. La trenul de rulare, la instalația electrică, diverse cabluri, furtune. Mașinile din clasa aceasta (Laguna/Superb/Passat/I40 etc.) sunt mai complexe, reparațiile sunt mai costisitoare. Sigur, poți face reparațiile și la service-ul lui Dorel, „La trei ciocane”, dar și durata de viață se reduce corespunzător. Aici nu este vorba de fiabilitatea mărcii X/Y, fiindcă, de regulă, defectele „de fabricație” se manifestă rapid, ci pur și simplu de uzura fizică/mecanică/chimică a reperelor. Pielea începe să crape, plasticele se coc, vopseaua se mătuiește, electronica se mai arde, mai un ambreiaj, mai o volantă, mai un tampon de motor... Nu întâmplător în străinătate majoritatea mașinilor se vând la 4-5 ani.

Octavia 3 este o mașină mișto, dar cam scumpă raportat la brand. Am încercat să configurez un combi 4x4 cu cutie automată și mă ducea între 26-30.000€. Cam mult.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: In cautarea unei posibile viitoare masini

Post by eugenflorinmanea »

Cred ca pana la urma voi merge pe Superb SH cand o fi sa fie- daca iau SH nu e asa mare graba sa prind oferte EURO 5 sau rabla.
Am vazut la Tiriac o Skoda Superb care la prima vedere e cam ce mi-as dori eu (nu stiu daca are xenon..sper sa aiba):
http://tiriacautorulate.ro/secondhand/S ... 10883.aspx

Ideea e ca nu cred sa reusesc sa fac rost de bani asa repede pana se da.
Avantajul la Tiriac e ca iti dau 12 luni garantie cutie motor in limita a 10,000 km.
Contra cost poti sa te duci pe 2 ani garantie (dar nu prea am inteles...in limita a 10,000 km aditionali, sau tot in aia initiali).
SAAB 9-5

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: In cautarea unei posibile viitoare masini

Post by panzer »

La noul Superb au schimbat diferentialul, cu unul mai ieftin ca iesea prea aproape de A6 la performante (si la jumatate de pret). :twisted:

Vechiul Superb l-am avut in familie pana respectivul s-a dat peste cap cu el. Masina imprastiata pe 400m. Omul nici o zgarietura. Sunt multi bani pe dedesubt in vechiul superb. Bafta sa gasesti unul bine intretinut. Din nou atentie la seriile de la motoare sa nu prinzi unul cu injectoare cu probleme. Forumurile VW au informatia asta despre injectoare.

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: In cautarea unei posibile viitoare masini

Post by eugenflorinmanea »

Deci cel din 2011 e Superbul vechi nu?
Din cate stiu trebuie sa ma feresc de 2.0 PD si sa iau CR.
Nu stiu ca cele CR sa aiba probleme.

Tu ce motor ai avut pe el, cati km? Ai avut vreo problema?

Si cum Dumnezeu ai reusit sa rastorni ditamai barca de 1.600 kile? :)
SAAB 9-5

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: In cautarea unei posibile viitoare masini

Post by quelloo »

1600kg? :))) pe bune? doar atat? io ziceam ca trece clar de 2t la cat de mare e.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: In cautarea unei posibile viitoare masini

Post by eugenflorinmanea »

Am gasit ceva foarte interesant si tentant...desi e un pic ciudat ca are 2 anunturi complet diferite:
http://olx.ro/oferta/skoda-superb-2012- ... 10a880810b
http://www.vitan-auto.ro/anunturi/26292 ... uperb.html

In fine...domnul intr-o prima faza cand cerea 7,000 EUR pierdea destul de putin...ma rog nu stiu cat o fi fost avansul.
In al doilea anunt mi se pare fair- cere 3,500 EUR. Sa zicem ca mai negociez putin si scot 3,000.Sau daca a mai achitat 3 rate de atunci probabil ca vom ramane pe 3,500
Ceea ce pare OK ... ar mai fi 23 rate x 400 EUR= 9,200 + 4,000 valoare reziduala+3,500=16,700 inclusiv dobanzi si CASCO
Sun maine sa vad daca mai e valabil anuntul.
SAAB 9-5

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: In cautarea unei posibile viitoare masini

Post by zaboss »

Ținând cont că este o variantă entry level (nu are automată, piele, navigație etc), probabil a fost undeva la 23-24.000. Leasing pe 5 ani, 4000 reziduală, cam 5-6000 avans (incluzând aici toate taxele și comisioanele, nu doar avansul la mașină efectiv, că mai plătești încă vreo 5-700€ peste, în fuuncție de firma de leasing). Din poze mașina cam pare birjărită și nu foarte bine întreținută, mașină de agent comercial, luată să arate bine pe exterior, dar la interior cu dotări minime să coste cât mai puțin.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: In cautarea unei posibile viitoare masini

Post by eugenflorinmanea »

Entry level cu dotari mult mai multe decat un sportage bine dotat.Trebuie sa o vad live.Ca si birjareala e in grafic..20,000 km pe an nu e mult.Si apropo de ce ziceai tu cu vechimea masinilor...conteaza multi factori cum ar fi si marca- renault e cam pe la coada cu fiabilitatea. Kia mea are 6.5 ani 115,000 pana acum n a mancat bani decat de consumabile.
SAAB 9-5

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5221
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: In cautarea unei posibile viitoare masini

Post by Nesta3 »

Eu zic sa iei masina noua.Ai una de 7 ani,inca in garantie, iar tu te uiti la masini cu 2 ani garantie cand sunt noi.Pe mine nu ma incalzeste cu nimic garantia aia de 10000km si pe care o consider praf in ochi.La banii aia iti iei kia ceed sw,cu multe dotari,printre care si xenon sau scaune incalzite.Daca te duci cu 16000 in mana, te pupa astia la kia.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: In cautarea unei posibile viitoare masini

Post by quelloo »

Eu cam simt ca lui Eugen nu prea-i surad variantele break :p
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: In cautarea unei posibile viitoare masini

Post by zaboss »

eugenflorinmanea wrote:Entry level cu dotari mult mai multe decat un sportage bine dotat.Trebuie sa o vad live.Ca si birjareala e in grafic..20,000 km pe an nu e mult.Si apropo de ce ziceai tu cu vechimea masinilor...conteaza multi factori cum ar fi si marca- renault e cam pe la coada cu fiabilitatea. Kia mea are 6.5 ani 115,000 pana acum n a mancat bani decat de consumabile.
Îmi pare rău, dar în aceeași bani, la sportage ai navigație, cutie automată și cam tot ce-ți trebuie pe mașină, inclusiv 4x4 și o gardă la sol liniștitoare.
Referitor la bătrânețe, nu este problema de fiabilitate Renault (că cealaltă oricum e Ford), ci pur și simplu de simptomele clasice ale îmbătrânirii și uzurii normale la orice mașină. Cee'đ este o mașină simplă, nu are prea multă electronică pe ea, are motorul clasic. Nu se compară cu mașinile din clasa superioară (de tipul Superb). Laguna, de exemplu, are vreo 12 calculatoare și o grămadă de senzori (sunt 3 senzori numai pe pedala de ambreiaj). Cam același lucru e valabil pentru orice mașină din clasa ei.
Când mă refeream la birjăreală, nu mă refeream la numărul de kilometri, ci la modul cum a fost folosită. Mașina are stație, deci a fost utilizată la drumuri lungi și alergată la viteze mari, nu a fost folosită ca mașină de familie, ci probabil ca mașină de firmă, deci fără prea mari griji la utilizare. Dacă într-adevăr este o mașină pe firmă, nu pe persoană juridică, este cam dubios, fiindcă nu prea se renunță la leasing decât dacă ori mașina, ori firma are probleme. Altfel e cam dezavantajos.

Ție ți s-a pus pata pe model și eu îți stric bucuria :D Dar, dacă tot ai curaj să te înhami la un leasing, de ce nu faci pentru una nouă? Sunt cu livrare din stoc niște Superb (nu știu de ce nu mă mai lasă să configurez una nouă, Superb îmi apare doar la mașinile pe stoc) între 26-30.000, toate cu automată. La un leasing pe 5 ani, cu în jur 5-6000€ avans și o rată reziduală de 15-20% ajungi la o rată în jur de 400€, cu tot cu asigurarea casco. Față de avansul mașinii mai trebuie să mai ai cam 1000€ pentru timbru taxele și comisioanele firmei de leasing.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: In cautarea unei posibile viitoare masini

Post by panzer »

eugenflorinmanea wrote:Deci cel din 2011 e Superbul vechi nu?
Din cate stiu trebuie sa ma feresc de 2.0 PD si sa iau CR.
Nu stiu ca cele CR sa aiba probleme.

Tu ce motor ai avut pe el, cati km? Ai avut vreo problema?

Si cum Dumnezeu ai reusit sa rastorni ditamai barca de 1.600 kile? :)
Socrul meu a avut masina nu eu: 2.0, 170cp, manuala, 4x4 break. Vreo 32000 euro pret de lista in 2010. La 8 luni si sub 30.000 a rasturnat-o ca a ciupit o bordura la multi km/h. Evident ca nu a avut nici o problema pana la 30.000.

Au mai avut o duda cu motoarele 2.0, s-a manifestat mult pe Pasat, nu numai pe PD. Au schimbat injectoarele Siemens cu Bosch parca. Sincer nu am urmarit exact, dar forumurile lor sunt pline de informatii.

Eu in continuare sunt uimit de cum isi aleg oamenii (altfel cerebrali) masinile. :oops:

VAG e cel mai mare din Europa. Asta e clar. Dar are si cele mai multe dude in ultimul timp: de 5 ani nu au busit decat cel mai bine vandut motor pe benzina si cel mai bine vandut motor diesel. Si s-au facut ca ploua de fiecare data. Daca se intampla la KIA ii dadeau afara din Europa. Se intampla la VAG si e masina germana! Toyota a pierdut locul 1 mondial pt ca au avut niste probleme la senzorii de franare. Iar Toyota a schimbat motoarele cu probleme (ghici ce tot 2.0 diesel) nu ca VAG care s-a facut ca ploua.

Acel Superb e o masina buna: in linie dreapta. Este gandita sa te impresioneze la mers in linie drepta si acceleratii de blonda. Isi merita banii? Daca ma gandesc ca un Accord (cu detoate) e cam 22000 euro / benzina sau 25000 diesel nu isi merita banii deloc. La un test drive mai lung mai ales pe drumuri de munte o sa preferi Accord-ul chiar pe cel pe benzina. Mai economisesti 8-9000 euro in proces. Daca ma gandesc ca omul s-a dat peste cap si traieste si acum bine merci: atunci Superb-ul isi merita banii.

Skodele sunt mai lungi dar ia uitate si la KG. Octavia 3 1.2 tsi = 1,225 kg (cu sofer de 75 kg inclus) = 1150 kg vs 1260 kg ceed normal cu 1.4 benzina. Crezi ca e de la aluminiul folosit extensiv sau au mai subtiat-o si mai mult pe ici pe colo? Mai au un pic si o fac mai usoara ca logan-ul.

Te-ai saturat de service ok pe bani putini, cu piesele clientului etc, revizii cu 400 lei si vrei un service de cu totul alta natura? Mergi la VAG sa vezi facturi la service. Scumpe sunt si reviziile de la toyota si honda: aprox 1000 lei. Eu am schimbat la skoda distributie (pe lant, pe banii mei si pt ca am vrut eu), bujii + niste nimicuri = 4500 lei. Plus masina tinuta 3 zile in service. Si repet Brady e un service bun. La PBN sau Mitocar nici nu se pune problema sa intru. Sa cumpar o masina ca service dinasta fara garantie nici nu s-ar pune problema pt mine. Mai ales ca pare ca te cam intinzi financiar sa o cumperi.

Pt mine e important service-ul, garantia, sustenabilitatea masinii. Sa mi-o permit nu inseamna numai sa o cumpar, ci sa pot repara ce apare, etc. Nu vreau sa fac imprumut la banca daca se strica ceva la ea sau sa o tin in parcare sa ma uit la masina.
Nici nu vreau sa fac ca oamenii care au BMW si cand crapa filtrul de particule il dezactiveaza, oglinzile sunt sparte, cauciucuri second hand, dar ei conduc BMW. (nu zic ca e cazul aici si nici nu vreau sa insult pe nimeni).

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: In cautarea unei posibile viitoare masini

Post by eugenflorinmanea »

zaboss wrote:
eugenflorinmanea wrote:Entry level cu dotari mult mai multe decat un sportage bine dotat.Trebuie sa o vad live.Ca si birjareala e in grafic..20,000 km pe an nu e mult.Si apropo de ce ziceai tu cu vechimea masinilor...conteaza multi factori cum ar fi si marca- renault e cam pe la coada cu fiabilitatea. Kia mea are 6.5 ani 115,000 pana acum n a mancat bani decat de consumabile.
Îmi pare rău, dar în aceeași bani, la sportage ai navigație, cutie automată și cam tot ce-ți trebuie pe mașină, inclusiv 4x4 și o gardă la sol liniștitoare.
.
In 24,000 primesti de la Kia motor 136 cai diesel, fara xenon, cu acel plastic dur pe bord , cu un tren de rulare departe de ce stie sa faca VAG si cu un sistem de directie in 3 moduri destul de indoielnic si la fel- departe de cel al Skodei.
http://www.kia.ro/showroom-preturi/kia-sportage

Acum fiecare cu gusturile lui de-aia e loc pentru toate marcile pe piata si kia are avantajele ei din care cel mai mare este ca 7 ani nu ai treaba cu costurile. Totusi ramane o masina low cost cu toate implicatiile ce parvin din costul scazut.
Nu contest meritele Sportage ului care la banii oferiti e cea mai buna varianta de pe piata- dar doar pentru cei care vor un SUV corect la un pret scazut..eu nu tin neaparat sa imi iau SUV.
SAAB 9-5

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: In cautarea unei posibile viitoare masini

Post by quelloo »

un Accord tourer nu-ti place? fiind la final de viata poate e mai ieftin. (fiabil sigur e ca e Honda) parca aveau si garantie 5 ani la el.

dintre toate "dricurile" asta parca e cel mai frumos. si spatiu cacalau.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: In cautarea unei posibile viitoare masini

Post by zaboss »

Nu știu care e treaba cu sistemul de direcție în trei moduri, eu nu am așa ceva, iar direcția este cea mai bună la o mașină dintre cele pe care le-am condus (cam din toate clasele). Asta cu direcția a fost un pitic pe care l-am avut și eu după experiența Cee'd și probabil având așteptări atât de joase am rămas surprins pozitiv. Varianta Winter edition, în 26000€, includea Xenon și spălător de faruri. La spring au băgat roți de 18 și motorul de 184 și au scos xenon.

Pe de altă parte, nu poți compara Sportage care este într-o categorie cu o limuzină Skoda. Singurul lucru pe care îl au în comun sunt că sunt low-cost. Și nici Superb nu îl are ca dotare de serie, trebuie comandat separat.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

Post Reply

Return to “...despre maşini în general”