cuplu/putere

Subiecte care nu ţin de un numit model
User avatar
zaboss
Posts: 719
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Sportage 2.0 DSL AT 136CP
Location: București
Contact:

Re: cuplu/putere

Post by zaboss » 30 Apr 2015, 09:06

KiaUser wrote: Nu există cai putere practici și cai putere teoretici.
Cauți viteză ? Te uiți la caii putere.
Vrei să cari mai mult fără să simți în performanțele mașinii ? Te uiți la cuplu.
Prin distincția „teoretic”/„practic” mă refeream doar la faptul că puterea maximă la benzină este disponibilă doar la turații maxime, este mai greu de ajuns la ea și se află foarte aproape de zona roșie, în vreme ce la diesel se ajunge mai rapid și este suficient de departe de zona roșie ca să nu cauzeze stress suplimentar.
Kia Sportage Winter Edition 2.0 DSL, 136 CP. VIN: U5YPC813DEL626561
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 4837
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: cuplu/putere

Post by Ogy » 30 Apr 2015, 09:29

Eram convins că motorul pe benzină poluează mai puțin decât ăla pe motorină, dar m-am uitat în specificațiile de pe siteul kia și ai dreptate. Benzinarul e mai poluant. Interesant. :)
Taxele eco în plus la motorină sunt o aberație, în condițiile astea.
Oxizii de azot NO și NO2 Oxizii de azot au efecte dăunătoare prin contribuția adusă la formarea smogului, precum și prin efect direct asupra omului. Principalele efecte sunt legate de fixarea hemoglobinei și prin efecte mai ales la bolnavii pulmonari. De asenenea, oxizii de azot împreună cu oxizii de sulf contribuie la formarea ploilor acide. Particulele nemetalice Aceste particule, în special cele de funingine, sunt emise mai ales de motoarele diesel. Aceste particule pot fi inhalate în plămâni, unele din ele putând avea și efect cancerigen. Efectul particulelor se poate manifesta și asupra clădirilor.
La noi ca si in alte state se iau in considerare din pacate doar emisiile CO. Din acest punct de vedere un motor diesel poate iesi castigator in anumite cazuri. Dar daca luam in calcul celelalte emisii (candva) o sa ne constituim in grupulete si o sa-i asteptam pe la colturi pe constructorii si utilizatorii de masini diesel sa le facem felul pentru ca ne distrug sanatatea. Momentan primeaza banul, sa vedem pentru cat timp. Semnat Filtrul de particule. Ca o completare nici cu benzinarele nu mi-e rusine cu a lor emisie de plumb.
Garajul meu
Jurnal de bord
Participantul cu numarul 100 din coloana.
Nu exista bancnote romanesti, pe care sa scrie RON. Noi avem doar LEI!!!

KiaUser
Posts: 95
Joined: 21 May 2014, 13:08
Auto: Kia Cee'd SW 1.6 GDI

Re: cuplu/putere

Post by KiaUser » 30 Apr 2015, 09:34

zaboss wrote: Prin distincția „teoretic”/„practic” mă refeream doar la faptul că puterea maximă la benzină este disponibilă doar la turații maxime
Puterea e dată de cuplu și turație, deci și la motorină tot la turație maximă ai puterea maximă.
zaboss wrote: este mai greu de ajuns la ea
Din moment ce benzina-i mai rapidă eu zic că e mai greu de ajuns la puterea maximă la motorină (dacă ne referim la timp). :)
zaboss wrote: se află foarte aproape de zona roșie
Exact la fel ca și la motorină.
zaboss wrote: în vreme ce la diesel se ajunge mai rapid și este suficient de departe de zona roșie ca să nu cauzeze stress suplimentar.
Păi în specificații motorina ajunge la puterea maximă la 4000 de rpm. Exact imediat după asta începe zona roșie pe turometru. Nu văd diferența.

Cred că asta-i o altă neînțelegere legată de caii putere.
Faptul că începe zona roșie imediat după turația la care spune producătorul că se obține puterea maximă nu înseamnă că de acolo, chiar dacă crești turația, nu mai crește puterea, ci doar că la turații mai mari strici motorul. Deci nici motorul pe motorină nu poți să-l ți turat la maxim timp foarte lung (dar poți să-l ți mai mult pentru că turația este simțitor mai mică decât la benzină).
Ogy wrote: Dar daca luam in calcul celelalte emisii (candva) o sa ne constituim in grupulete si o sa-i asteptam pe la colturi pe constructorii si utilizatorii de masini diesel sa le facem felul pentru ca ne distrug sanatatea.
Merci de clarificare.
Deci rafinarea benzinei nu-i mărește doar capacitatea de ardere ci o și curăță un pic. :)
Probabil ar fi trebuit să mă gândesc la asta.
Alex Dobrin
Jurnal

quelloo
Posts: 3750
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Titan

Re: Drive teste useri

Post by quelloo » 30 Apr 2015, 09:56

KiaUser wrote:
quelloo wrote: din pacate nu am datele exacte pentru motoarele de mai sus, dar hai sa le luam din nou pe cele prezentate de GabiA mai sus ...
Acolo se pierde din vedere că motorul pe benzină urcă mai ușor în ture. De aici și timpii mai buni pe care-i scoate la accelerarea de la 0 la 100 km/h.

diferenta de compresie in favoarea aspiratului nu este asa de mare incat sa zici ajunge de 2 ori mai repede la turatia maxima. in cel mai bun caz tu ai 6000de ture cand celalalt cu turbo are 5000. si, chiar si asa, pe tot intervalul pana in 5000 de ture tot ai mai putini cai.
quelloo wrote: daca ar fi sa aplic asta la comparatia exclusiv la motoare: 1.6GDI vs 1.4TSI ar iesi invingator 95% TSI-ul. restul de 5% ar fi cand ambele masini ajung la vitezele maxime unde chiar conteaza numai caii.
Asta dacă mașinile sunt forțate să meargă tot timpul la aceeași turație și s-o crească doar concomitent. Deci șoferul de Kia chiar e forțat să nu-și folosească toți caii. :) Altfel el se duce la 6000 de ture încă din treapta I și îi spune bye-bye celui cu diesel-ul de 1.4. N-o să poată să țină turația așa sus exagerat de mult și deci o să fie ajuns în cele din urmă, dar pentru depășiri merge.

1. motorul ala nu e diesel, e TSI-ul de la VAG.
2. preluam textul rosu de mai sus, vedem ca aspiratul are cai mai multi doar peste 6000rpm si luam in considerare ca la fiecare schimbare turatia scade 1000-1500rpm asa ca turbo are iar avantaj la cai peste jumatate din intervalul dupa fiecare schimbare. Intradevar, aici cand se ajunge in ultima viteza si fiecare masina ajunge la turatia de putere maxima, cea cu mai multi cai o sa mearga mai tare pentru ca are mai multi cai, punct.

quelloo wrote: Daca luam in considerare si ceilalti factori (mase, rapoarte in cutie, aerodinamica etc) posibil sa fie altul procentul, dar per total, si eu cred ca acelasi sofer ar scoate timpi mai buni pe turbo.
Legile fizicii te contrazic.
Dacă tot restul factorilor sunt egali sau foarte apropiați și știe cum să conducă, un șofer ajunge mai repede la 100km/h cu o mașină care are mai mulți cai putere decât cu una cu mai puțini, indiferent de cuplu. Până la urmă asta măsoară caii ăia, puterea.
din nou, te gandesti prea punctual. puterea maxima e irelevanta. curba de putere e cea care te intereseaza. utopic ar fi ca graficul puterii sa fie o linie orizontala in dreptul turatiei la relanti si sa poti sa folosesti toti caii fara sa mai atingi acceleratia. Cum asta nu se poate, cele mai bune performante in acceleratie le au masinile cu o curba concava a puterii spre turatia maxima. Asta inseamna ca vei avea considerabil mai multi cai putere in turatiile pana aproape de turatia maxima fata de un motor care are o curba de putere mai aplatizata (linie dreapta ce creste constant cu turatia motorului) care ar avea totusi o putere mai mare cu pana in 15-20 de cai.
scotand factorul uman si presupunand ca 2 masini au cilindree asemanatoare, si greutati comparabile (aspiratul mai usor dar nu cu peste 200kg) masina cu turbo o sa plece mereu (100%) mai bine de pe loc si asta pentru ca pana are mai multi cai la start (decat masina cu puterea maxima mai mare)

PS: trebuie sa intreb: ai condus vreodata masina cu motor turbo benzina? (nu ma refer la cele de 0.9TCE sau 1.0Ecoboost sau 1.2TSI)
Last edited by quelloo on 30 Apr 2015, 09:59, edited 1 time in total.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

eugenflorinmanea
Posts: 2758
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: cuplu/putere

Post by eugenflorinmanea » 30 Apr 2015, 09:56

Deci sa ne intelegem..
1. Motorul Diesel este mult mai poluant decat benzina- pentru ca elimina si alte noxe nu numai Co2.
2. 2.0 CRDI are 184 cai si un cuplu mult mai sus fata de 2.0 GDI care are cu vreo 20 cai mai putin si o lipsa acuta de cuplu vs diesel. Si totusi pe 0-100 e mai bun. De aia zic un motor benzina de 184 cai bate rau un diesel de 184 cai la fuga. La carat urcat off road nu.
Nu mai zic de 2.0 136 cai la care s-a referit zaboss care e mult inferior fata de 2.0 GDI
SAAB 9-5

KiaUser
Posts: 95
Joined: 21 May 2014, 13:08
Auto: Kia Cee'd SW 1.6 GDI

Re: Drive teste useri

Post by KiaUser » 30 Apr 2015, 10:32

quelloo wrote: diferenta de compresie in favoarea aspiratului nu este asa de mare incat sa zici ajunge de 2 ori mai repede la turatia maxima.
Nici nu trebuie de 2 ori. Este suficient doar să ajungă mai repede.
quelloo wrote: in cel mai bun caz tu ai 6000de ture cand celalalt cu turbo are 5000. si, chiar si asa, pe tot intervalul pana in 5000 de ture tot ai mai putini cai.
De aceea mașina cu motorul cu cuplu mai mare este mai rapidă la turații mai mici.
quelloo wrote: luam in considerare ca la fiecare schimbare turatia scade 1000-1500rpm asa ca turbo are iar avantaj la cai peste jumatate din intervalul dupa fiecare schimbare.
Nu, nu are, pentru că turația crește simțitor mai repede la benzină proporțional cu viteza. Cu cât viteza este mai mare cu atât diferența dintre timpii necesari să mărești turația crește în favoarea benzinei (motorina devine mai leneșă).
quelloo wrote: Daca luam in considerare si ceilalti factori (mase, rapoarte in cutie, aerodinamica etc) posibil sa fie altul procentul, dar per total, si eu cred ca acelasi sofer ar scoate timpi mai buni pe turbo.
Păi nu discutam de turbo în special. Este clar că un motor cu turbo e mai rapid decât același motor fără turbo.
Toată discuția (cel puțin în ce mă privește) a fost legată de afirmația că puterea este mai puțin relevantă decât cuplul în privința vitezei, restul factorilor fiind considerați aproximativ identici.
Spunea cineva că cuplul are 95% importanță în privința vitezei și eu spun că asta-i o idee preconcepută generată de agenți de vânzări care vor să-și vândă mașinile.
quelloo wrote:curba de putere e cea care te intereseaza.
Cred că aici ai dreptate și sper că ești de acord că asta arată că deși cuplul este important (lucru pe care nu l-am negat) nu ai cum să spui că acesta face 95% din performanța mașinii.
quelloo wrote:PS: trebuie sa intreb: ai condus vreodata masina cu motor turbo benzina? (nu ma refer la cele de 0.9TCE sau 1.0Ecoboost sau 1.2TSI)
Dacă le scoți pe alea, nu. :)
Dar eu zic că nu-i relevant, mai ales că aproape tot ce am argumentat pe aici s-a bazat pe cunoștințe de fizică și pe teorie.
KiaUser wrote:Faptul că începe zona roșie imediat după turația la care spune producătorul că se obține puterea maximă nu înseamnă că de acolo, chiar dacă crești turația, nu mai crește puterea.
Aici am pecit-o, pentru că cuplul este în scădere și începe să aibă o influență mai mare asupra puterii decât turația. :)
Alex Dobrin
Jurnal

Post Reply

Return to “...despre maşini în general”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests