cuplu/putere

Subiecte care nu ţin de un numit model
User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Drive teste useri

Post by Ogy »

Este la ani lumina fata de 1.4 109 de pe cee'd
E, ai ramas tu la conceptia aia de la dacia 1310 (schimbatul treptelor pana in 3000rpm).
Cee'd-ul ala de care vorbesti, este un motor aspirat. Se conduce ca orice motor aspirat (in turatie), ca sa poti avea toata herghelia.
Nici nu vreau sa ma gandesc in cati cai si cat cuplu poti duce motorul asta daca ii pui turbina.
Vezi ca sunt materiale mai vechi cu motorul de 1.6 respectiv 2.0 de pe ceed la care s-a montat turbina. Ala de 2.0 de la 145 cai s-a dus si el putin mai sus pe la 320 cai. Sper ca ai inteles ideea si sa nu crezi ca am ceva cu tine, doar cu afirmatia in sine.
1.6 gdi este o capodopera in segmentul lui! :)
Ca o completare la afirmatia ta :la ani lumina in spate.

Julita : 1355kg cu 120cp
Ceed: 1168 kg cu 136cp
De consumuri nu mai vb.

stenso
Posts: 318
Joined: 24 Aug 2013, 12:18
Auto: kia ceed 1.4

Re: Drive teste useri

Post by stenso »

Giulieta asta de 120 hp e mai rara si cred ca e varianta low power. Cel mai des intalnita (de mine) este varianta (1.4) de 170 hp care are consumul (pe hartie) ca cel al ceedului de 1.4 sau chiar mai jos. O am/aveam in vedere ca viitoarea masina a sotiei (cand venea timpul sa schimbe honda civic 5d mk8 1.8 ). Dar acum cu noua mazda 3... Oricum grea decizie....hb sau berlina?!

User avatar
GabiA
Posts: 498
Joined: 22 Aug 2007, 23:21
Auto: Kia Cee'd 1.4 2007
Location: Iasi

Re: Drive teste useri

Post by GabiA »

@Ogy,

Cee'd 1.6 GDI:
Puterea maxima CP (rpm)135 (6300)
Cuplu maxim Nm (rpm)164 (4850)
Viteza maxima km/h195
Acceleratie 0-100km/h (s)9.9

Giulietta 1.4 tjet 120:
Puterea maxima CP (rpm)120 (5000)
Cuplu maxim Nm (rpm)206 (1750)
Viteza maxima km/h195
Acceleratie 0-100km/h (s)9.4

In practica diferentele sunt si mai mari.
Stiu cum e 1.4 de pe cee'd, stiu cum se comporta in ture, dar diferentele sunt remercabile incepand de la 1500 rpm.

Daca este sa urcam cu o clasa mai sus, vedem cam aceeasi acceleratie, dar gt-ul cred ca este superior pe toata plaja de turatii.

Giulietta 1.4 170cp:
Puterea maxima CP (rpm)170 (5500)
Cuplu maxim Nm (rpm)250 (2500)
Viteza maxima km/h218
Acceleratie 0-100km/h (s)7.8

Puterea maxima CP (rpm)204 (6000)
Cuplu maxim Nm (rpm)265 (1750)
Viteza maxima km/h230
Acceleratie 0-100km/h (s)7.7
Cee'd 1.4 best 2007 --> E neagra ... si a fost mea Jurnal de bord
Acum: Skoda Karoq 2018 4x4 2.0 TDI DSG

stenso
Posts: 318
Joined: 24 Aug 2013, 12:18
Auto: kia ceed 1.4

Re: Drive teste useri

Post by stenso »

Exista si giulieta 1.8 235 hp...

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Drive teste useri

Post by Ogy »

Datele alea sunt pe hartie.
In practica: diferenta dintre ele este de 100kg si 15 cai in favoarea cee'd. Sa nu mai spun si de consumuri care sunt tot in favoarea lui.
Pe hartie intradevar te fugareste julita cu 0,3 secunde la suta de km. Nu stiu cum ii simte un sofer profesionist.
In practica kilometrajul tau si la orice kia este mai apropiat de real astfel incat cand o sa treaca cele 9,7 secunde la cee'd nu o sa ai 100km/h ci undeva spre 110-120km/h, julita deabea 100km/h reali.
Daca te bagi la o rulota/remorca pe care o sa o tragi cu masina, julita castiga datorita cuplului dezvoltat de turbina. Dar recuperezi la revizii si fiabilitate.
Motorul 1.6 gdi mi-l doresc si eu, din pacate doar motorul.
Daca tie iti plac remarcabilele performante ale unui motor de la 1500rpm ai varianta turbo (benzina sau motorina). Inca o data eu cred ca pe tine te-a vrajit cuplul, mai fa un test si uita-te de data asta si la vitezometru.
In ideea asta se intampla o gramada de accidente cand ies oamenii de pe strazi secundare si ei cred ca au viteza necesara de a se baga. Tu fiind in masina de pe drumul prioritar observi cu ochiul liber ca ala vrea sa depaseasca melcul. Nu-mi spune ca nu ai intalnit situatia. Sa stii ca ala chiar crede ca a accelerat, dar simte doar cuplul....
Mai sus vorbim de alte preturi si noi nu ne incadram acolo. La pretul respectiv treci la clasa urmatoare, mai cheala dar urmatoare.
Si gata, scuze de interventie!

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Drive teste useri

Post by eugenflorinmanea »

In teorie si Logan 16v ajunge la 100 in 10.2 secunde vs 10.8 s Kia Proceed. Practica ii omoara pe francezi daca le pui alaturi, in rest e OK :)
Nu prea trebuie sa te iei numai de pe datele de pe hartie.
SAAB 9-5

User avatar
GabiA
Posts: 498
Joined: 22 Aug 2007, 23:21
Auto: Kia Cee'd 1.4 2007
Location: Iasi

Re: Drive teste useri

Post by GabiA »

Nu am facut test drive cu 1.6 GDi. As fi interesat de un grafic putere/rpm.
Sunt convins ca acei 135 CP sunt doar pe hartie, la fel ca si cei 109. In oras nu poti sa schimbi in permanenta la 6300 rpm. Mi se mai intampla, dar in exterior.
Din cunostintele mele, puterea este direct proportionala cu, cuplul si turatia. Asta inseamna ca in practica ce te propulseza este tot puterea. Iti dai seama ce ar insemna ca un camion sa aiba puterea maxima la 7000 rpm :D
Cee'd 1.4 best 2007 --> E neagra ... si a fost mea Jurnal de bord
Acum: Skoda Karoq 2018 4x4 2.0 TDI DSG

stenso
Posts: 318
Joined: 24 Aug 2013, 12:18
Auto: kia ceed 1.4

Re: Drive teste useri

Post by stenso »

Sa va spun eu babeste cu cuvintele&experienta mea de amator...in ziua de azi numai conteaza caii...ci cuplul. Si avem cuplul=demaraj , caii=viteza maxima. Simplu ca buna ziua.

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Drive teste useri

Post by quelloo »

Ogy wrote: In ideea asta se intampla o gramada de accidente cand ies oamenii de pe strazi secundare si ei cred ca au viteza necesara de a se baga. Tu fiind in masina de pe drumul prioritar observi cu ochiul liber ca ala vrea sa depaseasca melcul. Nu-mi spune ca nu ai intalnit situatia. Sa stii ca ala chiar crede ca a accelerat, dar simte doar cuplul....
cuplu face demarajul. intradevar tinand motorul aspirat la 6000 ture si fara greutati suplimentare faci depasiri din scurt ca trage, dar tipul care are cuplu si mai jos, doar trebuie sa treaca de 1800 ca sa aibe acelasi efect. nu mai zic ca pe turbo cuplu maxim se mentine (mai mult la benzina si mai putin la diesel intradevar) si iti permite reprize 60-100 sau 80-120 mult mai bune. :p avem topic dedicat cu filmari
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

User avatar
GabiA
Posts: 498
Joined: 22 Aug 2007, 23:21
Auto: Kia Cee'd 1.4 2007
Location: Iasi

Re: Drive teste useri

Post by GabiA »

Daca este sa ma incred in urmatoarele grafice rezulta ca:

1.4 T-Jet 120 CP:
- 2000 rpm -> 55 CP
- 2500 rpm -> 80 CP
- 3000 rpm -> 95 CP
- 3500 rpm -> 113, 5
- 4000 - 5000 rpm -> 120 cp

1.4 109 CP:
- 2000 rpm -> 42 CP
- 2500 rpm -> 50 CP
- 3000 rpm -> 60 CP
- 4000 rpm -> 80 CP
- 5000 rpm -> 100 CP
- 6300 rpm -> 109 CP

1.6 122 CP:
- 2000 rpm -> 42 CP
- 2500 rpm -> 56 CP
- 3000 rpm -> 68 CP
- 4000 rpm -> 87 CP
- 5000 rpm -> 105 Cp
- 6200 rpm -> 122 CP

2.0 143 CP
- 2000 rpm -> 60 CP
- 2500 rpm -> 75 CP
- 3000 rpm -> 85 CP
- 4000 rpm -> 108 CP
- 5000 rpm -> 129 CP
- 6000 rpm -> 143 CP

http://www.kia-forums.com/attachments/k ... e-ceed.jpg

http://www.fiatforum.com/gallery/showfu ... hoto=79454

Diferentele eu zic ca sunt notabile. Doar 2.0 face fata, dar de la 5000 rpm.
Cee'd 1.4 best 2007 --> E neagra ... si a fost mea Jurnal de bord
Acum: Skoda Karoq 2018 4x4 2.0 TDI DSG

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

cuplu/putere

Post by Ogy »


quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Drive teste useri

Post by quelloo »

putin irelevante ultimele concluzii pentru ca in primul rand in articol zice ca aspiratul ajunge mai repede la 120 ceea ca nu este adevarat chiar din tabelul lor.
dar problema e ca sunt mult mai multi factori de luat in calcul decat cuplul si puterea motorului pentru testele astea de dinamica. in cazul da fata rapoartele din cutia de viteze. cel mai concludent ar fi un comparativ intre 2 masini acelasi model cu aceeasi etajare a cutiei de viteze.
greutatea superioara e un trade-off normal in comparatia: aspirat vs turbo dar CX-ul si etajarea pot strica rezultatele finale destul de mult.

la motorarele noastre mici (sub 3l) e clar ca cele mai bune reprize si performante dinamice vor fi la motoarele tubo benzina (la cilindree relativ apropiate). la consum pe de alta parte trebuie sa si suferi putin :)
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Drive teste useri

Post by eugenflorinmanea »

stenso wrote:Sa va spun eu babeste cu cuvintele&experienta mea de amator...in ziua de azi numai conteaza caii...ci cuplul. Si avem cuplul=demaraj , caii=viteza maxima. Simplu ca buna ziua.
Pai si atunci cum iti explici ca un benzinar de aceeasi cilindree si app aceeasi putere este intodeauna mai rapid decat diesel ul, desi diesel ul are un cuplu cam de 1.5 ori mai mare?
Conteaza foarte mult si intre ce turatii e disponibil acel cuplu..
SAAB 9-5

User avatar
MeGeNe
Moderator General
Posts: 1390
Joined: 15 Jun 2009, 12:07
Auto: KIA
Location: Bucuresti - Titan

Re: Drive teste useri

Post by MeGeNe »

Nu comparati strict puterile si cuplul motoarelor diesel si benzina. Tineti cont si de rapoartele de transmisie din cutiile de viteze precum si cele din diferentiale.
B-39-MGN cee'd HB yellow dakar 1,6 GSL City

stenso
Posts: 318
Joined: 24 Aug 2013, 12:18
Auto: kia ceed 1.4

Re: Drive teste useri

Post by stenso »

Exact intre diesel si benzina e mai greu (dar de cele mai multe ori castiga tot dieselul) pt ca are o masa mai mare, alte rapoarte in cutie alt cuplu la roata (mai bun sau mai prost) etc. Ca o paranteza pe mine cu ceed de 1.4 109 cai cuplu 137 ceva de genu ma rupea un accent diesel 2008 de 1.6 numai stiu ce cai si cuplu avea. Ce faceam eu cu ceedul era acelas accent dar 1.6 benzina si un rover dela hb de 1.4.

Ca sa intaresc ideea mea va dau doar 1 exemplu. Mazda 3 : intre versiunea 120 cai si 145 cai ambele cu 2.0 si aceelasi cuplu de 210 n !!! diferenta la demaraj intre ele este de...sub 1 sec. Poate creste doar viteza maxima. La fel se intampla si la mazda 6 unde daca cuplu ramane la fel si creste doar puterea la 165 cai nu se intampla mare lucru. Deci..?

Alta comparatie relevanta (pe hartie) Mazda 3 2.0 120 cai 210 cuplu versus honda civic 1.8 142 cai 178 ceva de genu cuplu. Ghiciti care castiga? Eu zic ca mazda e egala sau mai rapida ca honda chiar daca are cai mai putini!!! Asta e cel mai bun exemplu ca cuplu conteaza!!! Bine honda se va apara ca are la modelul nou rapoarte mai lungi pt consum mai bun. Dar surpriza, mazda sta mai bn si la consum.

Deci repet asa m.am setat eu acum si nimeni nu ma poate schimba. Cuplul conteaza la demaraj si caii la viteza maxima in proportie de 95%. Deci cand ma voi uita sa imi iau masina voi fi cu ochii pe cuplu in niciun caz pe cai (ca pana acum :D )

Post Reply

Return to “...despre maşini în general”