quelloo wrote:
diferenta de compresie in favoarea aspiratului nu este asa de mare incat sa zici ajunge de 2 ori mai repede la turatia maxima.
Nici nu trebuie de 2 ori. Este suficient doar să ajungă mai repede.
quelloo wrote:
in cel mai bun caz tu ai 6000de ture cand celalalt cu turbo are 5000. si, chiar si asa, pe tot intervalul pana in 5000 de ture tot ai mai putini cai.
De aceea mașina cu motorul cu cuplu mai mare este mai rapidă la turații mai mici.
quelloo wrote:
luam in considerare ca la fiecare schimbare turatia scade 1000-1500rpm asa ca turbo are iar avantaj la cai peste jumatate din intervalul dupa fiecare schimbare.
Nu, nu are, pentru că turația crește simțitor mai repede la benzină proporțional cu viteza. Cu cât viteza este mai mare cu atât diferența dintre timpii necesari să mărești turația crește în favoarea benzinei (motorina devine mai leneșă).
quelloo wrote:
Daca luam in considerare si ceilalti factori (mase, rapoarte in cutie, aerodinamica etc) posibil sa fie altul procentul, dar per total, si eu cred ca acelasi sofer ar scoate timpi mai buni pe turbo.
Păi nu discutam de turbo în special. Este clar că un motor cu turbo e mai rapid decât același motor fără turbo.
Toată discuția (cel puțin în ce mă privește) a fost legată de afirmația că puterea este mai puțin relevantă decât cuplul în privința vitezei, restul factorilor fiind considerați aproximativ identici.
Spunea cineva că cuplul are 95% importanță în privința vitezei și eu spun că asta-i o idee preconcepută generată de agenți de vânzări care vor să-și vândă mașinile.
quelloo wrote:curba de putere e cea care te intereseaza.
Cred că aici ai dreptate și sper că ești de acord că asta arată că deși cuplul este important (lucru pe care nu l-am negat) nu ai cum să spui că acesta face 95% din performanța mașinii.
quelloo wrote:PS: trebuie sa intreb: ai condus vreodata masina cu motor turbo benzina? (nu ma refer la cele de 0.9TCE sau 1.0Ecoboost sau 1.2TSI)
Dacă le scoți pe alea, nu.
Dar eu zic că nu-i relevant, mai ales că aproape tot ce am argumentat pe aici s-a bazat pe cunoștințe de fizică și pe teorie.
KiaUser wrote:Faptul că începe zona roșie imediat după turația la care spune producătorul că se obține puterea maximă nu înseamnă că de acolo, chiar dacă crești turația, nu mai crește puterea.
Aici am pecit-o, pentru că cuplul este în scădere și începe să aibă o influență mai mare asupra puterii decât turația.