Vand proceed-Cumpar Focus

Subiecte care nu ţin de un numit model
User avatar
GabiA
Posts: 498
Joined: 22 Aug 2007, 23:21
Auto: Kia Cee'd 1.4 2007
Location: Iasi

Re: Vand proceed-Cumpar Focus

Post by GabiA »

Zaboss, +1!
Cee'd 1.4 best 2007 --> E neagra ... si a fost mea Jurnal de bord
Acum: Skoda Karoq 2018 4x4 2.0 TDI DSG

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5221
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Vand proceed-Cumpar Focus

Post by Nesta3 »

Ai dreptate @Zaboss.
Am retras-o de la vanzare,tocmai pentru ca nu am.gasit nimic intr-un buget de maxim 11000euro,care sa o inlocuiasca cu brio.Focusul,orice ar spune lumea,e mic la interior,iar de riscat sa cumpar un motor mic,turbo,fara garantie,nu ma risc.Am.bani sa o cumpar nu sa o si intretin/repar.
Am primit o oferta foarte buna pentru noul ceed facelift,motor 1.4 ,100cp,dotare best care contine:pachet premiu,pachet comfort,esp,abs,hill assist,control tractiunii,proiectoare,tetiere active, etc.Toate dotarile le gasiti pe site.Dar as vrea totusi un motor mai capabil,iar 1.6 gdi imi place.Totusi bugetul nu imi permite.
In fine,o voi mai tine,probabil si anul viitor,iar daca preturile vor mai scadea,voi face un efort si o voi inlocui.
Multumesc tuturor pentru raspunsuri.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Vand proceed-Cumpar Focus

Post by panzer »

Sa n-ai vreo surpriza cu 1.6 gdi sa nu il mai gasesti intr-un interval de timp oarecare. Nu cred sa tina in productie atatea motoare concurente: 1.0 t-gdi, 1.4 mpi, 1.6 gdi si 1.6 t-gdi. Cam multe.

De ce nu te duci tu acum cat e frumos afara sa incepi sa faci test drive-uri, multe. Sunt dealeri mai intelegatori. Te lasa si mai mult cu masina. Sunt si masini nou aparute, gen noul Astra. Supriza poate sa apara de unde nu te astepti.

=D> pt zaboss!

E greu de inlocuit Ceed-ul vechi daca nu vrei sa sari in alta gama de pret.

User avatar
bogladen
Posts: 129
Joined: 18 Nov 2009, 20:03
Auto: Nissan Qashqai Acenta 1.5 dci
Location: Bucuresti

Post by bogladen »

Nu merita sa mergi pe tot 1.4 mpi. Daca tot ti-e frica de turbo macar un 1.6. Astra K e frumoasa dar cred ca o sa fie scumpa fiind model nou.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Vand proceed-Cumpar Focus

Post by quelloo »

fara tigari si bautura, si cu hartie igienica d-aia rugoasa.... :) si strangi sa iei un 2.0i Mazda 3 (poate baga astia de la emag oferta de black friday pe ceva. (sau si reducerea aia de TVA de la anu) - sau vreo oferta de sfarsit de an! Stay Strong!
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Vand proceed-Cumpar Focus

Post by eugenflorinmanea »

In general lunile ianuarie februarie sunt cele mai bune pentru a achizitiona o masina pentru ca aceste 2 luni sunt cam moarte...nu se vinde nimic asa ca dealerii lasa mai usor la pret. Anul asta s ar putea sa nu mai fie chiar asa pentru ca scade tva ul.
Ce ziceti de varianta Belgia? Acolo dealerii sunt obligati prin lege sa iti elibereze certificat ce atesta kilometri. Am inteles ca vs Germania sunt mai scumpe actele i.e.app 300 Eur.
Nu stiu de ce am eu o bazdaganie pe creier (demonstrata faptic in parte) ca masinile noi ce se vand in vest sunt mai calitative fata de ce se vinde in Ro. Cel putin la unii producatori.
SAAB 9-5

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Vand proceed-Cumpar Focus

Post by zaboss »

eugenflorinmanea wrote: Nu stiu de ce am eu o bazdaganie pe creier (demonstrata faptic in parte) ca masinile noi ce se vand in vest sunt mai calitative fata de ce se vinde in Ro. Cel putin la unii producatori.
Tare sunt curios cum este chestia asta „demonstrată faptic” fiindcă din punct de vedere practic, pentru un producător, este un coșmar logistic, care nu se justifică la o economie de maxim 500€ mașină. La scară mică, am un client - restaurant - care a încercat ceva oarecum invers, să facă meniuri pentru diabetici. După două săptămâni a renunțat din cauza faptului că efortul era mult prea mare și câștigurile suplimentare prea mici. Și era un restaurant de 50 de locuri. Gândește-te ce înseamnă 2 cicluri de producție la o fabrică de o capacitate de 200-300.000 de mașini/an, în condițiile în care presiunea pe costuri e imensă.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Vand proceed-Cumpar Focus

Post by eugenflorinmanea »

Simplu..anumite configuratii merg in Vest in timp ce alte configuratii merg catre tarile sarace. Cam acest lucru se intampla chiar si la simplul Logan- prin 2011 cele pentru export plecau cu anvelope Continental si jante aluminiu; cele interne jante de tabla si incaltari Kormoran :)
Eu am serioase semne de intrebare altfel
- Cum iti explici ca in Germania de exemplu masinile sunt mai scumpe cam cu 3,000 EUR in condtiile in care acolo TVA=19%;la noi TVA= 24%. Poate ca sunt romanii mai simpatici?
-Cum iti explici ca acum cativa ani masinile cu motor 1.4 80 cai se vindeau doar in E nu si in V?
Si un exemplu faptic: nasul meu si-a luat Jetta din Austria productie 2010- portbagajul este capitonat.
Ori in Ro Jetta nu are portbagajul capitonat- chiar daca iei o varianta mai scumpa.
SAAB 9-5

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Vand proceed-Cumpar Focus

Post by zaboss »

Deci, ori suntem mafioți, ori nu mai suntem.
Tu ai folosit termenul „mai calitativ”, care este cu totul altceva decât „lipsesc anumite opțiuni”. O mașină vândută în Germania are exact aceeași calitate ca o mașină vândută în România. Nu obligatoriu aceleași dotări. (Vezi și un pic mai jos). Acum, pe bucăți:
eugenflorinmanea wrote:- Cum iti explici ca in Germania de exemplu masinile sunt mai scumpe cam cu 3,000 EUR in condtiile in care acolo TVA=19%;la noi TVA= 24%. Poate ca sunt romanii mai simpatici?
Sunt curios dacă chiria unui șourum din Popești-Leordeni e la fel ca una din Munchen. Sunt curios dacă Dorelul care vinde la reprezentanță la Bochum primește tot 700 E salariu plus bonuri de masă. Sunt curios dacă o reclama pe Sat1 costă mai puțin ca la ProTV... WTF? Sau ai făcut mișto de mine?
eugenflorinmanea wrote:Cum iti explici ca acum cativa ani masinile cu motor 1.4 80 cai se vindeau doar in E nu si in V?
Am dubii că se întâmplă așa ceva. Genul acesta de mașini sunt de marketing, ca să aducă oameni în showroom, gen „oferta Quashqai la 15000e”. Mă îndoiesc că genul acesta de marketing funcționează în Germania, deși probabil merge la flote. Mai depinde și de impozite, unele țări penalizează drastic motoarele puternice.
eugenflorinmanea wrote:Si un exemplu faptic: nasul meu si-a luat Jetta din Austria productie 2010- portbagajul este capitonat.
Ori in Ro Jetta nu are portbagajul capitonat- chiar daca iei o varianta mai scumpa.
Din câte știu eu, dealerii își construiesc variantele lor de echipare, care diferă de la o țară la alta în funcție de preferințele naționale, experiența lor și politicile de marketing în țara respectivă. Dacă ei stabilesc un target de preț în țara respectivă, atunci încearcă să ajusteze opțiunile de configurare astfel încât să atingă acel target, dar asta nu înseamnă că mașina vândută în Austria este mai bună calitativ decât cea vândută în România. Diferențe găsești și între mașinile vândute în Grecia și cele vândute în Suedia.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Vand proceed-Cumpar Focus

Post by eugenflorinmanea »

Iti spun eu- diferenta de calitate se face si din furnizorii de piese plus acele mici detalii gen o antifonare mai buna, etc. Vezi exemplu Dacia- Kormoran intern vs Continental pentru afara.
Asta cu salariile si reclama e relativa- 'toalele'au cam aceleasi preturi ba chiar mai mici in Vest la reduceri chiar daca salariul lui Hans de la H& M Germania e de de 5 ori mai mare decat a lui Ion din Ro. Si asa ca si chestie profitul dealerilor pe masini noi nu e cine stie ce - variaza intre 7 si 12 % iar app 1/3 din marja vine din bonus de la producator daca dealerul indeplineste anumite targeturi de vanzari- adevaratul gros vine din service si piese (marja in jur de 50%).
Cat despre costul showroom urilor...ai sa razi dar prin anii 2007- 2008 cand au fost construite majoritatea showroom urilor si cand preturile erau IMENSE...a fost un adevarat concurs de lux intre dealeri çine face cel mai mare, cel mai frumos, cel mai luxos shworoom''deja costul pentru un showroom sarea bine de EUR 5 Mio - de aia foarte multi au intrat la apa in criza. (vezi cazul Cardinal care a facut la Constanta o monstruozitate de showroom in care a bagat vreo 20 Mio EUR si acum e inchis...nu are bani nici sa plateasca utilitatile).
Nu mai zic de dobanda platita la banci maxim 2 % in Germanica- in jur de 5% in Ro- deci se cam 'netuiesc'costurile overall.
Una e sa vinzi 1,000 de Sportage in Ro si alta e sa vinzi 30,000 in Germania.
Ma rog fiecare cu opiniile lui personale.
SAAB 9-5

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Vand proceed-Cumpar Focus

Post by panzer »

A fost un exemplu dezbatut pe un forum care nu mai exista legat de firele pentru boxele din spate cand masina nu era echipata cu boxe pe spate. Pe scurt Cielo le avea, iar Octavia nu (evident prima octavia) daca nu aveau boxe in echipare.

La cabluri e si f complicat: fiecare optiune in plus genereaza alta cablare. Rezulta cele mai multe varinate posibilie. In consecinta cat putea sa economiseasca VAG ca sa nu duca 2 fire in spate? Avand in vedere ca in original se duc prin prag nu prea mai poate fi facuta la fel dupa.

AM dezbatut noi ce am dezbatut si am ajuns la concluzia ca 2 us$ per masina economiseau. Rezulta un proces mai greu de aprovizionare, dar pana la urma se economisea si manopera sa bage cablurile prin prag si usa din spate.

Doar ca VAG a vandut aprox 6 mil din prima Octavia. Deci 12 mil us$ din faptul ca n-au mai tras firele in spate pentru cei care nu le doreau.

Eu zic ca in ziua de azi cu aprovizionarea gestionata electornic, cu depozite intregi computerizate si automatizate ii cam doar la basca daca au 80 de variante sau 180 de variante. Dar daca pot economisi 12 mil us$ sa nu traga un amarat de fir o vor face.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Vand proceed-Cumpar Focus

Post by zaboss »

Asta este una și a spune că mașinile pentru România (sau, cu îngăduință, Europa de Est) sunt mai slabe calitativ este cu totul altceva. Economia de scală se bazează fix pe... scală. Piața din România este una neglijabilă, se vând în medie 150.000 de mașini noi pe an din care jumătate sunt Dacii, astfel că, în medie, un producător vinde în România 4000-5000 de mașini, e prea puțin pentru a face o economie semnificativă, raportat la costurile logistice suplimentare. Fiindcă nu se rezumă totul la niște înregistrări în baza de date, ci la planificarea producției astfel încât să se ia în considerare diferențele de echipare. De aceea avem pe borduri spații acoperite cu blankuri unde ar trebui să fie butoane, fiindcă e mai simplu să ștanțezi TOATE reperele decât să faci 10% cu 3 ștanțe, 20% cu 4 ștanțe ș.a.m.d. De aceea avem producători care fac aproape exclusiv 3-4 variante de echipare și nu ai prea multe opționale la dispoziție și dacă vrei o anumită dotare trebuie să alegi versiunea care o are.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

Post Reply

Return to “...despre maşini în general”