Saab 9-5 Aero

Subiecte care nu ţin de un numit model
eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Saab 9-5 Aero

Post by eugenflorinmanea »

Salutari si Craciun Fericit!
Incep un jurnal de bord al noii mele achizitii de care sunt foarte mandru: Saab 9-5 Aero motor 2.3 benzina turbo, 260 cai cuplu 350, in kick down se duce in 380 cuplu. Masina e din Octombrie 2006 cumparata de la Augusta Motors.
Ca si dotari - e cam full ce se punea pe vremea aia pe Saab mai putin trapa (nu ma deranjeaza), navigatie (prietenul de la care am luat-o mi-a zis ca nu avea si hartile pentru Romania si nu merita sa dea 4,000 USD in plus) si ce imi lipseste foarte mult - cutie automata .
Dintre dotarile principale: xenon, piele bej (naturala), scaune fata incalzite si ventilate+ electrice cu memorie si tot felul de reglaje, scaune spate incalzite, pilot automat, senzori parcare spate, sistem audio Harman Kardon cu 9 incinte acustice si magazie de 6 CD uri, night panel, oglinzi pliabile electric + se intuneca noaptea ca sa nu te orbeasca, tunel pentru schiuri si multe alte nimicuri care iti fac viata mai usoara.

Masina are 56,000 km, carte service cu toate reviziile la reprezentanta, din pacate in ultimii ani a cam stat in garaj ce-i drept parcurgand din 2012 pana acum cam 2,000 km.
Anvelopele de iarna erau ceva suedez 205/55 R16 (nu stiu de ce...in carte scrie ca trebuia sa fie 215) -asa ca le am schimbat cu Hankook 215/55 R16
Cele de vara arata foarte bine 235/45/R17 cu 6 mm carne, din pacate tot cam vechi montate in 2009 DOT 2008 dar parerea mea e ca mai merg cel putin o vara pentru ca au fost tinute f bine!

In interior masina se prezinta impecabil fiind intretinuta exemplar.
La exterior la fel arata foarte bine, are doar 2 zgarieturi/infundaturi usoare pe aripa dreapta spate de la o scara cazuta pe masina (nu au ajuns la grund, cred ca ies la polish dar nu ma stresez).

La drum intins masina e o bestie, atunci cand o calci pur si simplu ti se face frica de cum urca in viteza, in schimb daca nu apesi prea tare acceleratia e foarte docila si cred si cu un consum destul de bun pentru puterea masinii- mers ca si cu Kia adica 130-140 afara; 60-70 localitati ia in jur de 7.5-8%.
Ca si minus mi se pare ca directia, desi e destul de precisa, e cam moale cel putin fata de fosta Proceed- la acest capitol ii cam simt lipsa Pro ului :). Coroborat cu kick down iti ofera o senzatie cam stranie si trebuie sa fii foarte atent sa nu o scapi de sub control.
In oras se conduce ceva mai greu decat fosta Kia, dar probabil ca e si chestie de obisnuinta masina fiind destul de mare- 4,810 mm parca are lungime si 1,790 latime. E destul de joasa fiind aero,amortizeaza foarte bine la gropi, dar in acelasi timp e foarte stabila la viteza mare (la curbe si rotile din spate se misca app 5 grade).
Asa ca si ceva hazliu cand vreau nu prea am ce discuta cu aproape nimeni la semafor- masina are 0-100 in 6.9 secunde si mai dur este ca la exterior masina nu spune mare lucru as putea spune destul de banala, nu prea iti dai seama cu ce bestie ai de-a face. Vorba unui prieten- e masina perfecta pentru unii frustrati cu Audi BMW care se cred zmei - masina la 130 la ora porneste ca din tun daca ii dai kick down.
I am facut revizia in care am schimbat toate fluidele mai putin lichidul de servo care nu era pe stoc... m au cam jefuit cei de la Cobalcescu dar data viitoare nu mai fac aceeasi greseala- sa cumpar piesele de la ei.
Total revizie 1,080 RON: 4 ulei Mobil 1 0 W40; antigel; lichid frana si 2 stergatoare (filtrul de ulei l-am avut eu). Masina se prezinta 'boboc'' ca sa il parafrazez pe mecanicul care a facut revizia.

Planuri pe termen scurt:CASCO maine 670 EUR la Credit Europe, GPL in ianuarie (am inteles ca Zenit Pro se impaca foarte bine cu Saab ul )- deja am 1,200 km cu ea in 2 saptamani si parca ma doare sufletul cand bag benzina .

Cat despre Kia,...acum e pe mana cumnatului meu care probabil ca va continua povestea Blondei aici. Am avut un sentiment de tristete cand am vazut o plecand...am indragit foarte mult aceasta masina dar - viata merge inainte.

Numai bine,
Eugen
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
SAAB 9-5

dragosv
Posts: 387
Joined: 01 Jul 2010, 21:27
Auto:
Location: braila

Re: Saab 9-5 Aero

Post by dragosv »

interesant numărul... p.s. de ce vrei sa o "chinui" cu gpl
kia ceed 1.6 DSL HP city oil blue decembrie 2008(proprietar iulie 2010 )

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Saab 9-5 Aero

Post by eugenflorinmanea »

Waw o sa o chinuiesc groaznic! Din 260 cai mai raman cu 255 :)
Eu fac minim 20,000 km pe an- nu vreau sa las mii de eur la pompe.
Pe proceed am avut gpl 60,000 km si am fost foarte multumit, mergeam aproape gratis in conditiile in care pierderea de putere era aproape insesizabila asa ca..de ce nu?
SAAB 9-5

User avatar
Caralumba
Posts: 725
Joined: 18 Aug 2012, 04:37
Auto: Cee'd 1,4 BEST GSL,Piston Grey
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-5 Aero

Post by Caralumba »

Felicitari pentru achizitie, sa te bucuri de ea.
Ca lumea cadoul de la Mos Craciun anul asta....
=D> =D> =D>
Fair day, be well !
Image

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Saab 9-5 Aero

Post by quelloo »

S-o stapanesti sanatos!

da halatu? cat e halatu?
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Saab 9-5 Aero

Post by eugenflorinmanea »

Halatul e mai complicat pentru ca am luat-o de la un prieten si momentan pentru urmatorii 2 ani va fi pe contract de comodat (daca ar fi sa platesc taxa acum m-ar omora- cam 2,000 EUR).
Asa ca i am dat acum 6,500 EUR si ma va costa taxa 1,000 EUR peste 2 ani.
Inca 320 EUR pe 4 anvelope de iarna ...1,080 lei revizia...CASCO 670 EUR, RCA ul vreo 950 lei, Rovigneta... se cam aduna :)
Plus instalatia de GPL in ianuarie vreo 3,400 lei dar intr un an o amortizez.
SAAB 9-5

dragosv
Posts: 387
Joined: 01 Jul 2010, 21:27
Auto:
Location: braila

Re: Saab 9-5 Aero

Post by dragosv »

atunci asa sa fie, sa meargă la fel de bine și cu gpl
kia ceed 1.6 DSL HP city oil blue decembrie 2008(proprietar iulie 2010 )

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Saab 9-5 Aero

Post by quelloo »

poate ajungi la vreo intalnire sa ma dai si pe mine cu ea :) sa vad si eu cum se simt 260 cai (urmatoarea care o iau vreau sa se invarta tot prin zona asta - chiar putin mai sus daca se poate :P )
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-5 Aero

Post by panzer »

Felicitari pt achizitie. =D>
260cp. 370 Nm cuplu. Wow!

N-ai mentionat: FWD sau AWD?

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Saab 9-5 Aero

Post by eugenflorinmanea »

Din pacate tractiune fata.

Multumesc- asemenea!
SAAB 9-5

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Saab 9-5 Aero

Post by eugenflorinmanea »

Dupa ce in ultimele 3 saptamani am cheltuit vreo 1,100 lei pe benzina (vreo 2,100 km) , am zis ca nu se mai poate si am facut -o si pe asta: de ieri sunt ecologist - merg pe GPL.
Zenit Pro instalata la Supergaz Chitila cost 3,600 lei. Rezervor in locul rotii de rezerva de 54 l (intra app 80% adica 43 l)
Primele impresii: nu simt diferente fata de benzina la mers normal (la Kia precedenta masina se simtea), totusi parca are o mica fluctuatie la ralanti cu AC ul pornit plus ca am setat instalatia sa treaca pe benzina la 4,000 de ture si la trecerea pe benzina are o smucitura.
Am vorbit cu Catalin de la Super Gaz si mi- a zis sa vin cu masina sa mai umble la reglaje.
Ma voi duce la 1,000 km cand trebuie oricum sa verifice instalatia.
Ca si impresie despre service: ok numai ca nu aveau incalzire si am tremurat de frig de la 9 dimi la 16 dupa- amiaza.
Plus ca au folosit spuma ca sa detecteze pierderi de gaz (cei de la Vernesti aveau un aparat de detectie).

Situatia s-a schimbat radical in materie de costuri. Ma astept ca la drum intins sa imi ia camb 10- 11 GPL (deci in traducere libera costuri- app. 5% benzina) iar in oras in jur de 16 (adica in jur de 8 cost benzina).
Drumuri faine tuturor!
SAAB 9-5

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-5 Aero

Post by panzer »

buna asta cu GAZul. Numai cine nu o are nu intelege. :)

De ce asa de jos trecerea pe benzina? 4000 la benzina e usual. Nu vad de ce ai trece des de 4000 rpm. In plus trecerile f dese gaz - benzina (la fiecare schimbare de viteza mers mai sportiv) nu pot fi f utile. Mai ales viteza 1 si 2 te pot duce usor in 4000.
Eu as pune 5000 rpm benzina sau niciodata. Depinde si unde incepe zona rosie.

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Saab 9-5 Aero

Post by eugenflorinmanea »

Pai cu Saab ul la 4,000 ture am cam 170 -180 cu a 5 a:). Plus ca daca pe 2-3-4 ii dau talpa peste 4,000 ture deja sunt cu mult peste limita legala si pierderea permisului :). Totusi cred ca voi urca la 5,000 limitarea- mai bine am eu grija sa nu duc masina acolo. Deja talpa de 5,000 ture cu 260 cai (280 pentru primele 20 secunde si 380 cuplu) esti la curse, masina pur si simplu fuge de sub tine si nu pot sa zic ca e prea placuta senzatia
SAAB 9-5

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Saab 9-5 Aero

Post by quelloo »

:O blasfemie... cum sa nu fie misto senzatia...
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Saab 9-5 Aero

Post by eugenflorinmanea »

Cand nu esti la volan cred ca e misto...dar dc esti la volan esti supus unor forte destul de mari plus ca are tractiune doar pe fata si trebuie sa tii foarte bine de volan.
SAAB 9-5

Post Reply

Return to “...despre maşini în general”