Curiozitati auto

Subiecte care nu ţin de un numit model
panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Curiozitati auto

Post by panzer »

Sunt in cautarea unei alte masini (n-am spus masina noua! doar alta). Si incep sa realizez una alta despre industria auto, lucruri care ma distreaza. M-am gandit sa le dau share. Scuze daca plictisesc.

Mai intai povestea downsize-ului la motoarele pe benzina. Bancuri.

Honda a scos o noua serie de motoare de tip: injectie directa, turbo (turbina made in Romania, la Bucuresti sunt facute turbinele, fosta Turbomecanica). Un review sustine ca Honda a reusit sa ajunga la randament de 40% pe benzina (restul fiind caldura). Parca in primul film sau al doilea unde vorbeste de motor.
http://www.turatii.ro/2017/07/25/honda- ... port-plus/

Cauti mai atent si gasesti un alt reviewer care spune consumul real:
https://www.topgear.com/car-reviews/hon ... irst-drive
7l/100km mixt. Pai nu asta era si consumul de la 1.8 aspirat ivtec? S-au invartit oamenii, au cheltuit mld de us$ in cercetare, au creat un motor mult mai complex si au ajuns de unde au plecat. Cum e cu randamentul sporit? Ala de 40%?

Al doilea exemplu Dacia: "Dacia spune ca nu exista proiecte pentru masini electrice si recomanda vehiculele cu GPL clientilor interesati de masini mai putin poluante". Aici link.
Hopa! Cum era cu dieseul mai putin poluant? Acum mergem pe GPL dupa ce toti productorii au trecut pe injectie directa => imposibilitatea trecerii pe GPL (din cauza de detonatii in motor)

Dar lovitura de gratie vine de la Skoda. Da, membra a grupului care ne spune mereu ca Diesel is better. Skoda Octavia G-Tech

Ca sa intelegeti bancul pana la capat cititi un pic aici. Nici noua directie Dacia, Skoda nu e buna. Tot un banc este. Oamenii initial s-au concentrat pe CO2. Acesta este cel mai putin nociv gaz. Plantele se hranesc cu el. Monoxidul de carbon e mai nenorocit.
Apoi am inceput sa intelegem NOx-urile, emise mai ales de diesel-uri. Acestea afecteaza si mai tare oamenii: nu se combina cu nimic din natura sa le neutralizeze. Duc la aparitia ploilor acide.
Nu se vorbeste deloc de "methane". Va trebui sa cumparam o noua serie de masini pe CNG sau GPL si dupa aceea vom realiza ca ne-am sufocat, dar altfel.

Masinile electrice pe baterii. Alt banc.
Trecem peste pretul lor si peste faptul ca in Ro pretul la energie electrica a crescut cu 10% in ultima luna. Primul semn de alarma vine de la un institut suedez: Fabricarea unei baterii pentru maşini electrice poate genera tot atâta poluare cât şofatul pe benzină timp de 8 ani

Roman foileton. Va continua.

Noname
Posts: 11
Joined: 10 Jan 2018, 19:26
Auto: -
Location: București

Re: Curiozitati auto

Post by Noname »

Se poate pune instalație GPL și la motoarele cu injecție directa. Costa mai mult și oricum consuma 10% benzina și 90% gpl deci economia nu e atât de mare

modream
Posts: 79
Joined: 13 Oct 2010, 10:06
Auto:

Re: Curiozitati auto

Post by modream »

Ba nu consuma deloc benzină, nici la pornire macar. De 2-3 ani sunt deja pe piața instalații gpl injecție directa de la prins, brc... La prețuri corespunzătoare 2000eur minim.
2012 Sportage 2.0 GSL AWD AT

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Curiozitati auto

Post by panzer »

Zilele trecute aveam ceva timp de omorat si am ajuns pe la americani si noile modele de Kia lansate in SUA.

Prima surpriza in prezentare Kia Soul pt SUA. Avem din nou motoare mpi de 2.0 pe Kia. Motoare noi. Yupii.



Cum stiam ca Forte e Ceed-ul americanilor am zis sa ma uit si la asta. Din acest clip a doua surpriza: Avem transimisii CVT design in-house pe motor aspirat mpi in ciclu atkinson. Cam subtirele specs-urile: 147cp si doar 132nm. Nu-i de ajuns pt colegul quello :D dar pt un user normal cine stie. :)



Uite asa am primit raspunul la 2 "bancuri" auto. Unul legat de GDI si cum nu mai este loc de intoarcere de la injectie directa si downsizing si "superba" transmisie cu dublu ambreiaj. Imediat ce lumea a remarcat problema particulelor la GDI (deci si filtre) cum MPI-urile sunt brusc mai putin zgomotoase.

Deci, reteta Toyota a ramas in picioare. MPI in ciclu atkinson, cutie CVT. O sa revin cu noile hybride foarte interesante atat de la Toyota cat si de la Honda. Pe acestea insa n-o sa le vedem in Europa prea curand.

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Curiozitati auto

Post by quelloo »

io ca io dar cum vor astia sa sparga piata americana cu motor de 147 de cai.
ii si vad pe review-eri acum: Kia a scos pe piata un nou blender :))
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Curiozitati auto

Post by panzer »

Am asteptat cu interes sporit noua Mazda 3. In principal pentru ca imi plac interioarele Mazda. Peste tot ce e american, foarte aproape de VAG si fara tot plasticul lucios pe care Hyundai Kia se incapataneaza sa ni-l vanda. (Am mai imbatranit si cele 101 luminite pe bord reflectate in tot glossy-ul lor ma deranjeaza noaptea la condus. This is a fact!)

Un alt plus pentru Mazda, consumurile lor reale sunt f apropiate de ce declara in principal pentru ca tehnologia lor la motoare e mai evoluata decat a majoritatii competitorilor. Ma refer la benzina strict.
De asemenea cutia lor automata hybrida, e mult peste CVT-urile Honda (se tureaza dar nu pleaca), sau DCT-urile Kia (aleg prost in retrogradare si mai si crapa des).

Ce nu mi-a placut deloc la generatia actuala de Mazda 3 este modul in care este impachetata. Modelul Revolution Top pe care il vroiam (din cauza da system audio in principal) venea doar cu jante pe 18. Este exact modelul pe care un prieten apropiat l-a avut. Imposibil de folosit pentru mine. Mai am vreo 800m de la sosea pana acasa pe pietre. Vreo 2000 euro ca sa treci pe 17" si mai jos nu puteai. In plus desi ai chestii super faine, ecranul sistemului de infotainment performant, e proprietar mazda si gata. Nici apple car nici android, nimic. Incredibil.

Noul mazda3 incepe de fapt pe la 19.890 euro + 690 euro coloarea rosie = 20580euro. La acesti bani primesti jante pe 16" (ok) cam tot ce au ei in materie de siguranta, un ecran de 8" cu apple car/andoid auto si 122cp din 2L. Si cam atat.

Daca vrei niste chestii banale gen clima, scaune incalzite treci la nivelul Plus, mai adaugi 1300 euro. Si iarasi primesti jante de aliaj de 18”. Cum poti sa fii atat de obtuz sa crezi ca toata planeta are drumuri pentru jante de 18". Si cum sa pui doar 122cp pe jante de 18". Adica ori 200 cp si vrei o masina sportish, ori 122cp cu jante de 16"!

ATul te mai costa 2500 euro indiferent de echipare sau motor.

Si ca totul sa fie cool: acest motor de 122 cp este maximul pe care il poti avea acum pe Mazda3. Mai au un diesel de 116cp. Go figure. A disparut varianta de 150 cp si motorul mic de 1.5 aspirat injectie directa, ca si diesel-ul mare de 2,2L!

In consecinta, au adaugat si ei 2000 euro la dotari similare, au renuntat la modul inchis al sistemului de infotainment.
Dar pretul de pornire este 20.580 euro. Cat de similar cu Civic 1.0 20.468 euro. Civic-ul este mai dotat insa la aceeasi bani.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5221
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Curiozitati auto

Post by Nesta3 »

La dotari standard nu ii bate nimeni in momentul de fata.Am vazut preturile, am vazut motorizarile, am vazut pachetele.Pentru astia mai carcotasi, care ziceau ca la ceed trebuie sa iti pui tu clima automata deoarece e "de ras" sa nu ai clima nici pe echiparile superioare, uite ca mazda, la 20mii euro, iti da,obligat fortat, aer manual.
Dar, ai faruri full led, ai stopuri led, ai navi de 8,8", ai toate sistemele de siguranta, mai putin camere 360 si inca vreo 2.Am un coleg care a asteptat ca tine si ar vrea sa aleaga versiunea skyactiv X, 1.8 181 cp.Aia vine dupa septembrie in varianta hatchback si octombrie pentru cea sedan.
Pret in mom de fata pentru mazda 3, 2.0 122cp, manuala e de 25-26mii euro full, varianta GT Plus.Varianta de 181cp ajunge la 30mii.
I-am propus ceed gt la banii astia, dar nu vrea sa auda.Ce-i drept, interioril de mazda 3 2016-2017-2018 a fost peste toata clasa compacta iar asta de 2019 nu se dezminte.In schimb, varianta hatch are un spate oribil si un portbagaj de 280l.Cea sedan e misto din toate unghiurile si are si portbagaj de 400l.
Dupa parerea mea, ceed-ul e superior din punct de vedere al motorizatilor, posibilitatilor de configurare, pret, consum, garantie etc.Nu as zice nu unei mazde 3 sedan, dar la.banii aia, iau proceed-ul fara dar si poate.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Curiozitati auto

Post by panzer »

Ma gandeam un pic si romaneste. Cum sa ai intrarea in gama la 20500 euro? Pana acum aveau intrarea in gama 1.5 la 15900.
Full la 26000. i30 full + DCT e 19800 iar entry level-ul este la 12800 euro. In cateva luni pe acolo se va invarti si Ceed-ul.

Civic-ul ii bate bine la dotari standard atat Elegance la 1.0 sau Sport la 1.5

Am condus fostul 2.0, 120 cp pe Mazda si 1.5 182cp pe Civic ambele manuale. Nu e nici un termen de comparatie intre ele. Doar la consum. Cel de la Mazda consuma mai putin.

O sa vedem ce se intampla si comercial. Mazda3 mergea pe un discount de 1000 euro. Civic 2000 euro. i30 cateva sute max.

Apoi 20.500 pe un Civic de 180cp vs 30.000 pe Mazda3 180cp? In ce lume?

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5221
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Curiozitati auto

Post by Nesta3 »

Dealerii mazda au anuntat(prin clienti) ca nu ofera niciun fel de reducere, masina cica, avand cerere mare.Civicul nu imi place neam, mai ales interiorul.Atuuri are motorul si portbagajul.Tot proceed as lua daca as vrea spatiu, in special portbagaj, performante si etc.
Dar tot la hybrida si electrica imi.fuge mintea:))
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Curiozitati auto

Post by quelloo »

panzer wrote: 24 Feb 2019, 17:23 O sa vedem ce se intampla si comercial. Mazda3 mergea pe un discount de 1000 euro. Civic 2000 euro. i30 cateva sute max.
ce dealer da reducere la Civic?
Autonet-ul nu lasa nimic si aia pe centura lasa 4000 la masina de test cu 15000 km si atat :( (si aia sigur a fost rupta de toti pe circuit)
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Curiozitati auto

Post by panzer »

Normal sa nu ofere nici un discount. Inca nu am vazut masina. Nici Kia nu are cum sa dea discount la 1.4 TGDI, acum ca nici nu sunt in stare sa livreze ce au de livrat.

M-am uitat de curiozitate si la Skoda Octavia. Si astia au un pret de intrare in gama peste 16.500 fara Clima, fara nimic de securitate si cu 1.0 TSI.

Post Reply

Return to “...despre maşini în general”